|
|
Teraz jest 28.04.2024, 22:03
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
[F1-F4] Owijanie kolektora wydechowego
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4711 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Owijanie kolektora wydechowego
Od pewnego czasu zastanawiam się jakie są plusy i minusy takiego obwinięcia kolektora w seryjnym aucie Bo taśma nie jest w sumie taka droga i może warto by zainwestować w tego typu zabieg Szukałem troche w necie na ten temat ale dużo wpisów jest odnośnie aut zmodyfikowanych już i mało co pisze o seryjnych. Więc jak drodzy klubowicze radzicie temat warty świeczki
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
10.09.2014, 16:21 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Owijanie kolektora wydechowego
Mnie to sie wydaje, ze robi sie to z grubsza po to, zeby obniżyć temperaturę w komorze, a to z kolei po to, aby powietrze zasysane (wyjsciowo jak najmniej nagrzane) było efektywniej chlodzone przez intercooler. W seryjnym aucie, z seryjna mocą, na seryjnym programie raczej nic to nie da.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
10.09.2014, 17:53 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4711 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: Owijanie kolektora wydechowego
Taką wypowiedź znalazłem, i też są zalety odnośnie seryjnego silnika ale czy opłaca sie "Izolacyjne właściwości sprawiają że ciepło zatrzymywane jest wewnątrz kolektora, temperatura spalin spada wolniej co w mniejszym stopniu spowalnia prędkość ich przepływu. Utrzymanie większej prędkości przepływu spalin poprawia opróżnienie cylindra i obniża temperaturę głowicy, pośrednio więc obniża się temperatura pracy silnika. "Uwięzienie" ciepła wewnątrz kolektora i obniżenie temperatury pracy silnika powoduje spadek temperatury w komorze silnika co zdecydowanie poprawia sprawność napełnienia cylindrów świeżym ładunkiem. Jak wiadomo podgrzanie ładunku podobnie jak dławienie jego przepływu zmniejsza gęstość zasysanego czynnika. Dodatkowo na pogorszenie napełnienia oddziałuje, spowodowane podgrzaniem, odparowanie większej części ciekłego paliwa, przemieszczającego się wraz z powietrzem. Para zajmuje wielokrotnie większą objętość niż paliwo ciekłe i tym samym zmniejsza ilość doprowadzonego powietrza. Obniżenie temperatury w komorze silnika ogranicza szkodliwy wpływ powyższych zjawisk na osiągi silnika i przyspiesza jego stygnięcie co umożliwia szybsze przystąpienie do naprawy lub czynności obsługowych (istotne np. gdy pojazd uczestniczy w zawodach sportowych) Znacznie obniża się też temperatura innych elementów znajdujących się w pobliżu układu wydechowego takich jak alternator lub rozrusznik. Montaż taśmy zapobiega obniżaniu temperatury gazów wydechowych, przez co podnosi ich ciśnienie i prędkość, dzięki czemu ogranicza spadek mocy poprzez naturalne oziębienie gazów wydechowych." "Najważniejszą zaletą jest obniżenie temperatury w komorze silnika aż do 70%, co bezpośrednio korzystnie wpływa na kulturę pracy silnika i jego osiągi."
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
10.09.2014, 18:22 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Owijanie kolektora wydechowego
MatCar17 napisał(a): Mnie to sie wydaje, ze robi sie to z grubsza po to, zeby obniżyć temperaturę w komorze prawda. MatCar17 napisał(a): W seryjnym aucie, z seryjna mocą, na seryjnym programie raczej nic to nie da. tu się mylisz. pomijam już wywód który wkleil zecke. zauważcie ze w fabrycznych autach nie ma tasmy ale sa oslony i nie tylko po to aby się nie oparzyć racja oczywiście ze to się glownie stosuje gdy bawimy się w tuning ale taki pas naprawdę obniza temperaturę w komorze i to znacząco. dobrze owinięty kolektor można dotknąć cala reka. sa tez minusy takiego owiniętego kolektora (początkowo), jak się "wypala". u mnie po owinięciu. po pierwszych kilometrach normalnie się dymilo. filtr powietrza do smieci od razu... ja owijałem dwa razy bo za pierwszym razem owinalem "za rzadko" i się w jednym miejscu przepalil na wylot. za drugim razem było już dobrze. EDIT. przypomniało mi się jeszcze co człowieki robia żeby obnizyc temperaturę silnika zaraz po owijaniu kolektora. wycinają w obudowie rozrządu otwory w miejscu gdzie sa kolka rozrządu lub częściowo ja od góry zdejmują bo wlasnie tam najbardziej nagrzewa się motorownia. niektórzy robia to tez dla szpanerskiego wyglądu zdjecia przykładowe, wygooglowane.
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
10.09.2014, 23:25 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Owijanie kolektora wydechowego
wracając do tematu. kupiłem sobie taśmę bazaltową i nowa uszczelke miedzy glowice, a kolektor w ASO. owinę sobie kolektor przed montazem, a potem jak już będzie wyspawany wydech to od kolektora az pod slinik. 15m to przeginka ale ja potrafie czasem cos spieprzyć wiec wolalem się nie szczypać zakladke zrobie na 50% wiec powinno być ok. http://allegro.pl/bazaltowy-bandaz-term ... 74732.htmlps. oslone rozrządu tez będę ciachał
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
21.09.2014, 07:42 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3924 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Owijanie kolektora wydechowego
Przecież na wszystkich zdjęciach wygoglowanych przez RadekLwo i wklejonych w temacie ewidentnie widać, że mamy styczność z regulowanymi kółkami od rozrządu. W takim wypadku wycięcie otworów ma sens, wręcz jest wskazane. Jaki ma być sens według Ciebie zecke takiej modyfikacji (tak patrzyłem na atę Twojego postu), co chciałbyś uzyskać lub jaki cel
|
05.10.2014, 22:28 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4711 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: Owijanie kolektora wydechowego
Daniel napisał(a): Przecież na wszystkich zdjęciach wygoglowanych przez RadekLwo i wklejonych w temacie ewidentnie widać, że mamy styczność z regulowanymi kółkami od rozrządu. W takim wypadku wycięcie otworów ma sens, wręcz jest wskazane. Jaki ma być sens według Ciebie zecke takiej modyfikacji (tak patrzyłem na atę Twojego postu), co chciałbyś uzyskać lub jaki cel Ja sie pytałem o obwinięcie kolektora, a nie wycinanie otworów itd.
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
05.10.2014, 22:33 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3924 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Owijanie kolektora wydechowego
zecke przy wolno ssącym silniku nie wiele zyskasz, zwłaszcza przy tak małej pojemności jaką obecnie dysponujesz. W zamyślę pytanie dot. owinięcia a nie otworów, jednak mój post a raczej pytanie skierowane do Ciebie mogło brzmieć ciut niezrozumiale. Nie wiem również jak u Ciebie pod maską jest, czy katalizator masz zaraz za kolektorem czy gdzieś dalej pod autem (za silnikiem) ? Bo weź poprawkę, że katalizator pracuje w pewnych warunkach nazwijmy je optymalnych lub właściwych, jak Ty owiniesz kolektor a zaraz masz katalizator to czy nie obniżasz zbytnio temp. oczyszczania spalin. Zacytuję zecke napisał(a): Montaż taśmy zapobiega obniżaniu temperatury gazów wydechowych, przez co podnosi ich ciśnienie i prędkość, dzięki czemu ogranicza spadek mocy poprzez naturalne oziębienie gazów wydechowych a jeśli katalizator seryjny jest projektowany pod konkretny przepływ a Ty wymuszasz zwiększenie prędkości czy nie działa to gorzej niż fabrycznie. Biorąc jako dodatkowy czynnik, że za katalizatorem masz wąską serię ? Ci co mają "bandaż" to albo nie mają czegoś takiego jak fabryczny katalizator albo mają sportowy katalizator plus cały wydech. Nie musisz szukać daleko popatrz jak miał swego czasu serfer zrobione u siebie.
|
06.10.2014, 05:28 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: Owijanie kolektora wydechowego
Odpusc, szkoda czasu i pieniedzy
_________________ 1.8T 301HP
|
30.10.2014, 22:12 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4711 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: Owijanie kolektora wydechowego
mss napisał(a): Odpusc, szkoda czasu i pieniedzy Tak właśnie zrobiłem
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
31.10.2014, 10:48 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|