Teraz jest 17.06.2024, 07:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Brak mocy w dieslu 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2008, 12:29
Lokalizacja: K-ce
Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: FABIA CLASSIC - PB ONLY
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Brak mocy w dieslu
Witajcie

zadaje pytanie w imieniu kolegi który ma fabkę diesla 1,9 101 KM z końcówki 2004 roku.

Ma następujący problem: na trasie pojawiła mu się kontrolka silnika i nastąpił brak mocy..wciska pedał na maxa a tu ledwo jedzie...nie mam doświadczenia z dieslami gdyby to była benzyna to bym powiedział świece (może żarowe mu wysiadają) lub cewki..gdyby fabia była starsza powiedziałbym wiązka..ale nie wiem pomóżcie

_________________
Pozdr lobo82


30.03.2009, 08:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04
Lokalizacja: Rumia
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
Post 
swiece zarowe nie dzialaja ciagle. przeciez kontrolka od swiec zarowych gasnie po jakims tam czasie zaleznym od temp, dzieje sie to przed rozruchem. najlepiej sprawdzic vagiem, ale bardziej bym obstawial przeplywomierz


30.03.2009, 08:29
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
lobo82, tak jak kolega wyzej napisał przepływka prawdopodobna...
Chyba, że silnik przeszedł w tryb awaryjny?

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


30.03.2009, 09:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Mi to wyglada na klasyczny notlauf - tryb awaryjny spowodowany w 90% przeladowaniem turbiny. Czy po wylaczeniu zaplonu i wlaczeniu problem zniknal?

Jezeli to notlauf to nalezy sprawdzic co doprowadza do przeladowywania turbiny, bo to nie jest zdrowe zjawisko.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


30.03.2009, 09:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2008, 12:29
Lokalizacja: K-ce
Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: FABIA CLASSIC - PB ONLY
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Witam,

Panowie sprawa rozwiązana ponoć winna była urwana puszka ciśnienia:))

dzięki za uwagi i pozdrawiam

_________________
Pozdr lobo82


31.03.2009, 09:07
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
ogolem sa 3 opcje, wastegate, przeplywka, n75.
trafiles na chyba najtansza hehe

_________________
1.8T 301HP


31.03.2009, 09:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Re:
Szukam, szukam ale nie mogę znaleźć podobnego przypadku jeśli chodzi o 1.4MPI (silnik benzynowy w zasadzie ale konkretnie ten).
Sytuacja taka jest, że wczoraj podczas jazdy 3 razy zdarzyło się tak, że silnik przestał ciągnąć na 3 i/lub 4 biegu pomimo operowania pedałem przyspieszenia... I nagle jakby coś odpuszczało i samochód rwał (oczywiście na miarę możliwości tego silnika) do przodu i jechał jakiś czas normalnie... Jakby go coś z tyłu chwyciło i chciało przytrzymać w miejscu... Inaczej tego nie potrafię opisać bo nie byłem kierowcą w tym czasie (w ogóle nie byłem w samochodzie).
Tego samego też dnia ale podczas innej trasy raz zgasł na skrzyżowaniu = na postoju bez wbitego biegu. Nie zaświecały się żadne kontrolki świadczące o jakimś błędzie itp. Został silnik odpalony i dalej jechał już normalnie. To już drugi przypadek (o którym wiem) w tym roku, że sam z siebie ot tak sobie zgasł na luzie.

Poniżej błędy jakie wyczytałem z VAG dzisiaj.
Address 01 -------------------------------------------------------
3 Faults Found:
16501 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too Low
P0117 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
P1141 - 35-10 - - - Intermittent

Address 03 -------------------------------------------------------
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent

Address 08 -------------------------------------------------------
1 Fault Found:
00705 - Relay for Coolant Fan: Stage 1 (J279)
31-00 - Open or Short to Ground

Powyższe błędy musiały się one pojawić w przeciągu ostatnich 3 tygodni bo wtedy wyniki testu były takie:
Address 01 -------------------------------------------------------
1 Fault Found:
16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
P0501 - 35-10 - - - Intermittent

Address 08 -------------------------------------------------------
1 Fault Found:
00705 - Relay for Coolant Fan: Stage 1 (J279)
31-00 - Open or Short to Ground

Powiem, że nie szukam dziury w całym... ;)
Znane mi i widoczne połączenia (kostki) przy okazji raz chociaż w roku spryskuję preparatami do styków (Kontakt, Liqui Moly itp.). Przerw w przewodach/izolacjach nie widzę. Gnijąca wiązka była wymienia ok. 3 lata temu (wtedy się zapalało co tylko chciało itd.). Czujnik temp. wody był kiedyś też wymieniany przy okazji tematu dłuższego zapalania na ciepłym i chyba jest OK (wskazówka zachowuje się normalnie) - mam jeszcze stary i mogę ew. założyć jeśli błąd będzie się powtarzał.

Co o tym chwilowym "zamuleniu" myślicie?

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


23.10.2011, 19:23
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL