Teraz jest 28.03.2024, 23:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
[F2] Akcja serwisowa nr 24W6 dla 1.2 TSI - podkładka pod turbo 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.05.2011, 11:44
Posty: 29
Podziękował: 9
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2011
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
Zwróciłem się do czynników oficjalnych (Skoda Auto Polska) o odpowiedź w sprawie grubości podkładki.

Moje pytanie:

"Posiadam auto z silnikiem 1.2 TSI. Moje pytanie dotyczy akcji serwisowej 24W6 do tego silnika. Akcja ta polega na zamontowaniu w określonym miejscu w silniku podkładki dystansowej oraz na zainstalowaniu najnowszej wersji oprogramowania. Proszę o odpowiedź na nastepujące pytanie: czy w samochodach, które wzięły udział w akcji jako pierwsze, zamontowano węższą wersję podkładki, natomiast obecnie montowana jest zmodyfikowana, szersza wersja? Jeśli to prawda, to czy auta, które jako pierwsze wzięły udział w akcji, powinny ponownie zgłosić się do serwisu w celu zamontowania szerszej wersji podkładki?
Pozdrawiam"

Odpowiedź:

"Szanowny Panie.
Jeden z naszych Specjalistów ds., techniki odpowiada:
„Akcja 24W6 polega na zamontowaniu podkładki o grubości 2 mm. Być może samochód był już w warsztacie w związku z reklamacją osiąganej mocy lub zapalania się lampki kontrolnej silnika i jako prawidłowy środek zaradczy zamontowano podkładkę o grubości 1 mm. Teraz wystarczyłoby więc założyć drugą podkładkę 1 mm i wykonać aktualizację oprogramowania”.

Z wyrazami szacunku,
Zespół Škoda INFO"


12.04.2012, 22:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.08.2011, 20:57
Posty: 92
Podziękował: 15
Pomógł: 1

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: LMG - 5b.
Samochód: STYLE - joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: pomorskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
Na oczko to u mnie wygląda na 2mm. Wezmę chyba suwmiarkę i zmierzę :lol: Tylko dojście chyba kiepskie ???

Obrazek


13.04.2012, 07:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
moja ma 2 mm - wygląda jak 2 ale wygląda na to że to podkładka 2-warstwowa żeby się dopasowała?
pod twoim zdjęciem wrzucam jeszcze raz moje do porównania

Obrazek

i bliżej

Obrazek

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/my-result/3805231662

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730


13.04.2012, 12:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.11.2010, 09:55
Lokalizacja: LSW
Posty: 316
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Polo 6R Highline
Rok prod.: 2011
Województwo: lubelskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
Sprawdzałem dziś u siebie. I jest dokładnie taka jak u kolegi jurasjo. Próbowałem ją zmierzyć i ma właśnie ok. 2mm. U kolegi staff są założone 2 x 1mm, co też jest w porządku. Dzwoniłem zresztą do ASO tam gdzie miałem montowaną podkładkę i dowiedziałem się, że w VW nie montowali innych jak 2mm. W zeszłym roku w VW wymieniali jeszcze turbiny na gwarancji (2 przypadki w moim ASO-ostatni przypadek na początku grudnia 2011), a w tym w ramach akcji już podkładki (zawsze 2mm).
Być może podkładki 1mm testowali na Skodach?

_________________
Miło wspominam swoją Fabię ;-)


13.04.2012, 15:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.02.2011, 19:22
Posty: 245
Podziękował: 10
Pomógł: 9

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: MZM - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL Combi
Rok prod.: 2011
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
Z tego co się dowiadywałem, to na początku też były podkładki 2 mm ale nie udawało się przejść adaptacji - kontrolki się świeciły.
Zresztą ja miałem podkładkę 1 mm bez wgrywania nowego softu, tylko adaptacja zaworu. Teraz mam 2 mm, a pewnie jak mają więcej na stanie 1mm to dają takie dwie.


13.04.2012, 16:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.03.2012, 18:26
Posty: 57
Podziękował: 3
Pomógł: 4

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2012
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
Witam! Ja zakupiłem w tym roku w marcu fabię 1.2 tsi 2012 rok. Dzisiaj oglądałem to nie mam żadnej podkładki a podobno roczniki 2012 nie są objęte akcją. Nie rozumiem natomiast wypowiedzi niektórych użytkowników o obrotach wskakujących na 1200 po uruchomieniu. Nie wiem w czym mają problem. Zajmowałem się kiedyś elektroniką pojazdową i mogę stwierdzić, że komputer oblicza sobie wszystkie dane, temperatury powietrza, nawet ciśnienie wtrysku, napięcie ładowania i wiele innych parametrów i na podstawie tego sam dobiera takie obroty i to właśnie czasami. Ot taki system i nie ma w tym nic dziwnego! Co innego gdyby wówczas auto pracowało na 3 cylindry albo drgało, wypadałyby zapłony ale tutaj nie ma nic niepokojącego!
Mam jednak problem po uruchomieniu silnika nagrzanego słyszę jakieś dziwne uderzanie o podwozie. Podejrzewam przewody paliwowe, Stukanie "w schowku" rozwiązano przez przełożenie przewodów do obokległych rynienek. Pytanie do Was kochani: Czy uważacie że ten silnik dojedzie do 200 tyś?? :0 pozdrawiam


18.04.2012, 22:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
pewnie ze dojedzie, znajomy komisant miał już polo 1,2tsi 2009/10 z belgii z 140000 przebiegu- to był rekord i mówił ze autko działało bez zarzutów.
co do podkładki to masz już problem rozwiązany, ale jak go rozwiązali to trzeba popytać podejrzewam że skrócili cięgno o 2mm
co do zwiększających się obrotów to nie widzę problemu - wchodzi na obroty na max 2 sekundy ale podejrzewam to z tym że w czasie pierwszego uruchamiania zanim załapie to wleci kilka dawek paliwa i jak zapali to zwiększa obroty tak jakby wcisnąć gaz.
wcześniej w corsie 1,2 też tak miałem, poza tym to komputer steruje obrotami i bierze pod uwagę rożne parametry- nawet i ładowania akumulatora co by tłumaczyło chwilowe zwiększenie obrotów- w czasie odpalenia - pierwszego jak za długo nie chce zapalić- mowa o 2-3 sekundach to napięcie na zaciskach akumulatora spada do 10,5V , jak trwa to dłużej o chociaż 1 sekundę niż zaprogramowano w kompie to on zwiększy obroty- i też wystarcza 2 sekundy...
z paliwem jest podobnie, z temperaturą również, podejrzewał bym o to również zawór sterujący dopływem powietrza ciepłe zimne- masz zagrzany silnik- zawór w pozycji zimnego powietrza do silnika, wyłączasz silnik i następnego dnia jest zimno, odpalasz a ustawienia w kompie i na zaworach z wczorajszego dnia- pytanie czy komputer steruje wszystkimi zaworami w czasie pracy silnika, bo jeśli tak to by tłumaczyło- do odpalenia zimnego komp bierze np dane z temperatury otoczenia a jak zapali to dostosowuje całą resztę do warunków i z tąd wchodzi na 1200 obr..

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/my-result/3805231662

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730


Ostatnio edytowano 19.04.2012, 07:53 przez staff, łącznie edytowano 2 razy



19.04.2012, 07:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.11.2010, 09:55
Lokalizacja: LSW
Posty: 316
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Polo 6R Highline
Rok prod.: 2011
Województwo: lubelskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
No właśnie z tymi obrotami był problem, że samochód nierównomiernie pracował (tak jakby się trząsł, telepał) co jakiś czas na wolnych obrotach. Ale to po aktualizacji softu zostało wyeliminowane. Chodziło też o to, że działo się tak przy temp. otoczenia powyżej 15 stopni, lub po ponownym uruchomieniu silnika np. po godzinie.
Ja u siebie przewodów paliwowych nie przekładałem tylko nałożyłem na oba gumowe rurki (10 cm)w kształcie stożka i piankę pomiędzy (opisywałem to już) i mam spokój.
Co do trwałości to trudno się wypowiadać bo to zbyt młoda konstrukcja jednak sam Volkswagen określa ją na przebiegi rzędu 250-300 tys. km, ale jak z tym będzie czas pokaże.

_________________
Miło wspominam swoją Fabię ;-)


19.04.2012, 07:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
jak będą problemy z turbiną przy 200k. to zawsze ją można wywalić, już jeździłem bez turbiny jak w serwisie mieli problem z podkładką i wywalało turbo- trzeba tylko bardziej wciskać gaz... do tego czasu to mechanicy to opanują jak wiele innych silników.

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/my-result/3805231662

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730


19.04.2012, 20:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.03.2012, 18:26
Posty: 57
Podziękował: 3
Pomógł: 4

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2012
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
No dobrze a czy samochody z roku produkcji 2012 nie są objęte akcją serwisową??Nie mam podkładki pod turbo ale nikt mnie nie wzywał do serwisu


19.04.2012, 21:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.02.2011, 19:11
Posty: 39
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: STYLE
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
Jacenty951 napisał(a):
Nie rozumiem natomiast wypowiedzi niektórych użytkowników o obrotach wskakujących na 1200 po uruchomieniu. Nie wiem w czym mają problem. Zajmowałem się kiedyś elektroniką pojazdową i mogę stwierdzić, że komputer oblicza sobie wszystkie dane, temperatury powietrza, nawet ciśnienie wtrysku, napięcie ładowania i wiele innych parametrów i na podstawie tego sam dobiera takie obroty i to właśnie czasami. Ot taki system i nie ma w tym nic dziwnego!


Witam, Jacenty951 już tłumaczę.
Ja również opisywałem tą sytuację, bo u mnie też tak jest. Masz rację w tym co piszesz. Coraz więcej elektroniki w samochodach się montuje. Ja też troszkę zajmuję się diagnostyką samochodową. Problem w tym, że w żadnym samochodzie nie widziałem takiego zachowania się silnika. Po kilkukrotnym wystąpieniu tegoż "zjawiska" zapytałem w serwisie co oni na to. Niestety... zero konkretów. ASO nie potrafi odpowiedzieć co to jest, zatem nie potwierdzą, że to normalne ani nie przyznają się, że jest to problem. Stąd moje wątpliwości, czy to jakiś feler w oprogramowaniu, czy może jakaś innowacja w tym modelu silnika, tj zarządzanie energią, itp. (bo taką wersję gdzieś już słyszałem).
Podsumowując, problemem jest to, że nikt nie podał odpowiedzi na pytanie dlaczego tak się dzieje. Skoro to jakaś innowacja i tak ma być, to nie powinno to być tajemnicą, a już na pewno ASO powinno wiedzieć. Stąd właśnie użytkownicy traktują to jako problem.

Co do terkoczących przewodów, w ASO jest już na to zalecenie serwisowe. Koledzy gdzieś podawali nr tego zalecenia (TPI......). Podobno wkładają piankę, która zapobiega wpadaniu przewodów w rezonans. Ja zgodnie z sugestiami kolegów na tym forum przełożyłem przewody w mocowaniach i jak na razie pół roku spokój :). Ta pianka to chyba przez oszczędność, bo koledzy posiadający "Polówki" pisali, że VW wymienia przewody na dłuższe i montuje inny filtr paliwa...

Pozdrawiam!


19.04.2012, 21:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
zibibyd napisał(a):
Mac napisał(a):
zibibyd napisał(a):
Tzn, miałem zakładane jakieś wygłuszenie na przewody paliwowe (to na co jest TPI), żeby nie terkotały.


Czy znasz może numer tego TPI? Czy robią wpisy w książce serwisowej?

Jutro sprawdzę, ale znowu nie ma tak dużo TPI do 1.2 TSI, także łatwo to odszukać.


Up Up masz ?
Adnotacja w książce, nalepka jest?

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


19.04.2012, 22:13
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.02.2011, 19:22
Posty: 245
Podziękował: 10
Pomógł: 9

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: MZM - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL Combi
Rok prod.: 2011
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
Nalepkę po podkładce mam. W książce serwisowej nie mam wpisów (24w6, przewody). Numer TPI na przewody ma mi podesłać gość z serwisu. Jak będę miał to podam. A co do wchodzenia na obroty (1200rpm) to chyba każdy TSI (1.2, 1.4) to ma. W ASO i chyba na tym forum było info, że jest to spowodowane dogrzewaniem katalizatora.


19.04.2012, 22:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.02.2011, 19:11
Posty: 39
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: STYLE
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
zibibyd napisał(a):
A co do wchodzenia na obroty (1200rpm) to chyba każdy TSI (1.2, 1.4) to ma. W ASO i chyba na tym forum było info, że jest to spowodowane dogrzewaniem katalizatora.


No właśnie.... chyba :) I tutaj aż się prosi o wyjaśnienie czy to katalizator czy nie. Ok, ale dlaczego tylko w przedziale temperatur zewnętrznych od 5+ w górę? Tak ma być? Zauważyłem również, że objaw nie występuje codziennie (przyjmując, że warunki w jakich odpalam są takie same - temperatura, pora dnia, itp.).


19.04.2012, 22:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo
Mac napisał(a):
ale dlaczego tylko w przedziale temperatur zewnętrznych od 5+ w górę

+15 w góre...
Badania homologacyjne przeprowadza się przy +20 stopniach celsjusza. Przypadek ???

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


20.04.2012, 15:13
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL