Teraz jest 27.04.2024, 12:51



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F2] Awaria sterownika turbiny 1.2 TSI CBZB 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post Awaria sterownika turbiny 1.2 TSI CBZB
W trakcie trwania gwarancji chyba przy 10k wymienili mi całe turbo,bo okazało się że sterownik turbiny jest wadliwy.
Teraz wygląda na to że sytuacja się powtórzyła,auto zgubiło mi moc zapaliło się epc,zjechałem na bok,zgasiłem,zapaliłem i jeździ dalej.
Vagiem odczytaliśmy błąd,był związany z przeładowaniem turbiny(czy tam nieodpowiednie ciśnienie) i wszystko wskazuje na to,że to znów ten zasrany sterowniczek.
Auto 2 tygodnie po gwarancji więc muszę zapolować na tę część na allegro."Na szczęście" :/ kosztuje zaledwie 200zł.
Ktoś miał podobny problem?Tam w tym sterowniku można coś mechanicznie pogrzebać czy raczej się w to nie bawić i kupić nowy?


10.12.2012, 00:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48
Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
serfer napisał(a):
W trakcie trwania gwarancji chyba przy 10k wymienili mi całe turbo,bo okazało się że sterownik turbiny jest wadliwy.
Teraz wygląda na to że sytuacja się powtórzyła,auto zgubiło mi moc zapaliło się epc,zjechałem na bok,zgasiłem,zapaliłem i jeździ dalej.
Vagiem odczytaliśmy błąd,był związany z przeładowaniem turbiny(czy tam nieodpowiednie ciśnienie) i wszystko wskazuje na to,że to znów ten zasrany sterowniczek.
Auto 2 tygodnie po gwarancji więc muszę zapolować na tę część na allegro."Na szczęście" :/ kosztuje zaledwie 200zł.
Ktoś miał podobny problem?Tam w tym sterowniku można coś mechanicznie pogrzebać czy raczej się w to nie bawić i kupić nowy?


jeśli wymieniano ci turbinę tym sterownikiem to chyba mógłbyś wyrwać to w ramach rękojmi jeśli się nie mylę

tu masz np
http://allegro.pl/turbina-turbosprezark ... 59073.html - rzeczywiście kosztuje 200 zł - nie wiem czy można grzebać, znając polską inwencję z pewnością jest to możliwe, ale czy efekt byłby trwały to śmiem wątpić, kupowałem różne regenerowane rzeczy i trwałość ich delikatnie mówiąc pozostawia wiele do życzenia

ps. masz vag obsługujący FII po 2007? takie coś można kupić?

_________________
Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836


13.12.2012, 22:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
serfer
Cytuj:
Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1.2 TSI podkładka pod turbo
Mam ochotę wywalić tą podkładkę.Ktoś się orientuje czy to nowy soft bierze poprawkę na podkładkę?Nie będzie żadnych problemów bez niej?Bo jakby nie było ogranicza to moc


piszesz że masz wymienione turbo na nowe i dalej masz podkładkę? wydaje mi się że problem z podkładka rozwiązali poprzez zwiększenie obudowy turbo albo skrócenie cięgna, najlepiej sprawdzić to w salonie w jakimś rapidzie albo fabii z tsi czy nadal dają podkładkę, jak jej nie ma to może być tak że masz poprawione turbo a podkładkę zostawili.... może tak być bo moga nie wiedzieć że konstrukcja jest inna i zapomnieli o tym szczególe- tam wszystko możliwe.

Byłem ostatnio w salonie za osłoną kabli WN do tsi i nie wiedzieli jaki to numer więc sprawdzali w rapidzie- ale nie zwróciłem uwagi czy w nowych jest podkładka.

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/my-result/3805231662

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730


13.12.2012, 23:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
Turbo wymielili mi przy 12tyś w lipcu 2011.Później była jeszcze akcja serwisowa z podkładką.Kupiłem ten sterownik za 200zł,niestety auto dalej wchodzi w awaryjny przy pełnym gazie na 2 biegu od niskich obrotów.Nie podoba mi się to bardzo.


27.12.2012, 13:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
serfer napisał(a):
Auto 2 tygodnie po gwarancji



Auto może i po gwarancji, ale części które Ci wymienili (nowe w ASO z robotą na ignorancji) mają osobna gwarancję liczona od momentu montażu. Więc zamiast tam grzebać trzeba pojechać na gwarancję, bo z tego co się orientuję to i turbo i sterowniki mają jej 24 miesiące ustawowo.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


27.12.2012, 13:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.12.2010, 10:00
Lokalizacja: Pisz
Posty: 1459
Podziękował: 11
Pomógł: 51

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL Combi wersja Comfort + opcjonalne
Rok prod.: 2011
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
Todd niestety nie zawsze to jest tak jak mówisz. Dana rzecz zostaje wymieniona na gwarancji, ale gwarancja biegnie nie od początku, tylko jej okres jest identyczny jak w przypadku wadliwej części. Dodatkowo gwarancja jest na całe auto, nie poszczególne części. Co czasami mogłoby skutkować tym, że gwarancja została przedłużona. Inaczej ma się to jeżeli wymieniamy poza gwarancją jedną część. Wtedy 24m-c (osoby prywatne) i 12m-c firma (jeżeli zapis umowy nie stanowi inaczej (np dłuższy okres gwarancji)) i od wymiany biegnie czas gwarancji.

Ale masz w jednym rację. Na pewno nie zaszkodzi podjechać do ASO i porozmawiać z kierownikiem serwisu.

_________________
==============OGŁOSZENIA PARAFIALNE==============
aktualne zdjęcia fabki:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?p=200348#p200348


27.12.2012, 14:35
Zobacz profil
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
Dlatego ja sie ciesze, ze mam dodatkowe 2 lata gwarancji, cokolwiek by sie nie dzialo to mam troche lzej.

serfer, jaki obecnie masz przebieg?
U mnie juz przeszlo 35tys i zadnych problemow.

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


28.12.2012, 05:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
Auto jest z chipem, a w serwisie nie mam już znajomego więc nic się raczej nie zdziała.

U mnie jest już 41k,wymieniłem ten sterownik,ale problem nie ustąpił,być może dlatego,że nie wywaliłem z kompa błędów.Jak się okazuje nie tylko na 2 biegu się tak dzieje.Jechałem trasę z Wierchomli do Krk i niestety raz przy dynamicznym wyprzedzaniu kilku aut,jak odpuściłem gaz znów spadła moc.

Zaraz po przeciągnięciu auta np pełny but 0-120 i odpuszczeniu gazu,następne przyspieszanie czasem już się nie udaje.Auto nie tyle co wchodzi w tryb awaryjny(wchodzi jak się przekroczy 3 czy tam 3,5 k) ale po prostu czuć że turbo nie pompuje,trzeba zgasić i zapalić auto.W trakcie jazdy nie jest to zbyt bezpieczne.

Skasuję błędy na kompie lada dzień,jeśli się okaże,że to nie to to trzeba grzebać w sofcie,albo szukać innej usterki ciśnieniowej.


01.01.2013, 13:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
serfer napisał(a):
Auto jest z chipem,...



Może więc to nie sterownik turbiny, a jakiś "chiński" ten chip masz i coś z nim nie tak?

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


01.01.2013, 23:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
Todd napisał(a):
a jakiś "chiński" ten chip masz i coś z nim nie tak?
:ban: byś się zastanowił co piszesz ...



zacznij od błędów (sprawdzenia czy to te same czy coś nowego) wiadomo skasowanie, jak to samo to podciśnienie do sprawdzenia.
ten "świeżo" zakupiony sterownik posiada jakaś gwarancję ? w sensie czy na bank jest sprawny ?


01.01.2013, 23:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
Daniel napisał(a):
Todd napisał(a):
a jakiś "chiński" ten chip masz i coś z nim nie tak?
:ban: byś się zastanowił co piszesz ...



Rozwiń wypowiedź, bo wedle mnie nie zrozumiałeś przymiotnika "chiński"
Więc już Ci tłumaczę:

1. "chiński" - Nieumiejętne przeprogramowanie oryginalnego oprogramowania.
2. "chiński" - Wstawienie chipa z nieodpowiednim oprogramowaniem.
3. "chiński" - Osoba która gmerała w sterownikach, pogmerała za daleko.
4. "chiński" - Chiński box
5. "chiński" - Dupa nie fachowiec.

Logicznym chyba jest, że jeśli usterka występuje cyklicznie, szukanie przyczyny z której powstaje a nie tylko próba naprawienia samej usterki. Inaczej to malowanie rdzy bez pozbycia się ogniska korozji.
Więc przyczepiłem się "Chipa" bo to się rzuca w oczy (nie znam pełnej historii pojazdu) Domyślam się skąd ten atak na moją tezę kolego Daniel. Tyle że widziałem już samochody ulepszone przez "fachowców" z zabawkami, natomiast bez wiedzy.

Serfer. Jeśli padł Ci sterownik po raz drugi, to zdiagnozuj problem, bo zaraz będzie mit że w tych silnikach pada sterownik turbiny a Ty znów na allegro będziesz szukał następnego.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


02.01.2013, 07:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
na palcach jednej ręki wystarczy policzyć fachowców/ tunerów którzy mają jaja i odwagę by grzebać w 1.2 TSI, więc chińskie to może być coś innego lecz pozostawię to bez komentarza.


02.01.2013, 07:04
Zobacz profil
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
Daniel napisał(a):
na palcach jednej ręki wystarczy policzyć fachowców/ tunerów którzy mają jaja i odwagę by grzebać w 1.2 TSI, więc chińskie to może być coś innego lecz pozostawię to bez komentarza.


Moglbys na priv podeslac kontakt do nich? :P

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


03.01.2013, 11:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
Witam.

Jeżeli miałeś zrobionego chipa jako soft w sterowniku silnika przed akcją serwisową to po tej akcji tego chipa już nie masz, dlatego, że ta akcja wiąże się nie tylko z założeniem podkładki ale też z wgraniem nowego softu do sterownika silnika, który automatycznie kasuje każdy wcześniejszy, oraz z dopasowaniem bądź jak niektórzy wolą adaptacją sterownika turbiny. Dlatego przed wykonaniem jakiejkolwiek akcji serwisowej związanej ze zmianą softu w sterowniku silnika bądź skrzyni biegów serwisant powinien zapytać klienta czy ma wgrany "chip" i że po wgraniu nowego softu "chip" automatycznie zostanie skasowany. Po drugie sterownik turbiny o którym piszesz nie występuje jako część zamienna jest to całość z turbiną i tylko jako całość powinien być zmieniany, więc jeśli zmieniasz sam sterownik to musisz założyć dokładnie taki sam jak ten, który masz (identyczny numer) i od takiej turbiny jak masz (identyczny numer), która również podlegała akcji serwisowej, gdyż trzeba pamiętać, że nie wszystkie numery turbin podlegały akcji serwisowej i są dwie różne grubości podkładek stosowanych w akcji serwisowej, a tak na marginesie to pierwszym krokiem w akcji serwisowej jest odczytanie numeru turbiny. Po trzecie jeśli zmieniasz sterownik samej turbiny to następnie musisz dokonać tzw. dopasowania bądź jak to inni mówią adaptacji, najpierw oczywiście usuwając wcześniejsze wyuczone wartości. Dopiero wtedy jest szansa, że wszytko zagra jak należy pod warunkiem oczywiście, że jest sprawne. Podmienienie sterownika turbiny bez dopasowania i sądzenie, że wszytko będzie dobrze samo z siebie jest bardzo naiwne, szansa, że tak będzie jest jak szansa wygrania w totka. Panowie tak jak już kiedyś pisałem czasy małych fiatów i polonezów się skończyły.

Pozdrawiam.


08.01.2013, 18:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
skodzik napisał(a):
....


Bez przesady kolego,nie bądź naiwny,że ktoś nie jest w stanie odróżnić czy jeździ na programie czy bez.Oczywiście zakładając podkładkę serwis wywalił chiptuning,ale mam już nowy napisany pod nowe oprogramowanie.

Co do sterownika i jego adaptacji i dopasowania masz o tym jakąś większą wiedzę czy tak tylko mówisz,żeby mówić?Na czym polega to dopasowanie i adaptacja?
Z mojej wiedzy sterowniki turbo do 1,2 TSI 105 przed 2012r(nie wiem kiedy dokładnie wprowadzili turbo bez konieczności podkładek) nie różnią się niczym.A skoro nie różnią się niczym,to wykluczenie usterki mechanicznej(bo o takiej mówi błąd w vag) polega na wymianie sterownika.Jeśli to nie pomaga,prawdopodobnie posypało się coś innego.

Gdyby było tak jak mówisz,to ja wsadzając sterownik z datą produkcji 2009 kiedy wcześniej wadliwy miałem 2011r(wymieniony razem z turbiną przy przebiegu 15k),miałbym problemy z jazdą,bo jak sterownik dałby sygnał do turbiny(bez adaptacji i dopasowania).
Jak zatem,wytłumaczysz fakt,że auto jeździ tak samo dobrze i co ciekawe ta sama usterka dalej się pojawia :D?


10.01.2013, 17:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL