Teraz jest 16.06.2024, 12:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Elastyczność silnika 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post Elastyczność silnika
Wiecie, tak ostatnio sobie sprawdzałem że mogę na jednym biegu (3) rozpędzić się od 0 do c.a. 130 km/h. Tzn może tak: ostatnio sprawdzałem czy z trójki ruszy i jak mu to idzie a kiedyś w trasie pociągnąłem na trójce do 130km/h tylko nie pamiętam czy już się zbliżałem do czerwonego pola. Chyba gwoli dokończenia tematu spróbuję gdzieś na ładnym kawałku drogi przetestować do jakiej prędkości pójdzie na trójeczce i jakie czasy uzyska (oczywiście pomiar będzie średnio precyzyjny bo stoperem, no ale cóż). Muszę zatem przyznać, że elastyczność silnika jest raczej dobra :wink: . Mógłby być tylko żwawszy w niższym zakresie obrotów, no ale nie można mieć wszystkiego :mrgreen: . Sprawa dotyczy oczywiście silnika 1.4 16V 101KM (SportWagon :wink: )


19.10.2005, 07:26
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
sprobuj go podchipowac - bedziesz mial 115 KM (chyba) powinien uzyskac jeszcze lepsza elastycznosc.


19.10.2005, 07:50

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
14.16V 100KM są mocne w górnym zakresie obrotów, za to padaka w dolnym i na odwrót jest z silnikiem 75KM też 1.4 16V dół żwawy dużo lepszy od wersji 100 KM ale potem puchniei zostaje w tyle :smutny:

_________________
Skoda Fabia JOY EDITION


19.10.2005, 08:10
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
darecki napisał(a):
sprobuj go podchipowac

chipnąć mówisz? No w sumie... Czy tu wchodzi w grę wymiana chipa, czy wgranie programu na kompa? Laikjestem...

[ Dodano: 2005-10-19, 09:24 ]
Grzesiek napisał(a):
padaka w dolnym

zgadza się, ale kto tam jeździ na niskich obrotach :twisted:


19.10.2005, 08:23
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mr.T. nie wiem :] sam jestem laikiem, najlepiej podjedz do Swiatka, on Ci powie co i jak, za 1000 robi chiptuning w naszych silniczkach, wiec mysle ze to niewygorowana cena.


19.10.2005, 08:38

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
ciekawe ile mocy daje taki chip tuning za 1000 zeta

_________________
Skoda Fabia JOY EDITION


19.10.2005, 11:05
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Grzesiu wiesz chiptuning w naszych jednostkach napedowych nie daje oszalamiajacych wynikow, raczej sluzy do poprawienia krzywej wykresu. Wiekszosc firm tuningowych oferuje chiptuning w cenie 1000-1300 wiec nie mysle zeby to byla jakas fuszerka.


19.10.2005, 12:59

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Musimy o tym pogadać na piątkowym spocie.

_________________
Skoda Fabia JOY EDITION


19.10.2005, 14:05
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Chiptuning aut N/A jest tańszy a więc cena 1000 zł jest typowa dla tego typu silników. W fabii 75KM podejżewam że przyrost będzie w granicach 8KM i 10-12Nm.

Dopiero wałek pomaga co widać w wersji 100KM która z tego co patrzyłem w Etosie różni się właśnie tylko wałkiem i wtryskiwaczami. Po wymianie w/w elementów i chiptuningu myślę ze 110KM można zrobić.


19.10.2005, 14:31
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
looknąłe właśnie na stronę www.swiatek.com.pl i znalazłem wycenę - chip do silnika o pojemności do 2000ccm bez turbo kosztuje 1.000 PLN. Max przyrost mocy +8%, max przyrost momentu +10%. Do tego trzeba by doliczyć jeszcze koszt zhamowania (żeby wiedzieć co i jak się w końcu zmieniło :wink: ) ale nie wiem na razie jaki to koszt.
Znalazłem wykresik Lanosa 1.5 benzyna, który był tylko chipowany u Świątka:
Obrazek


20.10.2005, 09:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 31.12.2005, 12:55
Lokalizacja: okolice Lublina
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Skoda Fabia Sedan
Województwo: lubelskie
Post 
Mówicie że silnik 1,4 75KM jest elastyczny "na dole". To sprawdźcie silnik 14, 68km. To jest prawdziwa elastyczność!!!! Na piątce lagodnie dając gazu to od 40 to max można dynamicznie przyspieszać. Kiedyś mój ojciec jak się zagpił to na skrzyzopwaniu tocząc się ledwo zamiast z 2 ruszył z 4 i to beż żadnych szarpnięć czy sprzeciwów. Ten silnik jest SUPER elastyczny, prawie jak diesel!!!


31.01.2006, 09:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.10.2005, 08:22
Lokalizacja: WU
Posty: 591
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: mazowieckie
Post 
Grzesiek napisał(a):
ciekawe ile mocy daje taki chip tuning za 1000 zeta



zbędna rzecz w tym motorze,
pozbieraj jeszcze hajsu i spraw sobie jakiś gwint ;)

[ Dodano: 2006-01-31, 11:44 ]
woytek13 napisał(a):
Ten silnik jest SUPER elastyczny, prawie jak diesel!!!


prawie to duża różnica,

jak chcecie sie dowiedzieć czegoś o programach to piszcie do Gobli i TomRS'a
oni mają fabie po "małych" cipach :hurra: ( tylko, że to są rs, czyli tdi )


31.01.2006, 11:39
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Moja Fabką 60 Km jeździł wcześniej mój dziadek 76 lat ma obecnie. 1,2,3 i na trójce zostawał traktował jak jazdę automatem. Zdarzało mu się jechać 10km/h do 130 na tej trójce. Obroty prawie na czerwonym przy 130 spalanie zapewne masakryczne:/ A to mało jeźdżone auto a on je tak traktował:/ no cóż teraz już na szczęście nie jeździ. Właśnie ile km potrzebuje ten silnik na dotarcie??


06.03.2007, 19:39

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Moj silnik tez oceniam jako elastyczny, ciagnie dobrze od dolu, moze diesel to to nie jest, ale po wczesniejszych przygodach z renault megane 1,4 75 konnej i focus 1,6 16v 100km, to powyzszymi autami przyspieszenie od 40 z piatki trwalo znacznie dluzej [ meganka sie burzyla, focus powoli nabieral predkosci, ale bez porownania do skodovki ]

Tak naprawde brakuje mi w tym aucie tylko szostego biegu na trasach, zeby przy 120 nie musial silniczek az tak glosno / paliwozernie pracowac.


06.03.2007, 20:54

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post 
Witam! Moją fabią 1.4 68KM jeżdzę średnio na poziomie niecałych 2000rpm. Przy takich obrotach wystarczy żeby pod średnią górkę wyjechać bez redukcji biegu. Przy ponad 2500rpm już się jeździ bardzo przyjemnie. A zmiana z 2000rpm na 2500rpm na prawdę nie trwa długo :)


07.03.2007, 21:24
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL