Teraz jest 01.05.2024, 11:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Sprawdź amortyzatory przed wakacjami 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Sprawdź amortyzatory przed wakacjami
Sezon wakacyjny to czas intensywnej eksploatacji pojazdów, zwłaszcza osobowych. Ro­dzinne auto musi w tym okresie częściej sprostać większemu obciążeniu i dłuższym dy­stansom. Wyzwanie stanowi również stan nawierzchni wielu dróg. Dlatego dokonując przeglądu samochodu przed wyruszeniem w wakacyjną podróż warto zadbać o spraw­dzenie stanu układu zawieszenia.

Amortyzatory należą do tych elementów zawieszenia, które narażone są na największe obciążenia. Jeżeli ich działanie nie będzie poprawne, może to prowadzić do poważnych konsekwencji - droga hamowania na wyboistej drodze może wydłużyć się nawet o 10 procent. Dystans potrzeb­ny do całkowitego wyhamowania pojazdu ze zużytymi amortyza­torami poruszającego się z prędkością 50 km/h, może wynieść nawet o 3,5 metra więcej. Ograniczone tłumienie prowadzi też do gorszej stabilności auta na zakrętach, gdyż koła znacznie wcześniej tracą kontakt z nawierzchnią. Jest to szczególnie groźne na mokrej drodze, gdy występuje ryzyko aquaplaningu.

Warto pamiętać, że zużycie amortyzatorów może być mniej wy­czuwalne w pojazdach wyposażonych w elektroniczne systemy wspomagające, takie jak ABS, czy asystent poślizgu i kontroli toru jazdy. W rzeczywistości, zagrożenia są identyczne, gdyż efektywność działania tych systemów w wyniku zużycia amorty­zatorów staje się ograniczona.

Amortyzatory zużywają się powoli i często w sposób nieodczu­walny – w odróżnieniu np. od opon. Kierowcy niejednokrotnie za­uważają wadliwe działania układu zawieszenia dopiero w momen­cie awaryjnego hamowania lub nagłego wymijania przeszkody. Dlatego eksperci ZF Services zalecają pierwszą kontrolę amorty­zatorów po przejechaniu 80 tys. kilometrów, a każdą następną co 20 tys. kilometrów. Punktem krytycznym dla amortyzatorów jest przebieg 100 tys. kilometrów w czasie 5-6 lat.

Dokonując wymiany zużytego amortyzatora, należy pamiętać, że amortyzatory na jednej osi powinny być wymieniane jednocześnie. Należy zadbać również o przegląd i wymianę (w razie potrzeby) elementów towarzyszących – gniazd mocujących, odboj­ników i osłon. Zużycie tych elementów może mieć taki sam wpływ na właściwości jezdne pojaz­du, jak złe działanie samego amortyzatora, nawet w przypadku, gdy ten ostatni został dopiero co wymieniony.


motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


02.07.2012, 21:58
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL