Teraz jest 28.04.2024, 18:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] Błędy po podłączeniu VAG'a 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 26.04.2010, 22:04
Posty: 3
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: śląskie
Post Błędy po podłączeniu VAG'a
Witam wszystkich,

Dzisiaj zdiagnozowałem VAGiem moją Fabię 1.4 MPI z LPG. Program wykrył następujące błędy:

16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16555 System zbyt ubogi (strona 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


Jak mam zabrać się do naprawy mojego samochodu? co wymienić, aby błędy zniknęły. Nie zauważyłem żadnych zmian w jeździe autem, oprócz zwiększonego spalania na Pb 10-12l/100km a LPG 15l/100km
Proszę o pomoc


05.03.2011, 16:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.10.2010, 22:36
Lokalizacja: G-ce
Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Samochód: Skoda Felicia / Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Błędy po podłączeniu VAG'a
16555 - Większe spalanie bo Sonda musi wzbogacać mieszanke
16502 - Za wysoka wartość sygnału czujnika temperatury płynu chłodzącego (problem z czujnikiem)
16518 - nieaktywna sonda 1
możliwe przyczyny: uszkodzona lub zanieczyszczona sonda lambda przed katalizatorem,
przerwany obwód między sondą a jednostką sterującą silnika, nieprawidłowe nagrzewanie sondy lamda (?)
możliwe objawy: złe wartości emisji spalin, zwiększone zużycie paliwa, brudne świece
sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 30 i 31, sprawdzić nagrzewanie sondy lambda przed katalizatorem.
17978 - problem związany z immobilizerem ?


Niżej podpisany użytkownik dziękuje markus27 za ten post:
F1-DarO
05.03.2011, 18:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Błędy po podłączeniu VAG'a
F1-DarO, po co zakładasz nowy temat, jak podobnych jest xxx, wystarczyło wklepać numerki w SZUKAJKE i po problemie.. :yellow:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


05.03.2011, 20:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.04.2010, 22:04
Posty: 3
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: śląskie
Post Re: Błędy po podłączeniu VAG'a
markus27 dzięki za odpowiedź, w poniedziałek zobaczę jak wygląda sytuacja z sondą.
16502 - czyli wystarczy wymienić czujnik cieczy chłodzącej silnik?


05.03.2011, 21:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.04.2010, 22:04
Posty: 3
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: śląskie
Post Re: Błędy po podłączeniu VAG'a
Dodatkowo zauważyłem, że wskazówka temperatury na blacie nie podnosi się ciągle leży na O parę razy podskoczyła do 1/4.
Błąd na VAGu to 16502, wymienić czujnik temperatury silnika czy termostat?


06.03.2011, 08:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Błędy po podłączeniu VAG'a
F1-DarO napisał(a):
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


Ten błąd pewnie pochodzi od Emulatora LPG, on moduluje Moduł zapłonowy pod siebie po przełączeniu na gaz. Dlatego jest napisane że to jest błąd sporadyczny, bo odpala się na benzynie i jest OK. potem przełączasz na LPG i włącza się emulacja.

_________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE


06.03.2011, 09:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: VAG - błędy ABS i sondy L. :>
Błędy 2 i 3 jak najbardziej mogą powodować szarpnie, przerywani, telepani całym autem itd. Lambda daje błędny sygnał, i mieszanka jest źle dobierana, sprawdź czy spalanie masz w "normie"


21.04.2011, 20:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2014, 09:27
Posty: 21
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
ok jutro posprawdzam bezpieczniki, a w następnym tygodniu jeśli to nie pomoże kabelki przy alternatorze i te napięcia. Będę oczywiście informował o postępach :)


24.10.2014, 11:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.08.2014, 12:03
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: wielkopolskie
Post Błedy: 16490, 17912, 01314, 18265, 65535, 01314.
Bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu poniższych błędów. Zdarza się tak, że na liczniki pojawia się kontrola trakcji, samochód gaśnie i po ponownym zapalaniu jedzie normalnie. Od czego zacząć diagnozę?

Cytuj:
16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
P0106 - 35-10 - - - Intermittent
17912 - Intake Air System: Leak Detected
P1504 - 35-10 - - - Intermittent

------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 6Q0-907-37x-ASR.lbl

2 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent

18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 000 - - - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 6Q0-820-045.lbl
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-C.lbl
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

-----------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl

01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent



27.10.2014, 08:27
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
patrząc na silnik od przodu samochodu to po lewej stronie kolektora ssącego od boku jest czujnik barometryczny. Wypnij i wepnij wtyczkę i pokasuj błędy. Ten LEAK jest prawdopodobnie następstwem pierwszego błędu bo on właśnie wykrywa nieszczelności najczęściej. Albo ci ten czujnik pada albo coś z kabelkami na trasie. Mój np był bardzo brudny, ale trzeba go spryskać preparatem i pod żadnym pozorem nie wolno go dotykać ! A gdzieś chyba bawiłeś się w przekodowanie któregoś modułu i wywala ci błąd w każdym sterowniku, ale to jest nieszkodliwe. Z tym problemem (kodowania) są tutaj inni spece na forum :)

_________________
Obrazek


27.10.2014, 10:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal

Czujnik cisnenia w kolektorze prawdopodbnie do wymiany (zly sygnal) do sprawdzenia w VAGu Silnik blok chyba 4 albo 2 nie pamietam;d

Z tego bledu moze sie brac -> 17912 - Intake Air System: Leak Detected jako ze nie dziala czujnik cisnienia w kolektorze lub podaje glupoty auto moze wywalac ze masz gdzies nieszczelnosc.
Na poczatek wymien czujnik MAP w kolektorze ssacym (znajduje sie od strony rozrzadu - jedna srubka moze byc przykryta obudowa rozrzadu - tak jest w 100 konnych wersjach). Potem usun bledy, odpal i skan i bedziemy dalej myslec. I kup najlepiej oryginalny czujnik, zadne zamienniki.


pozostale bledy to brak komunikacji ze sterownikami O_x albo uwalone steorwniki (watpie zeby nagle tyle sterownikow sie uwalilo), wiazka na podszybiu zgnila i jest do wymiany (bardziej prawdopodbne) lub jak pokazalo forum Audi koles kiedys w A2 mal problem z tym co ty... czyli czujnikiem cisnienia w dolocie i tez mu wywalalo blad laczenia z modulem ABS/ASR. Po wymianie w/w czujnika blad laczenia sie juz nie pojawil.


27.10.2014, 10:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.04.2012, 07:08
Posty: 30
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
Post Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
Jeśli klimatyzacja działa, to nic bym przy niej nie kombinował. Ja mam jakieś błędy i trochę ciężko sprężarka działała, kupiłem nową tutaj http://www.autochlodnice.com/kompresor,klimatyzacji/k,100354 i bez większych zmian.


27.10.2014, 10:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
skodafabiakombi2006
Tak jak wyżej pisali błąd na 99% od map sensora. Impulsable signal oznacza że czujnik jest na wykończeniu. Też niedawno z tym się borykałem, kasowanie błędu na jakiś czas pomogło po czym znów wracało. W efekcie pokazał się błąd short to ground, czyli kaplica.
czp napisał(a):
Na poczatek wymien czujnik MAP w kolektorze ssacym (znajduje sie od strony rozrzadu - jedna srubka moze byc przykryta obudowa rozrzadu - tak jest w 100 konnych wersjach).


W BKY (patrząc po profilu autora) jest o wiele łatwiej go wymienić i można to zrobić samemu.

_________________
Moja fabia
Obrazek


27.10.2014, 12:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
czp napisał(a):
wiazka na podszybiu zgnila i jest do wymiany (bardziej prawdopodbne)

lub na podłużnicy skoro nie ma komunikacji z
skodafabiakombi2006 napisał(a):
Address 09: Cent. Elect.
Labels: 6Qx-937-049-C.lbl1 Fault Found:01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
-----------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway
Labels: 6N0-909-901-19.lbl01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


27.10.2014, 18:13
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 12.09.2014, 09:27
Posty: 21
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
Wczoraj zaprałem się do naprawy potencjometru od obiegu wewnętrznego wg instrukcji z forum... po wszystkim błędy dalej wyskakują i teraz może podpowiecie bo po regeneracji na podłączonym do kabelka wtyczką ale bez przykręcania adaptacja przebiegła ok, wszystko ładnie śmigało... błędów nie było... po przykręceniu są tam dwie zębatki i teraz nie wiem czy dobrze to przykręciłem bo z dołu ustawiłem aby klapka była zamknięta całkiem a górną zębatkę przesunąłem całkiem do dołu... niby chodzi ale błędy wyrzuca i klapka uchyla się tak na jakieś 20% .... może ktoś wrzucić fotkę albo wytłumaczyć w jakim położeniu powinny być te zębatki od klapek obiegu... ?? Aha i zauważyłem taką przypadłość że czasami nie podświetla się przycisk od obiegu wewnętrzengo, trzeba wyłączyć stacyjkę i włączyć z powrotem i znowu działa. Błędy jakie mi wyrzuca:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
30-00 - Open or Short to B+
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-00 - Open or Short to B+
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
41-00 - Blocked or No Voltage


08.11.2014, 12:03
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL