|
|
Teraz jest 21.05.2024, 19:04
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Jazda na niskich obrotach
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.11.2013, 16:17 Lokalizacja: Jedlanka Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
|
Jazda na niskich obrotach
Witam mam prawo jazdy od 2 lat i cały czas mój starszy mówi ze jazda na niskich obrotach czyli do 2 tys czasami troszkę więcej jest bardziej ekonomiczna moim zdaniem jest to zamulanie silnika i po jakimś czasie będzie on więcej spalał niż normalnie gdyż silnik ma mniej siły a musi pociągnąć tą sama masę. Moim zdaniem odpowiednimi obrotami jest około 3 tys możne ktoś mi powiedzieć dokładnie jak to jest (A mam 1.4 MPI 60 KM)
_________________ Nie ważne ile jedziesz WAŻNE ABY Z GŁOWĄ
|
03.11.2013, 16:53 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12710
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Jazda na niskich obrotach
Nie słuchaj ojca, nie ma racji (mój teść i ojciec myślą identycznie). Jest to powszechne dla pokolenia dzisiejszych 60+. Za to twóje rozumowanie jest bardzo słuszne. Dla twojego silnika pewnie będzie najlepsze (zdrowo i ekonomicznie) w okolicach 2500 rpm. W swoim zmieniam bieg w okolicy 3000 rpm (ale mam max moment dopiero przed 4k). A ojciec nie miał wcześniej diesla? Bo jak kierowca przyzwyczajony do diesla zasiądzie w benzynie to często męczy silnik niskimi obrotami. I myśli, że go oszczędza/dobrze traktuje
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
03.11.2013, 17:21 |
|
|
Dołączył(a): 03.11.2013, 16:17 Lokalizacja: Jedlanka Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
|
Re: Jazda na niskich obrotach
Nie wcześniej jeździł polonezem w tych obrotach silniczek chodzi tak ze aż ładnie go posłuchać a do ilu można go przeciągnąć zęby było optymalnie czy np jak pociągnę do 6 tys będzie lepiej czy granice 5
_________________ Nie ważne ile jedziesz WAŻNE ABY Z GŁOWĄ
|
03.11.2013, 17:33 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12710
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Jazda na niskich obrotach
Ale co rozumiesz przez "optymalnie"? Jak jeszcze odcinka nie zadziała, to przy 6k rpm będzie pewnie spalał 15l/100km. O czymkolwiek w klimacie "optymalnie" nie ma tedy co mówić. A jaki hałas!
Mojemu 5k zdarza się może raz na rok, na kilkanaście sekund. Albo rzadziej. Jeżdżę do ~160 km/h.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
03.11.2013, 19:31 |
|
|
Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54 Lokalizacja: Dębica Posty: 1025
Podziękował: 6
Pomógł: 8
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Jazda na niskich obrotach
3 do 3.5 obr powinno byc wystarczajaco bys mial jak najmniejsze spalanie silnika. Masz komputer pokladowy? Sprawdz jakie jest spalanie chwilowe samochodu przy poszczegolnych obrotach 60 80 100 120 na 3. 4. i 5. biegu, wtedy sam dojdziesz do wniosku jak najlepiej jezdzic
_________________ >>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<
|
04.11.2013, 12:36 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Jazda na niskich obrotach
W twoim silniku jak mi się nie zdaje to max moment masz przy 2800 obrotów, w 1,4 68 max moment jest przy 2500 obrotów i przy tych obrotach będzie najmniejsze spalanie i w okolicy max momentu winna się zmieniać biegi
|
04.11.2013, 14:56 |
|
|
Dołączył(a): 03.11.2013, 16:17 Lokalizacja: Jedlanka Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
|
Re: Jazda na niskich obrotach
weuek napisał(a): Ale co rozumiesz przez "optymalnie"? Jak jeszcze odcinka nie zadziała, to przy 6k rpm będzie pewnie spalał 15l/100km. O czymkolwiek w klimacie "optymalnie" nie ma tedy co mówić. A jaki hałas!
Mojemu 5k zdarza się może raz na rok, na kilkanaście sekund. Albo rzadziej. Jeżdżę do ~160 km/h. U mnie własnie nie ma odcinki jest jakaś blokada do 6 tys obrotów i więcej nie chce iść obrotomierz trochę dziwnie :/
_________________ Nie ważne ile jedziesz WAŻNE ABY Z GŁOWĄ
|
04.11.2013, 16:10 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Jazda na niskich obrotach
No i nie odcina wtedy paliwa? Z tego co pamiętam z konkursu ekojady organizowane przez SzkołęAuto (byłem w finale) w dieslu zmieniać biegi należy przy około 2 tys. obrotów a w benznynie przy 2500. Wszystko zależy jak jedziesz i którędy jedziesz wiadomo, że jak jedziesz pod górkę nie będziesz miec 2 tys obrotów tylko musisz pokręcić silnik wyższymi (zasada ekojazdy mówi, jedź tak by obroty nie spadały i można przyspieszyć (stary zawodowy kierowca mówił tacie (jak pracował w transporcie) redukuj za wczasu by góra cię nie pokonała). Z kolei jadąc z górki możesz wrzucić 5 tkę i lecieć z 1100-1200 obrotów bo silnik kręci się siłą rozpędu samochodu i grawitacji (spalanie zero) i nic mu to nie szkodzi. wiadomo, że jak jedziesz w pojedynkę możesz jechać po równym z niższymi obrotami (np 5 bieg i 2 tys obrotów) niż mając 4 osoby na pokładzie i bagaż (wówczas np 4 i 3,5-4 tys. obrotów). Ty musisz czuć czy jak dodasz gazu silnik się zbiera, czy się męczy.
EDIT: Jest też zasada jaki bieg taka prędkość 2 przy 20, trójka przy 30 , czwórka przy 40 i 5 przy 50 i więcej, ale to patrz wyżej zależy od warunków jadąc pod górę i przyspieszając dynamicznie pojedziesz na 2 50 i dopiero wrzucisz 3 czy od razu 4. Zasady ekojazdy mówią też żeby przyspieszać dynamicznie np na 2 szpula i od razu 4, albo na 3 przycisnąć do przelotowej i wrzucić 5
|
05.11.2013, 22:03 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12710
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Jazda na niskich obrotach
Wszystko fajnie oprócz tej ostatniej "prastarej" zasady. Sensu ona ni ma, bo każdy zestaw silnik+skrzynia będzie miał inne obroty przy tej samej prędkości i tym samym biegu. To co podałeś, to pewnie dla 1.9 tdi jest OK, ale mojej skromnej benzynki 40 km/h po prostym to taka prędkość ciulowata, że ani na dwójce jechać (ciut za wysoko), ani na trójce (za nisko), o wyższym biegu to nawet mowy nie ma bo na czwórce to byłoby pewnie ~1200 rpm.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
06.11.2013, 05:44 |
|
|
Dołączył(a): 03.11.2013, 16:17 Lokalizacja: Jedlanka Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
|
Re: Jazda na niskich obrotach
Dzięki wszystkim za zdanie a wracając do odcinki można coś zrobić żeby ta odcinka jednak była Czasami jest fajnie posłuchać jak samochód przerywa a nie chodzi na pełnych obrotach
_________________ Nie ważne ile jedziesz WAŻNE ABY Z GŁOWĄ
|
06.11.2013, 17:35 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Jazda na niskich obrotach
patryk1994 napisał(a): (A mam 1.4 MPI 60 KM) I od tego powinien zacząć się "post" Styl eco jazdy zależy od silnika.Ja jeździłem różnymi dziwadłami. Benzyną i dieslem. Starymi i nowymi. Przez ostatnie 7 lat robię około 300 km dziennie. Akurat 1,4 mpi mnie ominęło. Jednak z tego co zauważyłem, to jazda pomiędzy 2 a 2,5 t km jest najbardziej ekonomiczna, niezależnie od silnika. Niezależnie od epoki powstania motoru, ani od technologi czy rodzaju paliwa. Teraz używam pojazdu z silnikiem renaulda 1,6 benzyna i pali mi on 6.9 litra. Wedle mnie benzyna mniej nie może zjeść. Diesle paliły 5,7 do 6 Nie ważne czy 1,9 czy 1,4 - trzy cylindry, czy 1,6 hdi
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
10.11.2013, 00:15 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|