[F1] Montaż świateł dziennych - poradnik
Witam. Z racji iz montowałem w Fabiance DRL'e, a zamieszczony post w dziale manuale o montażu Philipsów niewiele pomógł postanowiłem to napisać.
Zaczynamy od zakupu świateł. W moim przypadku potrzebowałem jeszcze około 1 metra cienkiego kabla.
Potrzebne narzędzia:
śrubokręt płaski (do podważania plastików)
klucz Torx
nożyk
kombinerki
taśma izolacyjna
oraz coś to zrobienia otworów w kratkach.
Zaczęłem od zamontowania świateł w kratki. Zrobiłem otwory na uchwyty oraz przykręciłem do nich światła. Tą część każdy powinien wykonać bez większych problemów. Trzeba pamiętać o odpowiednim ustawieniu, żeby nie świeciły za bardzo w dół ani do góry. Ja zrobiłem to tak:
By
siom93Następnym etapem jest podłączenie przewodów pod maską. Miałem trzy kabelki
czarny podłaczyłem do masy bezpośrednio przy akumulatorze
żółty pod plusowy kabelek od postojówek ( przy lampie od strony pasażera przeciełem kabelek, który przy kostce ma numerek 7, potem złączyłem jego końce kostką elektryczną , taką jak przy lampach w domu
i dodatkowo wpięłem kabelek od DRL)
czerwony kabelek poprowadziłem do kabiny i pod plus po stacyjce.
Niestety w tym etapie nie mam żadnych fotek.
Plusowy (
czerwony) kabelek był trochę za krótki. Dlatego musiałem dołożyć około metr innego. Do kabiny dostałem sie przez otwór w ścianie od strony pasażera. Najlepiej mieć do pomocy druga osobę. Jedna od zewnątrz wpycha sztywny drut do środka, a druga osoba odchyla wykładzine prawie pod samą szybą i podaje kabelek. Tu przydatne było połączenie kabelków dwóch, ponieważ ciągniecie kabelka od strony zewnętrznej do wewnątrz jest trudniejsze. Po przeciągnięciu mamy dwa końce kabelków w komorze silnika. Tam je połączyłem kostką elektryczną na kopule amortyzatora. Do tej operacji potrzeba zdjąć schowek. Nie jest to trudne, bo jest na 5 śrubach Torx (trzy wewnątrz i dwie pod schowkiem)
Następnie przeciągnęłem kabelek za konsolą środkową. Konieczne było zdjęcie części plastiku pod kierownicą (tego z włącznikiem świateł)
UWAGA- na forum jest manual jak wyjąć włącznik, niestety u mnie nie działa ten sposób! Jednak wyciągnięcie włącznika nie jest konieczne i po odkręceniu części plastiku można odpiąć wtyczki od świateł i gniazda OBD.
Mniej więcej tak to wygląda URL=http://img84.imageshack.us/i/22022011982.jpg/]
[/URL]
Następnie rozwalamy izolacje (taka włochata taśma, strasznie ciężko schodzi) wiązki wychodzącej z kolumny kierownicy. Po jej rozcięciu odszukujemy przewodu w którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka. W moim przypadku był to gruby czarny kabel z czerwonym paskiem. Zdrapujemy izolacje i oplatamy naszym DRL'owym kabelkiem. Następnie wszystko izolujemy.
W sumie to juz koniec większych prac. Wystarczy tylko solidnie umocować kabelki tak żeby się nigdzie nie poprzecierały ani nie urwały. Pozostaje umocować plastiki i robota gotowa, Możemy się cieszyc efektem
By
siom93W razie jakichś pytań służe pomocą na PW
P.S. To mój pierwszy dzień i temat na forum, więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś jest nie tak
jeśli nie ten dział to proszę o przeniesienie