FABIACLUB.PL https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F2] Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=44&t=16991 |
Strona 10 z 13 |
Autor: | Daniel [ 07.07.2014, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
vesatis napisał(a): Gaszenie silnika na biegu: tzn z wbitym biegiem i naciśniętym sprzęgłem Ja tego nie znam, u mnie zawsze po pyrka sobie 1 min na luzie. |
Autor: | Radzio [ 17.07.2014, 11:09 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
vesatis napisał(a): 1. Podjechanie paredziesiąt metrów z miejsca na miejsce (np wjazd sprzed bloku do garażu) - tu akurat wyjaśnienie jest raczej proste: napinacz jest hydrauliczny, a więc przez te parę metrów nie zdąży złapać ciśnienia i napiąć łańcucha czego efektem jest warkot przy późniejszym starcie Mam dokładnie tak samo.Krótki przejazd owocuje warkotem przy następnym rozruchu. |
Autor: | Cela [ 19.01.2015, 11:56 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Przydatny post z sąsiedniego forum. All rights jacekpk - fcp.pl jacekpk napisał(a): To po czesku raczej nic nie napiszę... prędzej wymienię ten rozrząd na własną rękę... Przygotowując się do komunikacji z centralą Skody wykonałem studium łańcucha dla silnika 1.2 TSI. Znalazłem bardzo ciekawy post na włoskim forum Audi A1 (http://a1.audi.club.forumfree.it/?t=69339806). W oparciu o translator można dowiedzieć się co następuje: Są trzy zestawy rozrządu do silnika 1.2 TSI/TFSI (CBZA 86KM, CBZB 105KM, CBZC 90KM): 03F 198 158 (oryginalny zestaw fabryczny stosowany podczas pierwszego montażu); 03F 198 158 A (zestaw naprawczy zgodny z silnikami wyprodukowanymi do dnia 6/11/2011); 03F 198 158 B (zestaw naprawczy zgodny z silnikami wyprodukowanymi po dniu 7/11/2011). Łańcuch stosowany początkowo (03F198158B) był zbyt słaby i miał tendencję do przedwczesnego wydłużania się, co powodowało powstawania metalicznych odgłosów, strat mocy, zwiększonego zużycia paliwa, wstrząsy, a co najgorsze – mogło powodować uszkodzenie silnika z powodu kolizyjności zaworów tłokowych. W związku z powyższym koncern opracował nowy łańcuch ze „wzmocnioną siatką” i oznaczony numerem 03F109158K. Różnice pomiędzy starym (z prawej) i nowym łańcuchem (z lewej) obrazuje zdjęcie z włoskiego forum: Silniki, w których zastosowano wzmocniony łańcuch mają następujące oznaczenia: CBZ* 462774 (prod. Mlada Boleslav); CBZ* 714253 (prod. Salzgitter); Od czerwca 2011 nowy łańcuch został wprowadzony do montażu. Zastosowano również nową osłonę rozrządu wyposażoną w cztery zęby zapobiegające przeskoczeniu łańcucha (numer osłony pierwotnej: 03F109210C, numer osłony zmodyfikowanej: 03F109210D). Zestaw ten rozwiązuje problem awarii silnika, ale nie rozwiązuje problemu metalicznych odgłosów wynikających z napinacza hydraulicznego, który z biegiem czasu i przejechanych kilometrów i ilości zapłonów ma tendencję do walki z szybkim napełnieniem ciśnieniem oleju podczas rozruchu na zimno. Takie odgłosy nie są objawem uszkodzenia silnika. Łańcuch o wzmocnionej konstrukcji nie rozciągnie się, zapewniając pozostanie silnika w fazie i zabezpieczy go przed samodestrukcją. Hałas ten musi być uważany za normalną cechę wszystkich silników 1.2 TSI wyprodukowanych po 11.06.2011! Od 11.07.2011 roku została wprowadzona do produkcji nowa wersja bloku silnika oznaczona numerem 03F103101B. Wraz z nią zastosowano nowe komponenty rozrządu, całkowicie zmienione i kompatybilne tylko z nową wersją bloku silnika. Wraz z tą zmianą wprowadzono nowy napinacz – dla odróżnienia jest on koloru czarnego, wykonano go z innych materiałów, zmieniły się też jego wymiary, co obrazuje zdjęcie z włoskiego forum (z lewej napinacz stary, z prawej poprawiony): Wprowadzono też nowy łańcuch o powiększonej o kilka mm szerokości (03F109158G). Do nowego łańcucha zastosowano także odpowiednio poprawione prowadnice opatrzone numerami: 03F109509F i 03F109469E. Zmiana paska wymusiła zmianę koła rozrządu. Nowe wykonane zostało z innych materiałów, poprawiono też konstrukcję zębów. Na poniższym obrazku obydwa koła, stare i nowe: Nabywcy aut koncernu VAG z silnikiem 1.2 TSI/TFSI wyprodukowanych po 11.07.2011 nie powinni mieć problemów w wydłużaniem łańcucha, ani hałasem podczas zimnego startu. Każdy, kto posiada kabel VAG i oprogramowania VCDS może kontrolować kąty nachylenia zaworów. Można w ten sposób sprawdzić stan wydłużenia łańcucha, w odniesieniu do tych wartości : Kod: Loc. Actual 270 8,3750 271 -0,1250 272 7,3125 273 0,0625 274 9,6250 275 1,1250 276 7,9375 Jeśli wartości te są wyższe niż 2-3 stopnie oznacza to proces wcześniejszego wydłużenia łańcucha. Należy go wymienić najszybciej jak to możliwe, by uniknąć uszkodzenia silnika. ######### Tyle udało mi się zrozumieć z tłumaczonej lektury włoskiego wpisu. Na koniec dorzucę małe „how to” z Youtuba odnośnie łańcucha: Demontaż rozrządu w 1.2 TSI: https://www.youtube.com/watch?v=uht2ROfERuw Wyciągnięty łańcuch: https://www.youtube.com/watch?v=XMg5xJYswXc |
Autor: | Daniel [ 19.01.2015, 16:49 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Informacja bardzo przydatna, nie ukrywam. W odniesieniu o mojego auta i silnika: - łańcuch mam z końcówką G czyli 03F109158G - osłona rozrządu : 03F109210D - blok silnika : 03F103101B - napinacz : 03F109507D - prowadnice : 03F109509F i 03F109469E Także posiadam całkowicie zmodyfikowany silnik. Auto wyprodukowane dokładnie 10 stycznia 2012 r. VCDS nie sprawdzę kąt nachylenia zaworów ponieważ nie mogę wejść w bloki pomiarowe dla silnika. Zabrakło w zasadzie jednej informacji czym się różni łańcuch z końcówką K od G Bo taka kwestię podaną na początku. Datę i miejsce produkcji można odczytać stąd : |
Autor: | Cela [ 19.01.2015, 17:04 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Daniel wszystkie te informacje sa łatwo dostępne na silniku? W sensie kody? Czy czytałaś z kompa? Nie ukrywam, że nie przyglądałem się silnikowi pod kątem kodów, ale jeśli tak to z chęcią zweryfikuje swoje wnętrze. Auto jest z grudnia 2012. |
Autor: | Daniel [ 19.01.2015, 17:31 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Cela napisał(a): Daniel wszystkie te informacje sa łatwo dostępne na silniku? W sensie kody? Czy czytałaś z kompa? Rozkodowałem sobie swój VIN a w zasadzie rozebrałem silnik na czynniki pierwsze, sprawdzając interesujące mnie części. Cela napisał(a): Nie ukrywam, że nie przyglądałem się silnikowi pod kątem kodów, ale jeśli tak to z chęcią zweryfikuje swoje wnętrze. Auto jest z grudnia 2012. |
Autor: | Cela [ 19.01.2015, 17:44 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Dzięki za info. Sprawdzę dzisiaj dokumentację. I tę główną naklejkę. Z tym, że co ma miejsce produkcji do tego czy to dobrze, czy źle? Skoro w obydwu fabrykach występują dobre. Vin rozkodowałeś i sprawdzałeś w ETCE Skody? U mnie na silniku nie ma tej głównej naklejki więc nawet nie wiem jak sprawdzić sam numer silnika. Z serwisu na zleceniu mam wpisane: nr silnika: CBZC 98066, a ww książce i wszędzie indziej cbza bez numeru. Edit: Na silniku jest naklejka i na niej: CBZC 98066 Znalazłem też oznaczenie obudowy: 03F 109 210 D I to tyle z rzeczy, które naocznie widzę. |
Autor: | vesatis [ 26.01.2015, 13:24 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
czy waszym zdaniem jest sens wymiany starej osłony rozrządu 03F109210C na nową 03F109210D? łańcuch mam podobno (nie widziałem jak montowali) nowy, ale osłonę starą, dodatkowo niezbyt solidnie uszczelniono tę plastikową osłonę u góry i olej spod niej cieknie, wymieniłbym to za jednym razem |
Autor: | Cela [ 26.01.2015, 13:44 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
vesatis napisał(a): czy waszym zdaniem jest sens wymiany starej osłony rozrządu 03F109210C na nową 03F109210D? łańcuch mam podobno (nie widziałem jak montowali) nowy, ale osłonę starą, dodatkowo niezbyt solidnie uszczelniono tę plastikową osłonę u góry i olej spod niej cieknie, wymieniłbym to za jednym razem Według tego posta chyba warto : Cytuj: "Od czerwca 2011 nowy łańcuch został wprowadzony do montażu. Zastosowano również nową osłonę rozrządu wyposażoną w cztery zęby zapobiegające przeskoczeniu łańcucha (numer osłony pierwotnej: 03F109210C, numer osłony zmodyfikowanej: 03F109210D)." |
Autor: | Daniel [ 26.01.2015, 16:37 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
vesatis ale nie jestem przekonany czy teraz jak masz poskładany motor (a masz bo nie wiem co tam się dzieje w Twoim aucie i na jakim jesteś etapie, jakaś nowość że wymieniają Ci łańcuch) chcąc wymienić metalową osłonę rozrządu na tą z 4 zębami to nie trzeba ponownie ściągać miski olejowej. Wymiana a w zasadzie uszczelnienie ten plastikowej osłony rozrządu jest mniej kłopotliwe. W sumie roboty trochę jest co generuje pewnie koszta. Gdzie Ci to robili ? |
Autor: | loko [ 26.01.2015, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
vesatis napisał(a): niezbyt solidnie uszczelniono tę plastikową osłonę u góry i olej spod niej cieknie, wymieniłbym to za jednym razem Widzę że nie jestem sam, również poci mi się trochę bardziej spod tego plastiku. Ja póki co nic z tym nie robię. Nie jest to jakiś masakryczny wyciek więc daję sobie z tym spokój. Może kiedyś jak będzie bardziej ciekło to coś z tym zrobię. Wydaje mi się że też ktoś mi przy tym grzebał, również mam starą osłonę z końcówką "C". Silnik składany był w sierpniu 2011 czyli przed wprowadzeniem zmian. |
Autor: | vesatis [ 26.01.2015, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Daniel napisał(a): vesatis ale nie jestem przekonany czy teraz jak masz poskładany motor (a masz bo nie wiem co tam się dzieje w Twoim aucie i na jakim jesteś etapie, jakaś nowość że wymieniają Ci łańcuch) chcąc wymienić metalową osłonę rozrządu na tą z 4 zębami to nie trzeba ponownie ściągać miski olejowej. Wymiana a w zasadzie uszczelnienie ten plastikowej osłony rozrządu jest mniej kłopotliwe. W sumie roboty trochę jest co generuje pewnie koszta. Gdzie Ci to robili ? Wymianę rozrządu przeprowadzono na gwarancji w Interauto na Zakopiańskiej w roku 2013, tam jeżdżę bo mam najbliżej, jak widać to błąd. Oleju na tym plasticzku jest coraz więcej i tylko patrzeć jak zacznie kapać na paski. Wychodzi na to, że mam łańcuch nowego typu ale osłonę starą stąd pytanie czy warto. Cena nowej osłony z zębami to ok 350 zł, plasticzek 150. Robocizna to nie wiem ale jak trzeba zdejmować miskę to pewnie przy okazji i wymiana oleju to całość zamknie się w tysiącu. |
Autor: | Daniel [ 26.01.2015, 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
vesatis napisał(a): Wychodzi na to, że mam łańcuch nowego typu ale osłonę starą stąd pytanie czy warto. Cena nowej osłony z zębami to ok 350 zł, plasticzek 150. Robocizna to nie wiem ale jak trzeba zdejmować miskę to pewnie przy okazji i wymiana oleju to całość zamknie się w tysiącu. Patrząc na ten schemat trzeba będzie miskę olejową uszczelnić, a ciężko to będzie zrobić punktowo na tym łuku co osłona rozrządu. W większości daje się uszczelnienie jako jedną całość, bezpieczniej i pewniej. Z czystej ciekawości zapodaj jakieś zdjęcie tego wycieku W Krakowie jest kilka firm, które się specjalizują w autach VAG-a, możesz im zlecić wymianę uszczelnienia. Mimo wszystko jakiejś wielkiej filozofii tam nie ma, kupić odpowiedni silikon, przygotować narzędzia i jazda. Podstawa to dobre wyczyszczenie plastiku z poprzedniego uszczelnienia. Na tym schemacie nr 16 to jest to : D 176501A1 |
Autor: | Cela [ 11.02.2015, 10:36 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Wiem, że to nie ten dokładnie silnik wręcz zupełnie inny, ale była mowa o nowym silniku TSI. Lepszym. Na pasku. Skoda Octavia III na ten przykład taki posiada. Pojawiają się pierwsze pytania użytkowników o dziwny dźwięk przy uruchamianiu: https://www.youtube.com/watch?v=510H26I ... e=youtu.be Poznajecie? |
Autor: | staff [ 11.02.2015, 20:29 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Cela napisał(a): Wiem, że to nie ten dokładnie silnik wręcz zupełnie inny, ale była mowa o nowym silniku TSI. Lepszym. Na pasku. Skoda Octavia III na ten przykład taki posiada. Pojawiają się pierwsze pytania użytkowników o dziwny dźwięk przy uruchamianiu: https://www.youtube.com/watch?v=510H26I ... e=youtu.be Poznajecie? 1,4 tsi w octavii jest na łańcuchu i taki też jest filmik który zalinkowałeś "Dziwny dzwięk przy uruchomieniu octavi III 1.4TSI " tu jest mowa o 1,2 tsi 8V i id niedawna 1,2 tsi 16V z paskiem |
Strona 10 z 13 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |