FABIACLUB.PL https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Serwis - 105.000 km https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=40&t=5281 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | SieniG [ 26.01.2008, 22:00 ] |
Tytuł: | Serwis - 105.000 km |
Kupiłem niedawno Fabię i przydało by się zrobić jakiś przegląd olej filtry itp. Ale tu zaczynają się problemy bo samochód kupiłem od znajomego który wyjechał za granice i nie mam pojęcia co wymienić? O oleju czytałem na forum że musi to być syntetyk o specyfikacji 5w40 z przeznaczeniem do pompo wtryskiwaczy 505.01 a co z resztą??? Szczerze mówiąc nigdy nie miałem samochodu ze wspomą i nie wiem jak ją serwisować. To samo dotyczy się skrzyni biegów, na jaki olej wymienić? no i na co ogólnie zwrócić uwagę robiąc przegląd. DZięki za odpowiedzi. pzdr Dodam jeszcze że samochód ma 105tyś przebiegu |
Autor: | zary [ 26.01.2008, 22:06 ] |
Tytuł: | |
Sienig podstawowa sprawa to ksiazka serwisowa. Masz ja? Jesli tak, tam bardzo dokladnie jest wszystko wyszczegolnione, co trzeba robic i przy jakich przebiegach. Jesli jej nie masz, moze po prostu powiedz, jaki masz przebieg i czy jest on realny. Wtedy ew. bedziemy mogli Ci cos podpowiedziec. Bez podania przebiegu i ew. jakis informacji o historii auta, na pewno nikt odpowiedzialny Ci tu nic nie podpowie. |
Autor: | SieniG [ 26.01.2008, 22:10 ] |
Tytuł: | |
przebieg to 105 tys i chyba realny bo samochód jest w środku jak nówka zero obtarć plam i wytarć. Kierownica też jak nówka. A książka pusta. Samochód drogi i serwis drogi dlatego nie serwisował. |
Autor: | zary [ 26.01.2008, 22:14 ] |
Tytuł: | |
105 tys, to dokladnie 15 po 90 tysiacach. I teraz bardzo wazne pytanie. Czy na 90 tysiacach Twoj kolega zrobil wymiane rozrzadu i czynnosci dodatkowe? Jesli tak, to teraz powinien byc zwykly przeglad. Jesli nie, to czekaja Cie wydatki. Ale to za chwile... Najpierw kwestia rozrzadu. |
Autor: | SieniG [ 26.01.2008, 22:16 ] |
Tytuł: | |
To pamiętałem że wymienił, ale nic po za tym. |
Autor: | zary [ 26.01.2008, 22:24 ] |
Tytuł: | |
To chociaz tyle. Choc oczywiscie ciekawe, czy wymienil kompletny rozrzad z pompa, czy np. tylko pasek. Jesli komplet, to ok. Zerknij tez na pasek wielorowkowy na alternatorze. Jesli sa jakies rysy, pekniecia itd., koniecznie go wymien. Na Twoim miejscu zrobilbym sobie na poczatek porzadny przeglad auta i wykonal czynnosci dodatkowe (wymiana wszystkich filtrow, oleju + plynu hamulcowego). Sprawdz tez aku i jakosc plynu chlodniczego. Masz ksiazke serwisowa? Tam jest wszystko wyszczegolnione. Jesli nie, daj znac, to wypisze Ci ze swojej te inne mniejsze rzeczy. A tak w ogole, to jesli chcesz dluzej autkiem pojezdzic, to mozesz wjechac do ASO - niby drozej, ale na ten pierwszy raz by nie zaszkodzilo. |
Autor: | SieniG [ 26.01.2008, 22:31 ] |
Tytuł: | |
tylko taka wizyta w aso to bardzo duży wydatek. Ja mam wujka który ma profesjonalny warsztat mechaniczny i zawsze z częściami jeździłem do niego i on mi wszystko wymieniał i naprawiał(znaczy sie jego ludzie) więc i o komputer się nie martwię. Więc jednak wybiorę tą pierwszą opcje. Podaj mi wszystko co proponujesz wymienić w mojej rakiecie. |
Autor: | zary [ 26.01.2008, 22:34 ] |
Tytuł: | |
W zasadzie wiekszosc i najwazniejsze rzeczy podalem poprzednio. Pytalem, czy masz ksiazke serwisowa. Jesli tak, to po prostu przejrzyj po kolei wszystkie punkty na poczatku ksiazki i bedziesz mial liste. Jesli nie, daj znac. |
Autor: | SieniG [ 26.01.2008, 22:38 ] |
Tytuł: | |
Nie nie posiadam książki. A ten olej będzie dobry który podałem na początku? Ile kupić tego płynu hamulcowego i co z ta skrzynią biegów i z olejem w niej zaglądać tam? No i jeszcze świece żarowe czy je wymieniać? |
Autor: | zary [ 26.01.2008, 22:46 ] |
Tytuł: | |
Ok. To daj mi chwile Pojde do auta po ksiazke. A Ty mozesz zerknac na swoje auto teraz? Chodzi o naklejke w bagazniku i znalezenie oznaczenia chyba QG1, QG2 lub QG3 - to wazne, bo od tego zaleza rodzaje przegladow, no i oleju. |
Autor: | sebasuperb [ 26.01.2008, 22:52 ] |
Tytuł: | |
SieniG, co do oleju to najlepsze na rynku moto polecane są firmy MOTUL |
Autor: | SieniG [ 26.01.2008, 22:54 ] |
Tytuł: | |
to przeczytałem na forum, dzięki |
Autor: | zary [ 26.01.2008, 23:25 ] |
Tytuł: | |
Oto zeskanowane informacje dot. przegladu QG0 ZAKRES PRZEGLĄDU QGO Przeglądy Serwis olejowy ■ Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju. ■ Sprawdzenie grubości klocków hamul¬ cowych. ■ Wyzerowanie wskaźnika obsług serwi¬ sowych, ■ Spuszczenie wody z filtra paliwa (silnik wysokoprężny, gdy używany jest ekologicz¬ ny olej napędowy). ■ Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych. Przegląd roczny ■ Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju. ■ Obejrzenie silnika, czy nie ma nieszczel¬ ności i uszkodzeń. ■ Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych. ■ Obejrzenie zespołów poduszek powie¬ trznych (jeśli są w wyposażeniu), czy nie ma zewnętrznych uszkodzeń. ■ Sprawdzenie mrozoodporności płynu chłodzącego, szczelności układu chłodze¬ nia, poziomu płynu chłodzącego - w razie potrzeby dolanie. ■ Sprawdzenie układu wydechowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń, spraw¬ dzenie mocowania. ■ Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń. ■ Sprawdzenie grubości okładzin hamul¬ cowych. ■ Sprawdzenie poziomu płynu hamulco¬ wego, w razie potrzeby dolanie. ■ Obejrzenie skrzyni biegów, półosi napę¬ dowych i osłon przegubów, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń. ■ Sprawdzenie kanału spływu wody na podszybiu, czy nie jest zabrudzony, w razie potrzeby oczyszczenie. ■ Sprawdzenie akumulatora. ■ Sprawdzenie osłon przegubów wahaczy, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń. ■ Sprawdzenie luzu, mocowania i osłon przegubów drążków kierowniczych. ■ Sprawdzenie głębokości bieżnika i spo¬ sobu zużycia opon wraz z kołem zapaso¬ wym, sprawdzenie ciśnienia w oponach (wraz z kołem zapasowym), w razie potrze¬ by skorygowanie. ■ Nasmarowanie ograniczników otwarcia drzwi (nie dotyczy samochodów FABIA) i zamka pokrywy komory silnika. ■ Sprawdzenie działania wszystkich włącz¬ ników, urządzeń elektrycznych, wskaźników i innych elementów obsługowych. ■ Sprawdzenie działania wycierania i zmy¬ wania szyb względnie także układu zmywa¬ nia reflektorów, sprawdzenie stanu piór wy¬ cieraczek. Ustawienie dysz spryskiwaczy, w razie potrzeby dolanie płynu. ■ Wyzerowanie wskaźnika obsług serwi¬ sowych. ■ Zlanie wody z filtra paliwa (silniki wyso¬ koprężne, gdy jest używane paliwo typu Ekodiesel). ■ Zalecana wymiana piór wycieraczek. ■ Wykonanie jazdy próbnej, kontrola koń¬ cowa. Co 30 000 km dodatkowo ■ Sprawdzenie działania okna dachowego i nasmarowanie szyn prowadzących. ■ Sprawdzenie ustawienia świateł, w razie potrzeby wyregulowanie. ■ Wymiana filtra paliwa (silniki wysoko¬ prężne), gdy jest używane paliwo typu Eko- diesel. ■ Sprawdzenie poziomu oleju w tylnej przekładni głównej (napęd na cztery koła), w razie potrzeby dolanie oleju. ■ Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła). ■ Obejrzenie lakieru nadwozia i powłoki ochronnej podwozia, czy nie ma uszkod¬ zeń. ■ Sprawdzenie poziomu oleju w ręcznej skrzyni biegów, w razie potrzeby uzupeł¬ nienie. ■ Wymiana mikrofiltra lub mikrofiltra z filtrem zapachowym (jeśli występuje). ■ Sprawdzenie paska rozrządu (tylko sil¬ niki benzynowe) po 90 000 km, potem co 30 000 km. Co 60 000 km dodatkowo ■ Wymiana filtra paliwa (silniki wysoko¬ prężne). ■ Wymiana świec zapłonowych. ■ Sprawdzenie stanu i napięcia paska wielorowkowego. ■ Sprawdzenie poziomu płynu w układzie wspomagania kierownicy (nie dotyczy sa¬ mochodów FABIA). ■ Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy. ■ Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (na¬ pęd na cztery koła). ■ Sprawdzenie poziomu oleju ATF w auto¬ matycznej skrzyni biegów. ■ Sprawdzenie poziomu" oleju w mecha¬ nizmie różnicowym (automatycznej skrzyni biegów), w razie potrzeby uzupełnienie - nie dotyczy samochodów FABIA. Co 90 000 km dodatkowo ■ Sprawdzenie paska rozrządu (silniki benzynowe) po 90 000 km, potem co 30 000 km. ■ Wymiana paska zębatego i rolki napina- cza (tylko silniki wysokoprężne z pompow- tryskiwaczami)1). Co 120 000 km dodatkowo ■ Wymiana paska zębatego i rolki kieru¬ jącej (silniki wysokoprężne oprócz silników z pompowtryskiwaczami)1). Co 180 000 km dodatkowo ■ Wymiana paska rozrządu (tylko silniki benzynowe 1,81). Co 2 lata dodatkowo ■ Wymiana płynu hamulcowego (w miarę możliwości wykonanie zlecić podczas prze¬glądu rocznego). Co 5 lat dodatkowo ■ Wymiana akumulatora syreny auto-alarmu (w miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego). Wymiana sondy lambda1) ■ Okres wymiany jest zależny od zawar-tości związków ołowiu w paliwie w odpo-wiednim kraju. Z tego względu informacji o okresie wymiany zasięgnąć w stacji obsługi Śkoda. Co 4 lata dodatkowo ■ Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy - w samochodach o przebiegu mniejszym niż 60 000 km w ciągu 4 lat (w miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego). Co 15 lat dodatkowo ■ Wymiana pasów bezpieczeństwa wraz z napinaczami oraz zespołów poduszek gazowych - koniecznie w stacji obsługi Skoda. Okres eksploatacji tych elementów jest ograniczony do 15 lat. (W miarę moż¬liwości wykonanie zlecić podczas prze¬glądu rocznego.) |
Autor: | Siara [ 30.01.2008, 15:55 ] |
Tytuł: | |
Dla jasności, w skrzyni bieków oleju nie wymieniamy nigdy. Dotyczy wszystkich samochodów VAG. No chyba że mamy awarie i rozbieramy skrzynię. |
Autor: | zary [ 30.01.2008, 20:35 ] |
Tytuł: | |
Trzeba natomiast oczywiscie sprawdzac przy przegladach poziom oleju w skrzyni. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |