Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 19.05.2008, 14:16 Lokalizacja: piła Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
podczas deszczu przecieki
cz
mam problem kiedy deszcz pada wystepuja przecieki w drzwiach lewych tylnich w dolnej czesci.juz chyba wszystko robilem:wymienilem blache,dodalem dodatkowe sruby zeby dobrze dochodzila blacha,dodalem silikonu i nic.juz nie wiem co robic.za kazdym razem kiedy pada pojawiaja sie zacieki.moze w innym miejscu twki problem.
z gory dzieki za jakas podpowiedz
|
12.05.2010, 13:39 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
di stefano,
Wiem,że to marne pocieszenie ale naucz się z tym żyć wynika to z fatalnej konstrukcji uszczelkli i materiału z jakiego jest ona wykonana wpija wode a nadmiar się rozlewa lub wsiąka w boczki dzwi albo mate wygłuszającą podłoge.
Taka uroda.
Pozdrawiam.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
12.05.2010, 13:42 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01 Lokalizacja: Warszawa Posty: 292 Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
|
Jest już na forum spory temat o tym.
W skrócie najlepsze rozwiązanie to:
- odkręcić blachę i wywalić starą uszczelkę
- wstawić nową uszczelkę (taką od okien)
- przykręcić blachę i zasmarować dokładnie jakimś silikonem
Ja użyłem uszczelniacz do rur i rynien w formie silikonu kupiony w Leroy Merlin.
Rok już minął, a w samochodzie ani kropelki wody
|
12.05.2010, 14:14 |
|
|
Dołączył(a): 19.05.2008, 14:16 Lokalizacja: piła Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
sprobuje jeszcze zrobic jak napisal "manieku",zobaczym czy da rade.
dzieki za rade
|
12.05.2010, 14:18 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
manieku, czy odkręcanie blachy jest obowiązkowe? zdaje się, że widziałem opcję: wysuszyć, wyczyścić i zasmarować silikonem szczelinę połączenia blachy z drzwiami. Wystarczy tyle?
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
12.05.2010, 18:00 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2009, 16:49 Posty: 37
Podziękował: 3
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Combi Fresh+
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
Nie jest obowiązkowe...zwłaszcza, że w niektórych modelach blachy są na nity.
|
12.05.2010, 18:21 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01 Lokalizacja: Warszawa Posty: 292 Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
|
Obowiązkowe nie jest, ale jak nie odkręcisz, to nie wymienisz uszczelki na nową. Za jakiś czas może silikon puścić i będzie robota od nowa.
Wolałem zrobić raz, a dobrze niż potem znowu się z tym bawić.
Ja robiłem to bez wyjmowania szyby i blachy na zewnątrz.
Odkręciłem wszystkie śruby, odchyliłem blachę od dołu i wcisnąłem między drzwi, a tą blachę drewniany kołek, tak żeby cały czas była odchylona.
Następnie zerwałem starą uszczelkę na całym dolnym rancie i w górę mniej więcej do połowy blachy.
Oczyściłem ze starego kleju i w to miejsce przykleiłem nową uszczelkę okienną.
Następnie przykręciłem blachę i miejsce, gdzie idzie uszczelka dokładnie zasmarowałem uszczelniaczem do rynien.
|
12.05.2010, 20:30 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
di stefano, korzystaj z szukajki i podpinaj się pod podobne tematy, uzupłenij profil prosze..
sporo było o tym a siejesz..
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
12.05.2010, 21:06 |
|
|
Dołączył(a): 20.05.2009, 08:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Cieknące drzwi
Manieku czym i jak wyczyściłeś miejsce po starej uszczelce nie wyciągając blachy? Bo ja też tak robiłem ale miałem proble by dokładnie oczyścić miejsce po starej uszczelce. Jak ją zerwałem została jeszcze jej część z klejem. Ciężko to było doczyścić z powodu złego dostępu. Doradź coś. Pozdrawiam!
|
13.05.2010, 08:48 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
a ja nie zrywałem uszczelki.
w dolnej części odkręciłem ta blachę, nałożyłem silikon i docisnąłem uszczelkę.
przykręciłem blachę i dodatkowo jeszcze na zewnątrz uszczelniłem silikonem.
od ponad dwóch lat jest spokój i nic nie cieknie.
|
13.05.2010, 08:58 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01 Lokalizacja: Warszawa Posty: 292 Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: Cieknące drzwi
Barszczu napisał(a): Manieku czym i jak wyczyściłeś miejsce po starej uszczelce nie wyciągając blachy? Bo ja też tak robiłem ale miałem proble by dokładnie oczyścić miejsce po starej uszczelce. Jak ją zerwałem została jeszcze jej część z klejem. Ciężko to było doczyścić z powodu złego dostępu. Doradź coś. Pozdrawiam!
To co zostało wyskrobałem małym, krótkim wkrętakiem. Faktycznie ciężko się tego kleju pozbyć i dostęp jest utrudniony, ale dało rade. Następnie przemyłem benzyną ekstrakcyjną i przykleiłem nową samoprzylepną uszczelkę.
Pozdrawiam
|
13.05.2010, 09:12 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07 Lokalizacja: Szczytno Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Jak tylko będzie cieplej wezmę się za swoją Fabie. Wszystkie czworo drzwi puszcza raz mniej raz więcej.... CO myślicie żeby wsadzić gumę z piór wycieraczek między uszczelkę a (nie wiem jak to dokładnie nazwać) a próg? Ktoś próbował?
_________________
|
18.05.2010, 17:06 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2009, 18:47 Lokalizacja: Rybnik / Olsztyn Posty: 44
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 - Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Myślę nad zastosowaniem takiego profilu gumowego
http://www.allegro.pl/item1013375542_pr ... oring.html
Pytanie tylko jakiej grubości nowa uszczelka jest potrzebna 4mm czy grubszy?
|
18.05.2010, 17:37 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Moim zdaniem uszczelka jest tylko ( nawet ta do okien ) po to żeby blacha nie była na blasze , a same uszczelnienie zdaje tylko egzamin jeśli znajduje się na krawędzi zewnętrznej , bo za mało jest śrub po obwodzie żeby tą uszczelkę prawidłowo docisnąć
rom2002-a kto da Ci gwarancję że ta uszczelka po czasie nie będzie piła wody , i rozbieranie ponowne , w pracy stosowaliśmy podobne uszczelki ale były tak ściskane pomiędzy metalami że sok puszczały( oczywiście w przenośni ) ale dopiero wtedy zdawały egzamin szczelności
|
18.05.2010, 19:54 |
|
|