|
|
Teraz jest 15.06.2024, 23:03
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
[VAG] AdBlue - informacja.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
AdBlue - informacja.
Zaostrzjące się normy czystości spalin, szczególnie zawartości tlenków azotu w spalinach sprawiały, iż regulacje aparatury wtryskowej silnika wysokoprężnego nie mogł obyć tak optymalne, jak wtedy, gdy normy te nie obowiązywały. bowiem dla redukcji tlenków azotu wykorzystywano tlenek węgla z niezupełnie spalonego paliwa, co powodowało nieuchronny wzrost spalania. Szukano sposobu na ograniczenie emisji bez wzrostu spalania paliwa. I jest nadzieja! Nowa technologia, nazwana BlueTec wykorzystuje do redukcji tlenków azotu mocznik, dozowany do katalizatora spalin. Tenże roztwór mocznika (jako czynnik ™-AdBlue® wykorzystuje technologię tzw. selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), zapewniajać normy czystości spalin również Euro-5. Na razie będzie to dostępne w silnikach samochodów ciężarowych, jednakże na pewno też sprawdzi się w silnikach osobówek. A także w silnkiach benzynowych z wtryskiem uwarstwionym (FSI), które mogą pracować na ubogich mieszankach. Wypada mieć nadzieję, że technologia się szybko rozprzestrzeni http://www.mercedes-benz.pl/mb/ciezarowe/index_9871.jsphttp://www.brenntag.pl/PLadblueAir1.cms
|
04.11.2006, 15:09 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
a orientujesz się może jaką technologię zastosowała Honda w swoim najnowszym dieslu? Ten silnik ma się w produkcji pojawić w przyszłym (chyba) roku i, wg Hondy, ma spełniać normy czystości na poziomie silnika benzynowego.
|
06.11.2006, 08:34 |
|
|
Dołączył(a): 10.12.2005, 10:10 Lokalizacja: Gliwice Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Mr T:
Kod: Nowa jednostka Hondy wyposażona została w rewolucyjny katalizator NOx, który pozwoli spełnić surowe normy emisji spalin Tier II Bin 5 wdrożonych przez Amerykańską Agencję Ochrony Środowiska EPA. W skład katalizatora wchodzi nowoczesny system wykorzystujący chemiczną reakcję redukcji amoniaku powstającego wewnątrz katalizatora, inicjującą przekształcanie tlenku azotu (NOx) w jego nieszkodliwą formę (N2).
Struktura katalizatora posiada dwu warstwową strukturę. Jedna z nich absorbuje szkodliwy gaz NOx wydostający się z gazów wylotowych, a następnie przekształca jego porcję w amoniak. W międzyczasie druga warstwa zajmuje się pochłanianiem amoniaku, a następnie wykorzystuje go przy reakcji przekształcania pozostałego w wydechu gazu NOX w azot. Dzięki atmosferze bogatej w tlen, zdolność generowania i przechowywania amoniaku w katalizatorze pozwoliła japońskiemu producentowi na stworzenie wydajnego i lekkiego systemu redukcji NOx w silnikach wysokoprężnych.
Innowacyjny katalizator został opracowany specjalnie dla silnika wysokoprężnego o pojemności 2,2 litra i-CDTi, który otrzymał pozytywne noty za cichą, a zarazem czystą kulturę pracy. Pozwoliło na to zoptymalizowanie komory spalania, zredukowanie czasu wtrysku paliwa poprzez zastosowanie technologii common-rail pracującej w ciśnieniu dwóch tysięcy barów, a także zwiększeniu wydajności systemu EGR (system recyrkulacji gazów wydechowych). Hondzie udało się zredukować wartość NOx oraz sadzy, która zwykle osadza się w układzie wydechowym, gdy zwiększana jest moc silnika.
Poza technologią oczyszczania gazów Honda zamierza również podjąć wyzwania w kwestii zmiany liczby cetanowej w paliwie zasilającym silniki wysokoprężne oraz sprostanie wymaganiom amerykańskich systemów diagnostycznych U.S. On-Board Diagnostic System. Takie silniki mają wejść początkowo na rynek amerykański już w przeciągu najbliższych trzech lat.
źródło: www.motogazeta.mojeauto.pl
|
06.11.2006, 08:54 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Cytuj: W silnikach diesla najważniejsze (i najtrudniejsze) jest zredukowanie właśnie NOx, gdyż spalanie zachodzi z dużym nadmiarem powietrza. Stąd układy recyrkulacji, jednakże te pogarszają moc i pracę silnika.
Dodam tytułem uzupełnienia: układy recyrkulacji ładując część spalin z powrotem do komory spalania obniżają temperaturę spalania poprzed redukcję tlenu władunku- co daje dobre efekty w sensie emisji tlenków azotu, jednakże pogarsza sam proces spalania- co skutkuje zwiększoną emisją cząstek stałych (sadzy) - która jest niespaloną energią bijacą użytkownika po kieszeni w postaci zwiększonego spalania.
Technologia "AdBlue" pozwala zwiększyć temeraturę w silniku, co zwiększa jego sprawność poprzez ograniczenie spalania niezupełnego.
|
06.11.2006, 14:32 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
Re: Jest nadzieja!
siemka , wczoraj kolezka dolewal do pegeota 407 AdBlue,zastanawia mnie jak to wyglada w naszych fabiach, bo ja nic takiego nie dolewam, a filtr czastek mam oryginalny. dzieki i pozdr.
|
09.07.2013, 22:46 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47 Lokalizacja: Śląsk Posty: 5157 Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
|
Re: Jest nadzieja!
Ale kotlecik
_________________ Jest viewtopic.php?f=27&t=24816 Była viewtopic.php?f=27&t=18193
|
10.07.2013, 00:38 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
Re: Jest nadzieja!
No wtedy to byla nowinka, a dzis nie kotlet a chleb powszedni,stad pytanko jak to wyglada? Czy w ktorys wersjach fabii dolewa sie ten bardzo drogi plyn? Pozdr.
|
10.07.2013, 06:46 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Jest nadzieja!
listek2000 Z tego co wiem to w skodach tego się nie leje.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
10.07.2013, 07:59 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Odp: Jest nadzieja!
Angel napisał(a): listek2000 Z tego co wiem to w skodach tego się nie leje. Chyba tylko francuzy używają adBlue. W grupie VAG na pewno nie.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
14.07.2013, 10:47 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
Re: Jest nadzieja!
ojojoj wlasnie w vw to bardzo popularny system adBlue w silnikach euro 5 i 6, dlatego ciekawi mnie kiedy skoda w to wskoczy i czy te 1.6 CR tego nie maja?
|
14.07.2013, 12:30 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Jest nadzieja!
kapi napisał(a): W grupie VAG na pewno nie. A mnie się wydaje, że pierwsze Superby z DPF miały właśnie zbiorniczki na AdBlue. listek2000 napisał(a): zastanawia mnie jak to wyglada w naszych fabiach, bo ja nic takiego nie dolewam, a filtr czastek mam oryginalny. Jestem niemal pewien, że Skoda daje DPF z NGK. Produkowane w Gliwicach. Dla koncernu VW dziennie wychodzi kilka tysięcy sztuk. Nie wymagają używania żadnego płynu pomagającego dopalić sadze.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
15.07.2013, 06:23 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|