FABIACLUB.PL https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
Wielki przegląd https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=40&t=5536 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | listek2000 [ 17.03.2008, 18:25 ] |
Tytuł: | Wielki przegląd |
jade do bednarek-skoda w lodzi na wielki przeglad QG1 zbliza sie 125tys km ma byc pasek rozrzadu z pomka wody itd zeby juz nie oszczedzac. wszystkie filtry i olej i dostalem taka informacje " Proszę Pana koszt przeglądu z materiałami to około 820zł/brutto, wymiana rozrządu z pompą wody, łaczny koszt około1200 zl/brutto. Zarezerwowałem już części, stanowisko i mechanika . informuje również iż doradca prowadzący Pana auto będzie się z Panem kontaktował na bieżąco odnośnie ewentualnych rozrzeżeń jak również o terminie odbioru" kurna jakie rozszerzenia 1200zl co tu jeszcze rozszerzac przed swietami... czy mozecie mnie uswiadomic co moze byc jeszcze do roboty... auto cyka jak zegarek szwajcarski... zeby nie chec utrzymania gwarancji na karoserie i ciaglosci ksiazki serwisowej to wogole bym nie jechal... dzieki i pozdr |
Autor: | Andja [ 17.03.2008, 18:39 ] |
Tytuł: | |
kazdy mechanik jak cos znajdzie dodatkowego do roboty to dzwoni i sie pyta czy robic czy nie - proste wymienialem rozrzad (1000PLN kpl z pompa i robocizna) to mechanik jeszcze zauwazyl, ze klocki sa cieniutkie z jednej strony wiec dzwonil co robic. oczywiscie wymienilem i jak zobaczylem stare to na 100% nadawaly sie do wymiany (wiec mnie nie naciagnal) musisz miec w kieszeni pare setek wiecej w razie czego |
Autor: | kros [ 17.03.2008, 19:53 ] |
Tytuł: | |
Na zleceniu podpisujesz orientacyjny koszt naprawy. I tyle moga robić bez konsultacji z Tobą. Jeśli coś wyskoczy w praniu np. klocki, czy nadrywające się gumy wahacza (jak u mnie) czy korodujący tłumik czy inne badziewie którego na pierwszy rzut oka nie czujesz jadąć autem, ale widać to "od spodu" mają obowiązek dzwonić. Jeśli się zgodzisz to płacisz, jeśli nie zgodzisz to przy odbiorze auta na takim protokole przeglądu masz wykaz usterek usuniętych i nieusuniętych. W razie jakby Ci się potem koło odpadło albo gliniarz wypisał mandat za za basowy wydech albo wjedziesz komuś w zadek to ASO ma przykrywkę, że Cię informowali, ale to Ty nie chciałeś Poza tym jeśli np. poinformują Cię że o jakiejś usterce a Ty jej nie usuniesz a ona może spowodować pogorszenie stanu innych podzespołów to mogą nie uznać gwarancji na te właśnie podzespoły - ale to Ciebie nie dotyczy bo już jesteś po gwarancji. Natomiast wykaz czynności serwisowych (co prawda do QG0) znajdziesz w manualach) to będziesz miał jakiś pogląd |
Autor: | kapi [ 24.03.2008, 16:43 ] |
Tytuł: | |
niesamowite - to jest jedno co nasuwa mi się na myśl. co do sprzegła - mam ponad 140kkm i jest fabryczne .... przerywanie przekładni kierowniczej - może być za mały poziom płynu ale skoro auto po przeglądzie to NA PEWNO został sprawdzony (trzeba rozkopać pół auta żeby to sprawdzić) przy Twoim przebiegu na polskich drogach może cieknąć przekładnia - ale to nie jest regułą. pooglądałem też ceny z załącznika i oto co mi się nasuwa: poz. 18,19 - śruba - czyżby gwint był przekręcony? (możliwe że producent zaleca wymianę ) poz. 21 - uszczelka korka - chyba jest miedziana na stałe z korkiem ale nie wiem czy przy każdej wymianie oleju jest wymieniana ? (jw) to są drobiazgi - ale pokazują jak można wyciągnąć pare groszy. analizując też czasy RBG (roboczogodzin) czy aż 2,2 godziny ludzie wyszkoleni potrzebują na demontaż paska rozrządu ? nie mówiąc o demontażu / montażu pompy wody . w sumie przy Twoim aucie spędzili prawie 8 godzin! kpina. edit: 8 godzin na DWIE osoby to 4 godz zegarowe .... a gdzie 16 godzin postoju w serwisie ? Następnym razem żądaj dostępu do samochodu - masz prawo, ja bym patrzył im na ręce cały czas. pozdrawiam. |
Autor: | listek2000 [ 24.03.2008, 22:11 ] |
Tytuł: | |
a teraz nastepny przeglad mi wpisali "wg wskaznika" bo sie okazuje ze skoro moje auto (kupione za granica) ma serwis QG1 okreslili go jako bardziej nowoczesny dla aut z europy zachodniej gdzie paliwa sa lepsze dlatego moze byc dlugoprzebiegowy stad u mnie olej castrol long life 3 w5-30 (norma vw 504.00-507.00). Teraz moja fabia ma wyzerowana inspekcje i sama sczytuje z czujnikow wszystkie informacje o stanie auta i poinformuje mnie o nastepnym przegladzie... az taka inteligencja nie bardzo wierze... pozdr czy ten uszczelniacz (nr5) walu to da sie wymienic jakos samemu po zdjeciu skrzyni biegow? |
Autor: | kros [ 30.03.2008, 22:55 ] |
Tytuł: | |
listek2000 dopisał pytanie więc sie odzywam, żeby było widoczne. ps. Jak dopisujecie coś do tematu to dajcie znać, bo takich dopsików nie widać w nieczytanych. |
Autor: | listek2000 [ 10.04.2008, 17:16 ] |
Tytuł: | |
no dzis w robocie wjechalem fabinka na pol godz na podnosnik... odkrecilem spodnia oslone, faktycznie jest olej ... ciezko wydedukowac skad, nie zeby ciekl czy kapal poprostu usmarowane laczenie skrzyni z silnikiem wytarlem to benzyna ekstr. zobaczymy jutro pojutrze? Zmartwilo mnie jednak turbo bo spojrzalem sobie wyzej i patrze tam tez olej ocieka pod turbo tzn pod opaska taka plastikowa (sa dwie) jakby z tej rury cos lecialo ale skad w turbo olej? czy tam nie powinno byc samo powietrze... hmmm, do tego wypatrzylem po lewo chyba pompe wspomagania i mowie fajnie sprawdze jaki mam model, sa dwie naklejki cos tam pisze ale nic na koyo czy trw... porobie foty nastepnym razem. Ostatnia sprawa zaczelo mi cos huczec trzec przy hamowaniu chyba z tylu... no do jasnej anieli bylem 2-3 tygodnie na przegladzie mowili ze klocki sa na tyle dobre ze przejade jeszcze ok 15-20 tys, czy to moze byc cos innego dzieje tak tylko przy hamowaniu, dzieki i pozdr. |
Autor: | kros [ 10.04.2008, 23:11 ] |
Tytuł: | |
listek2000 napisał(a): ale skad w turbo olej? No jak najbardziej olej w turbo jest na miejscu, bowiem smaruje turbinę coby się nie zatarła w wysokiej temp. i przy szalonych obrotach. Tyle, że ten olej nie powinien wyciekać bo to zły znak. Nie wiem jak dokładnie wygląda doprowadzenie oleju do turbo w ATD czy może puszcza doprowadzenie oleju, czy też sama turbina puszcza olej bo to już gorzej. listek2000 napisał(a): cos huczec trzec przy hamowaniu chyba z tylu przy każdym czy tylko przy pierwszych kilku hamowaniach rano na zimnych tarczach? |
Autor: | listek2000 [ 11.04.2008, 15:08 ] |
Tytuł: | |
kros ty to jasnowidz jestes... no rano o 5.15 dokladnie i czesto jak auto stoi nie ruszane z 3-4 dni a potem juz cisza... jak wracam z roboty popoludniu tez cisza... czyli rozumiem ze znasz przyczyne ... co zrobic... nasmarowac tarcze olejem |
Autor: | kros [ 11.04.2008, 15:21 ] |
Tytuł: | |
listek2000 napisał(a): czyli rozumiem ze znasz przyczyne Spoko, nie ma się co martwić. Na tarczach po nocy lub dłuższym postoju, zwłaszcza kiedy jest wilgotno lubi się osadzać taki rdzawy nalot i to on szumi. Pierwsze kilka hamowań i go zeszlifujesz i potem masz już ciszę. Do następnej nocy czy następnego rdzawego nalotu listek2000 napisał(a): nasmarowac tarcze olejem No wtedy to i będziesz miał cisze i będzesz szybciej w domu :bruum" |
Autor: | listek2000 [ 28.04.2008, 20:23 ] |
Tytuł: | |
teraz juz moge z pelna odpowiedzialnoscia stwierdzic NIE JECHAC DO ASO a na pewno nie do Bednarka w Łodzi, chcieli mnie naciac na pompe wspomagania (sam przedmiot 1700zl) a tu sie okazuje (szczegoly w in. watku), ze mimo iz zaplacilem 2400 za przeglad i zostawilem auto na 14 godzin to nie sprawdzono ilosci plynu hydraulicznego i chciano mi wymieniac pompe wspomagania ... kurcze szkoda, zaluje teraz ze nie zrobilem tego w innej stacji zeby sie ktos podpisal ze usterka wspomagania byl niski poziom plynu... i do bednarka o zwrot kasy za przeglad i jeszcze prok na glowe za probe wyludzenia czy oszustwa... tak to trzeba nazywac po imieniu... z jednej strony radosc ze mam WAS , a z drugiej strony gotuje sie we mnie za te ASO, pozdr. |
Autor: | kros [ 28.04.2008, 20:41 ] |
Tytuł: | |
listek2000, z tego co wyczytałem w necie to ASO w Łodzi należy do krajowej czołówki "specjalistów" SKANDAL, po porostu ręce opadają... |
Autor: | sebasuperb [ 28.04.2008, 20:48 ] |
Tytuł: | |
listek2000, nie pozostaje CI nic jak sprawdzony serwis by FC.PL |
Autor: | listek2000 [ 29.04.2008, 17:51 ] |
Tytuł: | |
czytaja nas... dzwonili z ASO do mnie |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |