|
|
|
|
Teraz jest 21.05.2024, 13:48
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
[F1] łańcuch pompy oleju 1,4 tdi bnv
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 21.07.2010, 12:21 Lokalizacja: dąbrowa górnicza Posty: 3
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
[F1] łańcuch pompy oleju 1,4 tdi bnv
Witam. Czy ktoś posiada fabkę z silnikiem 1.4 tdi 80KM BNV z przebiegiem ponad 150 tkm? U mnie dopiero 135 tkm, ale naczytałem się (i nasłuchałem) od użytkowników owego silnika, że nie tylko panewki mogą nie wytrzymać takiego przebiegu, ale i łańcuch napędu pompy oleju i wałka wyrównoważającego. Awaria może być przykra w skutkach. Czy warto wymienić przy okazji rozbiórki dołu silnika panewki i owy łańcuch tak profilaktycznie? Nie chciałbym zostać niemile zaskoczony przez awarię. U znajomego w pracy wszystkie z 4 sztuk padły przy 155, 150 tkm z winy łańcucha. Panewki okazały się nie być mocno zniszczone i nie wymagały wymiany. Piszcie, jeśli macie w tym temacie jakieś doświadczenia.
|
11.02.2017, 11:15 |
|
|
Dołączył(a): 28.05.2009, 19:04 Lokalizacja: MM Posty: 108
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] łańcuch pompy oleju 1,4 tdi bnv
Ja nie słyszałem nic, żeby panewki padały w tych silnikach, ale jak piszesz łańcuchy od pompy i oczywiście. Widziałem juz kilka przypadków, jak pękł łańcuch i trzeba było robic mały remont. Koszt łańcucha z dobrego zamiennika to ok 300zł jak dobrze pamiętam (chyba Febi) W obecnym wozie, z przebiegiem w momencie zakupu teoretycznie ok 170tyś, wymieniłem łańcuch wraz z napinaczem przy okazji wymiany rorządu. Po wyjęciu okazało sie że łanuch od pompy był juz mocno rozciągnięty, do tego szyna po której pracował była mocno zurzyta.
|
11.02.2017, 17:39 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] łańcuch pompy oleju 1,4 tdi bnv
Nie mam doświadczenia z tym silnikiem, bo posiadałem podobny - BNM o mocy 70KM. Poza tym znam jeden egzemplarz z tym silnikiem, który dociąga już do 400tyś km i nadal zero problemów. Nie wiem co tam spierniczyli w tym BNV, ale wydaje mi się że konstrukcja dołu jest identyczna i trochę jestem zdziwiony tym co piszecie. Przecież w moim BNM też był wałek wyrównoważający.
_________________
|
11.02.2017, 22:47 |
|
|
Dołączył(a): 27.11.2016, 22:11 Posty: 16
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Kombi
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] łańcuch pompy oleju 1,4 tdi bnv
Czy sciagajac miske mozna ocenic lancuch i napinacz ? Ja mam co prawda silnik BNM 70KM ale wlasnie slyszalem ze moze byc z tym problem.
|
11.11.2017, 09:54 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|