Teraz jest 28.04.2024, 22:31



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Porównanie komfortu jazdy htp i 16V 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post Porównanie komfortu jazdy htp i 16V
weuek trochę off topujemy, ale i ja już nie jeżdżę na tym silniku to nie pamiętam zbyt dokładnie na jakim biegu 1500 a na jakim 2000 ale faktem jest że HTP w jeździe miejskiej jest naprawdę wygodne.
No i oczywiście zależy jak chcesz przyspieszać, jak chcesz się ścigać tym bolidem to deptanie po gazie przy 1500 jest niewskazane i bezcelowe, ale jak jedziesz w sznurze aut spod świateł do świateł, na niezbyt szybkich odcinkach na niskich biegach, to jak najbardziej, a od 2000 można już na prawdę całkiem żwawo przyspieszać, jak na ten silnik oczywiście i przyspieszanie w normalnym ruchu z wyższych obrotów wcale nie przynosi jakiegoś szczególnie lepszego efektu.

Jak się przesiadałem do firmowej 16V to w mieście czułem dyskomfort bo na niskich obrotach ona po prostu nie jedzie, a HTP owszem. Oczywiście na trasie 16V rekompensowało wszystkie miejskie niedogodności.
Piszę z pamięci ale chyba moment HTP i 16V wynosi odpowiednio 112 i 126 Nm czyli różnica ok. 11%, ale obroty maksymalnego momentu (mogę się mylić) w HTP - 2750 obr, a w 16V - 3700(?) obr. co ilustruje do jakich zastosowań jeden a do jakich drugi silnik jest dedykowany.


02.10.2014, 22:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Dudnienie w kabinie
kros napisał(a):
Piszę z pamięci ale chyba moment HTP i 16V wynosi odpowiednio 112 i 126 Nm czyli różnica ok. 11%, ale obroty maksymalnego momentu (mogę się mylić) w HTP - 2750 obr, a w 16V - 3700(?) obr. co ilustruje do jakich zastosowań jeden a do jakich drugi silnik jest dedykowany.



Zgadzam się , ze 16v męcznie jedzie w mieście. A na autostradę też się nie nadaje (głośno powyżej 100 km/h i dużo pali). Ale cyferki i życie to nie to samo.

Może to dudnienie wynika z tego, ze fabia to słabo wyciszone auto i do pasażerów docierają różne niefajne dźwięki zewsząd (trzeszczenia, rezonanse, skrzypienia-masz to w cenie).

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


02.10.2014, 22:46
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Dudnienie w kabinie
To ja miałem inne porównanie, bo z 1.4 tdi.

Załóż temat o swoim rapidzie, bo nawet nie wiemy czy to spacelack czy normalny.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


02.10.2014, 22:54
Zobacz profil WWW
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post Re: Dudnienie w kabinie
hahah mijamy się z postami, Ty coś poprawisz ja usunę...

O Rapidzie... No.... rapid jak rapid ma 200Nm od 1500 obr :hurra: i nie pali więcej niż 16V :mrgreen:


02.10.2014, 22:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Dudnienie w kabinie
Czyli 1.4 automat...

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


02.10.2014, 22:59
Zobacz profil WWW
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post Re: Dudnienie w kabinie
Owszem, poza tym seryjny, biały Liftback z beżowym wnętrzem i kilkoma dodatkami

ps. musimy poprosić moda o wydzielenie naszej rozmowy do hydeparku. Moderatorze, mogę prosić?


02.10.2014, 23:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Dudnienie w kabinie
kros napisał(a):
Liftback z beżowym wnętrzem i kilkoma dodatkami

Mniam, mniam!

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


02.10.2014, 23:10
Zobacz profil WWW
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post Re: Dudnienie w kabinie
no dobra, poszukam jakichś fotek :)


hmmm
chyba muszę cyknąć nowe. Może w weekend


02.10.2014, 23:13
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL