FABIACLUB.PL https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F2] Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=44&t=16991 |
Strona 11 z 13 |
Autor: | Ciacho123 [ 11.02.2015, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
staff napisał(a): 1,4 tsi w octavii jest na łańcuchu i taki też jest filmik który zalinkowałeś Nie prawda, bo jest na pasku. Oznaczenie CHPA, 140KM, montowany od 11.2012r. To jest praktycznie taki sam silnik jak 1.2 TSI na pasku. |
Autor: | Cela [ 12.02.2015, 08:23 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
staff napisał(a): Cela napisał(a): Wiem, że to nie ten dokładnie silnik wręcz zupełnie inny, ale była mowa o nowym silniku TSI. Lepszym. Na pasku. Skoda Octavia III na ten przykład taki posiada. Pojawiają się pierwsze pytania użytkowników o dziwny dźwięk przy uruchamianiu: https://www.youtube.com/watch?v=510H26I ... e=youtu.be Poznajecie? 1,4 tsi w octavii jest na łańcuchu i taki też jest filmik który zalinkowałeś "Dziwny dzwięk przy uruchomieniu octavi III 1.4TSI " tu jest mowa o 1,2 tsi 8V i id niedawna 1,2 tsi 16V z paskiem Przecież jest wyraźnie napisane OCTAVIA III, a tam były TSI na pasku. Na łańcuchu były TSI w Octavii 2 generacji po faceliftingu. http://octavia.info.pl/octavia-iii/silniki/1-4-tsi Cytuj: Stosowany w Octavii III 1.4 TSI silnik o oznaczeniu CHPA to zmodyfikowana jednostka w stosunku do tej, która występowała w Octavii II 1.4 TSI (oznaczenie CAXC). Starsza Octavia II posiadała moc 122 KM a nowsza 140 KM. Oba silniki należą do rodziny TSI EA 211, tyle że silnik CHPA to silnik po modyfikacjach. W nowszym silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu również przy zaworach wydechowych (poprzednia wersja miała zmienne fazy jedynie dla zaworów ssących). Silnik ten posiada jednak szereg innowacji oraz zmian w stosunku do starszego. Nowy 1.4 TSI 140 KM posiada napęd paskiem a nie łańcuchem rozrządu, który okazał się awaryjnym rozwiązaniem w poprzedniej jednostce napędowej. Do innowacyjnego rozwiązania warto zaliczyć również głowicę silnika zintegrowaną z kolektorem wydechowym w celu zapewnienia lepszego chłodzenia głowicy. W stosunki do starszego 1.4 TSI 122 KM nowszy cechuje mniejsza masa wału korbowego, korbowodów i tłoków. Tutaj inny film: https://www.youtube.com/watch?v=uCCCUSCAfRM A na forum Octavii III ludzie piszą o tym dźwięku tak jak kiedyś pisano o starym TSI. |
Autor: | krd [ 12.02.2015, 09:23 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Tymi dzwiekami z Octavii w ogole bym sie nie przejmowal. |
Autor: | jurasjo [ 20.04.2015, 18:29 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
U mnie na naklejce jest 15.06.2011 a wg naklejki w bagażniku auto jest z 27 tygodnia więc daty się chyba nie zgadzają. Obudowa rozrządu ma C na końcu. Gdzie jest nr silnika lub bloku silnika(chyba, że to to samo) ? |
Autor: | Daniel [ 20.04.2015, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
jurasjo silnik mógł być wyprodukowany w innym okresie niż reszta tj. nadwozie, ma prawo nie pasować. Jeżeli silnik z niemieckiej fabryki to naklejka jest na rurze od turbiny do przepływki, jeżeli silnik z czeskiej fabryki to z tyłu silnika od strony grodzi na kolektorze dolotowym jest. |
Autor: | jurasjo [ 20.04.2015, 21:51 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Datę znalazłem na naklejce tutaj. http://i1286.photobucket.com/albums/a613/ilfichissimodelbaseball/Datafabbricazione3_zps9f4f750e.jpg |
Autor: | Daniel [ 20.04.2015, 22:01 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
jurasjo i to jest data narodzin Twojego serca a bardziej szczegółowo to musisz spytać albo matki czeszki albo ojca niemca |
Autor: | jurasjo [ 21.04.2015, 07:21 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Dzisiaj poszukam i spiszę dokładnie z czego poskładali mi samochód |
Autor: | Daniel [ 21.04.2015, 08:24 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
jurasjo napisał(a): Dzisiaj poszukam i spiszę dokładnie z czego poskładali mi samochód |
Autor: | jurasjo [ 22.04.2015, 19:11 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Byłem w ASO i powiedzieli, że nie muszą mi mówić jakie mam części. Na podstawie VIN mogą mi po prostu sprzedać odpowiednią część. Czy to normalne ? Gdzie mogę się dowiedzieć co siedzi w moim samochodzie ? |
Autor: | krd [ 22.04.2015, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
jurasjo, proponuje zmienic ASO... |
Autor: | Daniel [ 22.04.2015, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
jurasjo napisał(a): Byłem w ASO i powiedzieli, że nie muszą mi mówić jakie mam części. Na podstawie VIN mogą mi po prostu sprzedać odpowiednią część. jurasjo napisał(a): Czy to normalne ? Gdzie mogę się dowiedzieć co siedzi w moim samochodzie ? |
Autor: | jurasjo [ 23.04.2015, 05:25 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Czyli nie mają obowiązku podać mi tego nr ? Mogą ale nie muszą ? Zapytałem kolesia z działu serwisu czy jest akcja związana z łańcuchem na mój samochód a ten mówi: "Tej akcji akurat nie ma". Więc pytam: Czy jest jakakolwiek ? No i mówi: Tak. Na wiązkę do wiatraka(Akcja serwisowa 97Z8 - wiązka elektryczna w pasie przednim) Pomimo, że rozmawiałem z nim o silniku i łańcuchu to sam nie wspomniałby o tej wiązce. Wg. programu w ASO mam poprawiony łańcuch o oznaczeniu 03F109158K. Osłona jest stara ale przynajmniej zastosowano poprawiony łańcuch dla silników po 11.06.11 |
Autor: | Placo [ 22.05.2015, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
słuchajcie trochę historii mojego przypadku: 1. w 2012 miałem wymieniany rozrząd przez ASO Skody w Krakowie na zakopiańskiej (Góra Borkowska) na gwarancji, bo fachury usłyszeli rozrząd przy okazji serwisu olejowego jakoś poszło, ponoć założyli łańcuch oraz napinacz zmodyfikowany, była chwila spokoju może z 20kkm i znowu zaczęło terkotać na rozruchu bez jakiejkolwiek systematyczności czy wpływu warunków atmosferycznych więc 2. wkurzyłem się i zdecydowałem, że wymienię samodzielnie z kolegą i popatrzę jak wygląda to od środka więc w czerwcu 2014 kupiłem blokady (podstawa przy takich silnikach, bez nich ani rusz) i z kolegą zrobiliśmy ten rozrząd wtedy wymieniłem: łańcuch, napinacz, dwa ślizgi, koło zębate wałka rozrządu, śruby do wału (koło pasowe) (duże momenty chyba 150Nm i pół obrotu jeszcze), śrubę koła zębatego wałka rozrządu (moment 50Nm i ćwierć obrotu jeszcze), śrubki aluminiowe od osłony środkowej rozrządu (uwaga jedna się upie...liła i trzeba było rozwiercać ale to krna tylko aluminiowe śrubki więc jakoś poszło) - koszt tych wszystkich elementów było ~800PLN w 2014 w ASO audi w katowicach, pojeździłem ~15kkm i znowu pojawiło się nie systematyczne bardzo rzadkie, ale jednak terkotanie o innej charakterystyce bardziej gładkiej jak poprzednio więc zdecydowałem się na robotę z rozrządem w przyszły poniedziałek tj. 25.05.2015 na 3. zdejmę pokrywę środkową rozrządu o oznaczeniu 03F109210B (taką mam) i popatrzę jak wygląda łańcuch czy luźny przy kole zębatym na wale korbowym (jak na zdjęciu), jeżeli się okaże że luźny to zmienię te elementy w składzie jak poprzednio (części poszły w górę ponoć), ale kupię dodatkowo osłonę środkową zmodyfikowaną 03f109210d koszt ~400 w ASO bo ona ma te ząbki co wydaje się zabezpieczą przed przeskoczeniem łańcucha; jeżeli okaże się że łańcuch będzie nie luźny (ten co zakładałem w zeszłym roku) to będzie oznaką, że jest mocniejszy i dam znać na forum jak jesteście zainteresowani co będzie dalej. Tylko mam tutaj pytanie odnośnie tej osłony zmodyfikowanej czy będzie pasowała osłona 03f109210d w miejsce starej 03f109210b czy ktoś to sprawdzał? Bo jeżeli nie będzie pasowała, a ja ją muszę kupić żeby sprawdzić to nie będę mógł jej oddać do ASO szkoda kasy 400PLN. Dzięki za pilne info i pozdrawiam Wszystkich PS załączam zdjęcie jak wygląda łańcuch (ponoć zmodyfikowany wymiana ASO przy przebiegu ~20kkm) przy wale korbowym oraz dwa filmiki jeden przed wymianą prze zemnie, drugi po wymianie oceńcie sami jak być powinno. Mam nadzieje że ta pokrywa zmodyfikowana będzie pasować i zabezpieczy przed przeskokiem (ząbki), co jak widać ze zdjęcia jest możliwe i trzeba uważać (wał korbowy się kręci zgodnie ze ruchem wskazówek zegara, więc luz jest od strony zabierającej, a zatem jeżeli na ogniwie łańcucha i kole zębatym wału korbowego przesunie się o jeden ząbek to mamy kolizję zawór - tłok i porobione... choć widziałem na alle.. słupek i można znaleźć już za ~3000PLN ale przekładka osprzętu itd. robota szkoda gadać) cdn. przed wymianą rozrządu zdjęcie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7388623d5dd6dc16.html przed wymianą rozrządu film https://www.youtube.com/watch?v=LOwHNDBej_0 po wymianie rozrządu przeze mnie film https://www.youtube.com/watch?v=es10kqsO-pE |
Autor: | Daniel [ 13.03.2016, 08:31 ] |
Tytuł: | Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd |
Panowie i Panie użytkownik Cela w roku 2014 wklejał informacje odnośnie rozrządu, o zmianach i numerach części jakie producent zmodyfikował w silniku CBZA i CBZB. W oryginalnym tekście włoskim (bo takie jest źródło) dostępnym pod adresem http://a1.audi.club.forumfree.it/?t=69339806#entry561690338 jest okienko VCDS i objaśnienie funkcji. W oryginale pokazane jest takie okienko : Mając już wartościowego VCDS-a również dokonałem sprawdzenia, odszukałem dane bloki pomiarowe ale nie wiem jak to interpretować sensownie. Ja to u Was wygląda ? |
Strona 11 z 13 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |