Nie wiem czy też masz problem jak autor sprzed roku, ale jeżeli na fabrycznym też był słaby sygnał to mogła antena po prostu już wyzionąć ducha, a dokładniej to wzmacniacz w niej. U mnie tak było.
Co do separatora to jest konieczny. Zacznij od niego. Jak nie poprawi to masz antenę do kupienia. Wymiana prosta. Luzujesz podsufitkę z tyłu i włożysz rekę coby odkręcić antene. Oryginalna antena ma bodajże 0,5m kabelek z końcówką raku2 więc rozpinasz i podmieniasz.
Separator podepnij pod niebieski kabelek z radia nowego (nie wiem jakie masz,ale 90% odbiorników normalnych ma ten kolor). Jest to kabelek służący do odpalania wzmacniacza lub anteny. Zaczyna dawać prąd po załaczeniu radia.
Co do pamięci to masz kilka opcji. Kabel żółty i czerwony z radia. Najczęściej kabel czarny i czerwony to stały plus i minus i są jeden pod drugim po zewnętrznej stronie kostki. Tenże czerwony odpowiada za pamięć. Kabel żółty najczęściej odpowiada za plus po stacyjce. Są radia w których jest odwrotnie żółty z czerwonym tj żółty odpowiada za pamięć a czerwony jest na stacyjkę.
P.S. W niektórych samochodach jest jeszcze brązowy kabel od świateł. W momencie zapalenia świateł ściemnia się podświetlenie radia.
P.S. 2 Musisz zobaczyć jeszcze czy nie będziesz musiał wywalić (odciąć kilka cm za wtyczką oryginalną) kabelek brązowo-czerowny (pin nr3) gdyż jest to linia K do diagnostyki radia !
Możesz również kupić
TAKĄ przejściówkę i w niej odciąć niebieski (do separatora) i pin 3 coby nie kroić oryginalnej wiązki z samochodu. Będzie bezpieczniej i lepiej na przyszłość bo możesz wrócić do oryginału w każdej chwili