Re: F1 swap skrzyni biegów
Podsumowanie:
Skrzynia zmieniona z EWT 5b na KDV 6b.
Koszty:
sprzęgło, dwumasa i wysprzęglik 1840zl
rozrusznik regenerowany 308zl
lewarek i linki z vrs 180zl <Pawko dla Ciebie korekta w nazewnictwie
skrzynia 1000zl
półosie 780 zl
łapa 176zl
olej 360zl
simering 132zl
Śruby osłona koła zamachowego 200zł
Robocizna 8h 500zł
licznik 221zl razem z PIN
Razem: 5697zł
Dla wszytkich co planują takiego moda śruby częściowo pasują od starej skrzyni, tak samo osłona koła zamachowego. Według Etki są dwa rodzaje ale ja miałem taką samą jak w nowych modelach. Zobzcie czy macie klapkę rewizyjną przy kole zamachowym jeżeli tak to będziecie mieli nowszy typ. Łapa mogła by być stara ale trzeba przerabiać mocowanie. Koniecznie przy zakupie skrzyni wołajcie przewód wysprzęglika. Choć stary też da się wygiąć w odpowiedni sposób.
Polecam moda tym którzy mają:
-sprzęgło, jendomas do wymiany jest to prawie połowa kosztów moda
- telepanie kierownicą i mechanicy grają w totka
u mnie wkońcu wyszło padnięty przegób wewnętrzny z prawej strony.
- plan przyrostu mocy w Fabiolocie
-za dużo kasy i im się nudzi
Na pewno idzie to zrobić o 1/3 taniej niż mi to wyszło. Ale ja wychodzę z założenia raz a dobrze i za część rzeczy używanych zapłaciłem więcej ale są w dobrym stanie i gwarancją dłuższą niż 3 dni
Różnica na gps ok 25km/h plus minus 3km/h na korzyść 6b. Zużycie paliwa na tym samym poziomie ale czas przejazdu krótszy.
Ogólnie KDV mi się podoba i na trasę i do miasta. Ale 6 bieg mógł być dłuższy. Ale to już raczej zboczenie zawodowe jest. Jak miałem Corollę to mi wcale nie przszkadzała jazda z wysokimi obrotami
Chcę jeszcze zobaczyć skrzynię taką jak ma zgred czyli fsm ma ktoś taką włożoną z okolic Gorzowa Wlkp Szczecina i da zobaczyć jak to lata
Jeżeli komuś będą potrzebne nr kat śrub to gdzieś mam fakturę mogę podesłać.
Tak więc Stage 1 uważam za zamknięty.
Rozpoczynam stage 2.
Fmic
Turbo GTB17
Trochę gratów z ARL-a
Virus