Teraz jest 31.05.2024, 23:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
[F2] Mało mocy, problem z turby czy z nastawnikiem? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.05.2024, 11:34
Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2011
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post [F2] Mało mocy, problem z turby czy z nastawnikiem?
Cześć wszystkim.

Posiadam Skodę Fabię 2 z silnikiem 1.2 TSI 105KM. Do niedawna wszystko było OK ale ostatnio zauważyłem, że jedzie ona dosyć „płasko” a na ekspresówce pod górkę to max 110 – 120km/h. Wcześniej autko było żwawsze a od jakiegoś czasu jest lipa.
Sprawdziłem błędy i pojawia się jeden:

11417 - Boost Pressure Regulation
P155A 00 [101] - Lower Limit not Reached

Czy to koniec turbo czy może być coś innego? Czytałem, że to może być ten elektryczny nastawnik i kupiłem drugi (wiem, że są 2 długości cięgna) ale niestety po założeniu go nie mogłem go zaadaptować, bo w VCDS-ie pojawiał się błąd „Aborted Safety reasons”.

Może mieć to związek z tym, że jak sprawdzam w zakładce „Advanced Measuring Values” wartość „Charge air pressure actuator : acknowledgement” wynosi u mnie 4,66V bez gazowania a z tego co czytałem, powinno to być ok. 3,6V. Niestety ten nastawnik nie ma żadnej nakrętki regulacyjnej ani nic takiego i nie mogę zmienić ustawienia tej dźwigni. Wiem też, że jest u mnie zamontowana podkładka dystansowa pod ten nastawnik, bo była kiedyś akcja serwisowa z tymi nastawnikami.

I teraz nie mam pojęcia co robić, czy przeciąć to cięgno, nagwintować je i wstawić tam jakąś dłuższą nakrętkę i wyregulować tak, żeby było te 3,6V? Coś jak na zdjęciu poniżej? Czy sprawdzić w VCDS jakieś inne parametry?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


07.05.2024, 12:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.11.2019, 20:07
Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2012
Województwo: wielkopolskie
Post Re: [F2] Mało mocy, problem z turby czy z nastawnikiem?
Cześć. Rozumiem że podkładki masz założóne nadal? I nie rozwiązało to problemu ?
A czy parę sekund po wyłączeniu silnika (przekr. kluczyka) drążek nastawnika wykonuje kilka ruchów testowych w prawo i w lewo ? Bo jak stoi w miejscu to jest problem. U mnie (2012 r.) nie dawali już podkładek i ten drążek po wył. silnika wykonuje kilka takich ruchów. To znak że nastawnik jest sprawny i pracujace w nim kółka zębate (plastikowe !) się nie zacinają. Ciekawy filmik na ten temat był na YT nakręcony przez jakiegoś obcokrajowca który rozebrał ten nastawnik i pokazywał w jakim położeniu te kółka zębate się blokują i jak temu sprytnie zaradził. Może znajdziejsz jesszcze...


31.05.2024, 22:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL