Teraz jest 27.04.2024, 19:51



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Czujnik skrętu?? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.12.2008, 07:17
Lokalizacja: lubelskie
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: LVF - 5b.
Samochód: Fabia MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post 
Jest kilka rodzajów do 2002 robili TRW z przewodem (a nie wtyczką przy czujniku). Różnią się nie tylko sposobem podłącznia przewodu, ale również budową. Są też wspomagania z Koyo. Wszystko zależy od tego z którego roku jest Twoja Fabia, a raczej od tego jaki czujnik w niej siedzi. Ten z podanego linku np. do mojej się nie nadaje.


24.12.2008, 12:53
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Moja tez jest 2001 czyli podchodzi ten czujnik bez wtyczki przy czujniku i widze ze jest on najdroższy :sciana:


24.12.2008, 13:03

Dołączył(a): 07.12.2008, 07:17
Lokalizacja: lubelskie
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: LVF - 5b.
Samochód: Fabia MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post 
Jest już tyle wątków o tym problemie ze wspomaganiem, ale skoro zacząłem w tym, to też tutaj będę kontynuował.
Pewnie pomyślicie, że jakiś nawiedzony, że zamiast pojechac do ASO to coś ciągle kombinuje.
No więc, problem ze wspomaganiem trwa nadal, prawie ...
Okres świąteczny nie był zbyt intesywny jeśli chodzi o jeżdżenie, ale mimo to zajrzałem do mojego ulubionego ASO. Powiedziałem kierownikowi serwisu, że wymieniłem czujnik, że poprawiłem wiązkę i że nadal występują te same objawy.
Nie wspomniałem, że zaopatrzyłem się już w co trzeba do diagnostyki komputerowej - a co!!! :banana: .
Kierownik nawet nie dał mi dokończyć i powiedział, że to typowe objawy padu pompy, że pompy do 2002 były w piance, że wilgoć, że z tego powodu szlag je trafia i że 2000PLN plus montaż i mam z głowy :crazy: .
Podziękowałem i pojechałem z tą wiedzą do domu.
Wymontowałem pompę (chyba zrobię fotorelację bo cyknąłem parę fotek).
Faktycznie pianka będąca chyba wyciszeniem (sic!) pompy była od stóp do głów nasiąknięta wodą. Pianka poszła do kosza. Wyszprejowałem pompę w celu usunięcia wilgoci, zamontowałem, podłączyłem i jazda. Jazda była krótka - zapaliła się kontrolka a pompa "chodziła" jak jej się podobało.
Wilgoć przedostała się do środka pomyślałem ??? .
Wróciłem do garażu i wymontowałem pompę - mam już w tym dużą wprawę :banana: .
Odkręciłem plastikowy dekielek - ten od styków - i delikatnie podważając wkrętakiem powoli oddzieliłem go od korpusu. W tym momencie zorientowałem się, że potrzebuję nowej pompy :hysterical: : oddzielając dekielek oberwałem wewnętrzne, miedziane połączenia od elektroniki do styków.
Nie miałem juz wiele do stracenia: zdjąłem spodnią, aluminiową obudowę silnika przy pomocy noża - jest ona po prostu sklejona na silikon (genialne).
We wnętrzu nie było oczywiście żadnych zacieków ani śladów wilgoci.
Wykorzystując umiejętności jakie nabyłem 30 lat temu polutowałem co zostało oberwane, wyszprejowałem cały środek (elektronikę) żeby mieć jednak pewność, że żadna zdradziecka wilgoć się gdzieś nie przyczaiła, przykleiłem puszkę silikonem.
Po wmontowaniu pompy ruszyłem na przejażdżkę. Na pocżątku było ok ale po chwili zaczęło mulić, potem mrugać światełkami ble, ble, ble...
Wróciłem do domu. Podłączyłem kompa - brak błędów.
Wtedy wpadłem na pomysł, żeby podłączyć stary czujnik, który wożę w bagażniku z nadzieją, że kiedyś wpadnę do hurtowni w celu odebrania kaucji. Bez wymontowywania nowego czujnika, odłączyłem jedynie wtyczkę i wpiąłem stary czujnik w odpowiednie miejsce, a sam świeżo podłączony czujnik pozostawiłem na zewnątrz. Przed uruchomieniem silnika czujnik solidnie wyszprejowałem przeciwko wilgoci (ta czynność wchodzi już mi w krew :mrgreen: ). Uruchomiłem silnik. Oczywiście wspomaganie nie działa, bo czujnik nie był na swoim miejscu, ale po kilku minutach ani razu pompa samoistnie nie zwiększyła swoich obrotów, co było do tej pory "normalne". Ciągle ma te swoje "spoczynkowe" ok. 1300 obrotów/minutę.
Czujnik zapakowałem w folię i podwiesiłem za halogenem.
Dziś zrobiłem 100 km i pomimo, że oczywiście wspomaganie nie działa, a właściwie działa tylko "spoczynkowo", to ani razu nie zaczęły mrugać światełka z powodu niekontrolowanego zwiększania obrotów pompy.
Wniosek na razie jest taki: pompa jest ok. To niepotrzebne załączanie się pompy raczej spowodowane jest jakąś pierdółką na stykach czujnika lub wilgocią w jego wnętrzu.
Następnym krokiem będzie zamiana czujnik - stary czujnik wróci na swoje miejsce.
Cdn...


04.01.2009, 21:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
Post 
juzer odpisz jak skończysz wstawiać czujnik stary co dalej się dzieje , ja mam wstawiony z powrotem stary po tym jaką wojenkę przeszedłem u siebie z ponoć nowym który mi wstawiał prywatny serwis i na razie chodzi, pozdrawiam.

_________________
Moja Niunia.


05.01.2009, 06:58
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja w piątek wymieniłem czujnik(299 zł) i jak narazie jest wszystko ok.


05.01.2009, 16:23

Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
Post 
Miro108 gdzie nabyłeś czujni w takiej cenie, rozumiem że TRW.

_________________
Moja Niunia.


05.01.2009, 19:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.09.2008, 17:30
Lokalizacja: EL
Posty: 76
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Województwo: łódzkie
Post 
juzer napisał(a):
W tym momencie zorientowałem się, że potrzebuję nowej pompy


No i prawie z krzesła spadłem..... to Ci się udało. Czekam na zakończenie historii.

_________________
Pozdrawiam,
el_kamilus


05.01.2009, 20:30
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Byłem dzisiaj w Serwisie typu "Servis" gdzie podłączono moją Skodziankę pod kompa.
Błędów brak !! - Komp wykazał, że wszystko OK.
Poziom płynu w zbiorniczku - odpowiedni, wycieków nie ma.
Normalnie jestem w szoku !!
A wspomagania jak nie było tak nie ma :(

Podjechałem także dzisiaj do Serwisu Plichta zasięgnąć informacji.
Podłączenie kompa pod Skodziankę 110 zł.
Sprawdzenie czujnika skrętu i poszukiwanie lokalizacji błędu plus 190 zł
Sprawdzenie pompy i magistrali w poszukiwaniu lokalizacji błędu plus ok 200 zł.
RAZEM ponad 500 zł.

W każdym razie komp nie wskaże bezpośrednio usterki, a tylko naprowadzi mechanika gdzie dalej szukać i za to wszystko kasują takie pieniądze.
Informacje te zostały mi przekazane przez servisanta "Plichta Gdynia"

>>>>>>>>>
Pozdróóófka


05.01.2009, 21:13

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
MARINESKU kupilem go w sklepie w Rzeszowie (podkarpacie) i zapomnialem dodac ze musze jeszcze oddac stary...


05.01.2009, 21:44

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Byłem na ponownej diagnostyce w ASO
Uszkodzona pompa którą wymienili - koszt wymiany 2 tyś zł, do tego umyli mi samochód nawet w środku > za gratis i dostałem 2 lata gwarancji na pompę.
Diagnoza uszkodzony tranzystor mocy.

Może ktoś chciałby odkupić moją pompę, chętnie odsprzedam.
Kontakt przez e-mail.

Pozdróófka


19.01.2009, 06:49

Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
Post 
Ten gratis to Ci się należy jak św...... koryto bo każde zakupione części w ASO są objęte 2 letnią gwarancją pod warunkiem że zostaną zamontowane w serwisie, pozdrawiam.

_________________
Moja Niunia.


19.01.2009, 20:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.08.2007, 18:17
Lokalizacja: białystok
Posty: 58
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
Post 
Witam.
Mam problem z pompą. Napewno jest do wymiany, sprawdzałem w 2 różnych źródłach. Pompa jest firmy trw. Rozgądam się za używanymi. Czy przy wymianiie pompy też muszę zmienić czujnik skrętu, czy ten co jest może zostać- jest sprawny. Czy każda pompa trw - używka, będzie pasować (anglik, polska)?
Pozdrawiam i prosze o omoc.


03.02.2009, 10:39
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witaj.
Przerabiałem ten problem i mogę podzielić się uwagami.
Po pierwsze musisz być pewny ze to pompa, a sam tego nie stwierdzisz.
Jeśli oddasz samochód do mechanika który ma komputer z podstawowym oprogramowaniem /a nie rozszerzonym/ to nie wykaże błędu pompy - /na 100% sprawdzałem na 3 takich kompach/.
Po drugie nie musisz wymieniać czujnika skrętu.
Po trzecie - na Twoim miejscu nie kupowałbym używki.
Za używkę zapłacisz ok 800 zł i nie masz pewności, że będzie chodziła przez rok, 2 lata, czy 3 :(
Nowa kosztuje /na Allegro/ ok 1200 zł i masz 2 lata gwarancji.
Do tego dolicz olej do wspomagania który jest drogi, plus robocizna.
W każdym razie zamkniesz się w kwocie nawet w ASO w sumie ok 1600 zł.
Pompa TRW pasuje do każdego modelu z Skody z TRW.
Ja Ci radzę jechać do ASO. Zapłacisz ok 150 zł za diagnozę i będziesz miał pewność, że to pompa.
Pompę kup z Allegro, a wymianę zleć w ASO.
ASO bierze ok 450 zł /wymiana pompy plus olej/
To są moje dobre rady.


Pozdróóófka
:browar:


03.02.2009, 11:22

Dołączył(a): 10.08.2007, 18:17
Lokalizacja: białystok
Posty: 58
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
Post 
"Deron"

Dzięki za informacje. Chciałbym doprecyzować. Każda pompa trw pasuje( ibiza,polo,cordoba,fabia-chyba te same montowali). Co do nowej to dają gwarancje na rok góra 2 lata (jeżeli wymieniona w ASO i zwrot starej). Jestem pewny że to pompa, w 2 źródłach sprawdzałem (kolega pracuje w ASO vw). Na allegro jest masa używek od 500 do 800 zł (gwarancja od 1 do 3 miesięcy). Jest różnica 600 a 1600. Jak pochodzi miesiąc to i rok może.


03.02.2009, 16:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.12.2008, 07:17
Lokalizacja: lubelskie
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: LVF - 5b.
Samochód: Fabia MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post 
@Tomek1981
Opisz w dwóch zdaniach objawy padu twojej pompy.


03.02.2009, 20:25
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 323 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL