|
|
Teraz jest 21.05.2024, 14:02
|
[F2] Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Autor |
Wiadomość |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 09.07.2011, 23:11 Posty: 1605
Podziękował: 18
Pomógł: 62
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O3
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Jeżeli chodzi o odpalanie - mam wyczulony słuch na różne odgłosy bo miałem przygody z rozrządem w poprzedniej Fabii (wymuszona wymiana na gwarancji, musiałem nagrywać odpalanie na komórkę aby uwierzyli, że coś jest nie tak). Ogólnie na moje ucho silnik najczęściej odpala normalnie w takim sensie, że na moje krzywe ucho nic specjalnego się nie dzieje. Ale czasami zaraz po odpaleniu słychać jak przez ok 2 sekundy coś delikatnie (trzeba wyłączyć radio i naprawdę się wsłuchać) metalicznego się "rozkręcało", jakby jakiś osobny mechanizm się uruchamiał. Właściwie nie potrafię tego opisać. No i w lato, w upały, wbija się na wyższe obroty (ale o tym już pisaliście) Ogólnie.. tsi jest już na rynku od kilku lat i poza znanymi usterkami (rozrząd, przewody paliwowe, podkładka pod turbo) nie słyszałem o ani jednej awarii unieruchamiającej samochód, a tym bardziej kwalifikującej silnik do całkowitej wymiany. Swoją drogą, jak już ktoś nabije te 100tyś i mu się coś wysypie i będzie wymiana silnika, to na jaki, ten sam? A już tak na wszystkich forach przycichło o TSI, już miałem wrażenie, że usterki są znane i nic się nie dzieje, a tu takie rewelacje, że nie pozostaje nic innego jak tylko
_________________
|
21.11.2013, 21:35 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48 Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
TomasLang napisał(a): Może źle się wyraziłem bo przewiduję wyminę rozrządu jak w aucie z paskiem a przynajmniej co 4-5 lat przy małych przebiegach. Przy ogromnych przebiegach jak wspominałem silnik ten zachowuje się dosyć normalnie. Zatem zapomnieć należy o łańcuchu i traktować go jak pasek a rozrząd to jeden z problemów tego silnika, zostaje jeszcze turbo, choć nie sądzę by było bardziej awaryjne niż inne rozwiązania tego typu (tu problem polega na tym, że jest nierozbieralne) i wtryski (problemy znane z silników FSI. tak czy siak ewentualne problemy są z nawiązką rekompensowane przez charakterystykę
_________________ Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836
|
21.11.2013, 21:42 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3925 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Jak wyżej, tylko nie mam wymienianego łańcucha bo ponoć mam już zmodyfikowany, od początku (wymiana we własnym zakresie po 5 tyś km ja to nazywam okresem docieraniem) oleju fabrycznego na MO 0W40 poprzedzony płukanką, kolejne również na MO 0W40. Mnie najbardziej wk*** doj*bany (za mocno dokręcony) zarówno przez fabrykę a następnie później przez mechaników w ASO (przegląd gwarancyjny) filtr oleju, w wielu samochodach zmieniałem olej ale takich problemów nigdy, musiałem kupić ten śmieszny klucz MANN LS7, aby to łaskawie odkręcić. A małe przebiegi to są ile ? Bo napisałeś nie dawno że 30 tyś km rok 2012 i awaria rozrządu. Co tam było przyczyną awarii ? Ciekawe czy tak łatwo będzie zamienić CBZB na BTS - chociaż tam też jest łańcuch, Ja pier**** a nie pozostaje jeszcze BSE BSF BGU, tylko to już będzie gruby projekt
|
21.11.2013, 21:46 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48 Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Daniel napisał(a): Ciekawe czy tak łatwo będzie zamienić CBZB na BTS - chociaż tam też jest łańcuch, Ja pier**** a nie pozostaje jeszcze BSE BSF BGU, tylko to już będzie gruby projekt etam, niedługo będą dostępne CJZA i CJZB
_________________ Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836
|
21.11.2013, 21:55 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3925 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
A Ja zapytam o kolejny problem TSI, zresztą nie nowy, a mianowicie gromadzący się w nich nagar ? Dużo tego jest w 1.2 TSI, optymistycznie czyszczenie co 60 tyś km zda egzamin - czy częściej ? vesatis napisał(a): CJZA i CJZB I gdzie byś chciał ten silnik wsadzić, do F2, nie nie ma mowy, już wolę bez turbo, silnik męskiej pojemności 1.6 o 8-miu zaworach czyli jeździ dołem, w porównaniu do 1.4 16 86KM które jeździ górą i zamontuje nitro-LPG.
|
21.11.2013, 22:00 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48 Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
jeszcze ci się nic nie zepsuło a już myślisz o wymianie weź mnie nie osłabiaj
_________________ Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836
|
21.11.2013, 22:26 |
|
|
Dołączył(a): 17.07.2011, 12:21 Posty: 96
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: FABIA
Rok prod.: 2011
Województwo: podlaskie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Daniel napisał(a): musiałem kupić ten śmieszny klucz MANN LS7, aby to łaskawie odkręcić.
Dziwne ja w swojej fabce TSI zrobiłem to własnoręcznie bez żadnych kluczy i innych wspomagaczy. W innych autach jak miałem problem przy odkręceniu filtra gołą ręką to stosowałem pośrednik w postaci paska klinowego. W swoim TSI mam inny dźwięk jest to przeciągły pisk na wolnych obrotach który znika dopiero po lekkim przygazowaniu. Ten pisk może komuś z otoczenia nie przeszkadza ale ja go słyszę. Jest bardziej słyszalny na zewnątrz auta niż w jego wnętrzu przy zamkniętych drzwiach. Osobny temat to kołacząca poduszka pod (silnikiem lub skrzynią biegów) nasila się wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz. Na prostej gładkiej drodze wszystko jest OK gorzej na lekkich wybojach. Moje doświadczenie z olejem i terkoczącym rozrządem to odpukać jak do tej pory z 5 razy słyszałem ale wtedy miałem olej zalany równo do połowy oznaczenia na bagnecie. Od kiedy zalewam kilka milimetrów powyżej połowy oznaczenia to nie mam problemu. Stosuję olej 5W40 SHELL HELIX ULTRA taki za 80zł/4L w necie.
|
21.11.2013, 22:41 |
|
|
Dołączył(a): 20.11.2013, 21:48 Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Golf
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
ooo kolego ensai - nie słyszałeś o żadnej awarii unieruchamiającej samochód...oki mogłeś nie słyszeć, ja w tym pracuję zatem znam trzy przypadki zerwania łańcucha - modele 2010 i jeden przypadek gdzie za sprawą uszkodzonych wtryskiwaczy doszło do uszkodzenia głowicy. Wszystko skonczylo się wymianą jednostki napędowej. Jednak też trzeba przyznać że trafiło na kompletnych olewaczy - łańcuch grzechotał non stop a oni na wisłostradę i noga w podłodze. Nie urągając kobietą podobna awaria spotkała młodą piękną przedstawicielkę handlową z którą się później spotykałem Stwierdziła...tak głośno chodził że pomyślałam że włożyli mi na przeglądzie silnik na ropę...była inteligentna hehe...ale nie chodzi o inteligencję... Czy w fabii gromadzi się nagar. To problem każdego auta z wtryskiem bezpośrednim ale sami zobaczycie z upływem lat że problem nie jest tak dotkliwy jak w przypadku FSI i nie będzie on aż tak rozpowszechniony. Uważam że tu mogłoby pomagać stosowanie olejów z normą 504 507 ale inżynierowie projektujący ten silnik właśnie postawili bardziej na kwestie niepowstawania nagaru niż trwałości innych podzespołów, W tej kwestii bym aż tak się nie martwił.
|
21.11.2013, 22:49 |
|
|
Dołączył(a): 20.11.2013, 21:48 Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Golf
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
kolego loko jeśli jest to pisk na wolnych obrotach albo popiskiwanie to spotkałem się z piszczeniem napinacza paska wieloklinowego. Nic poważnego. Bardzo często jeszcze występuje popiskiwanie podczas ruszania lub kiedy obroty pną się w górę w zakresie około 1100-1700.Wówczas auto jest zimne lub wyłączył się układ napowietrzania spalin - to jego sprawka - takie mysie piski znikające po przejechaniu kilometra, dwóch... Na poduszkę nic nie poradzisz - wydaje takie charakterystyczne dźwięki. Możesz ją przesmarować pomaga na chwil parę. No i pamiętajcie o oleju BAGNET NA FULL. Nie eksperymentujcie z tymi cudami różnych marek. Najlepiej 0w-40 byle na full Bym Wam napisał jaki jest olej na którym jest najmniejsze zużycie i najmniej awarii z rozrządem ale obaliłbym wszystkie Wasze teorie i nikt by mi nie uwierzył.
|
21.11.2013, 22:54 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3925 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Co sądzisz o podgrzewaczu płynu chłodzącego na podzespołach z Focus-a (przykładowo : http://img06.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3651863818) dzięki temu silnik jeszcze szybciej osiągnie temp roboczą a dwa ciepło wewnątrz auta, dużo tańsza alternatywa od Webasto TomasLang napisał(a): Bym Wam napisał jaki jest olej na którym jest najmniejsze zużycie i najmniej awarii z rozrządem ale obaliłbym wszystkie Wasze teorie i nikt by mi nie uwierzył. Castrol ?
|
21.11.2013, 23:16 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4714 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
ensai napisał(a): Jeżeli chodzi o odpalanie - mam wyczulony słuch na różne odgłosy bo miałem przygody z rozrządem w poprzedniej Fabii (wymuszona wymiana na gwarancji, musiałem nagrywać odpalanie na komórkę aby uwierzyli, że coś jest nie tak). Ogólnie na moje ucho silnik najczęściej odpala normalnie w takim sensie, że na moje krzywe ucho nic specjalnego się nie dzieje. Ale czasami zaraz po odpaleniu słychać jak przez ok 2 sekundy coś delikatnie (trzeba wyłączyć radio i naprawdę się wsłuchać) metalicznego się "rozkręcało", jakby jakiś osobny mechanizm się uruchamiał. Właściwie nie potrafię tego opisać. No i w lato, w upały, wbija się na wyższe obroty (ale o tym już pisaliście) Ogólnie.. tsi jest już na rynku od kilku lat i poza znanymi usterkami (rozrząd, przewody paliwowe, podkładka pod turbo) nie słyszałem o ani jednej awarii unieruchamiającej samochód, a tym bardziej kwalifikującej silnik do całkowitej wymiany. Swoją drogą, jak już ktoś nabije te 100tyś i mu się coś wysypie i będzie wymiana silnika, to na jaki, ten sam? A już tak na wszystkich forach przycichło o TSI, już miałem wrażenie, że usterki są znane i nic się nie dzieje, a tu takie rewelacje, że nie pozostaje nic innego jak tylko Kolega qbuś miał wymieniany silnik na gwarancji.
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
21.11.2013, 23:26 |
|
|
Dołączył(a): 20.11.2013, 21:48 Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Golf
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Kolego Daniel widzę, że interesują Cie nowinki. Przyznaję bez bicia - nie spotkałem się z podgrzewaczem płynu w TSI osobiście. Z czysto technicznego punktu widzenia - owszem zmniejsza poniekąd zużycie silnika, poprawia komfort podróży zimą. Odnosząc się do przesycenia układów elektronicznych w 1.2 tsi musiałbym się zastanowić czy miałoby to odpowiedni efekt. Z pewnością zgłupiałaby ekologia w tym silniku. Jednym słowem temat ciekawy ale póki go nie zgłębię nie chcę się afiszować pustymi sloganami.
Olej- możecie krytykować i się nabijać trudno : Castrol 5w40 magnatec profesional z formułą do pompowtryskiwaczy B4-to ważne 502,505,505.1 Osobiście polecam też każdy olej 0w40 a ten wyżej wymieniony to stwierdzenie na podstawie autopsji.
|
22.11.2013, 00:01 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2013, 17:49 Posty: 157
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda
Rok prod.: 2012
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
TomasLang napisał(a): Kolego Daniel widzę, że interesują Cie nowinki. Przyznaję bez bicia - nie spotkałem się z podgrzewaczem płynu w TSI osobiście. Z czysto technicznego punktu widzenia - owszem zmniejsza poniekąd zużycie silnika, poprawia komfort podróży zimą. Odnosząc się do przesycenia układów elektronicznych w 1.2 tsi musiałbym się zastanowić czy miałoby to odpowiedni efekt. Z pewnością zgłupiałaby ekologia w tym silniku. Jednym słowem temat ciekawy ale póki go nie zgłębię nie chcę się afiszować pustymi sloganami.
Olej- możecie krytykować i się nabijać trudno : Castrol 5w40 magnatec profesional z formułą do pompowtryskiwaczy B4-to ważne 502,505,505.1 Osobiście polecam też każdy olej 0w40 a ten wyżej wymieniony to stwierdzenie na podstawie autopsji. Czyli biorąc olej spełniający normę VW(502.00) producenta najlepiej wybrać: Castrol Magnatec Professional 5W-40, bo z tego co patrzę 0w40 nie ma magnetaca z 502.00.
_________________
|
22.11.2013, 10:05 |
|
|
Ekspert CAR SPA
Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Mi juz kilku roznych serwisantow z roznych czesci Warszawy odradzalo Castrola jako najgorszy syf na rynku. U mnie wymienili rozrzad na ten poprawiony, bo w koncu auto z 2010r i nie ma teraz zadnych problemow, przejechalem juz z 10tys po calej akcji i jest cichutko.
_________________ Rallye Green Kosmetyka aut
|
22.11.2013, 10:14 |
|
|
Dołączył(a): 20.11.2013, 21:48 Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Golf
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
|
Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Opinię o oleju napisałem z własnej autopsji z tym silnikiem. Często spotykam się z różnymi olejami którymi zalewano TSI i najmniej awarii jest w autach zalanych olejem Castrol Magnatec PROFESIONAL 5W-40 Z FORMUŁĄ B4 - a nie jak niektórzy twierdzą C3. Olej ten zalecany jest dla silników z pompowtryskiwaczami. Być może to kwestia przypadku ale na kilkadziesiąt silników sprawdza mi się ten motyw. Oczywiście wierzyć mi nie musicie. Nie mam zamiaru też przekonywać kogoś do czegokolwiek. Owszem nie badałem stopnia zużycia tych silników bo akurat z tymi nie było kłopotu. Jeszcze raz podkreślam może to być kwestia przypadku. Co do 0w40 to osobiście uważam że wszelkie współczynniki o takiej specyfikacji ma najlepsze do tego typu silnika-czysto teoretycznie, na papierze. To taki złoty środek, który spewnością zastosuję eksperymentalnie w naszym golfie TSI. Kolego krd....to dużo już przejechałeś tyle co mój kumpel dostawca towaru w ciągu 16 dni
|
22.11.2013, 22:40 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|