ibiza też je miała. Cała grupa je dostała. Na ROSS-TECHu jest info o tym. W teorii VCDS-lite nie uwala ich, ale to i tak ryzyko. Ja jak podłączałem kiedyś nie pamiętam, ale chyba właśnie 311.2n to wywalił mi komunikat ostrzegawczy o tym, że można sterownik uszkodzić. Dlatego poduchy pomijałem, aż do momentu jak wyciągnąłem liczniki na podłączonym akumulatorze i wywaliło mi błąd do każdego sterownika w samochodzie
Wtedy postanowiłem, że nic nie tracę bo i tak poduchy świecą a nie chciało mi się tunelu odkręcać żeby numerki odczytać. Okazało się, że mam poprawiony sterownik
o proszę tutaj znalazłem dokładną informację
Cytuj:
Istnieje możliwość zablokowania sterownika w VW Golf, Jetta, Bora, Beetle oraz w modelach Seata i Skody z roczników 2000 i 2001 !!!
Próba połączenia za pomocą programu (lub innego urządzenia diagnostycznego) ze sterownikiem Airbag (lub uruchomienie funkcji auto detekcji sterownika) w w/w samochodach może spowodować jego zablokowanie. Objawia się to zapisaniem w pamięci sterownika kodu błędu nr 65535 (oznaczającym uszkodzenie sterownika) oraz zaświeceniem na stałe kontrolki ostrzegawczej Airbag. Problem ten występuje tylko w samochodach wyposażonych w sterowniki o numerze 6Q0 909 605 A oraz 6Q0 909 605.
Aby uniknąć kłopotów należy przed próbą połączenia ze sterownikiem Airbag sprawdzić jego numer zapisany na obudowie. Jeśli numer ten jest identyczny z powyższym jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia. W przeciwnym przypadku można bezpiecznie przeprowadzić diagnostykę. Problem ten może być spowodowany błędem w oprogramowaniu sterownika, czego dowodem może być fakt wycofania go ze sprzedaży i zastąpienie go sterownikiem o numerze 1C0 909 605 A, który jest pozbawiony defektu.
Jeśli w wyżej wymienionych modelach samochodów, z roku 2000 i 2001, nie świeci się kontrolka Airbag to najlepiej nie łączyć się z tym sterownikiem ani nie wykonywać auto detekcji sterownika.