Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 26.04.2010, 22:04 Posty: 3
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: śląskie
|
Błędy po podłączeniu VAG'a
Witam wszystkich,
Dzisiaj zdiagnozowałem VAGiem moją Fabię 1.4 MPI z LPG. Program wykrył następujące błędy:
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16555 System zbyt ubogi (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Jak mam zabrać się do naprawy mojego samochodu? co wymienić, aby błędy zniknęły. Nie zauważyłem żadnych zmian w jeździe autem, oprócz zwiększonego spalania na Pb 10-12l/100km a LPG 15l/100km Proszę o pomoc
|
05.03.2011, 16:53 |
|
|
Dołączył(a): 13.10.2010, 22:36 Lokalizacja: G-ce Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Samochód: Skoda Felicia / Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy po podłączeniu VAG'a
16555 - Większe spalanie bo Sonda musi wzbogacać mieszanke 16502 - Za wysoka wartość sygnału czujnika temperatury płynu chłodzącego (problem z czujnikiem) 16518 - nieaktywna sonda 1 możliwe przyczyny: uszkodzona lub zanieczyszczona sonda lambda przed katalizatorem, przerwany obwód między sondą a jednostką sterującą silnika, nieprawidłowe nagrzewanie sondy lamda (?) możliwe objawy: złe wartości emisji spalin, zwiększone zużycie paliwa, brudne świece sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 30 i 31, sprawdzić nagrzewanie sondy lambda przed katalizatorem. 17978 - problem związany z immobilizerem ?
|
05.03.2011, 18:48 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: Błędy po podłączeniu VAG'a
F1-DarO, po co zakładasz nowy temat, jak podobnych jest xxx, wystarczyło wklepać numerki w SZUKAJKE i po problemie.. :yellow:
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
05.03.2011, 20:25 |
|
|
Dołączył(a): 26.04.2010, 22:04 Posty: 3
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy po podłączeniu VAG'a
markus27 dzięki za odpowiedź, w poniedziałek zobaczę jak wygląda sytuacja z sondą. 16502 - czyli wystarczy wymienić czujnik cieczy chłodzącej silnik?
|
05.03.2011, 21:51 |
|
|
Dołączył(a): 26.04.2010, 22:04 Posty: 3
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy po podłączeniu VAG'a
Dodatkowo zauważyłem, że wskazówka temperatury na blacie nie podnosi się ciągle leży na O parę razy podskoczyła do 1/4. Błąd na VAGu to 16502, wymienić czujnik temperatury silnika czy termostat?
|
06.03.2011, 08:58 |
|
|
Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41 Lokalizacja: Wrocław Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Błędy po podłączeniu VAG'a
F1-DarO napisał(a): 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Ten błąd pewnie pochodzi od Emulatora LPG, on moduluje Moduł zapłonowy pod siebie po przełączeniu na gaz. Dlatego jest napisane że to jest błąd sporadyczny, bo odpala się na benzynie i jest OK. potem przełączasz na LPG i włącza się emulacja.
_________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE
|
06.03.2011, 09:40 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: VAG - błędy ABS i sondy L. :>
Błędy 2 i 3 jak najbardziej mogą powodować szarpnie, przerywani, telepani całym autem itd. Lambda daje błędny sygnał, i mieszanka jest źle dobierana, sprawdź czy spalanie masz w "normie"
|
21.04.2011, 20:53 |
|
|
Dołączył(a): 12.09.2014, 09:27 Posty: 21
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
ok jutro posprawdzam bezpieczniki, a w następnym tygodniu jeśli to nie pomoże kabelki przy alternatorze i te napięcia. Będę oczywiście informował o postępach
|
24.10.2014, 11:57 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2014, 12:03 Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: wielkopolskie
|
Błedy: 16490, 17912, 01314, 18265, 65535, 01314.
Bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu poniższych błędów. Zdarza się tak, że na liczniki pojawia się kontrola trakcji, samochód gaśnie i po ponownym zapalaniu jedzie normalnie. Od czego zacząć diagnozę? Cytuj: 16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal P0106 - 35-10 - - - Intermittent 17912 - Intake Air System: Leak Detected P1504 - 35-10 - - - Intermittent
------------------------------------------------------------------------------ Address 03: ABS Brakes Labels: 6Q0-907-37x-ASR.lbl
2 Faults Found: 01314 - Engine Control Module 013 - Check DTC Memory - Intermittent 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 000 - - - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 6Q0-820-045.lbl 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - -
------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-C.lbl 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent
----------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent
|
27.10.2014, 08:27 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
patrząc na silnik od przodu samochodu to po lewej stronie kolektora ssącego od boku jest czujnik barometryczny. Wypnij i wepnij wtyczkę i pokasuj błędy. Ten LEAK jest prawdopodobnie następstwem pierwszego błędu bo on właśnie wykrywa nieszczelności najczęściej. Albo ci ten czujnik pada albo coś z kabelkami na trasie. Mój np był bardzo brudny, ale trzeba go spryskać preparatem i pod żadnym pozorem nie wolno go dotykać ! A gdzieś chyba bawiłeś się w przekodowanie któregoś modułu i wywala ci błąd w każdym sterowniku, ale to jest nieszkodliwe. Z tym problemem (kodowania) są tutaj inni spece na forum
_________________
|
27.10.2014, 10:05 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
Czujnik cisnenia w kolektorze prawdopodbnie do wymiany (zly sygnal) do sprawdzenia w VAGu Silnik blok chyba 4 albo 2 nie pamietam;d
Z tego bledu moze sie brac -> 17912 - Intake Air System: Leak Detected jako ze nie dziala czujnik cisnienia w kolektorze lub podaje glupoty auto moze wywalac ze masz gdzies nieszczelnosc. Na poczatek wymien czujnik MAP w kolektorze ssacym (znajduje sie od strony rozrzadu - jedna srubka moze byc przykryta obudowa rozrzadu - tak jest w 100 konnych wersjach). Potem usun bledy, odpal i skan i bedziemy dalej myslec. I kup najlepiej oryginalny czujnik, zadne zamienniki.
pozostale bledy to brak komunikacji ze sterownikami O_x albo uwalone steorwniki (watpie zeby nagle tyle sterownikow sie uwalilo), wiazka na podszybiu zgnila i jest do wymiany (bardziej prawdopodbne) lub jak pokazalo forum Audi koles kiedys w A2 mal problem z tym co ty... czyli czujnikiem cisnienia w dolocie i tez mu wywalalo blad laczenia z modulem ABS/ASR. Po wymianie w/w czujnika blad laczenia sie juz nie pojawil.
|
27.10.2014, 10:22 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2012, 07:08 Posty: 30
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
Jeśli klimatyzacja działa, to nic bym przy niej nie kombinował. Ja mam jakieś błędy i trochę ciężko sprężarka działała, kupiłem nową tutaj http://www.autochlodnice.com/kompresor,klimatyzacji/k,100354 i bez większych zmian.
|
27.10.2014, 10:44 |
|
|
Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03 Lokalizacja: SKL Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
skodafabiakombi2006Tak jak wyżej pisali błąd na 99% od map sensora. Impulsable signal oznacza że czujnik jest na wykończeniu. Też niedawno z tym się borykałem, kasowanie błędu na jakiś czas pomogło po czym znów wracało. W efekcie pokazał się błąd short to ground, czyli kaplica. czp napisał(a): Na poczatek wymien czujnik MAP w kolektorze ssacym (znajduje sie od strony rozrzadu - jedna srubka moze byc przykryta obudowa rozrzadu - tak jest w 100 konnych wersjach). W BKY (patrząc po profilu autora) jest o wiele łatwiej go wymienić i można to zrobić samemu.
_________________ Moja fabia
|
27.10.2014, 12:29 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
czp napisał(a): wiazka na podszybiu zgnila i jest do wymiany (bardziej prawdopodbne) lub na podłużnicy skoro nie ma komunikacji z skodafabiakombi2006 napisał(a): Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-C.lbl1 Fault Found:01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent ----------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
27.10.2014, 18:13 |
|
|
Dołączył(a): 12.09.2014, 09:27 Posty: 21
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Błędy vag poproszę o podpowiedzi :)
Wczoraj zaprałem się do naprawy potencjometru od obiegu wewnętrznego wg instrukcji z forum... po wszystkim błędy dalej wyskakują i teraz może podpowiecie bo po regeneracji na podłączonym do kabelka wtyczką ale bez przykręcania adaptacja przebiegła ok, wszystko ładnie śmigało... błędów nie było... po przykręceniu są tam dwie zębatki i teraz nie wiem czy dobrze to przykręciłem bo z dołu ustawiłem aby klapka była zamknięta całkiem a górną zębatkę przesunąłem całkiem do dołu... niby chodzi ale błędy wyrzuca i klapka uchyla się tak na jakieś 20% .... może ktoś wrzucić fotkę albo wytłumaczyć w jakim położeniu powinny być te zębatki od klapek obiegu... Aha i zauważyłem taką przypadłość że czasami nie podświetla się przycisk od obiegu wewnętrzengo, trzeba wyłączyć stacyjkę i włączyć z powrotem i znowu działa. Błędy jakie mi wyrzuca: 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 30-00 - Open or Short to B+ 01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) 30-00 - Open or Short to B+ 01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) 41-00 - Blocked or No Voltage
|
08.11.2014, 12:03 |
|
|