Teraz jest 29.03.2024, 02:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
[F2] Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
vesatis napisał(a):
Gaszenie silnika na biegu: tzn z wbitym biegiem i naciśniętym sprzęgłem


Ja tego nie znam, u mnie zawsze po pyrka sobie 1 min na luzie.


07.07.2014, 20:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.01.2011, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Podziękował: 5
Pomógł: 5

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: MAB - 5b.
Samochód: szybszy bo bez klimy
Rok prod.: 2011
Województwo: lubelskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
vesatis napisał(a):

1. Podjechanie paredziesiąt metrów z miejsca na miejsce (np wjazd sprzed bloku do garażu) - tu akurat wyjaśnienie jest raczej proste: napinacz jest hydrauliczny, a więc przez te parę metrów nie zdąży złapać ciśnienia i napiąć łańcucha czego efektem jest warkot przy późniejszym starcie



Mam dokładnie tak samo.Krótki przejazd owocuje warkotem przy następnym rozruchu.

_________________
Życie pędzi jakTSI

Obrazek


17.07.2014, 11:09
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2013, 17:49
Posty: 157
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda
Rok prod.: 2012
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
Przydatny post z sąsiedniego forum.
All rights jacekpk - fcp.pl
jacekpk napisał(a):
To po czesku raczej nic nie napiszę... prędzej wymienię ten rozrząd na własną rękę... ;)

Przygotowując się do komunikacji z centralą Skody wykonałem studium łańcucha dla silnika 1.2 TSI. Znalazłem bardzo ciekawy post na włoskim forum Audi A1 (http://a1.audi.club.forumfree.it/?t=69339806). W oparciu o translator można dowiedzieć się co następuje:

Są trzy zestawy rozrządu do silnika 1.2 TSI/TFSI (CBZA 86KM, CBZB 105KM, CBZC 90KM):

03F 198 158 (oryginalny zestaw fabryczny stosowany podczas pierwszego montażu);
03F 198 158 A (zestaw naprawczy zgodny z silnikami wyprodukowanymi do dnia 6/11/2011);
03F 198 158 B (zestaw naprawczy zgodny z silnikami wyprodukowanymi po dniu 7/11/2011).

Łańcuch stosowany początkowo (03F198158B) był zbyt słaby i miał tendencję do przedwczesnego wydłużania się, co powodowało powstawania metalicznych odgłosów, strat mocy, zwiększonego zużycia paliwa, wstrząsy, a co najgorsze – mogło powodować uszkodzenie silnika z powodu kolizyjności zaworów tłokowych.

W związku z powyższym koncern opracował nowy łańcuch ze „wzmocnioną siatką” i oznaczony numerem 03F109158K. Różnice pomiędzy starym (z prawej) i nowym łańcuchem (z lewej) obrazuje zdjęcie z włoskiego forum:

Obrazek

Silniki, w których zastosowano wzmocniony łańcuch mają następujące oznaczenia:

CBZ* 462774 (prod. Mlada Boleslav);
CBZ* 714253 (prod. Salzgitter);

Od czerwca 2011 nowy łańcuch został wprowadzony do montażu. Zastosowano również nową osłonę rozrządu wyposażoną w cztery zęby zapobiegające przeskoczeniu łańcucha (numer osłony pierwotnej: 03F109210C, numer osłony zmodyfikowanej: 03F109210D).

Obrazek
Obrazek

Zestaw ten rozwiązuje problem awarii silnika, ale nie rozwiązuje problemu metalicznych odgłosów wynikających z napinacza hydraulicznego, który z biegiem czasu i przejechanych kilometrów i ilości zapłonów ma tendencję do walki z szybkim napełnieniem ciśnieniem oleju podczas rozruchu na zimno. Takie odgłosy nie są objawem uszkodzenia silnika. Łańcuch o wzmocnionej konstrukcji nie rozciągnie się, zapewniając pozostanie silnika w fazie i zabezpieczy go przed samodestrukcją.

Hałas ten musi być uważany za normalną cechę wszystkich silników 1.2 TSI wyprodukowanych po 11.06.2011!

Od 11.07.2011 roku została wprowadzona do produkcji nowa wersja bloku silnika oznaczona numerem 03F103101B. Wraz z nią zastosowano nowe komponenty rozrządu, całkowicie zmienione i kompatybilne tylko z nową wersją bloku silnika. Wraz z tą zmianą wprowadzono nowy napinacz – dla odróżnienia jest on koloru czarnego, wykonano go z innych materiałów, zmieniły się też jego wymiary, co obrazuje zdjęcie z włoskiego forum (z lewej napinacz stary, z prawej poprawiony):

Obrazek

Wprowadzono też nowy łańcuch o powiększonej o kilka mm szerokości (03F109158G). Do nowego łańcucha zastosowano także odpowiednio poprawione prowadnice opatrzone numerami: 03F109509F i 03F109469E. Zmiana paska wymusiła zmianę koła rozrządu. Nowe wykonane zostało z innych materiałów, poprawiono też konstrukcję zębów. Na poniższym obrazku obydwa koła, stare i nowe:

Obrazek

Nabywcy aut koncernu VAG z silnikiem 1.2 TSI/TFSI wyprodukowanych po 11.07.2011 nie powinni mieć problemów w wydłużaniem łańcucha, ani hałasem podczas zimnego startu.

Każdy, kto posiada kabel VAG i oprogramowania VCDS może kontrolować kąty nachylenia zaworów. Można w ten sposób sprawdzić stan wydłużenia łańcucha, w odniesieniu do tych wartości :
Kod:
Loc.   Actual
270   8,3750
271   -0,1250
272   7,3125
273   0,0625
274   9,6250
275   1,1250
276   7,9375

Jeśli wartości te są wyższe niż 2-3 stopnie oznacza to proces wcześniejszego wydłużenia łańcucha. Należy go wymienić najszybciej jak to możliwe, by uniknąć uszkodzenia silnika.

#########

Tyle udało mi się zrozumieć z tłumaczonej lektury włoskiego wpisu.

Na koniec dorzucę małe „how to” z Youtuba odnośnie łańcucha:
Demontaż rozrządu w 1.2 TSI: https://www.youtube.com/watch?v=uht2ROfERuw
Wyciągnięty łańcuch: https://www.youtube.com/watch?v=XMg5xJYswXc

_________________
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Cela za ten post:
Radzio
19.01.2015, 11:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
Informacja bardzo przydatna, nie ukrywam.

W odniesieniu o mojego auta i silnika:
- łańcuch mam z końcówką G czyli 03F109158G
- osłona rozrządu : 03F109210D
- blok silnika : 03F103101B
- napinacz : 03F109507D
- prowadnice : 03F109509F i 03F109469E
Także posiadam całkowicie zmodyfikowany silnik.

Auto wyprodukowane dokładnie 10 stycznia 2012 r. VCDS nie sprawdzę kąt nachylenia zaworów ponieważ nie mogę wejść w bloki pomiarowe dla silnika.


Zabrakło w zasadzie jednej informacji czym się różni łańcuch z końcówką K od G ?? Bo taka kwestię podaną na początku.
Datę i miejsce produkcji można odczytać stąd :

Obrazek

Obrazek
Obrazek


19.01.2015, 16:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2013, 17:49
Posty: 157
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda
Rok prod.: 2012
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
Daniel wszystkie te informacje sa łatwo dostępne na silniku? W sensie kody? Czy czytałaś z kompa?
Nie ukrywam, że nie przyglądałem się silnikowi pod kątem kodów, ale jeśli tak to z chęcią zweryfikuje swoje wnętrze. Auto jest z grudnia 2012.

_________________
Obrazek


19.01.2015, 17:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
Cela napisał(a):
Daniel wszystkie te informacje sa łatwo dostępne na silniku? W sensie kody? Czy czytałaś z kompa?

Rozkodowałem sobie swój VIN a w zasadzie rozebrałem silnik na czynniki pierwsze, sprawdzając interesujące mnie części.

Cela napisał(a):
Nie ukrywam, że nie przyglądałem się silnikowi pod kątem kodów, ale jeśli tak to z chęcią zweryfikuje swoje wnętrze. Auto jest z grudnia 2012.
Zawsze możesz popatrzeć na tą "etykietę" (co wkleiłem z forum Italia) gdzie zostało wyprodukowane i kiedy, to już jest jakiś początek = dobry lub zły znak. Poza jednym czy dwoma elementami, który możesz ocenić wzrokowo (tj. ten numer 03F109210D z boku silnika lub napinacz nowego typu jest "czarny" z tyłu silnika = celowo zresztą) to niestety resztę trzeba kopać w kompie pod konkretny VIN. W papierach które otrzymałeś powinieneś mieć numer silnika, w karcie pojazdu takiej informacji nie znajdziesz na 1-wszej stronie.


19.01.2015, 17:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2013, 17:49
Posty: 157
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda
Rok prod.: 2012
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
Dzięki za info. Sprawdzę dzisiaj dokumentację. I tę główną naklejkę. Z tym, że co ma miejsce produkcji do tego czy to dobrze, czy źle? Skoro w obydwu fabrykach występują dobre.

Vin rozkodowałeś i sprawdzałeś w ETCE Skody?

U mnie na silniku nie ma tej głównej naklejki więc nawet nie wiem jak sprawdzić sam numer silnika.
Z serwisu na zleceniu mam wpisane:
nr silnika: CBZC 98066, a ww książce i wszędzie indziej cbza bez numeru.

Edit:
Na silniku jest naklejka i na niej:
CBZC 98066

Znalazłem też oznaczenie obudowy: 03F 109 210 D

I to tyle z rzeczy, które naocznie widzę.

_________________
Obrazek


19.01.2015, 17:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48
Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
czy waszym zdaniem jest sens wymiany starej osłony rozrządu 03F109210C na nową 03F109210D? łańcuch mam podobno (nie widziałem jak montowali) nowy, ale osłonę starą, dodatkowo niezbyt solidnie uszczelniono tę plastikową osłonę u góry i olej spod niej cieknie, wymieniłbym to za jednym razem

_________________
Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836


26.01.2015, 13:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2013, 17:49
Posty: 157
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda
Rok prod.: 2012
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
vesatis napisał(a):
czy waszym zdaniem jest sens wymiany starej osłony rozrządu 03F109210C na nową 03F109210D? łańcuch mam podobno (nie widziałem jak montowali) nowy, ale osłonę starą, dodatkowo niezbyt solidnie uszczelniono tę plastikową osłonę u góry i olej spod niej cieknie, wymieniłbym to za jednym razem


Według tego posta chyba warto :

Cytuj:
"Od czerwca 2011 nowy łańcuch został wprowadzony do montażu. Zastosowano również nową osłonę rozrządu wyposażoną w cztery zęby zapobiegające przeskoczeniu łańcucha (numer osłony pierwotnej: 03F109210C, numer osłony zmodyfikowanej: 03F109210D)."

_________________
Obrazek


26.01.2015, 13:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
vesatis ale nie jestem przekonany czy teraz jak masz poskładany motor (a masz bo nie wiem co tam się dzieje w Twoim aucie i na jakim jesteś etapie, jakaś nowość że wymieniają Ci łańcuch) chcąc wymienić metalową osłonę rozrządu na tą z 4 zębami to nie trzeba ponownie ściągać miski olejowej. Wymiana a w zasadzie uszczelnienie ten plastikowej osłony rozrządu jest mniej kłopotliwe. W sumie roboty trochę jest co generuje pewnie koszta. Gdzie Ci to robili ?


26.01.2015, 16:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.07.2011, 12:21
Posty: 96
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: FABIA
Rok prod.: 2011
Województwo: podlaskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
vesatis napisał(a):
niezbyt solidnie uszczelniono tę plastikową osłonę u góry i olej spod niej cieknie, wymieniłbym to za jednym razem


Widzę że nie jestem sam, również poci mi się trochę bardziej spod tego plastiku. Ja póki co nic z tym nie robię. Nie jest to jakiś masakryczny wyciek więc daję sobie z tym spokój. Może kiedyś jak będzie bardziej ciekło to coś z tym zrobię.

Wydaje mi się że też ktoś mi przy tym grzebał, również mam starą osłonę z końcówką "C". Silnik składany był w sierpniu 2011 czyli przed wprowadzeniem zmian.


26.01.2015, 20:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48
Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
Daniel napisał(a):
vesatis ale nie jestem przekonany czy teraz jak masz poskładany motor (a masz bo nie wiem co tam się dzieje w Twoim aucie i na jakim jesteś etapie, jakaś nowość że wymieniają Ci łańcuch) chcąc wymienić metalową osłonę rozrządu na tą z 4 zębami to nie trzeba ponownie ściągać miski olejowej. Wymiana a w zasadzie uszczelnienie ten plastikowej osłony rozrządu jest mniej kłopotliwe. W sumie roboty trochę jest co generuje pewnie koszta. Gdzie Ci to robili ?



Wymianę rozrządu przeprowadzono na gwarancji w Interauto na Zakopiańskiej w roku 2013, tam jeżdżę bo mam najbliżej, jak widać to błąd. Oleju na tym plasticzku jest coraz więcej i tylko patrzeć jak zacznie kapać na paski.

Wychodzi na to, że mam łańcuch nowego typu ale osłonę starą stąd pytanie czy warto. Cena nowej osłony z zębami to ok 350 zł, plasticzek 150. Robocizna to nie wiem ale jak trzeba zdejmować miskę to pewnie przy okazji i wymiana oleju to całość zamknie się w tysiącu.

_________________
Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836


26.01.2015, 21:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
vesatis napisał(a):
Wychodzi na to, że mam łańcuch nowego typu ale osłonę starą stąd pytanie czy warto. Cena nowej osłony z zębami to ok 350 zł, plasticzek 150. Robocizna to nie wiem ale jak trzeba zdejmować miskę to pewnie przy okazji i wymiana oleju to całość zamknie się w tysiącu.


Obrazek
Patrząc na ten schemat trzeba będzie miskę olejową uszczelnić, a ciężko to będzie zrobić punktowo na tym łuku co osłona rozrządu.
W większości daje się uszczelnienie jako jedną całość, bezpieczniej i pewniej.

Z czystej ciekawości zapodaj jakieś zdjęcie tego wycieku :)

W Krakowie jest kilka firm, które się specjalizują w autach VAG-a, możesz im zlecić wymianę uszczelnienia. Mimo wszystko jakiejś wielkiej filozofii tam nie ma, kupić odpowiedni silikon, przygotować narzędzia i jazda. Podstawa to dobre wyczyszczenie plastiku z poprzedniego uszczelnienia.

Obrazek

Na tym schemacie nr 16 to jest to : D 176501A1

Obrazek
Obrazek


26.01.2015, 22:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2013, 17:49
Posty: 157
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda
Rok prod.: 2012
Województwo: małopolskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
Wiem, że to nie ten dokładnie silnik wręcz zupełnie inny, ale była mowa o nowym silniku TSI. Lepszym. Na pasku. Skoda Octavia III na ten przykład taki posiada.
Pojawiają się pierwsze pytania użytkowników o dziwny dźwięk przy uruchamianiu:

https://www.youtube.com/watch?v=510H26I ... e=youtu.be

Poznajecie?

_________________
Obrazek


11.02.2015, 10:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
Cela napisał(a):
Wiem, że to nie ten dokładnie silnik wręcz zupełnie inny, ale była mowa o nowym silniku TSI. Lepszym. Na pasku. Skoda Octavia III na ten przykład taki posiada.
Pojawiają się pierwsze pytania użytkowników o dziwny dźwięk przy uruchamianiu:

https://www.youtube.com/watch?v=510H26I ... e=youtu.be

Poznajecie?


1,4 tsi w octavii jest na łańcuchu i taki też jest filmik który zalinkowałeś "Dziwny dzwięk przy uruchomieniu octavi III 1.4TSI " tu jest mowa o 1,2 tsi 8V i id niedawna 1,2 tsi 16V z paskiem

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/my-result/3805231662

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730


11.02.2015, 20:29
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL