Teraz jest 07.05.2024, 11:32



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
[F1] Montaż klimatyzacji. Co potrzeba i czy się opłaca? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post Re: Montaż klimatyzacji. Co potrzeba i czy się opłaca?
W odpowiedzi na pytanie odnośnie wentylatora. Jeżeli nie jest dwubiegowy to znaczy że ma: mniejszą moc, najczęściej mniejszą średnicę, inną liczbę łopatek, obejmuje mniejszą powierzchnię rdzenia chłodnic, przynajmniej jeżeli jest to fabryczny element z grupy VAG. Chłodnica i skraplacz nie stykają się i owszem, ale skraplacz z zanieczyszczeniami i lekko poprzeginanymi blaszkami (takie niestety zawsze występują od uderzeń insektów a po latach stanowią znaczną powierzchnię skraplacza) zachowuje się przy jeździe w korku jak izolator cieplny, gdyż pomiędzy chłodnicami powstaje poduszka z ciepłego powietrza i nawet przepływ o dołu nie jest w stanie jej usunąć. Poza tym skraplacz bywa tak samo gorący jak chłodnica. Przy staniu w korku może osiągnąć temperaturę przy której ciśnienie będzie na tyle duże, że albo puści któryś z przewodów klimy (grube są do 35 bar) albo szlak trafi nadgryziony korozją skraplacz, albo puści uszczelka zbiornika osuszacza, w najlepszym przypadku otworzy się zawór na sprężarce i plunie olejem i czynnikiem tam gdzie jest skierowany. Na pierwszym biegu ciśnienie czynnika jest akceptowalne i powinien on załączać się w trakcie włączenia klimy ewentualnie zaraz po. Pierwszy bieg to gwarancja minimalnego przepływu powietrza zewnętrznego przez chłodnice. Drugi bieg to alarm że coś się przegrzewa i jest dopuszczalny przy trudnych warunkach (typu: jazda z przyczepą, pod górę z obciążeniem, lub wolna przy bardzo wysokich temperaturach zewnętrznych, względnie kombinacja tych czynników). Wentylator przy klimatyzacji i jego podwójny zakres obrotów to rzecz ważna, tak samo jak okresowa kontrola czystości rdzeni. Napraw sobie ten wentylator z jednym biegiem (do zespawania opornik wewnątrz), a jak masz całkiem uszkodzony mały to jest szansa że tam jest sprawny i po jego wymianie przeszczepisz sobie oryginał. Drugi bieg w sposób ciągły niedługo chodzi.

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


31.08.2014, 21:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Montaż klimatyzacji. Co potrzeba i czy się opłaca?
mb19 ja już naprawiłem, nawet regeneracja wentylatora poleciała do manuali. Z obserwacji moich wynika, że jak temp osiąga ok 30 stopni na zewnątrz to oba chodzą na maksa. Myślę, że ktoś kto takie coś zakłada ma na tyle pojęcia, że wie co robi. O rozerwaniu węży itp nie słyszałem, mnie chodziło bardziej o samą teorię ugotowania silnika.


01.09.2014, 22:47
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post Re: Montaż klimatyzacji. Co potrzeba i czy się opłaca?
Ugotować to raczej się nie zagotuje, o ile chłodnice są drożne i choć jeden wentylator działa. Ja przynajmniej w ciągu dziesięciu lat z niczym takim się nie spotkałem z powodu klimy. Jednak trzeba pamiętać, że przegrzane płyny na bazie wody ze wzrostem temperatury stają się agresywne chemicznie i mogą tworzyć tzw zgorzelinę na metalowych wewnętrznych powierzchniach układu, która pogarsza wymianę ciepła. Za to rozerwany wąż lub rozwalony skraplacz to i owszem kilka razy zaobserwowałem i nie jest po tym przyjemna naprawa.

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


02.09.2014, 21:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL