|
|
Teraz jest 16.06.2024, 13:51
|
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Usterki 1,2 12V
Jakich mogę się spodziewać usterek i przy jakich przebiegach,chodzi tylko o sam silnik 1,2 12V
|
06.02.2009, 15:17 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Njapoważniejsza to taka
Innych jakichś typowych dla tego silnika przypadłości nie stwierdzono.
Co do przebiegu to jak się zorientujesz czytając temat tez przeróżnie bywa.
|
06.02.2009, 15:31 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Witam
W towim roczniku to chyba wszystko ok ale czytając na forum to przy przebiegu 80 tyś to wymieniali rozrząd w tym siilniku mimo że jest on nie do wymiany
_________________ )
|
07.02.2009, 13:06 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
nie ma chyba takiego czegos jak usterki w 1.2, bo tam caly silnik to jedna wielka usterka i pomylka
_________________ 1.8T 301HP
|
07.02.2009, 16:23 |
|
|
Dołączył(a): 08.05.2006, 07:35 Lokalizacja: Bielsko Posty: 64
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Województwo: śląskie
|
mss, ... hmmm ale konkretnie to ta wypowiedź miała coś wnosić do dyskusji czy chciał sobie kolega poprawić humor
_________________ Fabia Sedan Ice HTP
|
07.02.2009, 18:24 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
mss napisał(a): nie ma chyba takiego czegos jak usterki w 1.2, bo tam caly silnik to jedna wielka usterka i pomylka
prawda jest taka że jak wsiadam do 1.4 16V to zanim porządnie zaryczy to prawie nie jedzie. mam takie wrażenie że ten silnik to muł bagienny ale poprostu każdy jeden ma inną charakterystykę. więc jeśli ktoś jeździ mułem a jeździć nim nie potrafi to rzeczywiście może myśleć że 1.2 to już wogóle do tyłu jedzie. przepraszam za off topic.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Ostatnio edytowano 08.02.2009, 14:14 przez Joker, łącznie edytowano 1 raz
|
08.02.2009, 11:01 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
mss, jeśli masz coś konkretnego to przybliż nam przykłady. Niech autor posta będzie dokonywał świadomego wyboru lub jeśli już kupił będzie miał komplet informacji, a nie w oparciu o emocje negatywnie nastawionego klubowicza. Zachwalasz stare silniki 1.4 z felicji, które jak poczytać forum czyba najczęśćiej mają jakieś problemy (i to typowe a nie przypadkowe). Silniki 16V ogólnie dobre i bezawaryjne tylko też mają kilka swoich bolączek które co jakiś czas sie przez forum przewijają.
Ja mam takie dwa HTPeki od kilku lat, jeden z przepiegiem 150kkm, czy kupiłbym drugi jeśli pierwszy sprawiałby kłopoty na drodze albo w serwisie? Zastanów się...
U mnie 100% bezwaryjności
mariuszop, Powód dla ktorego je kupiłem jest właśnie taki jak napisał Ariel inna charakterysyka, nie trzeba wkręcać na obroty.
Poszukaj na forum mamy tematy porównujące poszczególne silniki, eksploatację użytkowanie itp.
O usterkach się dowiesz przeglądając dział Techninczny i Dział PB. Tak jak wspomniałem, wcześniej, oprócz podlinkowanej wady fabrycznej z rozrządem nie ma czegoś co bo się psuło częściej, co można by uznać za 'przypadłość', raz jednemu coś się zepsuje, raz innemu coś innego, jak to w życiu, jak to w mechanice.
Oby służył długo i bezawarynie, tak jak mój!
|
08.02.2009, 13:19 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
kros napisał(a): Zachwalasz stare silniki 1.4 z felicji, które jak poczytać forum czyba najczęśćiej mają jakieś problemy (i to typowe a nie przypadkowe).
1. szczegoly
2. masz poprostu farta
|
08.02.2009, 13:54 |
|
|
Dołączył(a): 08.05.2006, 07:35 Lokalizacja: Bielsko Posty: 64
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Województwo: śląskie
|
mss
1. jak długo masz swoje auto ?
2. ile km zrobiłeś htp'kiem ?
_________________ Fabia Sedan Ice HTP
|
08.02.2009, 15:10 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Panowie nie ma o co kruszyć kopi tak jak napisał kros, i ja się do tego przyłączę trzeba wiedzieć co od danego s-ka oczekiwać,i na co można sobie z nim pozwolić.
Poprzednio od 2001r.jeżdziłem Fabką z motorkiem 1,4 60KM po6,1/2 roku sprzedałem ją złego słowa nie powiem ,z poważniejszych awarii 2 razy wymieniony czujnik płynu chłodzącego-i gdzie tu awaryjność-fart?
|
08.02.2009, 18:10 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
ja też jeżdże fabią1.2 12V kupiłem ją z przebiegiem 53tys i założyłem gaz sekwencyjny BRC. 90 tysięcy nie wiedziałem co to serwis. po 150tys nie wiadomo z kąd przeskoczył rozrząd. i się zaczęło- niby jest po wymianie rozrządu-ponoć błąd konstrukcyjny- za krótkie ramie napinacza hydraulicznego , ale zaczął nie równo pracować, co chwile zaświeca się żółta kontrolka silniczka, żadne konkretne błędy nie występują i serwis skody rozkłada ręce i mówi że to wina gazu- ale na benzynie dzieją się takie same dziwne żeczy.chyba trzeba się do tego przyzwyczaić [ Dodano: 2009-04-13, 19:57 ]ja też jeżdże fabią1.2 12V 2003r kupiłem ją z przebiegiem 53tys i założyłem gaz sekwencyjny BRC. 90 tysięcy nie wiedziałem co to serwis. po 150tys nie wiadomo z kąd przeskoczył rozrząd. i się zaczęło- niby jest po wymianie rozrządu-ponoć błąd konstrukcyjny- za krótkie ramie napinacza hydraulicznego , ale zaczął nie równo pracować, co chwile zaświeca się żółta kontrolka silniczka, żadne konkretne błędy nie występują i serwis skody rozkłada ręce i mówi że to wina gazu- ale na benzynie dzieją się takie same dziwne rzeczy.chyba trzeba się do tego przyzwyczaić
|
13.04.2009, 18:56 |
|
|
Dołączył(a): 17.07.2008, 19:55 Lokalizacja: Warszawa Posty: 120 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MZR - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Witam,
dzisiaj z nudów przeglądałem czeskie forum skody, i wyczytałem tam, że silniki HTP są przewidziane na około 350 kkm, no i oczywiście wymiana łańcuszka około 150kkm jak najbardziej, ale do rzeczy... zdaje mi się, że Czesi dobrze przemyśleli sprawę, normalnie życie auta którym da się jeździć to wg mojej oceny max 15 lat, z przebiegami rzędu 20kkm rocznie taka skoda spokojnie pojeździ.
Kolega MSS wspominał że HTP ków sie nie naprawia tylko wymienia, jeśli ten silnik jako część zamienna jest tani, to myślę że to nawet zaleta, ponieważ w cenie naprawy głównej takiego 1,4 16V dostajemy nowy HTP, tak tylko kombinuję, ponieważ widzę pewną niechęć ludzi do trzycylindrówek, tym niemniej myślę że nie są one takie złe skoro znalazły zastosowanie w całej gamie kompaktów z grupy WV z powodzeniem zastępując 1,4V8 MPI
Marcin
_________________ HTP = Hromada Technických Problémů
|
22.04.2009, 19:20 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Marcin_er napisał(a): ponieważ w cenie naprawy głównej takiego 1,4 16V dostajemy nowy HTP
naprawa glowna 1.4 16V za 6 tys ? za tyle to mozna kupic conajmniej 3 silniki
albo 3 razy wyremontowac.
aha, ktos wspominal ze 1.4 16V maja lozyskowanie walu na sztywno.
a wiec, nie maja. HTP maja
_________________ 1.8T 301HP
|
22.04.2009, 20:49 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
mss napisał(a): aha, ktos wspominal ze 1.4 16V maja lozyskowanie walu na sztywno. a wiec, nie maja. HTP maja
Masz jakiś uraz, HTP Cię objechał na światłach, posiadacz HTP odbił Ci dziewczynę?
ja juz tego nie mogę słuchać.,
A) jeden lubi ryby, drugi grzyby
B) jednego stać na ryby a innego tylko na grzyby
C) jeden woli nówke HTP z wyposażeniem kolorem i tapicerką taką jak sobie wymarzył, a inny kupuje używane bez znaczenia kolor, tapicekra i wyposażenie byle było TDI
Odnoszę wrażenie że gardzisz posiadaczami silnika HTP i zaczyna mnie to irytować!
|
22.04.2009, 22:17 |
|
|
Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
|
Kurczę, a myślałem że to tylko mnie się wydawało, że z kolegą mss nie ma co dyskutować bo zawsze Cię przegada.
Normalnie alfa i omega
pozdro
_________________ >>>Moja Fabia<<<
zielarzlol@fabiaclub.pl
|
22.04.2009, 22:44 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|