|
|
Teraz jest 15.05.2024, 02:54
|
[F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 21.08.2014, 17:22 Posty: 17
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Witam, jestem rowniez po łataniu wiązki (po stracie przedniego lewego kierunkowskazu). Nie dosc ze wiazka byla opleciona izolacja, to jeszcze byl rozczepiony przewod od spryskiwacza tylnego, tak, ze plynem walilo prosto w ta nieszczesna wiazke (wygladalo na specjalnie rozczepione, a auto bylo serwisowane tylko w ASO skody przez mojego Ojca - wczesniejszego wlasciciela). Po pozbyciu sie izolacji zapach plynu, kable spuchniete dwurotnie i owe najciensze druciki czarno-biale od kierunkowskazow rozlecialy mi sie w rekach. Wymienilem je, wizazke podwiazalem na trytrytach bez izolacji i zobaczymy co wyskoczy nastepnego, oby juz nic. Masakra.
_________________ fabia 1,4mpi --> 1,8t AUM (w trakcie)
|
10.09.2014, 18:18 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2014, 17:22 Posty: 17
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Niestety reszta poleciała szybko, zaczęło się od przerywającego prędkościomierza, potem zniknął klakson, następnie wcieło wspomaganie kierownicy i wycieraczki a potem dyskoteka na wyświetlaczu i już nie odpalił. Walka z wiązką trwała 2 dni, wymieniłem wszystkie kable w sumie chyba 31 ich było od podszybia do komory silnika. Wycięte kable sprawdzałem omomierzem i niektóre wogole nie mialy przewodzenia. Polutowałem kablami o takich samych przekrojach z koszulkami termokurczliwymi, wiązke podwiesiłem i nie leży już w tej rynience, mam nadzieję, że to przeżyje dalsze użytkowanie.
Tak że jak komuś już cos w wiązce poleci, to zalecam wymiane wszystkich kabli, a nie tylko tego co nie kontaktuje, bo będzie robota 2 razy po jakimś czasie i dodatkowe koszta.
_________________ fabia 1,4mpi --> 1,8t AUM (w trakcie)
|
01.11.2014, 20:26 |
|
|
Dołączył(a): 08.10.2015, 12:08 Posty: 33
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Witam, mam chyba podobny problem, multum problemów, czy ktoś mógłby mi zrobić update wstawki z ppierwszej strony jak to naprawić ? ew. proszę o pw. pozdrawiam !
|
27.11.2015, 11:43 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
luku89 napisał(a): Wiązkę mam odizolowaną i podwieszoną, kable są całe. Jak samochód jest "zimny" to nie ma problemu z zegarami, gorzej jak przejadę parę kilometrów to tak jak pisałem po uruchomieniu silnika muszę czekać aż zegary zaskoczą i pojawia się wtedy choć nie zawsze drganie wskazówki temperatury. Ma ktoś jakiś pomysł na to? Mam to samo. Raz na jakis czas ( pierwszy raz zdarzylo mi sie to rok temu) zegary uruchamialy sie po czasie, teraz od kilku dni drga mi wskazowka( opisywalem to w innym temacie)
|
27.11.2015, 22:34 |
|
|
Dołączył(a): 25.09.2012, 13:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 67
Podziękował: 20
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Witam
Dawno tu nie pisałem , ale ostatnio podczas jazdy w deszczu stała się rzecz dziwna. Nagle wycieraczki przyspieszyły i światła nie działały (kierunkowskazy , awaryjne). Po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu silnika nadal wycieraczki działały , dopiero po odłączeniu końcówki z akumulatora przestały . Na drugi dzień założyłem kabel pod akumulator i wróciło wszystko do normy. Teraz jest wszystko prawidłowo ale przypuszczam , że przyczyną awarii była gnijąca wiązka elektryczna . Fabia jest z roku 2003 i myślę wymienić tą wiązkę . Chciałem zapytać ile może kosztować taka wymiana i gdzie można to zrobić w Krakowie. Za odpowiedz z góry bardzo dziękuje.
Pozdrawiam
|
11.12.2015, 11:22 |
|
|
Ekspert CAR SPA
Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Myślę, że koszt takiej operacji (wykonanej profesjonalnie) przybliża się do wartości samochodu... o ile mówimy o kompletnej wiązce...
_________________ Rallye Green Kosmetyka aut
|
11.12.2015, 12:58 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Kto w takim samochodzie, będzie wymieniał kompletną całą wiązkę, wycina się po przewodzie i wlutowuje nowe i wtedy koszt naprawy wynosi tak jak było pisane około 5 postów wyżej 200-300 zeta
|
11.12.2015, 14:41 |
|
|
Dołączył(a): 25.09.2012, 13:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 67
Podziękował: 20
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
andrzejk26 napisał(a): Kto w takim samochodzie, będzie wymieniał kompletną całą wiązkę, wycina się po przewodzie i wlutowuje nowe i wtedy koszt naprawy wynosi tak jak było pisane około 5 postów wyżej 200-300 zeta
Witaj andrzejk26 , rozsądnie piszesz - w takim samochodzie to można samemu w garażu wymienić przewody. Oczywiście potrwa to cały dzień ale trzeba tylko znaczyć pojedynczo który przewód się wycina i wlutowuje . Mam czas , jestem na emeryturze a koszty to zakup przewodów i dobra izolacja . Muszę jeszcze dodać , ze przy tej awarii , cały czas świeciła lampka kontrolna od wspomagania układu kierowniczego. Jednak i tak wymienię całą wiązke . Pozdrawiam
|
11.12.2015, 15:11 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12703
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
To może jeszcze taniej, a skutecznie: rozwinąć, wysuszyć, wyczyścić i podwiesić tak, jak robiono w ramach "akcji wiązka". Swoją fabię kupiłem już z podwieszoną wiązką i nigdy nie było objawów opisywanych w tym temacie.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
11.12.2015, 19:50 |
|
|
Dołączył(a): 25.09.2012, 13:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 67
Podziękował: 20
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Pewnie , że tak też można ale najpierw trzeba zobaczyć w jakim stanie jest izolacja na przewodach. Nigdy tam nie zaglądałem i raz w roku proszę mechanika żeby zrobił przegląd szczegółowy ale mnie nie informował , że mogę mieć gnijącą wiązkę elektryczną. Natomiast zwrócił mi uwagę , że muszę reflektory wyczyścić (plastik) bo światło daje słabe .
|
11.12.2015, 21:56 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12703
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Nie informował, bo nie zaglądał. Przecież nie będzie sobie utrudniał/wydłużał niepotrzebnie roboty. Takie rzeczy to tylko samemu sobie skontrolujesz i o nie zadbasz. Najemnik ci tego nie zrobi, a kaskę przytuli.
Reflektory to pewnie (standardowo) zmatowione od zewnątrz. Chociaż okopcone od środka też mogą być (takie wadliwe prawo drogowe).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
11.12.2015, 22:01 |
|
|
Dołączył(a): 21.06.2010, 20:53 Posty: 136
Podziękował: 3
Pomógł: 4
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Zwarcie w instalacji klimy - może to być przyczyna wiązki? Tak jeden człowiek stwierdził i zrzucił winę na wiązkę. Sprężarka chodzi, panel sprawny natomiast od komputera nie idzie prąd dalej. Pytanie czy sprawdzać wiązkę pod aku czy trzeba całą?
_________________ 1.9 TDI Elegance 1.9 TDI Ambient
|
21.07.2016, 13:00 |
|
|
Dołączył(a): 18.03.2017, 22:34 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Witam Jestem nowy na foum i zupełnie nowym użytkownikiem fabii staruszki z 2001 roku ,oczywiście silnik AUB klapie jak "dizel" denerwujące to jest bardzo , ale cóż koszta naprawy przewyższyć mogą wartość mojego pojazdu wiec tak się turlam . Mam jednak prośbę , ponieważ od czasu do czasu wariował mi prędkościomierz , pokazywał na postoju ,że jadę 100 /h , czasem mniej lub więcej po czym wszystko wracało do normy , postanowiłem sprawdzić nieszczęsną wiązkę . Odwinąłem ją z izolacji aż do samej grodzi , było sporo wody jednak przewody nie są "spuchnięte" izolacja wygląda zupełnie normalnie , przewody wyschły i są podwieszone bez oplotu , jednak po tej operacji prędkościomierz przestał wskazywać już cokolwiek , wygląda na to , że naruszyłem tym jakiś słaby punkt tej wiązki , wszystko inne w aucie działa normalnie , jedynie ten prędkościomierz i co za tym idzie nie zlicza kilometrów. Podłączałem fabinę pod VAGA i testowałem zegary , są sprawne . niestety nie mogę nie umiem zlokalizować nieszczęsnego impulsatora na skrzyni biegów , chciałem podejrzeć jakie przewody tam dochodzą i sprawdzić ich bieg i stan , niestety nie mogę tego zlokalizować , prośba jesli mógłby ktoś powiedzieć gdzie dokładnie na skrzyni mam szukać tego impulsatora , może udałoby by mi sie usunąć uszkodzenie . Bardzo dziekuje za pomoc .
|
29.03.2017, 15:41 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Jak byś ściągnął izolacje z przewodu to zobaczył być co zrobiła woda. Nie tak dawno robiłem fabię z AUA i też były problemy z kabelkami. Z zewnatrz wyglądały ok ale po zdjęciu izolacji nie było do czego lutować. Co do impulsatora to nie wiem czy będzie. Sygnał prędkości będzie brany z ABS-u, z czujników kół.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
29.03.2017, 15:48 |
|
|
Dołączył(a): 18.03.2017, 22:34 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] Gnijąca wiązka elektryczna
Własnie na forum tutaj wyczytałem ,że mój rocznik i dalsze bodajże do 2003 sygnał prędkości brały z impulsatora ze skrzyni biegów , ale ja już tydzień oglądam tą skrzynie i nie mogę wypatrzyć ani żadnego kabelka tam biegnącego ani impulsatora , wiec nie wiem jak to jest .
|
29.03.2017, 16:21 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|