|
|
|
|
Teraz jest 01.05.2024, 11:07
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 1 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Silnik nie lubi upału
Prawidłowo pracujący układ chłodzenia silnika ma ogromne znaczenie dla bezawaryjnej pracy i trwałości jednostki napędowej
Szczególnie w okresie letnim dają o sobie znać niedomagania systemu chłodzącego silnik, bowiem wysokie temperatury natychmiast obnażają wszelkie jego usterki. Przyczyny przegrzewania się silnika mogą być różne. Jedną z nich jest zapchana lub „zakamieniona” chłodnica. Niedrożność tego elementu powstaje wówczas, gdy zamiast specjalnego płynu chłodzącego stosowana jest zwykła woda. Tworzą się wówczas kamienne osady i szlam, zapychające wąskie kanaliki chłodnicy. Z tym problemem stykają się często kierowcy po zakupie samochodu używanego. Okazuje się, że poprzedni właściciel oszczędzał na płynie. Chłodnicę można wypłukać, ale nie zawsze to pomaga. Zbyt „zakamieniony” element musi być wymieniony na nowy.
Problematyczne może być też działanie termostatu. Gdy termostat zacina się nie pozwala płynowi chłodzącemu przepłynąć do tak zwanego dużego obiegu, czyli do chłodnicy. Płyn krąży tylko wokół bloku silnika i nie mając możliwości chłodzenia zaczyna się gotować w kilka minut po włączeniu silnika. Czasami termostat pozwala tylko na częściowy przepływ i wówczas zagotowanie płynu następuje po dłuższym czasie. Niedomagający termostat trzeba natychmiast wymienić.
Podobnie jak czujnik, który nie włącza w odpowiednim momencie wentylatora chłodnicy. To bardzo częsta usterka instalacji elektrycznej, która prowadzi do przegrzania silnika. Nie można zapominać o odpowiednim naprężeniu paska klinowego, napędzającego pompę płynu chłodzącego.
Za przegrzanie silnika może być również odpowiedzialny zbyt niski poziom płynu chłodzącego. Pamiętajmy, że we współczesnych samochodach płyn chłodzący dolewa się wyłącznie do zbiornika wyrównawczego. To na nim są również znaki pokazujące minimalny i maksymalny poziom płynu. Nigdy nie sprawdza się poziomu płynu chłodzącego w chłodnicy i nigdy nie dolewa się płynu do chłodnicy. Warto też przypomnieć, że nie wolno odkręcać korka chłodnicy przy gorącym silniku. Pamiętajmy też, by zawsze stosować zalecony instrukcją obsługi płyn chłodzący i nie wlewać do układu chłodzenia zwykłej wody. Płyn działa antykorozyjnie, zapobiega powstawaniu osadów i konserwuje cały układ chłodzenia.
motofakty.pl
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
06.08.2012, 22:51 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 1 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|