|
|
Teraz jest 02.05.2024, 23:53
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
[F1-F4] SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.08.2020, 10:29 Posty: 5 Zdjęcia: 0
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
Hej wszystkim... Mam problem z ABS po swapie hebli z S3 Czy da radę jakoś ogarnąć sterownik ABS...Jakieś kodowanie może wymiana pompy ABS????? Czy po prostu zły zestaw do tego aua???? Proszę o poradę... Z gór bardzo dziękuję.. Pozdro dla wszystkich...
|
02.08.2022, 08:52 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
Największy hebel to 288. i Coś tam w kodowaniu niby można zmienić. Ale jaki masz problem?
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
04.08.2022, 18:07 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2020, 10:29 Posty: 5 Zdjęcia: 0
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
Angel napisał(a): Największy hebel to 288. i Coś tam w kodowaniu niby można zmienić. Ale jaki masz problem? Hej;;; problem jest taki że założyłem przednie heble os S3 312mm i teraz sterownik nie widzi prędkości kół i świecą się kontrolko ABS Skoda posiada kontrolę trakcji itp. BOSCH 5.7 oczywiście jest zmodyfikowana w tej chwili 220km oraz 450nm...mam skrzynię od fabii RS itp; Czy jest możliwość np. wymiany tylnych hebli od S3 i zmianę sterownika ABS oraz jego zakodowanie? czy po prostu sobie darować; miałem wcześniej FABIĘ 1 RS też zmodyfikowaną i tam chyba były raczej 288mm daj znać czy coś można z tym zrobić;;; pozdro
|
05.08.2022, 06:09 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
No dobra. A co zostało zmienione? Tarcza,klocki, jarzmo? Co jeszcze?
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
25.08.2022, 19:18 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12700
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
Prędkość kół jest "czytana" z pierścienia wkomponowanego w piastę (od wewnątrz auta), więc co ma do tego zmiana hamulców? Może po prostu czujnik ABS został uszkodzony podczas tej roboty.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
25.08.2022, 21:59 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2020, 10:29 Posty: 5 Zdjęcia: 0
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
WITAM; wymienione zostały zwrotnice z audi S3 8L, zaciski, tarcze, jarzma, klocki, przewody ham. zastanawiam się czy wymiana pompy ABS ze sterowaniem i zakodowanie jej oraz wymiana tylnych hamulców z s3 by tu pomogło czy po prostu sobie odpuścić;
|
26.08.2022, 05:03 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2020, 10:29 Posty: 5 Zdjęcia: 0
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
weuek napisał(a): Prędkość kół jest "czytana" z pierścienia wkomponowanego w piastę (od wewnątrz auta), więc co ma do tego zmiana hamulców? Może po prostu czujnik ABS został uszkodzony podczas tej roboty. zostały wymienione zwrotnice z audi S3 więc czujnik "czyta" prędkość kół z koronki,,, a czujniki zostały wymienione na nowe wraz z łożyskami itp.
|
26.08.2022, 05:08 |
|
|
Dołączył(a): 24.05.2007, 16:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 232 Zdjęcia: 0
Podziękował: 8
Pomógł: 3
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Śkoda Fabia sedan
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
A po co ci w fabii tak duże hamulce???
|
26.08.2022, 06:24 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12700
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
PAWELVRS napisał(a): czujniki zostały wymienione na nowe wraz z łożyskami itp. No to może właśnie tu jest problem. Jakie te czujniki? Może coś ciulowego typu "Denckermann Geprufte Qualitat"? Miałem kiedyś (właśnie w fabii, z tyłu) wymieniony czujnik ABS na nowy i skubaniec zaraz po montażu wywalał błąd. Bardzo był wrażliwy na dokręcenie śrubką - ułamek milimetra w bok i działał bądź nie. Hamulce 312 fajna rzecz - też chciałbym, ale wymiana zwrotnic, piast i amortyzatorów się zwyczajnie nie opłaca.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
26.08.2022, 07:05 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 832 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
PAWELVRS napisał(a): zostały wymienione zwrotnice z audi S3 więc czujnik "czyta" prędkość kół z koronki,,, a czujniki zostały wymienione na nowe wraz z łożyskami itp. Czyli koronka jest przykręcona do piasty. To z niej jest czytana prędkość koła . Inaczej jak jest w fabii . Czujniki abs są z audi nie z fabii . Tak to jest u Ciebie po swapie ? Jeśli tak to układ pochodzący jeszcze ze starszych golfów. Planujesz ewentualnie wymienić pompę abs-u na tą z audi . Coś tam widzę że jest inna wtyczka , inna pinologia przewodów , inna jest komunikacja sterownika abs z resztą instalacji . Mogę się mylić , trzeba posprawdzać na schematach . A powiedz mi jeszcze jakie teraz są błędy . Prędkościomierz działa , kilometry nalicza ?
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
26.08.2022, 09:44 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2020, 10:29 Posty: 5 Zdjęcia: 0
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
bonifacy napisał(a): PAWELVRS napisał(a): zostały wymienione zwrotnice z audi S3 więc czujnik "czyta" prędkość kół z koronki,,, a czujniki zostały wymienione na nowe wraz z łożyskami itp. Czyli koronka jest przykręcona do piasty. To z niej jest czytana prędkość koła . Inaczej jak jest w fabii . Czujniki abs są z audi nie z fabii . Tak to jest u Ciebie po swapie ? Jeśli tak to układ pochodzący jeszcze ze starszych golfów. Planujesz ewentualnie wymienić pompę abs-u na tą z audi . Coś tam widzę że jest inna wtyczka , inna pinologia przewodów , inna jest komunikacja sterownika abs z resztą instalacji . Mogę się mylić , trzeba posprawdzać na schematach . A powiedz mi jeszcze jakie teraz są błędy . Prędkościomierz działa , kilometry nalicza ? witam; fabia przeszła szereg modyfikacji, wraz z wymianą skrzyni z półosiami itp.od FABII I RS. na tą chwilę fabia dysponuje mocą 220KM oraz 470Nm... dlatego cała zabawa w wymianę hebli na większe...ponieważ seryjne nie dawały rady; cały zestaw czyli zwrotnice wraz z zaciskami, tarczami 312mm oraz klockami kupiłem od kolegi, który miał zamontowany zestaw w GOLF IV... palą się błędy kontroli trakcji, ABS...oczywiście prędkościomierz też nie działa i kilometry stoją w miejscu...
|
27.08.2022, 05:08 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 832 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
Bo widzisz Ten zestaw od golfa ma czujniki pasywne . Sterownik w fabii nie będzie ich czytał bo w oryginale ma czujniki aktywne . Zmiana czujników na te z fabii nic nie da . Zmiana sterownika abs na ten od golfa/audi musiałby wiązać się ze zmianą też i tyłu . Poza tym tak jak pisałem wcześniej przeszczep sterownika abs dyskusyjny . Podaj jeszcze dla pewności numery tych czujników z przodu które masz teraz zamontowane . Niech się jeszcze ktoś wypowie .
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
27.08.2022, 09:08 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
PAWELVRS napisał(a): bonifacy napisał(a): PAWELVRS napisał(a): zostały wymienione zwrotnice z audi S3 więc czujnik "czyta" prędkość kół z koronki,,, a czujniki zostały wymienione na nowe wraz z łożyskami itp. Czyli koronka jest przykręcona do piasty. To z niej jest czytana prędkość koła . Inaczej jak jest w fabii . Czujniki abs są z audi nie z fabii . Tak to jest u Ciebie po swapie ? Jeśli tak to układ pochodzący jeszcze ze starszych golfów. Planujesz ewentualnie wymienić pompę abs-u na tą z audi . Coś tam widzę że jest inna wtyczka , inna pinologia przewodów , inna jest komunikacja sterownika abs z resztą instalacji . Mogę się mylić , trzeba posprawdzać na schematach . A powiedz mi jeszcze jakie teraz są błędy . Prędkościomierz działa , kilometry nalicza ? witam; fabia przeszła szereg modyfikacji, wraz z wymianą skrzyni z półosiami itp.od FABII I RS. na tą chwilę fabia dysponuje mocą 220KM oraz 470Nm... dlatego cała zabawa w wymianę hebli na większe...ponieważ seryjne nie dawały rady; cały zestaw czyli zwrotnice wraz z zaciskami, tarczami 312mm oraz klockami kupiłem od kolegi, który miał zamontowany zestaw w GOLF IV... palą się błędy kontroli trakcji, ABS...oczywiście prędkościomierz też nie działa i kilometry stoją w miejscu... Co ma moc do hamowania. Mam prawie 100koni mniej ale stawiam dolary przeciw orzechom że jak rozpędzimy się do 200 to zatrzymam się szybciej na 288mm heblach W sumie podejrzewam że z każdej prędkości stanę szybciej Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
28.08.2022, 07:37 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 140 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|