Teraz jest 01.05.2024, 09:20



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Jak kupić dobre wycieraczki do samochodu? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Jak kupić dobre wycieraczki do samochodu?
Najpierw na szybie pojawiają się delikatne smugi. Z czasem jest ich coraz więcej i znacz­nie ograniczają widoczność podczas jazdy w deszczu, a wycieraczki jedynie ślizgają się po szybie i piszczą. Oznacza, to że nadszedł czas na wymianę piór wycieraczek w na­szym aucie.

Różnorodność mocowań oraz bogactwo oferty na sklepowych półkach sprawiają, że przed wymianą wycieraczek w samochodzie, oprócz długości piór, nale­ży zwrócić uwagę na jeszcze kilka parametrów. Już na samym początku stajemy bowiem przed niełatwym wyborem między wycieraczkami klasycznymi (z przegubowym stelażem) a wycie­raczkami płaskimi (bezprzegubowymi). Oba rozwiązania mają bo­wiem swoje wady i zalety.

Wycieraczki płaskie
– Wycieraczki bezprzegubowe są droższe, lecz ich płaskie pióra są bardziej aerodynamiczne, dzięki czemu powodują mniejszy opór powietrza i lepiej zachowują się podczas dużych prędkości. Płaskie wycieraczki nie rdzewieją i lepiej przylegają do szyby pod­czas silnych podmuchów wiatru. Nie sprawiają także problemów podczas mrozów – łatwiej ode­rwać je od zmrożonej szyby – tłumaczy Marek Skrzypczyk, specjalista marki MaxMaster. Jeżeli lu­bimy więc dynamiczną jazdę i rozwijanie dużych prędkości, wycieraczki płaskie będą lepszym wy­borem, aniżeli klasyczne.

Wycieraczki płaskie mogą być jednak problematyczne, jeżeli szyba w naszym aucie jest bardzo wypukła. Wtedy źle dopasowane wycieraczki bezprzegubowe nie będą odpowiednio przylegać do szyby i się nie sprawdzą. Jeżeli więc zdecydujemy się na zakup konkretnych wycieraczek bez­przegubowych, koniecznie sprawdźmy na ich opakowaniu, czy są one przeznaczone do naszego pojazdu. Samo kompatybilne mocowanie oraz długość wycieraczek nie dają bowiem gwarancji, że ich wygięcie będzie odpowiednio dopasowane do szyby w naszym aucie.

Wycieraczki klasyczne
Jeżeli chodzi o wycieraczki ze stelażem, sprawa jest teoretycznie prostsza – wystarczy wybrać takie, które mają odpowiednią długość oraz mocowanie. Jeżeli jeździmy starszym autem, możemy mieć problem ze znalezieniem do niego odpowiednich wycie­raczek płaskich. Takiego kłopotu nie będziemy mieli w przypad­ku wycieraczek ze stelażem. Wycieraczki klasyczne sprawdzą się, jeżeli jeździmy stosunkowo spokojnie i nie rozwijamy ogrom­nych prędkości.
– Większość nowych aut jest obecnie standardowo wyposaża­na w płaskie pióra wycieraczek. Jeżeli samochód jest fabrycz­nie wyposażony w wycieraczki bezprzegubowe, to takie też na­leży kupować przy kolejnych wymianach piór. Wycieraczki ze stelażem często nie mieszczą się bowiem w nowych autach w szczelinie pomiędzy maską i szybą – mówi Marek Skrzypczyk.
Niezależnie od typu wycieraczek, aby mieć pewność, że kupujemy pióra, które na pewno będą pasowały do naszego pojazdu, zawsze sprawdzajmy opis na opakowaniu i listę zamieszczonych tam modeli aut wraz z rocznikami.

Niestandardowa wycieraczka tylna

O ile zakup nowych piór wycieraczek przedniej szyby nie powinien sprawiać kłopotu, o tyle w przypadku niektórych aut większy problem może być z wycieraczką tylną. Niektóre pojazdy są bowiem wyposażone w tylne wycieraczki o dość nietypowej konstrukcji. Gdy zajdzie potrzeba ich wymiany, musimy kupić nowe pióro wraz z całym ramieniem, co znacznie podnosi koszt wy­miany wycieraczki – nawet do kilkudziesięciu lub kilkuset złotych. Na szczęście tylna wycieracz­ka jest używana znacznie rzadziej i co za tym idzie – nie zużywa się tak szybko.

Drogie znaczy lepsze?
Eksperci zalecają wymianę wycieraczek średnio co sześć miesięcy. Przez taki bowiem okres czasu wycieraczki są teoretycznie najbardziej skuteczne. W praktyce pióra wymienia się wtedy, gdy przestają one w zadowalającym stopniu zbierać wodę z szyby. Czy kupując jednak droższe wycieraczki mamy gwarancję, że będą one bardziej wytrzymałe i nie będziemy musieli wymieniać piór średnio dwa razy w roku?

Bardzo wiele zależy od tego, jak intensywnie korzystamy z wycieraczek i w jaki sposób się z nimi obchodzimy – szczególnie w okresie zimowym, kiedy to niektórzy kierowcy mają w zwyczaju odśnieżanie czy też odszranianie szyb właśnie za pomocą wycieraczek. Opinie kierowców też są bardzo zróżnicowane – niektórzy wymieniają wycieraczki co kilka miesięcy… a inni, jak twierdzą, co kilka lat. Decydując się na zakup droższych wycieraczek (za kilkadziesiąt złotych), kupujemy pióra, które mogą być bardziej wytrzymałe i działać dłużej, aniżeli standardowe wycieraczki za kilkanaście złotych, lecz nigdy takiej gwarancji nie otrzymujemy. Wybierając natomiast wycie­raczki za bardziej przystępną cenę, kupujemy produkt, który zazwyczaj wystarczy nam na wspo­mniany okres około 6 miesięcy.

– Jak łatwo policzyć, nawet jeżeli decydujemy się na wycieraczki ze średniej półki cenowej i wymieniamy je dwa razy do roku, wydajemy zazwyczaj mniej, ani­żeli kupując droższe pióra, które nie muszą być dużo bardziej wytrzymałe. Co więcej, lepszym rozwiązaniem może być częst­sza wymiana stosunkowo tańszych piór, aniżeli przesadne prze­dłużanie czasu użytkowania drogich wycieraczek – radzi specja­lista marki MaxMaster.

Niezależnie jednak od ceny, kupując wycieraczki, należy zwró­cić uwagę, czy ich pióra zawierają domieszkę grafitu. Obec­ność tego składnika sprawia, że wycieraczki nie piszczą przy użytkowaniu. W grafitowe pióra nie są wyposażone najtańsze wycieraczki, które możemy zna­leźć na dziale motoryzacyjnym w hipermarkecie, lecz mają je już oferowane za kilkanaście zło­tych wycieraczki ze średniej półki cenowej. One też wydają się być najlepszym kompromisem między ceną a jakością.
Oszczędzaj i kupuj pakowane podwójnie

Większość wycieraczek, z racji różnej długości, sprzedawana jest oddzielnie. Zawsze jednak wy­mieniamy oba pióra wycieraczek. Jeżeli w naszym aucie obie przednie wycieraczki są jednakowej długości, warto zainteresować się wycieraczkami zapakowanymi podwójnie. Kupując taki kom­plet, możemy bowiem zaoszczędzić od 25 do nawet 50% kwoty, jaką wydalibyśmy za dwie sztu­ki wycieraczek zakupione oddzielnie.

Odpowiednia eksploatacja
Jak policzyli eksperci, nawet na krótkiej trasie, lecz w intensywnym deszczu wycieraczki wykonu­ją około pół miliona ruchów tam i z powrotem, przemierzając przy tym blisko tysiąc km! Jeżeli chcemy przedłużyć nieco żywotność piór, warto czasami oczyścić je z brudu – można do tego zastosować zwykły płyn do mycia naczyń. Gumie wycieraczek nie służy również wosk stosowa­ny w myjniach samochodowych, jak również długotrwały postój. – Gumowe elementy wyciera­czek ulegają procesowi starzenia i nawet jeżeli rzadko jeździmy samochodem, czy też pogoda jest wyjątkowo słoneczna, warto od czasu do czasu spryskać szyby naszego i auta i włączyć wycieraczki – radzi Marek Skrzypczyk.

motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


24.05.2012, 20:47
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL