|
|
Teraz jest 28.04.2024, 22:31
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Porównanie komfortu jazdy htp i 16V
Autor |
Wiadomość |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Porównanie komfortu jazdy htp i 16V
weuek trochę off topujemy, ale i ja już nie jeżdżę na tym silniku to nie pamiętam zbyt dokładnie na jakim biegu 1500 a na jakim 2000 ale faktem jest że HTP w jeździe miejskiej jest naprawdę wygodne. No i oczywiście zależy jak chcesz przyspieszać, jak chcesz się ścigać tym bolidem to deptanie po gazie przy 1500 jest niewskazane i bezcelowe, ale jak jedziesz w sznurze aut spod świateł do świateł, na niezbyt szybkich odcinkach na niskich biegach, to jak najbardziej, a od 2000 można już na prawdę całkiem żwawo przyspieszać, jak na ten silnik oczywiście i przyspieszanie w normalnym ruchu z wyższych obrotów wcale nie przynosi jakiegoś szczególnie lepszego efektu.
Jak się przesiadałem do firmowej 16V to w mieście czułem dyskomfort bo na niskich obrotach ona po prostu nie jedzie, a HTP owszem. Oczywiście na trasie 16V rekompensowało wszystkie miejskie niedogodności. Piszę z pamięci ale chyba moment HTP i 16V wynosi odpowiednio 112 i 126 Nm czyli różnica ok. 11%, ale obroty maksymalnego momentu (mogę się mylić) w HTP - 2750 obr, a w 16V - 3700(?) obr. co ilustruje do jakich zastosowań jeden a do jakich drugi silnik jest dedykowany.
|
02.10.2014, 22:39 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Dudnienie w kabinie
kros napisał(a): Piszę z pamięci ale chyba moment HTP i 16V wynosi odpowiednio 112 i 126 Nm czyli różnica ok. 11%, ale obroty maksymalnego momentu (mogę się mylić) w HTP - 2750 obr, a w 16V - 3700(?) obr. co ilustruje do jakich zastosowań jeden a do jakich drugi silnik jest dedykowany. Zgadzam się , ze 16v męcznie jedzie w mieście. A na autostradę też się nie nadaje (głośno powyżej 100 km/h i dużo pali). Ale cyferki i życie to nie to samo. Może to dudnienie wynika z tego, ze fabia to słabo wyciszone auto i do pasażerów docierają różne niefajne dźwięki zewsząd (trzeszczenia, rezonanse, skrzypienia-masz to w cenie).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
02.10.2014, 22:46 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Dudnienie w kabinie
To ja miałem inne porównanie, bo z 1.4 tdi.
Załóż temat o swoim rapidzie, bo nawet nie wiemy czy to spacelack czy normalny.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
02.10.2014, 22:54 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Re: Dudnienie w kabinie
hahah mijamy się z postami, Ty coś poprawisz ja usunę... O Rapidzie... No.... rapid jak rapid ma 200Nm od 1500 obr i nie pali więcej niż 16V
|
02.10.2014, 22:57 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Dudnienie w kabinie
Czyli 1.4 automat...
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
02.10.2014, 22:59 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Re: Dudnienie w kabinie
Owszem, poza tym seryjny, biały Liftback z beżowym wnętrzem i kilkoma dodatkami
ps. musimy poprosić moda o wydzielenie naszej rozmowy do hydeparku. Moderatorze, mogę prosić?
|
02.10.2014, 23:04 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Dudnienie w kabinie
kros napisał(a): Liftback z beżowym wnętrzem i kilkoma dodatkami
Mniam, mniam!
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
02.10.2014, 23:10 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Re: Dudnienie w kabinie
no dobra, poszukam jakichś fotek hmmm chyba muszę cyknąć nowe. Może w weekend
|
02.10.2014, 23:13 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|