Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Re: Fabia III - 2014
Obczaiłem tez ostatnio F3 u Zimnego, mają niebieską z białym dachem i białymi felami oraz żółtą z czarnymi dodatkami. Wrażenie? Fajna, ostra i wyrazista. Wnętrze spoko. Ogólnie bardzo mi się podoba a przyczepiłbym się jedynie do zbyt odstających klamek zewnętrznych.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda RAPID LB MY15
Rok prod.: 2014
Województwo: łódzkie
Re: Fabia III - 2014
Też na te klamki zwróciłem uwagę. O3 ma takie same ale tam tak nie rzucają się w oczy. Przez nie producent ma parę centymetrów więcej na szerokość materiałach reklamowych
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Re: Fabia III - 2014
Pomacalem auto kilka dni temu i szczerze mówiąc, wrażenia mam podobne, zwłaszcza jesli chodzi o bagażnik. też spodziewałem się szału, którego nie nie ma.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
A mnie zastanawia pomiar przyspieszenia. Nie wiem, czy biegi zmieniał automat czy człowiek. I nie rozumiem, po co targać tego maluszka do 6k rpm skoro moc maksymalna przy 4600 a kolejne biegi wrzucane były poza punktem największego momentu obrotowego
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Re: Fabia III - 2014
...w trybie sport
Jeżeli ten silnik ma podobny wykres przebiegu mocy i momentu jak Rapid 1,2 105, chodzi mi o kształt krzywych, to przyspieszanie w zakresie od 4-4,5 tys obr do 6 tys. obr pozwala na pracę w zakresie maksymalnej mocy. Fakt przy obniżającej się krzywej momentu i w końcówce również i mocy, ale nadal jest to praca w zakresie mocy maksymalnej
Ja u siebie zaobserwowałem to samo (1.4 122km), czyli automat niezależnie czy na D czy na S, ciągnie do czerwonego. U mnie przebieg krzywych jest bardzo podobny jak w 1,2 105 i tak samo przyspieszanie w kick-downie odbywa się w obrębie największej mocy, niekoniecznie momentu.
Kiedyś dla przetestowania, (na co dzień nawet przy szybkim wyprzedzaniu mi się nie chce machać łapą), zmieniałem ręcznie, to subiektywne wskazanie akcelerometru na którym siedzę, pozwalało wnioskować, że auto żwawsze jest gdy bieg się zmienia przy ok. 5kRPM Nie mam pojęcia skąd taka charakterystyka skrzyni. Być może ma to znaczenie gdy samochód jest obciążony? Wtedy większą skuteczność być może przynosi rozpędzenie w zakresie najwyższej mocy i dlatego projektanci tak zadecydowali?
kros na filmie podane były wartości 110hp @ 4600 rpm, 175 Nm @1400 - 4000 rpm czyli nie widzę sensu ciągnięcia powyżej tych 4600 bo moc zapewne już dalej spada (nie mamy wykresu).
kros napisał(a):
Kiedyś dla przetestowania, (na co dzień nawet przy szybkim wyprzedzaniu mi się nie chce machać łapą), zmieniałem ręcznie, to subiektywne wskazanie akcelerometru na którym siedzę, pozwalało wnioskować, że auto żwawsze jest gdy bieg się zmienia przy ok. 5kRPM
Bo to jest to do czego nawiązuję - zmieniasz bieg przy 5k a na następnym biegu masz około 4k (pełny dostępny moment obrotowy).
Mimo wszystko nie widziałem jeszcze F3 na żywo, ale bardzo mi się podoba - może za jakieś 7 lat sobie kupię
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Re: Fabia III - 2014
Ja rozumiem Twoje przesłanie i faktycznie jazda pustym autem potwierdza te przypuszczenia, natomiast być może autor programu skrzyni kalkulował również optymalne przyspieszanie przy aucie załadowanym co z punktu widzenia bezpieczeństwa jest wazniejsze aby w tym drugim przypadku szybciej przyspieszał niż na pusto a tutaj jak wiemy moc ma również duże znaczenie a nie tylko moment.
powyżej 4800 moc spada, ale nie przecież nie do zera, popatrz na krzywe z forum Rapida wykresy dla 1,2 105
oraz dla 1,4 122
zwróć uwagę że po przekroczeniu punkty mocy maks. mimo iż moc spada to przyspieszanie w zakresie 4000-6000 odbywa się nadal w zakresie mocy maksymalnej (różnica rzędu 5-10kW), natomiast gdyby zmieniać biegi zaraz po przekroczeniu 5000 to przyspieszanie w zakresie obrotów 3000-5000 odbywało by się ze stosunkowo niskiej mocy z różnicą rzędu 30-40kW.
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Re: Fabia III - 2014
Ale mi się kolo nie podoba-ma gadkę jakby był sztuczną inteligencją. Taki głos dla mugoli. Ale przynajmniej trendi copki ni mo (jak poprzedni testowacz).
Skoro tą fabią 1.2 tsi 110 KM "od biedy" można wyjechać na autostradę, to chyba pozostałych wersji silnikowych nie powinni na tam w ogóle wpuszczać...
I w tylu miejscach widać od środka kolor lakieru na zewnątrz-nie za ładnie.
Żeby wydać 76 k na auto, którym ten pan z nadwagą jechał, to musiałbym zarabiać (netto) ponad 10 k. Inaczej to byłoby rażąco złe gospodarowanie pieniędzmi.
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Samochód: Fabia III Kombi
Rok prod.: 2015
Województwo: pomorskie
Re: Fabia III - 2014
Generalnie jako świeżo upieczony posiadacz Fabii 3 kombi nie zgodzę się opinią odnośnie poziomu hałasu. Niejednokrotnie jeździłem F2 i w stosunku do niej 3 generacja modelu jest dużo lepiej wyciszona. Fakt, nie jest to auto wyższego segmentu stworzone do śmigania po autostradzie, jednak ja osobiście podróżując z prędkością rzędu 130-140km/h czułem się komfortowo.
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: SportLine
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Re: Fabia III - 2014
macias382 napisał(a):
Generalnie jako świeżo upieczony posiadacz Fabii 3 kombi nie zgodzę się opinią odnośnie poziomu hałasu. Niejednokrotnie jeździłem F2 i w stosunku do niej 3 generacja modelu jest dużo lepiej wyciszona. Fakt, nie jest to auto wyższego segmentu stworzone do śmigania po autostradzie, jednak ja osobiście podróżując z prędkością rzędu 130-140km/h czułem się komfortowo.
Podziel się z forumowiczami detalami swojej Fabii w tym temacie
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Samochód: Fabia III Kombi
Rok prod.: 2015
Województwo: pomorskie
Re: Fabia III - 2014
Titko napisał(a):
macias382 napisał(a):
Generalnie jako świeżo upieczony posiadacz Fabii 3 kombi nie zgodzę się opinią odnośnie poziomu hałasu. Niejednokrotnie jeździłem F2 i w stosunku do niej 3 generacja modelu jest dużo lepiej wyciszona. Fakt, nie jest to auto wyższego segmentu stworzone do śmigania po autostradzie, jednak ja osobiście podróżując z prędkością rzędu 130-140km/h czułem się komfortowo.
Podziel się z forumowiczami detalami swojej Fabii w tym temacie
Spoko spoko. Jak tylko pstryknę kilka ciekawych zdjęć to napewno założę odpowiedni temat i przedstawię swojego dupowoza.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników