|
|
Teraz jest 26.05.2024, 21:50
|
[F2] Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3925 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Popatrz : http://www.kuehler-rath.com/8612004/enDla SKODA i SEAT podaje taki numer : SKODA 001409061 Tutaj masz inne rozwiązanie dwa sposoby montażu filtra oleju : Trzeba szukać i szukać. Myślałem że masz lepszą ETKA ta z RU to nawet miejscami LIPA.
|
20.02.2016, 23:55 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3925 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
A w jeszcze innym miejscu masz takie numery : VW3215 AVA
8MO376778031 Hella
1001170005 Meyle
30931110 SWAG
31110 FEBI
028117021K SKODA
028117021L SKODA
|
20.02.2016, 23:59 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Dzięki wielkie, muszę w takim razie popatrzeć jak to u mnie wygląda i czy przypadkiem już nie mam takiego elementu. Ta "chłodnica" z pierwszego linka niby jest pod mój silnik. Wydaje mi się, że nic takiego nie mam i mam puszkę podobną jak tutaj: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Roomster/127Muszę jutro zajrzeć dokładnie
|
21.02.2016, 00:08 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3925 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Wpisując na tej stronie podany numer coś już wiesz więcej : http://www.partsbase.org/search/?num=028117021LI łącząc fakt że w Octavia był montowany silnik 1.4 16V o oznaczeniu CGGA : http://www.partsbase.org/skoda/octavia- ... 028117021lPotem masz wyjaśnienie w postaci kodów silnika : 12 028117021L oil cooler; BJB,BXE,BLS 1 12 038117021E oil cooler; AZV,BKD,BMM 14 028117021B oil cooler; AKL 1 14 028117021B oil cooler; PR-AKL; 1 14 028117021L oil cooler; AKL 1 14 028117021K oil cooler A jak to wszystko połączyli pokazuje ten rysunek :
|
21.02.2016, 00:30 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Czyli w 1.4 jest coś na kształt chłodnicy, tylko w HTP nie ma nic. U mnie jest mniej więcej tak, ciekawe jak i czy bezinwazyjnie da się to połączyć z chłodnicą z 1.4. https://www.youtube.com/watch?v=u3wJuDkeGGcHTP- Hromada Tecnickych Problemu
|
21.02.2016, 00:37 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3925 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Myślę, że zabiłoby Cię podłączenie tych wszystkich węży. Kształt mi pasuje : https://youtu.be/KgbtMkKigS8?t=1m17sleshnikov napisał(a): HTP- Hromada Tecnickych Problemu To już są Twoje słowa
|
21.02.2016, 00:42 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Kolega w pasku b7 też miał problem z temperaturą oleju, po zmianie "fabrycznego" oleju na motul temp po tej samej trasie i podobnych warunkach jazdy spadła o 13*. Może zacząć od "tańszego” rozwiązania ?
sent by phone
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
21.02.2016, 10:09 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Daniel napisał(a): leshnikov napisał(a): HTP- Hromada Tecnickych Problemu To już są Twoje słowa To są słowa braci Czechów, choć głównie w odniesieniu do starszych generacji. Te nowe HTP zagazowane, katowane przez jeźdźców apokalipsy (przedstawicieli handlowych) bez problemu trzaskają po 200 tysięcy kilometrów kapi napisał(a): Kolega w pasku b7 też miał problem z temperaturą oleju, po zmianie "fabrycznego" oleju na motul temp po tej samej trasie i podobnych warunkach jazdy spadła o 13*. Może zacząć od "tańszego” rozwiązania ? Dobrze, tylko ja już mam olej z wyższej półki. Całkiem świeży, bo ma około 9 tysięcy kilometrów i 9 miesięcy. Pytanie czy eksperymentować z innymi firmami, czy może uderzyć w rzadszy 5W30. Gorzej będzie jeśli gęstość nieznacznie wpłynie na temperaturę, a przez obniżenie gęstości w wysokich temperaturach silnik będzie tylko gorzej chroniony. Macie jakieś konkretne pomysły czego spróbować i dlaczego?
|
21.02.2016, 10:54 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov, moje zdanie jest takie : stosować olej wg zaleceń producenta, zgodny z normą VW. czy to bedzie LM, czy Castrol, czy Orlen - myślę że to zależy od budżetu jaki się chce przeznaczyć. pilnować stanu oleju, by nie był ponad max, (dla TSI zalecają utrzymywać max poziom) i regularnie go zmieniać. w byłej OII cały czas uzywałem Motula 502.00 5W40 obecnie w F3 - Motul 502.00 0W40. w F1 był MOtul 505.01 - dla pompowtrysków. tylko w F3 mam wskaźnik temp. i jeszcze temp powyżej 110* nie przebiłem. w różnych warunkach używania. jeśli używasz wozu na wysokich obrotach, może warto skrócić okresy wymian ? jak zobaczysz, na OCP jest ponad 400 stron o olejach do benzyn ..... - na pewno coś wybierzesz dla siebie, niektórzy koledzy nawet podają szczegółowe ich parametry. ..jedna z ostatnich stron... w moim nowym silniczku 1.0 MPI - zastanawiam się nad zalaniem (również) Motula - autko używane głównie w mieście.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
21.02.2016, 11:49 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
I myślę, że na tym poprzestanę- regularna wymiana porządnego oleju i na autostradzie obserwacja temperatury-tak, żeby tych 120*c nie przekraczać. Ciekaw jestem, czy jest tu ktoś jeszcze z HTP i maxidotem żeby porównać wskazania
|
21.02.2016, 12:00 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
olej cudow nie zwojuje. a czy prostej chlodniczki miedzy dwoma wezmi nie mozesz zamontować takiej bez zadnych dupereli. http://www.autochlodnice.com/artykuly/c ... a-oleju,2/gdzies na pewno idzie sie do wezyka w ktorym plynie olej dostac
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
21.02.2016, 12:14 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Można pomyśleć. Ori chłodnica z 1.2 TSI jest spięta z układem chłodzenia (4 wężyki) więc jest więcej dłubania. Ale może coś takiego? http://allegro.pl/chlodnica-oleju-260x5 ... 72822.html Tu jest jakaś chińszczyzna http://www.rallyshop.pl/index.php?p1477 ... -mm-115-mm a tu chyba droższe, markowe rozwiązanie. Jeśli montaż to byłaby kwestia rozcięcia wężyka, wpięcia tego w szereg i dorobienia mocowania to byłoby akceptowalne. No i ingerencja niezbyt duża. Miejsca pod maską tyle, że można głowę wsadzić
|
21.02.2016, 12:43 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
dla mnie na chlopski rozum. szukasz gdzie jest wąż przez ktory plynie olej. tniesz na dwa . montujesz jakas chlodnice z "duzym przeswitem" zeby nie zaburzyć obiegu i koniec
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
21.02.2016, 12:57 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
I myślisz, że takie maleństwo spełni swoją funkcję? http://www.tomson.com.pl/product-pol-28 ... edowa.htmlJeszcze potrzebne dobre miejsce żeby tą chłodnicę przykręcić i jednocześnie nie wydłużać fabrycznych przewodów, bo rzeźba
|
21.02.2016, 13:02 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
widzisz jakie fabrycznie daja rade
widac przeciez ile set razy zwieksza sie powierzchnia oddawania ciepla
bardziej sie obawiam w druga strone . ze olej bedziesz mial ciagle niedogrzany
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
21.02.2016, 13:08 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|