|
|
Teraz jest 16.06.2024, 14:43
|
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
jakie świece
WItam,
Już 1.5 tyś km zrobiłem na instalce lovato II gen. Ogólnie jeździ sie świetnie - dobre spalanie, osiagi w normie itd. ALE problem jest taki, że już 8 razy zadziałał gwizdek przy malutkih strzałach - takich pyknięciach. Zdarzają się na niskich obrotach przy wrzuconym wyższym biegu. Silnik nie gasnie ani nic, strzał jest cichy, ale klapka gwizdka się otwiera i muszę się zatrzymać i ją ponownie zamknąć. Dodam, że przed założeniem instalacji mechanicy wymienili mi świece na nowe, ale nie gazowe z tego co wiem - po prostu takie na jakich w fabce jeździłęm do tej pory (już nie pamiętam jaiej marki - po 25zł sztuka). Z tymi strzałami byłem u gazownika i sprawdził wszystko cod ało się sprawdzić i mówi, że wszystko gra, a mi strzela czasami. Więc doszedłem do wniosku, że trzeba jednak zmienić świeczki na jakieś jednoelektrodowe.
Co polecacie do silnika 1.4 MPI 60 - co jest sprawdzone????????????
|
08.01.2006, 17:39 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04 Lokalizacja: WGM Posty: 1369 Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
|
Generalnie do instalacji LPG polecane są świece NGK. Nie ma świec produkowancch specjalnie pod LPG.
_________________ Moje autko O2RS BLUE
|
08.01.2006, 17:54 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2005, 12:22 Lokalizacja: W-Wa Białołęka Posty: 159
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: CITIGO ELEGANCE
Rok prod.: 2012
Województwo: mazowieckie
|
doladnie tak jak mowi seba. polecam ngk z tego co wiem one maja najsilniejsza iskre do gazu
|
08.01.2006, 23:37 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:47 Lokalizacja: TUSZYN Posty: 268
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Roomster
Rok prod.: 2012
Województwo: łódzkie
|
Ja mam instalacje Lovato (wtrysk) i polecam jednoelektrodowe świece NGK!!!! W porównaniu z innymi sa super!!
_________________ We flocie także FABIA 1.2 TSi, OCTAVIA III 1.4 TSi oraz YETI 1.4 TSi
|
09.01.2006, 12:40 |
|
|
Dołączył(a): 13.02.2005, 10:40 Lokalizacja: Radom Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: mazowieckie
|
myślę panowie że nie do końca macie racje. firma BRISK wypuściła już jakiś czas temu serie świeć o nazwie SILVER, które są specjalnie przeznaczone do samochodów z instalacją gazową. co do jednego nie ma wątpliwości, do gazu tylko świece jednoelektrodowe.
a co do tych strzałów to nie koniecznie muszą byc świece i nie koniecznie specjalista od gazu musiał wszystko zrobi dobrze ( wiem coś o tym)
|
09.01.2006, 21:18 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
mam briski silver i zrobiłem na nich jakieś 8000. w porównaniu do oryginałów są znacznie lepsze
|
02.02.2006, 04:00 |
|
|
Dołączył(a): 01.09.2005, 19:48 Lokalizacja: Kozłów Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia II 1.9 TDI
Województwo: małopolskie
|
Ja używam NGK.Są OK
|
02.02.2006, 21:44 |
|
|
Dołączył(a): 15.02.2006, 15:25 Lokalizacja: Brzeg Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: opolskie
|
swiece LPG to zabieg czysto marketingowy... najlepiej uzywac zwyklych siwec przanaczonych do tego modelu.. ja uzywam NGK bkur -10et(czy jakos tak) i nigdy nie mialem strzalu na gazie- nie wiem jak to w ogole wyglada!a jak wiadomo swiece te sa 3 elektrodowe a jak wiadomo do gazu poleca sie jak najmniej elektrodowe na innym forum uzytkownicy polecaja takze DENSO.. o briskach sa podzielone opinie
|
16.02.2006, 10:43 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2006, 07:18 Lokalizacja: Staszów Posty: 151
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: HETCHBECK
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
shnosnas napisał(a): Co polecacie do silnika 1.4 MPI 60 - co jest sprawdzone????????????
w tamtym roku załozyłem gaz, wymieniłem od razu swiece na sugestie gazownika, kuzyn jeżdzi na tych samych, do tej pory niec sie nie dzieje ijestem zadowolony(ponoc mają wytrzymac 120 000 ) wprawdzie kosztują ale mysle ze warto!!! dobre rzezcy procentują a oto nazwy tylko przy zakupie musza byc do danego silnika:
-NGK
-NIPPON Denso
to są Japońskie
-Beru ultra-X/ ten tym Niemiecki
Wszystkie porównywalne ja mam NGK
pozdrawiam [ Dodano: 2006-08-10, 09:35 ]
jestem tu nowy i zaczynam ze swoją SKODĄ...
doradzcie cos konkretnego z tymi wolnymi obrotami na benzynie!!! falują a jak sie delikatnie rusza to na nizszych obrotach nawet potrafi zgasnąć albo szarpie na gazie jest OK
_________________ pozdrawiam!!!
FABIA 1,4MPI 8V+GAZ
|
10.08.2006, 08:32 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
hemroq napisał(a): doradzcie cos konkretnego z tymi wolnymi obrotami na benzynie!!! falują a jak sie delikatnie rusza to na nizszych obrotach nawet potrafi zgasnąć albo szarpie na gazie jest OK
Czesto w fabii z silnikiem 1.4 i II generacja wystepuje problem z wolnymi obrotami, jezeli emulacja sondy lambda nie jest prawidłowa (ECU jest szczególnie na to wrażliwe) i nastepuję "rozjechanie" mapy wtrysków, co powoduje nierówną pracę na wolnych obrotach. Rada to reset ECU, ale to pomaga na krótko, znowu się mapa "rozjedzie" albo prawidłowa regulacja emulacji, spokój na dłuższy czas.
Co do świec to na oryginalnych Brisk DR15TC przejechałem 60 tys. km (25 tys. na lpg) i ponownie założyłem odradzane 3-elektrodowe DR15TC i w tej chwili mam już 80 tys. km na liczniku (45 tys. km na lpg) i zero problemów, strzałów, itp. Wymiana mam nadzieję jak fabryka nakazuje po 120 tys. km licznikowych, jak coś się zmieni to napiszę na forum.
PS. cena w/w brisków to 30zł za komplet.
|
24.08.2006, 08:50 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
ASO do LPG poleca 1-elektrodowe NGK BCPR6ES . komplet 30-40 zł.
3-elektrodowe sprawiają czasem problemy na LPG.
Ja takie mam pomimo ze nie mam LPG
|
24.08.2006, 09:44 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Ja na 3-elektrodowych Briskach Silver zrobiłem jakieś 10 000 km i nie dało się już na nich jechać. Zmieniłem na NGK i teraz jest super. Przejechałem 15 000 km i jak narazie świece wyglądają ładnie.
Pozdrawiam.
|
24.08.2006, 09:59 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Krzychu_W napisał(a): Ja na 3-elektrodowych Briskach Silver
Na stronie producenta Brisk nie ma takich świec, więc może kupiłeś jakieś podróbki?
Brisk Extra są 3-elektrodowe.
Jaki symbol tych świec miałeś, bo Brisk Silver/Extra jest kilka typów.
|
24.08.2006, 10:31 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Cytuj: Na stronie producenta Brisk nie ma takich świec, więc może kupiłeś jakieś podróbki? Brisk Extra są 3-elektrodowe. Jaki symbol tych świec miałeś, bo Brisk Silver/Extra jest kilka typów.
Sorki, pomamutało mi się z tymi trzema elektrodami. Miałem Brisk Silver LPG (a na opakowaniu był jakiś taki symbol: DOR15YS).
Pozdrawiam i przepraszam za pomyłkę
|
24.08.2006, 18:05 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2006, 07:18 Lokalizacja: Staszów Posty: 151
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: HETCHBECK
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
tak jest wiele racji w tym kazdy ma swoje sprawdzone przypadki i mysle ze nie ma zasady, ale pierwszą i podstawową jest by świece były dopasowanie do danego silnika a jesli bedą dobrze wykonane to nie biedzie kłopotów.... moze tylko wymienic trzeba bedzie ich wczesniej lub pózniej ale to zalez y od jakosci a moze i firmy!!! [ Dodano: 2006-08-25, 11:03 ]nom, dziekuje za wskazówki, jesli chodzi o świece narazie mam te "japończyki" a potem zobaczymy? co do obrotów to jadąc tydzien temu ponad 500 km przejechałem troche na benzynie i jak to sie mówi przycisnołem troche. Obroty sie uspokoiły ale mam wrazenie ze jakby za uboga mieszanka bo lekko jak ruszam to dławi go i nmusze poprostu dodac mu "gazu"
[ Dodano: 2006-08-26, 00:30 ]Krzychu_W napisał(a): Ja na 3-elektrodowych Briskach Silver zrobiłem jakieś 10 000 km i nie dało się już na nich jechać. Zmieniłem na NGK i teraz jest super. Przejechałem 15 000 km i jak narazie świece wyglądają ładnie.
Pozdrawiam. Witam i potwierdzam Twoją opinie ja tez juz mam ponad 15 000 przejechane na tych swiecach. z ciekawości zaglądałem i jest poprostu super. Mam je od poczatku jak tylko załozyłem GAZ Polecam naprawde- mnie sie sprawszają jak do tej pory. Są drogie ale za tym idzie i jakość poza tym to Japończyk a im raczej mozna wierzyc pozdrawiam [ Dodano: 2007-01-09, 18:58 ]nom napisał(a): Rada to reset ECU, ale to pomaga na krótko, znowu się mapa "rozjedzie" albo prawidłowa regulacja emulacji, spokój na dłuższy czas.
jak najlepiej zrobić reset a jesli chodzi i emulację to czy robi ktoś w naszej okkolicy (ale pewny!!! i solidny!!)?
_________________ pozdrawiam!!!
FABIA 1,4MPI 8V+GAZ
|
25.08.2006, 09:07 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|