FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=44&t=16991
Strona 12 z 13

Autor:  franek4always [ 06.05.2016, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

Dołączam się do pytania przedmówców, u mnie takie wartości:

Obrazek

Autor:  powsianka [ 08.06.2016, 15:49 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

Witam, tu trzeba robić rozrządz czy nie?

https://www.youtube.com/watch?v=6kwFYKA8ooI

Autor:  staff [ 12.06.2016, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

trzeba- terkocze przy odpalaniu jak i przy dodawaniu gazu

Autor:  vesatis [ 13.07.2016, 08:47 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

pojawiły się nowe możliwości jeśli chodzi o rozrząd w 1.2 TSI - na tę chwilę są już trzy (!) rodzaje łańcucha

Obrazek

pierwszy z prawej to wersja najnowsza podobno ma się nie rozciągać w porównaniu do dwóch poprzednich (ja mam tę środkową którą montowano podczas akcji serwisowej)

I teraz żeby kompleksowo załatwić problem trzeba wymienić rozrząd na zestawie 03F 198 158 B przy czym silniki wyprodukowane przed 7.11.2011 dodatkowo muszą mieć wymienione koła zębate wałka rozrządu i wału korbowego. Jeśli będę wymieniać kompletny rozrząd (a pewnie będę) to zdecyduje się na takie rozwiązanie.

Tu macie rozkminioną wymianę po kolei
http://a1.audi.club.forumfree.it/?t=70681649

Dużo też piszą o tym na sąsiednim forum
http://www.forum.fcp.pl/viewtopic.php?f ... &start=280

Autor:  Daniel [ 13.07.2016, 10:18 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

kapi napisał(a):
Jeśli auto jeszcze posiada pakiet gwarancji 4lat, warto dowiedzieć się, bo są całe zestawy które robią konwersję łańcucha na pasek.
Zacznij od aso. Skoro samochód w doskonałym stanie to może wart zainteresowania w ten sposób ?


Czasami ludzie coś napiszą bez zastanowienia, potem ani numeru części ani żadnych informacji, podeprzeć się jeszcze OCP i silnikami Forda że tam pasek pracuje w oleju, jeden wielki szit komunikacyjny.

O nowym rozrządzie czytałem u ruskich, tych odmian będzie tyle że pewnego razu człowiek zastanowić się czy tego nie sprzedać w p**du.

Wydłużanie łańcucha o 1 mm na 7 tyś km ... no to Ja mam prawie 60 tyś km czyli 8,5 mm luzu, a w zasadzie nic nie słyszę łańcucha. Nie występuje u mnie tak znane na YT charakterystyczne terkotanie. Zresztą jak nasłuchiwałem dawno temu na YT to w zależności od sprzętu nagrywającego dźwięki są różne.

Autor:  kapi [ 13.07.2016, 16:57 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

Daniel, miło że cytujesz. ;)

Link dla Ciebie.
myślę że z językiem nie będziesz miał problemu. - plik PDF (niemiecki)

jak odkopię resztę to również wkleję.

o jajowatych kołach pewnie też nie słyszałeś ? :browar:

Autor:  Daniel [ 13.07.2016, 17:31 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

kapi żartujesz sobie czy co ? Spodziewałem się, że wkleisz linka z publikacją w której ktoś lub coś w jasny i konkretny sposób opisuje zakres modyfikacji z numerami części w silniku CBZB i CBZA aby z łańcucha w magiczny sposób zrobił się pasek. Co mi z publikacji ukazującej wyższość/ trwałość jednego rozwiązania nad drugim. Z tej publikacji nie wynika nic w stylu do silnika 1.2 TSI proszę kupić napinacz taki a taki o numerach takich a takich, do tego pasek Contitech wzmacniany do kąpieli olejowej, wymiana kół zębatych na koła takie a takie o budowie i przekroju takim a takim. To co pokazuje jest dla mnie bezużyteczną publikacją, przecież nie będę na zasadzie prób i błędów wymieniał łańcucha, kół, napinacz i innych elementów w ciemno, nie wiedząc czy to w ogóle zadziała. Zacytowałem bo na tamtym forum nie podjąłeś tematu, nic nie wpisałeś, nikt nie słyszał o takiej modyfikacji do tego konkretnego silnika, nikt nie widział takiego zestawu części sygnowanym logiem choćby chińskich rączek. To co mi podałeś to jest takie bicie piany, technicznie wykonalne, ale nie ma zestawu dostępnego do konkretnego silnika jak w przypadku LPG do TSI. Chcesz mieć LPG do obsługi bezpośredniego wtrysku z turbo a bez dotrysku Pb podczas pracy silnika na LPG to wykładasz 13 tyś zł i podajesz kod silnika, producent ICOM JTG HP Ci przyśle wszystkie części, a w Krakowie zamontują :) Zapodaj coś wartościowego do konkretnego modelu silnika VW niech to będzie nieszczęsny 1.2 TSI lub 1.4 TSI.

To tak jak serwisy gazowe potrafią zagazować nawet... Lexusa LS 600h
Swego czasu, pewna redakcja wpadła na pomysł prowokacji dziennikarskiej i spytała o możliwość założenia instalacji gazowej do Lexusa LS 600h. Kilku dziennikarzy (z kamerą) zapytała znane serwisy gazowe o taką możliwość. Co się okazało, tylko dwa serwisy najlepszych firm w Polsce powiedziały wprost – zastanowimy się. Inni klepali, jak mantrę – „da się”. Trudno w tej chwili wyrokować, czy w ogóle wiedzieli z czym przyszło im się zmierzyć. Więc podpowiadamy: wtrysk bezpośredni paliwa, podwójne fazy rozrządu, obieg Atkinsona, 8-biegowa skrzynia automatyczna i… napęd hybrydowy.

Autor:  kapi [ 13.07.2016, 17:52 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

odniosłem się do tego :
Daniel napisał(a):
Czasami ludzie coś napiszą bez zastanowienia, potem ani numeru części ani żadnych informacji, podeprzeć się jeszcze OCP i silnikami Forda że tam pasek pracuje w oleju, jeden wielki szit komunikacyjny.

podałem fakty, - tekst wytłuszczony - bo na fonie lub innym gadzecie może być nieczytelne
a jakbys doczytał :
kapi napisał(a):
jak odkopię resztę to również wkleję.

to może ton Twojej wypowiedzi nie byłby tak doniosły..... :mrgreen:
dalej :
Daniel napisał(a):
Zacytowałem bo na tamtym forum nie podjąłeś tematu, nic nie wpisałeś, nikt nie słyszał o takiej modyfikacji do tego konkretnego silnika, nikt nie widział takiego zestawu części sygnowanym logiem choćby chińskich rączek

widać również nie doczytałeś ... tekst podkreśliłem,
gdzie napisałem że nie podaję informacji których nie jestem pewien. a że nie mam w zwyczaju robić printscreenów ze wszystkiego co czytam, muszę te informacje po prostu odszukać....
ceep calm, jak niemiecki ci nie służy :browar:

Daniel napisał(a):
To co pokazuje jest dla mnie bezużyteczną publikacją,

a szkoda. mógłbyś się nieco więcej dowiedzieć - mieć otwarty umysł. Nikt nie każe ci eksperymentować. Pokazałem tylko że JEST takie rozwiązanie. resztę napisałem wyżej.

Autor:  Daniel [ 13.07.2016, 18:21 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

Napisałeś wprost że są zestawy do konwersji łańcucha na pasek to czekam aż łaskawie podasz mi numer takiego zestawu do silnika 1.2 TSI. Co Ty chcesz odkopywać, nic nie znajdziesz, przyjmij na klatę że takiego zestawu konwersji łańcucha na pasek do silnika 1.2 TSI nie ma na rynku i nie będzie, nie bez powodu VW zmienił budowę silnika 1.2 TSI całkowicie.

kapi napisał(a):
gdzie napisałem że nie podaję informacji których nie jestem pewien. a że nie mam w zwyczaju robić printscreenów ze wszystkiego co czytam, muszę te informacje po prostu odszukać....

od 2 lipca nie odniosłeś się do swojej wypowiedzi, a dodatkowo teraz mi tu podkreślasz "że nie podaję informacji jeśli nie jestem pewien" ... gdzie Twoja ostatnia wypowiedź brzmiała :
kapi napisał(a):
jacekpk, wiem że temat rozrządu rozgryzłeś do najmniejszego detalu i chwała ci za to, :padam:

gdzieś w sieci widziałem taką konwersję inaczej bym o tym nie wspominał. muszę odszukać ten temat - nie pamiętam czy u czechów , czy u wschodnich sąsiadów to widziałem. nie pamiętam czy było to TPI czy jakaś warsztatowa przeróbka.
niemniej - są paski które pracują jak łańcuch - w oleju.
chyba nawet na ocp gdzieś też była dyskusja o mokrych paskach. - temat dla mnie jest otwarty - szukam tego opisu i na pewno go tu wkleję.


Mówiąc wprost wypaliłeś niesprawdzoną informację, do tego zaciekawiłeś grono osób, nie podałeś żadnych szczegółów, są ludzie którzy lepiej od Ciebie śledzą możliwości modyfikacji/ naprawienia łańcuchowego 1.2 TSI, lecz nikt nie słyszał o takiej konwersji. I zamiast przyjąć na klatę, że pomyliłeś się to cudujesz tutaj "że musisz znaleźć, odkopać". A ten tekst że są paski do pracy w oleju, to żadna nowość. Cały ten niemiecki art. jest czystą loterią bez żywych dowód, w stylu mam pomysł w głowie, napisze, zararzę innych pomysłem ale nie zrobię nic aby całość zobaczyło światło dzienne i zadziałało przy normalnych kosztach.

Autor:  kapi [ 13.07.2016, 18:43 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

Daniel, masz rację, nie będę kontynuować.

Autor:  zecke [ 13.07.2016, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

Panowie, bo będę zmuszony temat zamknąć.

Autor:  Wojol [ 04.08.2016, 11:49 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

Trza odkopać temat i zwrócić się do Was o pomoc bo już się poddaje, ręce mi opadają. Skrócę całą historie.
- Yeti 1.2 TSI 2010r 105 kucy. Rozrząd na łańcuchu. -

2011 - około 35tyś km - Wymiany na gwarancji turbiny i rozrządu.(niby akcja serwisowa).

2015 grudzień - około 110tyś km - Wymieniam znów rozrząd na warsztacie(z powodu stukania),oczywiście łańcuch luźny, mało tego okazuje się, że zębatka na wale korbowym jest zniszczona i trza wymienić bo auto długo nie pociągnie jednak nowych nie ma, ASO wymyśliło sobie, że jest to jedna część z całym słupkiem i zaśpiewali 11tyś zł. Znalazłem na allegro używkę z prawie idealnymi zębatkami i panewkami za 300zł, wymieli wraz z rozrządem(podobno na ten poprawiony co już raz zrobiło ASO) nie dając przy okazji gwarancji...

2016 sierpień - około 125tyś km - Problem znów wraca, objawa ta sama co wcześniej czyli https://www.youtube.com/watch?v=K0Szy2gDHmg
Jeźdzę po warsztatach i każdy rozkłada ręce i nie chce w ogóle podjąć się naprawy więc próbuje na własną rękę.
Wymieniłem pompę paliwa dokładnie na taką - http://allegro.pl/pompa-paliwa-oryg-03c ... gyNGVjYg== , chwilowa poprawa, chodzi troszkę ciszej jednak dalej to nie to. Wymieniłem olej z filtrami, świece nówki, kable wysokiego napięcia, problem dalej się powtarza choć nie za każdym razem. Często na zimnym silniku jest ok jednak po godzinnej jeździe i odczekaniu 10min pojawia się ten specyficzny klekol a przy odpaleniu brzmi jakby silnik miał zaraz wyskoczyć spod maski.

Nie mam pojęcia co mam teraz zrobić, znów wymienić rozrząd, wał korbowy i tak w kółko?
Na yt wyczytałem, że to może być problem z wtryskiwaczami.
Co radzicie?

Autor:  Daniel [ 04.08.2016, 12:02 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

Czemu wymieniłeś pompę paliwa ? Pokazywała jakiś błąd czy miała za niskie ciśnienie ?
A podczas wymiany rozrządu wymieniono napinacz ?
Kolega vesatis wyżej pokazał na zdjęciu 3 łańcuchy do 1.2 TSI, Ty w zasadzie który masz obecnie zamontowany ?
Świece owszem można było profilaktycznie wymienić, przewody również, ale cewka jest stara i nie ruszana ?
A sprawdzałeś ciśnienie na każdym cylindrze ?
Mówią że ważne jest na jakim oleju jeździ się, jaki Ty stosujesz ?
Ja stawiam na rozrząd - tylko tutaj trzeba byłoby wymienić całość tj. pokrywy i inne rzeczy.

Autor:  Wojol [ 04.08.2016, 12:05 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

Pompę paliwa ponieważ jeden z mechaników powiedział, że problem mógłby leżeć w niej, 100zł mnie nie zbawiło aby sprawdzić.
Wymieniono napinacz.
Który z łańcuchów mam to nie wiem, aż na tyle się nie znam, żeby w ogóle tam dojść i sprawdzić to.
Ciśnienia nie sprawdzałem.
Olej motula, półsyntetyk.

vesatis napisał(a):
I teraz żeby kompleksowo załatwić problem trzeba wymienić rozrząd na zestawie 03F 198 158 B przy czym silniki wyprodukowane przed 7.11.2011 dodatkowo muszą mieć wymienione koła zębate wałka rozrządu i wału korbowego.


Macie kody tych kół zębatych? Podobno w wale korbowym są niewymienialne więc wtf?
Dobra mam,
Koło wału krobowego - 03F 105 209 G
Koło wału rozrzadu - 03F 109 571 F

Teraz pytanie czy ASO coś takiego u nas sprzedaje.

Autor:  Daniel [ 04.08.2016, 17:43 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

Czemu polsyntetyk??

Strona 12 z 13 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/