Teraz jest 27.04.2024, 14:48



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Jak skrobać szybę i jej nie porysować 
Autor Wiadomość
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Jak skrobać szybę i jej nie porysować
http://moto.onet.pl/1675304,1,jak-skrob ... tml?node=3

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


22.01.2013, 13:31
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2012, 18:57
Lokalizacja: Łódź
Posty: 655
Podziękował: 35
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Altea 1.6 102KM
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post Re: Jak skrobać szybę i jej nie porysować
Przede wszystkim mata na przód. Po drugie skrobaczka (tylko Murska) i dobrej jakości odmrażacz w plastikowej butelce (od puszki ręce marzną). Tyle w temacie

_________________
JEST Seat Altea - Refference 1.6 102KM 2009r. LPG
BYŁO Szczęśliwa Siódemka - Fabia I Comfort HB 1.4 MPI 60KM 2000r. LPG


22.01.2013, 15:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4711
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: Jak skrobać szybę i jej nie porysować
seven racja, mata na przednią szybe to podstawa :browar:

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


22.01.2013, 15:34
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Jak skrobać szybę i jej nie porysować
gumowa skrobaczka. :)

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


22.01.2013, 18:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Jak skrobać szybę i jej nie porysować
Jak bezpiecznie usuwać szron i lód z szyby czołowej?

Zimą kierowcy często zmagają się ze szronem i lodem, uporczywie osadzającym się na szybach samochodu. Wbrew pozorom prawidłowe oczyszczenie ich powierzchni z takich osadów nie jest proste - stosując nieodpowiednie narzędzia i metody możemy bowiem na stałe uszkodzić powierzchnię szyby.

Główny problem przy odśnieżaniu auta zimą stanowi przednia szyba. Szyby tylne mają w większości opcję ogrzewania elektrycznego zaś szyby boczne wykonane są ze szkła hartowanego, odpornego na zarysowania skrobaczką. Przed rozpoczęciem odśnieżania warto zatem zastanowić się jaką metodę wybrać, by nie uszkodzić szyby czołowej - skrobać szybę czy ją nakrywać, odmrażać chemikaliami w sprayu czy korzystać ze specjalnych zabiegów pielęgnacyjnych w serwisach samochodowych, a może ograniczyć się do nawiewu ciepłego powietrza?

Skrobaczki do szyb
Skrobanie szyb skrobaczką z tworzywa jest najpopularniejszą i najszybszą metodą oczyszczenia szyby z nagromadzonego lodu i śniegu. Niestety jest to też rozwiązanie najbardziej szkodliwe dla jej powierzchni. Drapiąc szybę skrobaczką, średnio 2 razy dziennie, spowodujemy, że, po kilku miesiącach szyba będzie miała wiele drobnych rys. „Większość właścicieli samochodów stosuje proste i najtańsze skrobaczki wykonane ze zbyt miękkich, wtórnych tworzyw sztucznych dostępnych w marketach za kilka złotych. Ich droższe odpowiedniki, wyposażone w zmiotkę lub rękawicę, mimo wyższej ceny, mają niestety takie samo miękkie ostrze, którym sukcesywnie uszkadzamy powierzchnię szyby. Jeżeli zdecydowaliśmy się na technikę skrobania szyby, to należy pamiętać, aby używać skrobaczki z twardego tworzywa. Miękkie ostrza skrobaczek już po drugim przejściu na brudnej zamarzniętej szybie rysują ją, a w miękką linię ostrza skrobaczki wbijają się ziarna piasku znajdujące się w zamarzniętym lodzie. Linia ostrza skrobaczki powinna być zatem ostra i twarda. Skrobaczka, która ma tępą krawędź natarcia jest skrobaczką zużytą i należy ją wyrzucić” – mówi Jarosław Kuciński z firmy NordGlass. Równie ważna, co zakup właściwego sprzętu, jest technika posługiwania się skrobaczką. Niezwykle istotny dla zminimalizowania ewentualnej szkody w postaci rys jest kąt, pod jakim należy trzymać skrobaczkę podczas usuwania szronu lub lodu „Przy kącie przyłożenia mniejszym niż 45° pod krawędzią skrobaczki kumuluje się lód i ziarenka piasku które po jej przejściu będą rysować szybę. Przy przyłożeniu skrobaczki pod kątem większym niż 45° śnieg z piaskiem zostaje usuwany (spychany) z powierzchni szyby bez wciskania ziarenek piasku w powierzchnię szyby i skrobaczkę” – dodaje ekspert z firmy NordGlass.

Odmrażacze w sprayu
Usuwanie lodu z szyby przy pomocy odmrażaczy lub płynów do spryskiwaczy to zdecydowanie bezpieczniejsze dla szyby rozwiązanie niż używanie skrobaczki. „Stosowanie odmrażaczy nie powoduje żadnych szkód na szybie. Jedynym skutkiem ubocznym tej metody mogą być niewielkie białe odbarwienia na plastikach podszybi, które można łatwo usunąć. Odradzam stosowanie odmrażaczy w sprayu przy wietrznej pogodzie, bo wtedy niewielka część fluidu osadza się na szybie. O wiele skuteczniejsze są odmrażacze z atomizerem” – doradza Jarosław Kuciński z firmy NordGlass. Równie dobrym sposobem jest zaaplikowanie zimowego płynu do wycieraczek bezpośrednio na szybę, by po kilku minutach zebrać osad z szyby gumową wycieraczką. Warto pamiętać o tym, że zakup kilku butelek odmrażacza do szyb w sezonie zimowym to wydatek nieporównywalnie mniejszy, niż koszt ewentualnej wymiany zniszczonej skrobaczką szyby.

Maty ochronne
Przykrywanie szyby grubym papierem, tkaniną lub specjalnie wykonaną do tego celu matą to najtańsza i najbardziej skuteczna ochrona szyby przed mrozem. Po zdjęciu osłony szyba jest czysta i nie wymaga żadnych dodatkowych zabiegów pielęgnacyjnych. Czas założenia osłony na szybę nie przekracza 1 minuty, a cena maty zazwyczaj wynosi kilkanaście złotych. „Paradoksalnie wadą tego rozwiązania dla wielu kierowców jest konieczność pamiętania o zakładaniu osłony oraz mniej estetyczny wygląd naszego samochodu w takim „opakowaniu”. Mimo więc, że rozwiązanie to jest tanie i skuteczne, nie należy do powszechnie stosowanych”- wskazuje ekspert z firmy NordGlass.

Zabieg hydrofobizacji
Kolejnym rozwiązaniem jest osłabiającym trzymanie się lodu na szybach jest innowacyjny zabieg hydrofobizacji. „Hydrofobizacja to zabieg polegający na nadawaniu materiałom właściwości utrudniających przyleganie wody. Poddane hydrofobizacji szyby zyskują powłokę, dzięki której aż o 70% zmniejsza się przyczepność cząstek brudu i śniegu, które niemal samoczynnie spływają z jej powierzchni” – dodaje ekspert z firmy NordGlass. Nałożona powłoka hydrofobowa standardowo zachowuje swoje właściwości przez okres roku, bądź do 15 tys. przejechanych kilometrów w przypadku szyby przedniej i do 60 tys. km na szybach bocznych.

motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


18.02.2013, 11:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Jak usunąć lód z szyb?
Najskuteczniejszym sposobem pozbycia się z auta i szyb lodu lub szronu jest parkowanie w garażu. Niestety, to rozwiązanie jest kosztowne i nie dla wszystkich dostępne. Na szczęście są tańsze i bardziej dostępne metody.

Ciepło z wnętrza
Ogrzewanie postojowe, działające niezależnie od silnika dodatkowe źródło ciepła szybko nagrzeje kabinę oraz usunie śnieg i lód z szyb. Jako wyposażenie dodatkowe w nowym aucie kosztuje od 4000 do 8000 złotych. Można je również zamontować w używanym pojeździe.

Wygodnym rozwiązaniem jest elektryczne ogrzewanie przedniej szyby. Działa podobnie jak tylnej, z tą różnicą, że zatopione w szkle nitki przewodzące prąd są znacznie cieńsze, tak by nie ograniczały widoczności. Ze względu na duży pobór prądu, korzystanie z tego ogrzewania jest możliwe wyłącznie przy uruchomionym silniku.

Ręcznie i chemicznie
Oblodzone szyby to uciążliwość, zwłaszcza rano, gdy spieszymy się do pracy. Najczęściej poranny obrazek wygląda tak: najpierw uruchamiamy silnik, później chwytamy szczotkę i skrobaczkę. A może powinniśmy robić odwrotnie?
Przepisy nie są w tym temacie precyzyjne. Zabraniają co prawda pozostawiania w obszarze zabudowanym pojazdu z pracującym silnikiem, użytkowania powodującego nadmierną emisję spalin lub hałasu oraz oddalania się od auta, gdy silnik jest w ruchu, ale nie definiują co znaczy oddalenie. Czy skorbanie szyb przy pracującym motorze to już oddalenie się? Cóż, w tej kwestii musimy zdać się na interpretację funkcjonariuszy lub ich zdrowy rozsądek.

Najczęściej używanym narzędziem jest skrobaczka. Ma swoje zalety i trochę wad. Do tych pierwszych zaliczymy skuteczność, niską cenę i dostępność. Wśrod wad najpoważniejszą jest rysowanie szyb. Są to co prawda mikrorysy, ale z każdą kolejną zimą mogą one być coraz bardziej uciążliwe. Poza tym użycie skrobaczek wymaga siły i lubią one pękać.

Godnymi polecenia są maty ochronne. Zakładane na przednią szybą (czasami również na boczne) zabezpieczą ją przed śniegiem i mrozem. Ceny najtańszych modeli zaczynają się od 15 złotych. Po skończonej jeździe, na czystą szybę nakładamy matę. Od dołu trzymać ją będą wycieraczki, z boków przytrzaskujemy je drzwiami. Zaletą mat jest dwufunkcyjność: latem mogą służyć jako osłony przeciwsłoneczne.

Chemiczna walka z lodem wymaga użycia odmrażacza. Zawierają one najczęściej glikol i alkohole, dzięki czemu szybko usuną lód z szyby, choć nie wszystkie mogą być skuteczne w niskich temperaturach.

Te bazujące wyłącznie na alkoholu, po jego szybkim odparowaniu, mogą utworzyć na szybie cienką, ale już łatwiejszą do usunięcia warstewkę lodu. Ceny preparatów rozpoczynają się od 5 złotych. Niektóre z nich są skuteczne przy temperaturze minus 40 stopni C, można ich również używać do odmrażania zamków.

Domowe, ale ryzykowne
Na internetowych forach znajdziemy różne pomysły na szybkie odlodzenie szyb. Wśrod nich jest użycie wody. Ale nie polecam używać gorącej. Byłem świadkiem, gdy nieświadomy niczego kierowca chlusnął na przednią szybę wrzątkiem. Śnieg co prawda zniknął, ale szyba wylądowała na przednich fotelach.

Woda o temperaturze kilku stopni przyspieszy proces odmrażania, ale po wszystkim musimy ją szybko usunąć z szyby, aby nie zamarzła. Ale nim zdecydujemy się na kąpiel wodną, uwolnijmy wycieraczki z lodowych okowów.

Nic na siłę
Zima to ciężki czas dla wycieraczek. Szorowanie po zamarzniętych szybach nie służy gumowym piórom, podobnie jak i odrywanie lodu. W niektórych modelach aut (np. Seat) wycieraczki "parkują" na podgrzewanych polach, co znacznie ułatwia ich poranne użycie.

Czyszcząc szyby ze szronu nie zapomnijmy o wycieraczkach. Poczekajmy aż nadmuch ciepłego powietrza na szybę od wewnątrz pozwoli bez większego wysiłku podnieść pióra i oczyścić je z lodu. Po wszystkim delikatnie połóżmy je na szybie, tak, by zmarznięta i sztywna guma piór nie popękała od gwałtownego uderzenia.

Czyścimy nie tylko szyby
Podczas czyszczenia samochodu nie zapomnijmy o usunięciu śniegu także z lusterek zewnętrznych i tablic rejestracyjnych, bo te muszą być czytelne w każdym momencie .

Pamiętajmy także, by z lodu, szronu oczyścić wszystkie szyby. Przepisy wyraźnie mówią, iż pojazd musi być tak utrzymywany, by jego eksploatacja nie zagrażała bezpieczeństwu, a także by kierowca miał zapewnione odpowiednie pole widzenia. Oznacza to, że śnieg i lód trzeba usunąć kompleksowo ze wszystkich szyb (przedniej, bocznych i tylnej), a także - co bardzo ważne - z dachu czy pokrywy bagażnika! Zaniedbania w odśnieżeniu mogą skutkować 100-złotowym mandatem.

motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


11.03.2013, 13:18
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL