|
|
Teraz jest 27.04.2024, 12:37
|
[F1] ogrzewanie +ciepło +regulacja
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
CityMan, a czy te "nastawy fabryczne" można zrobić tylko w ASO? Może jest na to jakaś odmową metoda? Ostatnio do ten problem się nasilił. Doszło do tego, że nawet przy pokrętle ustawionym na min temperaturę, z nawiewu waliło jak z pieca. Całe szczęści, że przy następnym dopaleniu auto problem zniknął, ale pytanie na jak długo? Co do cen tych "silniczków" to mnie dobiłeś
PS. Jako ciekawostkę napiszę jak określił Fabie jeden elektryk samochodowy (notabene zdolny facet, potrafiący poradzić sobie z nietypowymi problemami) - "Fabia to samochód z plastiku, dla grzecznych, bogatych dzieci"
|
08.01.2007, 00:05 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Można zrobić to za pomocą VAG-a lub VAS-a.
|
08.01.2007, 16:01 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Nie jestem pewien ale chyba to się robi tak:
adres 08 (jednostka sterująca klimatyzacji)
funkcja 04 (wczytanie ustawień fabrycznych)
grupa 001
Ostatnio edytowano 08.01.2007, 19:59 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
08.01.2007, 16:43 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Jakiś miesiąc temy, przy przeglądzie autko było podłanczane do komputera (nie było to ASO). Problemy z nawiewem już sie w tedy pojawiały, więc rozumiem, że kontrola powinna wykazać jakieś błędy? Czy też może trzeba się dobrze znać na Skodach by je wychwycić?
|
08.01.2007, 19:18 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2005, 17:23 Lokalizacja: ERW Posty: 95 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Samochód: SEAT Ibiza 1.4 85KM Stylance
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
U mnie jak zaczyna szwankować ogrzewanie i obieg wewnętrzny(ten drugi znacznie częściej) to po podłączeniu do VAG'a mam błędy:
1596 - albo pokazuje zwarcie do masy albo przerwę
1271- jak wyżej
Błędy te są nie w sterowniku silnika , tylko w klimatyzacji adres 08.
|
08.01.2007, 19:49 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
U mnie jest to samo! Właśnie wygrzebałem wydruk z diagnozy silnika przeprowadzonej w ASO (prawie dokładnie rok temu, padła mi wtedy sonda lambda). Gościu coś gadał, że to małe błędy, nic nie znaczące, że to kwstia temp (a były to mrozy po -30 st) więc nie zaprzątałem tym sobie głowy.
Mam tam napisane coś takiego:
01271 030
Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68
Przerwa/zwarcie z plusem
sporadycznie
01271 041
Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68
Przerwa/zwarcie z plusem
sporadycznie
01596 041
Silnik wykonawczy klapy swiezego powietrza-/obiegu
zamknietego - V154
zablokowany lub bez napiecia
Czy to onacz, że mam do wymiany te silniczko o których wspominał CityMan?
|
08.01.2007, 21:14 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Być może, ale niekoniecznie, w załączeniu masz po czesku rozpisane te błędy, przyczyny, objawy i leczenie.
W obu przypadkach zalecają przeprowadzić nastawy fabryczne, biorąc pod uwagę, że to najszybsze i najtańsze leczenie, chyba warto od tego zacząć...
|
08.01.2007, 22:16 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
czyli jednak wizyta w ASO? Albo musze znaleść kogoś z Vagiem. Może na forum jest ktoś z okolic Białegostoku kto ma VAGa i potrafi go obsłużyć?
|
08.01.2007, 22:33 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A w czy może tkwić problem z efektywnością namuchu? Mam dwie fabie i w jednej był wymieniany jakiś czujnik przy konsoli. Po tej rozbiórce jakoś słabiej dmucha przy każdym położeniu wskaźnika....
Pzdr
|
09.01.2007, 00:58 |
|
|
Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37 Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-) Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
no właśnie.....
miałem ten temat poruszać bo sporadycznie mi się tak działo szczególnie przy temperaturze powyżej minimum zaczynało buchać ciepłem jak z kotła ale po skreceniu wentylatora na zero i po chwili uruchomieniu go na nowo zaczeło znowu chłodzić Przypominam sobie że jak robiłem badania przed zakupem VAG pokazał jakieś zwarcie w obwodzie klimy. Zbagatelizowałem to ale mysle ze trzeba sie za to zabrać....
_________________ life is brutal...
|
23.07.2007, 15:23 |
|
|
Dołączył(a): 17.06.2007, 16:05 Lokalizacja: Giżycko/Białystok Posty: 44
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia (h-back) Fresh+
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
szachu napisał(a): U mnie jest to samo! Właśnie wygrzebałem wydruk z diagnozy silnika przeprowadzonej w ASO (prawie dokładnie rok temu, padła mi wtedy sonda lambda). Gościu coś gadał, że to małe błędy, nic nie znaczące, że to kwstia temp (a były to mrozy po -30 st) więc nie zaprzątałem tym sobie głowy.
Mam tam napisane coś takiego:
01271 030 Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68 Przerwa/zwarcie z plusem sporadycznie
01271 041 Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68 Przerwa/zwarcie z plusem sporadycznie
01596 041 Silnik wykonawczy klapy swiezego powietrza-/obiegu zamknietego - V154 zablokowany lub bez napiecia
Czy to onacz, że mam do wymiany te silniczko o których wspominał CityMan?
I ja i ja i ja mam to samooo... !
Kody 1271 i 1596 po sczytaniu sekcji "klimatyzacja" oraz objawy identyczne jak w samochodach mrek33 i szachu...
Do nich dołącza też jakiś 1317 (Szyna danych CAN data bus - Sterownik deski wskaźników (J285) ale podejrzewam że on ma coś wspólnego z samym VAGiem...?
Panowie i jak poradziliście sobie z problemem?
|
08.10.2008, 17:33 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
troszeczkę odświeżę kotleta w tym zakresie, że po montażu klimy jestem trochę "mądrzejszy" w temacie: u mnie jest tak, że jak mam klimę wyłączoną a dam nadmuch ciepłego powietrza, to czujnik temperatury działa i będzie walił gorącym aż uzyska zadaną temperaturę. Najszybciej dochodzi do żądanej temperatury jak dam nadmuch szyba/nogi. A jak już temperaturę uzyska to trzyma, dmucha odpowiednio letnim bądź cieplejszym. Tu żadne operacje typu jest zimno - ustawiam 18 st zaczyna dawać gorąc przestawiam na max i wracam na 18 st nic nie zmieniają. Będzie dawać gorącym aby jak najszybciej osiągnąć te 18 st. I tak to (wg człowieka, który mi to montował a to z kolei człowiek z ASO) właśnie powinno działać.
|
07.01.2009, 10:58 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2006, 12:43 Lokalizacja: Łęczyca Posty: 129
Podziękował: 4
Pomógł: 5
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Sedan JOY
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
witam
ja mam taki przypadek ,klima wyłączona, -10 na zewnątrz a mi z kratek wieje ciepłe ale nie gorące powietrze pokrętło ustawione na max w prawo, silniczki (klapki ciepło- zimno i obiegu wew) sprawdzone działają ok, czy może być uszkodzony czujnki ten w panelu nawiewu obok przycisku AC ???????????,jak zdejmiemy ten plastik to czujnik jest widoczny
pozdrawiam
_________________
|
09.01.2009, 10:14 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2008, 17:30 Lokalizacja: EL Posty: 76
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Województwo: łódzkie
|
Pisząc, że leci Ci ciepłe powietrze to znaczy że wszystko działa. Nie będzie Ci buchać gorącym bo to nie tak działa. Max nie oznacza, że będzie Ci grzało w nieskończoność czy też do 30 stopni. Po prostu będzie leciało cały czas ciepłe powietrze a nie wyrównywało do innej zadaje temperatury.
_________________ Pozdrawiam,
el_kamilus
|
09.01.2009, 18:41 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
ja mam podobny problem, przestała mi działać klima ( chłodzenie ), gdy przełączę na AC silnik dostaję obciążenie i spalanie z 0.5l skacze na 0.7l
Siła nawiewu też jakby osłabła, 4 chodzi jak 3 a na jedynce prawie brak nawiewu
Vag wywalił takie błędy:
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu
zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY
819 Nie znany kod błędu
sygnał za mały
czy to oznacza ,że problem leży w sterowaniu temperaturą, czyli sam układ klimatyzacji ( mechaniczny ) jest ok? tj nie trzeba nabijać klimy gazem? i czy w ogóle vag pokazuje niski poziom czynnika?
a dodatkowo przy scanie silnika pokazuje mi błąd 18049, na forum znalazłem info ,że jest to związane z klimą, ale brak szczegółowego wyjaśnienia
|
09.04.2010, 01:05 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|