FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

Wymiana oleju po 1500 km.
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=41&t=76
Strona 6 z 6

Autor:  mss [ 30.08.2009, 23:18 ]
Tytuł: 

kika napisał(a):
a kto i gdzie miał by je docierać , są składane na montowni zabudowane do autka i tyle

no to nie widzialem :P :worthy:
tak czy siak uwazam ze w nowym aucie nie jest to tak konieczne i niezbedne jak w silniku po generalce, gdzie wymiana oleju po 1000 jest mus.
krzysn napisał(a):
W swojej fabii nie wymieniłem, jeździ ok (przebieg obecnie 46 tys, 5 lat), oleju nie bierze.

pyknij chociaz 100, to pogadamy na temat wciagania oleju.

Autor:  krzysn [ 31.08.2009, 06:59 ]
Tytuł: 

Czytujesz czasem AutoŚwiat ? Umieszczają tam testy samochodów po 100 tys łącznie z badaniem elementów silnika. Żadko czytam tą gazetę ale nie pamiętam aby pisali o jego złym stanie po tym przebiegu. Sądzę że niemcy trzymają się ściśle instrukcji obsługi samochodu.

Tego typu dyskusje pojawiają się bardzo często, nie jestem pewien czy nie było tego tematu na fabiaclub.pl . Mnie już nikt nie przekona do wcześniejszej zmiany oleju w nowym samochodzie, podobnie jak do opon zimowych (jeżdżę na dobrych, drogich, całorocznych), w następnym aucie będę miał skrzynie automatyczną. Już jestem trochę za stary na zawracanie sobie głowy pierdołami związanymi z samochodem, mam ważniejsze sprawy :-)

Pozdr, krzysn

[ Dodano: 2009-08-31, 08:20 ]
Tomato napisał(a):
krzysn, widac ze to ty czujesz sie madrzejszy a to ze nie wymieniales oleju po 1500km i narazie jest ok o niczym nie swiadczy. nie chcesz to tego nie rob, a to ze przy przebiegu 46 kkm(ktory jest maly jak na 5 lat) nie bierze oleju to tez jest malo przekonujace, bo nie podales jaki masz silnik i jaki olej uzywasz. a od tego bardzo duzo zalezy tak jak pisalmss, w ktoryms z tematow. napewno silnikowi nie zaszkodzi wymiana po 1500, a nie wymieniajac to juz takiej pewnosci to nie masz i badan tez pewnie nie robiles, ale jak kto dba tak pozniej ma.


Silnik mam taki jak Ty, 1.4 16v, olej mobil 0w40. Czyli chyba dbam :-)

Co na się stać po 100 tys, ewentualne Wasze opiłki metalu już swoje zrobiły ;-)

Pozdr, krzysn

Autor:  mss [ 01.09.2009, 23:14 ]
Tytuł: 

autoswiat to najwiekszy bruk jaki znam. opony caloroczne zamiast letnich i zimowek ? chyba nie mamy o czym rozmawiac :crazy:

Autor:  krzysn [ 02.09.2009, 06:57 ]
Tytuł: 

Przypomniał mi się tekst ze skeczu Piaseckiego:
Kiedyś byłem młody i głupi, teraz jestem stary i wkur... :-)

Pozdr, krzysn

Autor:  Allen [ 02.09.2009, 07:20 ]
Tytuł: 

Ja wymienie olej w nowej fabii. W obecnej też został wymieniony na początku. W końcu auto za ciężko zarobione pieniądze, więc czy stówka w tą czy w tą, a spać spokojnie, to już wole wydać. A jak każdy zrobi to jego wybór. Trzeba mieć wzgląd na to iż teraz robia auta zbytnio na ilość nie na jakość.

Autor:  Tomato [ 02.09.2009, 08:28 ]
Tytuł: 

skoro ten Twoj silnik tak dobrze zostal zlozony, dotarty to dlaczego w poczatkowej fazie producent zaleca: nie naciskac do konca pedalu gazu, nie jezdzic z predkoscia wieksza niz 3/4 max predkosci na danym biegu, unikac wysokich obrotow, unikac holowania przyczepy, nie wprowadzac wysokich obrotow na zimnym silniku ani pod obciazeniem ani na biegu jalowym. skoro tak czytasz ten AS to chyba nie przeczytales info o tym ze na poczatku testow auto wiecej spala i ma gorsze przyspieszenia. czyli tak idealnie tam wszystko nie gra w srodku tylko sie uklada i dopasowuje. no ale Twoj silnik dopasowal sie juz w fabryce :hysterical:

a co do Twojego skeczu :"Przypomniał mi się tekst ze skeczu Piaseckiego:
Kiedyś byłem młody i głupi, teraz jestem stary i wkur..."

to chyba chodzi Ci o to ze byles glupi ze nei wymieniles a teraz auto juz stare i jestes wkur..

Autor:  krzysn [ 02.09.2009, 08:44 ]
Tytuł: 

Tomato napisał(a):
a co do Twojego skeczu :"Przypomniał mi się tekst ze skeczu Piaseckiego:
Kiedyś byłem młody i głupi, teraz jestem stary i wkur..."

to chyba chodzi Ci o to ze byles glupi ze nei wymieniles a teraz auto juz stare i jestes wkur..


Myślałem raczej o moim wieku :-)

Autor:  tomek-u [ 02.09.2009, 14:16 ]
Tytuł: 

krzysn, nierób z siebie takiego dziadka :browar:

Autor:  kika [ 02.09.2009, 19:21 ]
Tytuł: 

tomek-u napisał(a):
krzysn, nierób z siebie takiego dziadka :browar:

No właśnie młodzieniaszku :browar: :czas1:

Autor:  Robol [ 02.09.2009, 19:32 ]
Tytuł: 

Panowie spokojnie.
W końcu to forum jest po to aby dawać porady, a to czy ten kto pyta z tego skorzysta to już jego sprawa i jego ewentualne pieniądze w przypadku mniejszej lub większej awarii. W końcu nikt za niego nie podejmie decyzji, tylko on sam.
Pozdro.

Autor:  akinomrz [ 07.09.2009, 17:40 ]
Tytuł: 

To i ja wtrące trzy grosze do dyskusji :mrgreen:

W pracy mamy służbowe cztery Skody ( 2 x Superb i 2 x Octavia - zarówno na ON i na Pb ) - najmniejszy przebieg to coś koło 200 000 km ( auta mają po ok. cztery lata ) - wszystkie miały wymieniany olej po okresie zalecanym w instrukcji - NIE po 1500 km. Z silnikami jak dotąd nie ma żadnych problemów - więc ..... każdy niech robi jak uważa :mrgreen:

Autor:  kros [ 07.09.2009, 22:57 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju po dotarciu silnika

MarcinRzeszów
mamy na forum dwa identyczne tematy z czego jeden stosunkowo świeży bo ostatni wpis ma 3 miesiące, a Ty zakłądasz kolejny wątek. Do jednego z nich dokleiłem Twoje pytanie, a drugi jest tutaj
Zerknij sobie do regulaminu, ułatwimy sobie współpracę.

A wracając do problemu to ja wymieniałem w obu, skoro silnik op około 5-7 tysiącach zmniejszył zużycie paliwa to znaczy że co? że zmniejszyły się opory silnika - dorarł się. Piszecie opiłki, co prawda to nie czołg jak ktoś pisał, zę opiłki po dotarciu można było zbierać grabiami, czy opiłki są w fabii to nie wiem, czy filtr je wyłapie też nie wiem, może jakieś mikro i nano opiłki są, być może są nawet na tyle małe że nawet filtr ich nie wyłapie, ale oprócz tego skoro na początku, przy docieraniu opory są większe i warunki pracy trudniejsze, a świadczy o tym np. zużycie paliwa to może sugerować że i olej pracuje w trudniejszych warunkach przez co najzwyczajniej w świecie szybciej się zużywa i przy takim szybszym zużyciu nawet pomijając kwestię opiłków, przy tych dajmy na to 10 kkm może on po prostu nie mieć takich właściwości smarujących (i innych jakie on tam jeszcze posiada) niż gdyby nie przeszedł na początku swojego żywota takiego małego survivalu w postaci docierania, a tu do wymiany jeszcze pozstaje ta piątka. Oczywiście olej jest i coś tam smaruje, ale jak? tego się nigdy nie dowiemy Natomiast przy kolejnych wymianach nie ma survivalu i własności olej może utrzymuje aż do 15kkm (liczby przypadkowe, dla ilustracji, ale może warto spojrzeć na to i z tej perspektywy.)
Oczwyście to trochę gdybanie, bo jak wspomniano nikt badań nie przeprowadził, a ponieważ nie ma dwóch samochodów identycznie eksploatowanych dlatego nie możemy zrobić porównania na forum.

Poza tym jak wiemy nasze fabie różnią się między sobą jakością wykonania więc i to może przemawiać za efetami koncowymi, które są nieporównywalne i wynik w postaci lepszej lub gorszej kompresji, zużycie paliwa, zużycie oleju itp może być wynikiem humoru montera przy taśmie, wymiany oleju po 1500 i jakości paliwa i czego tam jeszcze.
Ale ponieważ koszt wymiany to raptem 1% kosztu najtańszej wersji fabii to o czym w ogóle ta rozmowa (kurde albo mam deja vu, albo to już pisałem na tym forum)

Osobiście wolałbym mieszkać w pachnącym lesie niż śmierdzącym mieście i teoretycznie powinno mi się tam przyjemniej i dłużej żyć niż w toksycznej aglomeracji, ale to przecież nie mam gwarancji że tam będe żył dłużej. Być może mieszkańcy miasta dożyją tyle co ja. Jednak silnikowi postanowiłem zafundować odrobinę lasu po 1500 kkm :crazy:

Strona 6 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/