|
|
Teraz jest 21.05.2024, 17:45
|
Wszystko o wymianie filtra paliwa - PB
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12710
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
Od lipca 2002 montowane były z rozłączanym zaworem (tak jest napisane w instrukcji serwisowej), więc jak masz nowsze auto to możesz spokojnie kupić sam wkład (dodają do niego 2 uszczelki). Przerabiałem temat niedawno, bo jutro chcę wymienić ten filtr.
Akurat masz fabię z 2002 r., więc obie opcje wchodzą w grę.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje weuek za ten post:
Sony
|
17.04.2012, 05:04 |
|
|
Dołączył(a): 04.01.2012, 12:28 Posty: 85
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia Celebration
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
A w starszych (rocznik 2000) nie można tego zastosować?
Bo na skodaczesci.pl jest oryginał z zaworami za 80 zeta i zamiennik bez zaworów za niecałe 30 zeta...
|
17.04.2012, 10:22 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12710
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
Jeśli zawór jest integralną częścią filtra to samego wkładu się nie da. Zobacz jak wygląda ten cały - tam nie ma jak góry odczepić.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
17.04.2012, 11:42 |
|
|
Dołączył(a): 11.03.2012, 14:48 Lokalizacja: Piotrków Tryb. Posty: 4
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: FCU - 5b.
Samochód: Fabia I Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
Dziękuję ślicznie za szybkie odpowiedzi. Moja Fabia wyprodukowana była w maju 2002, zatem zapewne będę miał droższą wersję filtra z regulatorem ciśnienia. Postanowiłem jednak udać się do dobrze zaopatrzonego sklepu w Piotrkowie, w którym po zakupie u nich części wymieniają ją gratis (oczywiście nie wszystko ). Zatem jak rozbiorą filtr to dowiem się jaki kupić Pozdrawiam.
|
17.04.2012, 23:32 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
Sony napisał(a): Zatem jak rozbiorą filtr to dowiem się jaki kupić Sam możesz sprawdzić. Filtr jest w okolicy prawego tylnego koła, pod podwoziem. Jak na niego spojrzysz to będziesz widział czy ma zawleczkę zabezpieczającą wkład czy nie. To naprawdą bardzo proste. Miałem fabkę z 2002 roku i była w niej tańsza wersja filtra. Wymieniałem sam bo to naprawdę nic skomplikowanego. Nie trzeba kanału do tego.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
18.04.2012, 03:10 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12710
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
A jaki jest patent na bezszkodowe odpięcie wtyczek przewodów i w miarę mały rozlew paliwa? Rozumiem, że wyleje się tylko tyle ile jest w samym filtrze + w przewodach? 100-150ml czy więcej?
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
18.04.2012, 06:21 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
weuek napisał(a): A jaki jest patent na bezszkodowe odpięcie wtyczek przewodów i w miarę mały rozlew paliwa? Mały cienki płaski śrubokręt i powoli z obydwu stron podważać te zawleczki i wyjdą bez uszczerbku na zdrowiu , a paliwa wyleci tylko tyle ile w przewodzie łączącym bak i filtr + zawartość filtra
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje kika za ten post:
weuek
|
18.04.2012, 20:26 |
|
|
Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40 Lokalizacja: GrD Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
jak już wymienisz filtr to zanim odpalisz musisz zalać filtr paliwem kilkakrotnie przekrecajac kluczyk na zaplon
_________________
|
19.04.2012, 06:15 |
|
|
Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36 Lokalizacja: Gliwice Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
Alpha Filter - ktoś słyszał o tej firmie? Dobre rzeczy robią? Znalazłem filtr paliwa tej marki bardzo tani ~ 28zł . Dajcie znać!
_________________ skoda, że tak mało koni
|
19.04.2012, 07:32 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12710
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
Wiem o zapłonie po instalacji. Mnie się wydaje, że wybierać w markach tego urządzenia nie ma sensu, bo to tylko aluminiowa puszka z papierem w środku (na wzór standardowego filtra powietrza). Ciężko mi sobie wyobrazić, że takie coś może być lepsze i gorsze.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
19.04.2012, 11:00 |
|
|
Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40 Lokalizacja: GrD Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
raczej firma nie gra wielkiej roli rozchodzi się głównie o to czy filtr ma 3 zawory czy 2 a co do tego czy się wymienia to w moim przypadku tak. wymieniłem przy 170 kkm bo autko się dusilo i paliwko nie dochodziło jak trzeba
_________________
|
19.04.2012, 14:36 |
|
|
Dołączył(a): 01.02.2011, 12:20 Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Województwo: pomorskie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
a ja polecam Hengsta, mam w autku taki - filtr paliwa, i jestem bardzo zadowolony, niemiecki filterek za przystepna cene
|
24.04.2012, 10:26 |
|
|
Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36 Lokalizacja: Gliwice Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
Ostatnio nabyłem filtry (powietrza, oleju, kabinowy) firmy Vika, nie spodziewałem się luksusów, gdyż cena była podejrzanie niska. Cały sęk w materiale, z jakiego są wykonane filtry: u Viki jest to żałosny papier, dla porównania u Boscha, Manna, czy Filtrona jest to materiał podobny do jakiejś tkaniny. Stąd wnioskuję, że mogą te filtry oczyszczać lepiej lub gorzej, być bardziej trwałe i mniej. Podobnie przypuszczam może być z filtrami paliwa, przypuszczam bo nie rozbierałem tego filtra.
_________________ skoda, że tak mało koni
|
27.04.2012, 06:05 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2009, 10:37 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 28
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia I Combi
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
Dołączając się do dyskusji znajomy który ma w swojej Fabii taki sam silnik jak ja (1.9 SDI), nawiasem mówiąc mechanik ma 300 tys i nie wymienił filtru paliwa ani razu i twierdzi że tego robić nie trzeba. Czy ma racje - nie wiem.
|
05.05.2012, 21:19 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12710
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] Filtr paliwa
Pewnie "odziedziczył" tę "wiedzę" od innych, starszych mechaników. Na tej samej zasadzie nie trzeba wymieniać płynu hamulcowego, a koła należy dokręcać do oporu klucza, najlepiej stając na nim nogą.
Jest wiele takich "prawd objawionych", które pochodzą sprzed pół wieku, a konstrukcja i materiały używane do produkcji samochodów dawno się zmieniły.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
05.05.2012, 21:24 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|