Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
Jak zabezpieczyć krawędzie otworu w karoserii przed korozją?
Noszę się z zamiarem wywiercenia otworu w karoserii pod antenę montażową do CB. Nie chciałbym, żeby po paru sezonach wyszła tam korozja.
Zna ktoś może skuteczny sposób zabezpieczenia krawędzi otworu przed rdzewieniem?
Pomalować to czymś? Jakimś podkładem? Lakierem?
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
20.10.2009, 22:40 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Po pierwsze nie przegrzac blachy - wiercic powoli ale skutecznie , potem jakis srodek antykorozyjny , podklad , nawierzchniowa , dodatkowo przed przykreceniem anteny delikatnie maznac gestym smarem .
_________________ touran
|
20.10.2009, 22:44 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
Właśnie się tez dowiedziałem, że dobrze to robić specjalnym wiertłem do blachy (otwór ok 12 mm).
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
21.10.2009, 10:29 |
|
|
Dołączył(a): 06.05.2009, 17:43 Posty: 52
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia I FaceLift Ambiente Ice
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Zabezpieczenie antykorozyjne.
Czy Fabia 1 wymaga jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego poza fabrycznym?
|
21.10.2009, 18:03 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
SQ9ETC, jest dobrze zabezpieczona, najwyżej pooodkręcaj nadkola, oglądnij podłogę, jeśli są jakieś ubytki, obicia to wartpo pokonserwować przed zimą.
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
21.10.2009, 18:11 |
|
|
Dołączył(a): 14.07.2009, 16:24 Posty: 57
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: CHOICE
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: łódzkie
|
A jakie to niby jest to "specjalne" wiertło do bla
coś mi to zajechało "zwykłym" i nie"zwykłym" proszkiem do prania....
p.s. chyba nikt nie weźmie do wiercenia wiertła łopatkowego do drewna bądź do muru....
|
22.10.2009, 19:52 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
Re: A jakie to niby jest to "specjalne" wiertło do
sycyliusz napisał(a): coś mi to zajechało "zwykłym" i nie"zwykłym" proszkiem do prania.... p.s. chyba nikt nie weźmie do wiercenia wiertła łopatkowego do drewna bądź do muru....
Ponoć dobrze to zrobić wiertłem stożkowym , ponoć takie wiertło nie zarwie/wykrzywi blachy (przy wierceniu otworu o dużej średnicy).
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
23.10.2009, 22:54 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Używałem wiertła stożkowego w pracy do wiercenia otworów pod dławiki w szafach sterowniczych. Dobry sprzęt. Ważne, żeby był nowy (ostry). Do blachy idealny.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
23.10.2009, 23:28 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Re: A jakie to niby jest to "specjalne" wiertło do
sycyliusz napisał(a): coś mi to zajechało "zwykłym" i nie"zwykłym" proszkiem do prania....
p.s. chyba nikt nie weźmie do wiercenia wiertła łopatkowego do drewna bądź do muru....
Koledzy dobrze napisali bo zwykłym wiertłem trzeba robić bardzo powoli bo to cienka blacha i jak wiertło w końcowej fazie chwyci to narobi bałaganu , i będzie blacha falista
|
24.10.2009, 16:41 |
|
|
Dołączył(a): 24.02.2007, 14:43 Lokalizacja: Poznań Posty: 277
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Jak zabezpieczyć krawędzie otworu w karoserii przed koro
DebowyMocny napisał(a): Noszę się z zamiarem wywiercenia otworu w karoserii pod antenę montażową do CB.
A myslałes nad uchwytem na klape np takie cos http://allegro.pl/item776760276_uchwyt_ ... owice.html
Nie trzeba wiercic i mozna w razie co wymontowac i przelozyc do innego auta w razie sprzedazy
_________________ Głosuj na FabiaClub.pl na najlepszy Fanklub 2010
|
24.10.2009, 21:54 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
wooky79 mam sedana i czy z takim uchwytem czy z anteną na magnes przyklejonej na klapie bagażnika (tak mam teraz) podczas otwierania bagażnika promiennik anteny uderza w dach samochodu. Ja jeszcze o tym pamiętam i zdejmuję antenkę, ale żona nie zawsze
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
25.10.2009, 14:31 |
|
|
Dołączył(a): 24.02.2007, 14:43 Lokalizacja: Poznań Posty: 277
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: wielkopolskie
|
A bata od anteny kaliego długiego masz??
_________________ Głosuj na FabiaClub.pl na najlepszy Fanklub 2010
|
25.10.2009, 19:39 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
W tej chwili jest Hustler na magnesie na środku klapy bagażnika, dł. 1m.
Planuję zamontować inną antenkę na stałe w tylnym błotniku (tak jak antenki FM np. w Volvo, Lanos, Audi, itp.).
Jeszcze nie wiem jaka antenka, ale mam dwie propozycje, chodzi mi po głowie Lemm AT-900 (dł 83cm) lub Sirio T3 (dł. 62cm), są to krótkie antenki - ale nie musiałbym ich ruszać przy wjeżdżaniu/wyjeżdżaniu z garażu (a i na miasto wystarczą).
W dachu nie chcę nic kombinować bo nie chce mi się bawić z podsufitką.
Tak wiem miejsce montażu najgorsze z możliwych a i antenki nie za długie więc osiągi nie za tęgie, ale jak się utrzymają na poziomie obecnego Hustlera to będę zadowolony...
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
Ostatnio edytowano 26.10.2009, 19:04 przez DebowyMocny, łącznie edytowano 1 raz
|
26.10.2009, 18:30 |
|
|
Dołączył(a): 24.02.2007, 14:43 Lokalizacja: Poznań Posty: 277
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: wielkopolskie
|
Ja tez obecnie mam Hustler na magnesie
Ale nie zdejmije bo autko po pracy jest na dworze wiec pod chmurka jest cały rok-cyba ze jakies centrum handlowe to trzeba podnies 4 litery i odczepic
A myslales o takiej antentce dl 45 cm na magnes
http://allegro.pl/item796474703_preside ... zybko.html
albo jeszcze taka 31 cm
http://allegro.pl/item784962953_antena_ ... radom.html
Obie antenki PRESIDENT-wiec zasieg pwinien byc dobry i bezproblemowy
Ale jak juz jestes i tak nastawiaony na dziure w sokdzie pod cb to zycze powodzenia w pracach
_________________ Głosuj na FabiaClub.pl na najlepszy Fanklub 2010
|
26.10.2009, 18:42 |
|
|
Dołączył(a): 09.08.2009, 14:13 Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: MZK - 5b.
Samochód: fabia I mint
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
Fabia I korozja - zebezpieczenie antykorozyjne
Witam,
1. Jak sprawdza się fabryczne zabezpieczenie anykorozyjne? Czy, gdzie i kiedy czerwona bolszewia zaczyna wyłazić?
2. Czy ktoś z Was zabezpieczał nadwozie przed korozją? Zależy mi na opiniach dot. warsztatów z Wawy.
pozdrawiam,
Ostatnio edytowano 08.03.2010, 17:14 przez gniewoj, łącznie edytowano 1 raz
|
08.03.2010, 17:03 |
|
|