Teraz jest 01.05.2024, 11:07



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Silnik nie lubi upału 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Silnik nie lubi upału
Prawidłowo pracujący układ chłodzenia silnika ma ogromne znaczenie dla bezawaryjnej pracy i trwałości jednostki napędowej

Szczególnie w okresie letnim dają o sobie znać niedomagania systemu chłodzącego silnik, bowiem wysokie temperatury natychmiast obnażają wszelkie jego usterki. Przyczyny przegrzewania się silnika mogą być różne. Jedną z nich jest zapchana lub „zakamieniona” chłodnica. Nie­drożność tego elementu powstaje wówczas, gdy zamiast spe­cjalnego płynu chłodzącego stosowana jest zwykła woda. Two­rzą się wówczas kamienne osady i szlam, zapychające wąskie kanaliki chłodnicy. Z tym problemem stykają się często kierow­cy po zakupie samochodu używanego. Okazuje się, że poprzed­ni właściciel oszczędzał na płynie. Chłodnicę można wypłukać, ale nie zawsze to pomaga. Zbyt „zakamieniony” element musi być wymieniony na nowy.

Problematyczne może być też działanie termostatu. Gdy termostat zacina się nie pozwala płyno­wi chłodzącemu przepłynąć do tak zwanego dużego obiegu, czyli do chłodnicy. Płyn krąży tylko wokół bloku silnika i nie mając możliwości chłodzenia zaczyna się gotować w kilka minut po włą­czeniu silnika. Czasami termostat pozwala tylko na częściowy przepływ i wówczas zagotowanie płynu następuje po dłuższym czasie. Niedomagający termostat trzeba natychmiast wymienić.

Podobnie jak czujnik, który nie włącza w odpowiednim momencie wentylatora chłodnicy. To bar­dzo częsta usterka instalacji elektrycznej, która prowadzi do przegrzania silnika. Nie można za­pominać o odpowiednim naprężeniu paska klinowego, napędzającego pompę płynu chłodzącego.

Za przegrzanie silnika może być również odpowiedzialny zbyt niski poziom płynu chłodzącego. Pa­miętajmy, że we współczesnych samochodach płyn chłodzący dolewa się wyłącznie do zbiornika wyrównawczego. To na nim są również znaki pokazujące minimalny i maksymalny poziom płynu. Nigdy nie sprawdza się poziomu płynu chłodzącego w chłodnicy i nigdy nie dolewa się płynu do chłodnicy. Warto też przypomnieć, że nie wolno odkręcać korka chłodnicy przy gorącym silniku. Pamiętajmy też, by zawsze stosować zalecony instrukcją obsługi płyn chłodzący i nie wlewać do układu chłodzenia zwykłej wody. Płyn działa antykorozyjnie, zapobiega powstawaniu osadów i konserwuje cały układ chłodzenia.


motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


06.08.2012, 22:51
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL