Teraz jest 26.05.2024, 21:50



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F2] Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3925
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Popatrz :
http://www.kuehler-rath.com/8612004/en

Dla SKODA i SEAT podaje taki numer : SKODA 001409061


Tutaj masz inne rozwiązanie dwa sposoby montażu filtra oleju :
Obrazek

Trzeba szukać i szukać. Myślałem że masz lepszą ETKA ta z RU to nawet miejscami LIPA.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Daniel za ten post:
leshnikov
20.02.2016, 23:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3925
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
A w jeszcze innym miejscu masz takie numery :
VW3215
AVA

8MO376778031
Hella

1001170005
Meyle

30931110
SWAG

31110
FEBI

028117021K
SKODA

028117021L
SKODA


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Daniel za ten post:
leshnikov
20.02.2016, 23:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Dzięki wielkie, muszę w takim razie popatrzeć jak to u mnie wygląda i czy przypadkiem już nie mam takiego elementu. Ta "chłodnica" z pierwszego linka niby jest pod mój silnik.

Wydaje mi się, że nic takiego nie mam i mam puszkę podobną jak tutaj:
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Roomster/127

Muszę jutro zajrzeć dokładnie


21.02.2016, 00:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3925
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Wpisując na tej stronie podany numer coś już wiesz więcej :
http://www.partsbase.org/search/?num=028117021L

I łącząc fakt że w Octavia był montowany silnik 1.4 16V o oznaczeniu CGGA :
http://www.partsbase.org/skoda/octavia- ... 028117021l

Potem masz wyjaśnienie w postaci kodów silnika :
12 028117021L oil cooler; BJB,BXE,BLS 1
12 038117021E oil cooler; AZV,BKD,BMM


14 028117021B oil cooler; AKL 1
14 028117021B oil cooler; PR-AKL; 1
14 028117021L oil cooler; AKL 1
14 028117021K oil cooler

A jak to wszystko połączyli pokazuje ten rysunek :
Obrazek


21.02.2016, 00:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Czyli w 1.4 jest coś na kształt chłodnicy, tylko w HTP nie ma nic. U mnie jest mniej więcej tak, ciekawe jak i czy bezinwazyjnie da się to połączyć z chłodnicą z 1.4.

https://www.youtube.com/watch?v=u3wJuDkeGGc

HTP- Hromada Tecnickych Problemu


21.02.2016, 00:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3925
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Myślę, że zabiłoby Cię podłączenie tych wszystkich węży.
Kształt mi pasuje : https://youtu.be/KgbtMkKigS8?t=1m17s

leshnikov napisał(a):
HTP- Hromada Tecnickych Problemu
To już są Twoje słowa :P


21.02.2016, 00:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Kolega w pasku b7 też miał problem z temperaturą oleju, po zmianie "fabrycznego" oleju na motul temp po tej samej trasie i podobnych warunkach jazdy spadła o 13*.
Może zacząć od "tańszego” rozwiązania ?


sent by phone

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


21.02.2016, 10:09
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Daniel napisał(a):
leshnikov napisał(a):
HTP- Hromada Tecnickych Problemu
To już są Twoje słowa :P


To są słowa braci Czechów, choć głównie w odniesieniu do starszych generacji. Te nowe HTP zagazowane, katowane przez jeźdźców apokalipsy (przedstawicieli handlowych) bez problemu trzaskają po 200 tysięcy kilometrów :D

kapi napisał(a):
Kolega w pasku b7 też miał problem z temperaturą oleju, po zmianie "fabrycznego" oleju na motul temp po tej samej trasie i podobnych warunkach jazdy spadła o 13*.
Może zacząć od "tańszego” rozwiązania ?


Dobrze, tylko ja już mam olej z wyższej półki. Całkiem świeży, bo ma około 9 tysięcy kilometrów i 9 miesięcy. Pytanie czy eksperymentować z innymi firmami, czy może uderzyć w rzadszy 5W30. Gorzej będzie jeśli gęstość nieznacznie wpłynie na temperaturę, a przez obniżenie gęstości w wysokich temperaturach silnik będzie tylko gorzej chroniony. Macie jakieś konkretne pomysły czego spróbować i dlaczego?


21.02.2016, 10:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov, moje zdanie jest takie :
stosować olej wg zaleceń producenta, zgodny z normą VW. czy to bedzie LM, czy Castrol, czy Orlen - myślę że to zależy od budżetu jaki się chce przeznaczyć.
pilnować stanu oleju, by nie był ponad max, (dla TSI zalecają utrzymywać max poziom)
i regularnie go zmieniać.

w byłej OII cały czas uzywałem Motula 502.00 5W40
obecnie w F3 - Motul 502.00 0W40.
w F1 był MOtul 505.01 - dla pompowtrysków.

tylko w F3 mam wskaźnik temp. i jeszcze temp powyżej 110* nie przebiłem. :browar: w różnych warunkach używania.

jeśli używasz wozu na wysokich obrotach, może warto skrócić okresy wymian ? ???

jak zobaczysz, na OCP jest ponad 400 stron o olejach do benzyn ..... :mrgreen: - na pewno coś wybierzesz dla siebie, niektórzy koledzy nawet podają szczegółowe ich parametry.

..jedna z ostatnich stron...

w moim nowym silniczku 1.0 MPI - zastanawiam się nad zalaniem (również) Motula - autko używane głównie w mieście.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


21.02.2016, 11:49
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
I myślę, że na tym poprzestanę- regularna wymiana porządnego oleju i na autostradzie obserwacja temperatury-tak, żeby tych 120*c nie przekraczać.

Ciekaw jestem, czy jest tu ktoś jeszcze z HTP i maxidotem żeby porównać wskazania :)


21.02.2016, 12:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
olej cudow nie zwojuje.

a czy prostej chlodniczki miedzy dwoma wezmi nie mozesz zamontować

takiej bez zadnych dupereli.

http://www.autochlodnice.com/artykuly/c ... a-oleju,2/


gdzies na pewno idzie sie do wezyka w ktorym plynie olej dostac

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


21.02.2016, 12:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Można pomyśleć. Ori chłodnica z 1.2 TSI jest spięta z układem chłodzenia (4 wężyki) więc jest więcej dłubania. Ale może coś takiego?
http://allegro.pl/chlodnica-oleju-260x5 ... 72822.html Tu jest jakaś chińszczyzna

http://www.rallyshop.pl/index.php?p1477 ... -mm-115-mm a tu chyba droższe, markowe rozwiązanie. Jeśli montaż to byłaby kwestia rozcięcia wężyka, wpięcia tego w szereg i dorobienia mocowania to byłoby akceptowalne. No i ingerencja niezbyt duża.

Miejsca pod maską tyle, że można głowę wsadzić :mrgreen:


21.02.2016, 12:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
dla mnie na chlopski rozum. szukasz gdzie jest wąż przez ktory plynie olej.
tniesz na dwa .
montujesz jakas chlodnice z "duzym przeswitem" zeby nie zaburzyć obiegu i koniec

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


21.02.2016, 12:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
I myślisz, że takie maleństwo spełni swoją funkcję? http://www.tomson.com.pl/product-pol-28 ... edowa.html

Obrazek

Jeszcze potrzebne dobre miejsce żeby tą chłodnicę przykręcić i jednocześnie nie wydłużać fabrycznych przewodów, bo rzeźba :)


21.02.2016, 13:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
widzisz jakie fabrycznie daja rade

widac przeciez ile set razy zwieksza sie powierzchnia oddawania ciepla

bardziej sie obawiam w druga strone . ze olej bedziesz mial ciagle niedogrzany

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


21.02.2016, 13:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL