|
|
Teraz jest 15.06.2024, 23:12
|
[F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
MatCar17 napisał(a): I tu moje pytanie: czy można, a jeśli tak, to jakiemu zabiegowi nalezy poddać klocki już używane, aby podeszły do nowych tarcz? Chyba niczego sensownego nie wykombinujesz. Bo gdybyś miał klocki na płasko szlifować, to i to samo można zrobić z rdzą na tarczy. A jak stare zostawisz, to nie będą tarły całą powierzchnią i (oprócz gorszego hamowania) szybciej się w tym miejscu braku styku rdza pojawi na nowej tarczy. Według mnie sens ma tylko nowy komplet obu części.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
08.04.2011, 00:01 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Pan w ASO powiedział, że rdza nie jest na tarczy, tylko w środku. I że podobno w skrajnie ekstremalnej sytuacji mogę ją zgnieść. :/
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
08.04.2011, 09:04 |
|
|
Dołączył(a): 15.05.2009, 18:49 Lokalizacja: Oława Posty: 159
Podziękował: 5
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia kombi COMFORT
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Witam W trakcie przekładki kół zimowych na letnie w mojej Skodzie [F1] stwierdziłem wzrokowo , że hamulce są już do bani. Czas najwyższy wymienić tarcze i klocki .... jaki ,,zestaw naprawczy'' polecacie?
|
10.04.2011, 08:30 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
WZÓR napisał(a): Witam W trakcie przekładki kół zimowych na letnie w mojej Skodzie [F1] stwierdziłem wzrokowo , że hamulce są już do bani. Czas najwyższy wymienić tarcze i klocki .... jaki ,,zestaw naprawczy'' polecacie? Zapewne odpowie ci szukajka, bo było kopę razy.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
10.04.2011, 13:47 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01 Lokalizacja: Warszawa Posty: 292 Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Moje typy to: tańsze - brembo +ferodo średnie - ATE droższe - EBC Jak zmieniałem u siebie, to stanęło na średnich czyli tarcze ATE PD, klocki ATE i do takiego zestawu nie mam żadnych zastrzeżeń Pozdr
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje manieku za ten post:
WZÓR
|
10.04.2011, 17:24 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Do zestawu brembo max+ferodo premier też nie mam zastrzeżeń. Pewnie będzie to samo co ate pd w kwestii skuteczności - możesz jeszcze pomarudzić co do wyglądu (inne nacięcia).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
10.04.2011, 18:03 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Cytuj: kodzik, skoro zwróciłeś uwagę że nie powinno stosować się miedzi w spreju to podpowiedz co zamiast?Bo ja też się z tym spotkałem. Nic. Nigdy nie stosowałem żadnych smarów i zawsze była gitara.
|
25.11.2011, 21:50 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Maki napisał(a): Cytuj: kodzik, skoro zwróciłeś uwagę że nie powinno stosować się miedzi w spreju to podpowiedz co zamiast?Bo ja też się z tym spotkałem. Nic. Nigdy nie stosowałem żadnych smarów i zawsze była gitara. Smary wysokotemperaturowe używa się dlatego, żeby nie było piszczenia. Klocek pracuje (rusza się) w zacisku , co powoduje tarcie. Dlatego piszczy. Miedzi nie powinno się stosować w hamulcach dlatego że reaguje z aluminium. Utlenia się aluminium w kontakcie z miedzią. Do hamulców jedynym słusznym środkiem jest pasta ceramiczna. Zachowuje swoje właściwości do 1600 stopni C. Po za tym, posmarowany zacisk służy dużej. Gitarę masz. Tyle że z krótszą żywotnością...
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
26.11.2011, 00:04 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Ja stosuję smar grafitowy. Wytrzymuje do chyba o ile się nie mylę 1000 stC Co wy na to Nigdy nie miałem problemów z tym, a stosuję do śrub przy kołach, hamulców, łożyskach.
_________________ GrzegorzT
|
26.11.2011, 10:22 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57 Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Robol - troszkę z tą temperaturą przesadziłeś, z moich informacji to temperatura pracy smaru grafitowego to -20 do max 80 no może 100 stC.
Todd - zgodzę się z Tobą w sprawie tej pasty ceramicznej lub słyszałem, że nie którzy stosują smar teflonowy, który też wytrzymuje duże temperatury.
Ja zawsze używałem tego drugiego w sprayu.
|
26.11.2011, 10:47 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Może trochę i przesadziłem Jednak na pewno wytrzymuje ponad 160 stC używamy jego w pracy do smarowania prowadnic elementów grzejnych gdzie temp robocza to 150 - 160 stC i nic się nie zapieka, ani nie zaciera. Spokojnie mogę go polecić.
_________________ GrzegorzT
|
26.11.2011, 10:54 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Odnośnie pasty ceramicznej, o której napisał Todd polecam na przykład taką:
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
26.11.2011, 13:25 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
s_n_a_k_e_ napisał(a): słyszałem, że nie którzy stosują smar teflonowy, który też wytrzymuje duże temperatury. Smar teflonowy zachowuje swoje właściwości do 250stopni C. Ceramika: http://www.forch.pl/product.aspx?p=f86c ... f057dc588cdo 1600 i do tego ciężej ją wypłukać. Tak naprawdę, to nie ma większego znaczenia który smarem przeznaczonym do tego zastosujemy. hamulce i tak do 1600 stopni się nie nagrzewają Ważne żeby posmarować. Tak samo warto smarować śruby w zawieszeniu czy kołach, I tu teflonowego nie polecam, ponieważ ma większe właściwości smarne niż miedź, aluminium czy ceramika. A to w przypadku śrub nie jest pożądane. Chodzi o to żeby się nie zapiekało i nie korodowało, co ułatwi rozebranie w przyszłości.
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
26.11.2011, 16:51 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Śrub kół to nie smaruję, ale miejsca przylegania felgi do tarczy/bębna to owszem. I odkąd to robię, to zawsze felga ładnie schodzi bez pukania/kopania czy innych trików siłowych.
A tak z ciekawości: co wy macie w hamulcach z aluminium, że miedź wchodzi z tym w reakcję?
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
26.11.2011, 19:34 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
weuek napisał(a): A tak z ciekawości: co wy macie w hamulcach z aluminium, że miedź wchodzi z tym w reakcję? To chodzi o to, że jak smarujesz właśnie piastę (tak jak Ty) miedzią, a masz alusy, wtedy może się tak przykleić do tejże piasty że hoho. A jak już stosować środek tego typu, to po co bawić się że tu posmaruję tym a tam tamtym, jak można załatwić wszystko jednym.
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
26.11.2011, 20:07 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|