Teraz jest 27.04.2024, 12:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F1] ogrzewanie +ciepło +regulacja 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
CityMan, a czy te "nastawy fabryczne" można zrobić tylko w ASO? Może jest na to jakaś odmową metoda? Ostatnio do ten problem się nasilił. Doszło do tego, że nawet przy pokrętle ustawionym na min temperaturę, z nawiewu waliło jak z pieca. Całe szczęści, że przy następnym dopaleniu auto problem zniknął, ale pytanie na jak długo? Co do cen tych "silniczków" to mnie dobiłeś :smutny:

PS. Jako ciekawostkę napiszę jak określił Fabie jeden elektryk samochodowy (notabene zdolny facet, potrafiący poradzić sobie z nietypowymi problemami) - "Fabia to samochód z plastiku, dla grzecznych, bogatych dzieci" :D


08.01.2007, 00:05
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Można zrobić to za pomocą VAG-a lub VAS-a.


08.01.2007, 16:01
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Nie jestem pewien ale chyba to się robi tak:

Obrazek

adres 08 (jednostka sterująca klimatyzacji)
funkcja 04 (wczytanie ustawień fabrycznych)
grupa 001


Ostatnio edytowano 08.01.2007, 19:59 przez kros, łącznie edytowano 1 raz



08.01.2007, 16:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
Jakiś miesiąc temy, przy przeglądzie autko było podłanczane do komputera (nie było to ASO). Problemy z nawiewem już sie w tedy pojawiały, więc rozumiem, że kontrola powinna wykazać jakieś błędy? Czy też może trzeba się dobrze znać na Skodach by je wychwycić?


08.01.2007, 19:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.11.2005, 17:23
Lokalizacja: ERW
Posty: 95
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Samochód: SEAT Ibiza 1.4 85KM Stylance
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post 
U mnie jak zaczyna szwankować ogrzewanie i obieg wewnętrzny(ten drugi znacznie częściej) to po podłączeniu do VAG'a mam błędy:
1596 - albo pokazuje zwarcie do masy albo przerwę
1271- jak wyżej
Błędy te są nie w sterowniku silnika , tylko w klimatyzacji adres 08.


08.01.2007, 19:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
U mnie jest to samo! Właśnie wygrzebałem wydruk z diagnozy silnika przeprowadzonej w ASO (prawie dokładnie rok temu, padła mi wtedy sonda lambda). Gościu coś gadał, że to małe błędy, nic nie znaczące, że to kwstia temp (a były to mrozy po -30 st) więc nie zaprzątałem tym sobie głowy.

Mam tam napisane coś takiego:

01271 030
Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68
Przerwa/zwarcie z plusem
sporadycznie

01271 041
Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68
Przerwa/zwarcie z plusem
sporadycznie

01596 041
Silnik wykonawczy klapy swiezego powietrza-/obiegu
zamknietego - V154
zablokowany lub bez napiecia

Czy to onacz, że mam do wymiany te silniczko o których wspominał CityMan?


08.01.2007, 21:14
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Być może, ale niekoniecznie, w załączeniu masz po czesku rozpisane te błędy, przyczyny, objawy i leczenie.
W obu przypadkach zalecają przeprowadzić nastawy fabryczne, biorąc pod uwagę, że to najszybsze i najtańsze leczenie, chyba warto od tego zacząć...


08.01.2007, 22:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
czyli jednak wizyta w ASO? Albo musze znaleść kogoś z Vagiem. Może na forum jest ktoś z okolic Białegostoku kto ma VAGa i potrafi go obsłużyć?


08.01.2007, 22:33
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A w czy może tkwić problem z efektywnością namuchu? Mam dwie fabie i w jednej był wymieniany jakiś czujnik przy konsoli. Po tej rozbiórce jakoś słabiej dmucha przy każdym położeniu wskaźnika....
Pzdr


09.01.2007, 00:58

Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37
Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-)
Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post no właśnie.....
miałem ten temat poruszać bo sporadycznie mi się tak działo szczególnie przy temperaturze powyżej minimum zaczynało buchać ciepłem jak z kotła ale po skreceniu wentylatora na zero i po chwili uruchomieniu go na nowo zaczeło znowu chłodzić :good: Przypominam sobie że jak robiłem badania przed zakupem VAG pokazał jakieś zwarcie w obwodzie klimy. Zbagatelizowałem to ale mysle ze trzeba sie za to zabrać....

_________________
life is brutal...


23.07.2007, 15:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.06.2007, 16:05
Lokalizacja: Giżycko/Białystok
Posty: 44
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia (h-back) Fresh+
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
szachu napisał(a):
U mnie jest to samo! Właśnie wygrzebałem wydruk z diagnozy silnika przeprowadzonej w ASO (prawie dokładnie rok temu, padła mi wtedy sonda lambda). Gościu coś gadał, że to małe błędy, nic nie znaczące, że to kwstia temp (a były to mrozy po -30 st) więc nie zaprzątałem tym sobie głowy.

Mam tam napisane coś takiego:

01271 030
Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68
Przerwa/zwarcie z plusem
sporadycznie

01271 041
Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68
Przerwa/zwarcie z plusem
sporadycznie

01596 041
Silnik wykonawczy klapy swiezego powietrza-/obiegu
zamknietego - V154
zablokowany lub bez napiecia

Czy to onacz, że mam do wymiany te silniczko o których wspominał CityMan?


I ja i ja i ja mam to samooo... !
Kody 1271 i 1596 po sczytaniu sekcji "klimatyzacja" oraz objawy identyczne jak w samochodach mrek33 i szachu...
Do nich dołącza też jakiś 1317 (Szyna danych CAN data bus - Sterownik deski wskaźników (J285) ale podejrzewam że on ma coś wspólnego z samym VAGiem...?

Panowie i jak poradziliście sobie z problemem?


08.10.2008, 17:33
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
troszeczkę odświeżę kotleta w tym zakresie, że po montażu klimy jestem trochę "mądrzejszy" w temacie: u mnie jest tak, że jak mam klimę wyłączoną a dam nadmuch ciepłego powietrza, to czujnik temperatury działa i będzie walił gorącym aż uzyska zadaną temperaturę. Najszybciej dochodzi do żądanej temperatury jak dam nadmuch szyba/nogi. A jak już temperaturę uzyska to trzyma, dmucha odpowiednio letnim bądź cieplejszym. Tu żadne operacje typu jest zimno - ustawiam 18 st zaczyna dawać gorąc przestawiam na max i wracam na 18 st nic nie zmieniają. Będzie dawać gorącym aby jak najszybciej osiągnąć te 18 st. I tak to (wg człowieka, który mi to montował a to z kolei człowiek z ASO) właśnie powinno działać.


07.01.2009, 10:58
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.03.2006, 12:43
Lokalizacja: Łęczyca
Posty: 129
Podziękował: 4
Pomógł: 5

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Sedan JOY
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
witam

ja mam taki przypadek ,klima wyłączona, -10 na zewnątrz a mi z kratek wieje ciepłe ale nie gorące powietrze pokrętło ustawione na max w prawo, silniczki (klapki ciepło- zimno i obiegu wew) sprawdzone działają ok, czy może być uszkodzony czujnki ten w panelu nawiewu obok przycisku AC ???????????????,jak zdejmiemy ten plastik to czujnik jest widoczny

pozdrawiam

_________________
Obrazek


09.01.2009, 10:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.09.2008, 17:30
Lokalizacja: EL
Posty: 76
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Województwo: łódzkie
Post 
Pisząc, że leci Ci ciepłe powietrze to znaczy że wszystko działa. Nie będzie Ci buchać gorącym bo to nie tak działa. Max nie oznacza, że będzie Ci grzało w nieskończoność czy też do 30 stopni. Po prostu będzie leciało cały czas ciepłe powietrze a nie wyrównywało do innej zadaje temperatury.

_________________
Pozdrawiam,
el_kamilus


09.01.2009, 18:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
ja mam podobny problem, przestała mi działać klima ( chłodzenie ), gdy przełączę na AC silnik dostaję obciążenie i spalanie z 0.5l skacze na 0.7l

Siła nawiewu też jakby osłabła, 4 chodzi jak 3 a na jedynce prawie brak nawiewu
Vag wywalił takie błędy:

1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu
zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY
819 Nie znany kod błędu
sygnał za mały

czy to oznacza ,że problem leży w sterowaniu temperaturą, czyli sam układ klimatyzacji ( mechaniczny ) jest ok? tj nie trzeba nabijać klimy gazem? i czy w ogóle vag pokazuje niski poziom czynnika?

a dodatkowo przy scanie silnika pokazuje mi błąd 18049, na forum znalazłem info ,że jest to związane z klimą, ale brak szczegółowego wyjaśnienia


09.04.2010, 01:05
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL