|
|
Teraz jest 21.09.2024, 01:58
|
[F1] Przegląd - 15 000 km
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Przegląd roczny.
Właśnie tego dokonałem i nie było tak żle,choć cena nie jest za ciekawa.Podaje ceny brutto.
-filtr oleju:31,80zł
-filtr powietrza:61,20zł
-olej mobil b:141,00zł/3l.
-robota:165,92zł
-razem:399,92zł
Pozatym wszystko gra i buczy.POZDRO....
Ostatnio edytowano 22.07.2005, 11:30 przez FereX, łącznie edytowano 1 raz
|
19.03.2005, 09:58 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A przy jakim przebiegu
|
19.03.2005, 12:19 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
To samo co 15 tys km
|
19.03.2005, 15:52 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Przebieg dokładnie 13100
|
21.03.2005, 09:39 |
|
|
Dołączył(a): 07.02.2005, 13:19 Lokalizacja: Szczecin Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
|
Re: Przegląd roczny.
FereX napisał(a): Właśnie tego dokonałem i nie było tak żle,choć cena nie jest za ciekawa.Podaje ceny brutto. -filtr oleju:31,80zł -filtr powietrza:61,20zł -olej mobil b:141,00zł/3l. -robota:165,92zł -razem:399,92zł Pozatym wszystko gra i buczy.POZDRO...
Kurdę !
Wczoraj przegląd roczny kosztował mnie 436 zł, z czego
- mój olej Mobil1 0W40 -3,5 l - 150 zł (ASO dawało Castrol OW30 za 199 zł )
- filtr oleju 32 zł........ichni
Ciekawą pozycją na fakturze są tzw. "normalia" za 7 zł. w dziale "robocizna"......
Uff. Żadnych błędów i skuch. Wszystko ok.
Następny przy 30.000 km..........
_________________ kąbi
|
12.04.2005, 07:53 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:34 Lokalizacja: ...... Posty: 1054 Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia
Rok prod.: 2012
Województwo: zachodniopomorskie
|
Słowo z geckiego:
norma /normus/ - normalan
lina /lineus/ - lina
sprzedawac zasugrował Ci żebys kupił sobie normalna linę i się...
_________________ Forever FabiaClub....
|
12.04.2005, 10:07 |
|
|
Dołączył(a): 07.02.2005, 13:19 Lokalizacja: Szczecin Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
|
RoleX napisał(a): Słowo z geckiego: norma /normus/ - normalan lina /lineus/ - lina sprzedawac zasugrował Ci żebys kupił sobie normalna linę i się...
Jasne jasne. Ale lepiej chyba zostać zrzuconym z klifu..........
_________________ kąbi
|
12.04.2005, 10:18 |
|
|
Dołączył(a): 28.04.2005, 10:49 Lokalizacja: Białystok Posty: 191
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 84kW
Województwo: podlaskie
|
Przegląd - 15 000 km
Niedawno wymieniłem olej i filtr oleju po 15 tys. i zauwazyłem że spalanie zmalało mi średniio o jeden litr na 100 km. Czy to możliwe, mieliście tak samo?
|
13.03.2006, 11:03 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
nie zauwazylem, ogolnie rzecz biorac spalanie mam w normie (chyba).
ostatnio pobilem rekord spalania .. z pracy do domu mam 10km, srednio wychodzi mi tam 8.3l/100km, ale ktoregos razu wyszlo mi.. UWAGA to bedzie szok!! 13L/100km sam nie wiem jak do tego doszlo
|
13.03.2006, 11:06 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32 Lokalizacja: Police Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Województwo: zachodniopomorskie
|
Słyszałem juz takie opinie.
U mnie to się nie sprawdziło. Spalanie jak było takie jest średnio 6.4 L PB
Ale jeśli będziesz tankował żadziej niż przed wymianą to gratulacje i masz się z czego cieszyć.
Ja nie wierzę w to że wymiana oleju ifiltr zmniejsza spalanie
_________________ JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )
|
13.03.2006, 12:48 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Ja pierwszy olej zmieniałem po 1.500 km, Potem już standardowo przy 15 kkm.
U mnie spalanie systematycznie malało do przebiegu +/- 7.000 i faktycznie zmniejszyło się o 1-1,5 litra od tego co było na początku. Nie wiążę tego jednak ze zmianą oleju, a z docieraniem się silnika.
|
13.03.2006, 12:56 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
kros napisał(a): Nie wiążę tego jednak ze zmianą oleju, a z docieraniem się silnika.
dokładnie. Chyba, że Tomasz ST stwierdził od razu po wymianie oszczędność w zużyciu. To by było raczej zaskakujące.
|
13.03.2006, 13:00 |
|
|
Dołączył(a): 28.04.2005, 10:49 Lokalizacja: Białystok Posty: 191
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 84kW
Województwo: podlaskie
|
Spalanie było wyższe zanim silnik się dotarł, po 3 tys. spadło pawie o 1 L.
A po wymianie oleju po 15 tys. po kilku tankowaniach stwierdzam, że spalanie jest mniejsze, dodatkowo wyraźnie ciszej zaczął pracowaś silnik na wysokich obrotach 3,5 - 4 tys./min.
Jest to zaskakujące ale mnie to cieszy.
|
13.03.2006, 13:55 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
darecki napisał(a): nie zauwazylem, ogolnie rzecz biorac spalanie mam w normie (chyba). ostatnio pobilem rekord spalania .. z pracy do domu mam 10km, srednio wychodzi mi tam 8.3l/100km, ale ktoregos razu wyszlo mi.. UWAGA to bedzie szok!! 13L/100km sam nie wiem jak do tego doszlo
Darecki jesli sie cenzura..trasa prymasa to zal tam jechac 80km/h
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
|
13.03.2006, 17:49 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Tomasz ST napisał(a): Spalanie było wyższe zanim silnik się dotarł, po 3 tys. spadło pawie o 1 L. A po wymianie oleju po 15 tys. po kilku tankowaniach stwierdzam, że spalanie jest mniejsze, dodatkowo wyraźnie ciszej zaczął pracowaś silnik na wysokich obrotach 3,5 - 4 tys./min. Jest to zaskakujące ale mnie to cieszy.
Fakt, miła niespodzianka.
Jeszcze jedno mi przyszło do głowy.
Są teorie, niestety nie znam szczegółów i nie wiem czy to prawda, że jako pierwszy, w fabryce zalewają jakiś inny olej (mineralny?) żeby docieranie było lepsze/mniej drastyczne(?). Jeśli faktycznie tak jest to może właśnie ten gęstszy olej (a mineralny jest gęstszy-zwłaszcza w zimie) powoduje większe opory przepływu, stąd większe spalanie. Jak zmieniłeś olej na syntetyk (zgaduję?) to silnik nabrał kultury pracy i spalanie spadło. To tylko takie moje luźne przemyślenia...
|
13.03.2006, 22:42 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|