|
|
Teraz jest 27.04.2024, 06:37
|
[F1] ogrzewanie +ciepło +regulacja
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31 Lokalizacja: Gogolin Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
|
Barnim napisał(a): ja mam podobny problem, przestała mi działać klima ( chłodzenie ), gdy przełączę na AC silnik dostaję obciążenie i spalanie z 0.5l skacze na 0.7l
Siła nawiewu też jakby osłabła, 4 chodzi jak 3 a na jedynce prawie brak nawiewu Vag wywalił takie błędy:
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY 1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68 zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68 zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY 1596 Nie znany kod błędu zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY 819 Nie znany kod błędu sygnał za mały
czy to oznacza ,że problem leży w sterowaniu temperaturą, czyli sam układ klimatyzacji ( mechaniczny ) jest ok? tj nie trzeba nabijać klimy gazem? i czy w ogóle vag pokazuje niski poziom czynnika?
a dodatkowo przy scanie silnika pokazuje mi błąd 18049, na forum znalazłem info ,że jest to związane z klimą, ale brak szczegółowego wyjaśnienia
Jeśli chodzi o regulacje temperatury to Wszystko masz w Dziale we własnym zakresie (manual)
|
09.04.2010, 09:01 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
wiem ,że mam manula jak naprawić silnik klapki, tu piszę o czym innym, regulacja temperatury, działa tylko nie działa chłodzenie AC, mimo ,że sprężarka się załącza
|
09.04.2010, 09:19 |
|
|
Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31 Lokalizacja: Gogolin Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
|
Barnim napisał(a): wiem ,że mam manula jak naprawić silnik klapki, tu piszę o czym innym, regulacja temperatury, działa tylko nie działa chłodzenie AC, mimo ,że sprężarka się załącza
z kodu 00819 wynikać może,ze czujnik wysokiego ciśnienia G65 jest do wymiany lub masz zbyt mało czynnika chłodzącego w układzie lub wtyczka przy czujniku jest uszkodzona -wszystko trzeba sprawdzić - powodzenia - ja obstawiam za mało czynnika sprawdź vagiem jakie nasz ciśnienie grupa 002 pole nr2 .
|
09.04.2010, 10:44 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
blok numer 2, parametr 2: 0 bar...
parametr 3: 6 przy wyłączonym AC, 3 przy włączonym - ale nie wiem co to znaczy
błędy
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu
zablokowany lub brak napięcia
czyli czynnik uciekł i klapki do remontu ? dziwne ,że ten czynnik tak spier..wyparował, 2 tygodnie temu klima chodziła
|
09.04.2010, 21:17 |
|
|
Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31 Lokalizacja: Gogolin Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
|
Barnim napisał(a): blok numer 2, parametr 2: 0 bar...
parametr 3: 6 przy wyłączonym AC, 3 przy włączonym - ale nie wiem co to znaczy
Masz brak ciśnienia po stronie wysokiej (j.w. sprawdź czynnik)
Grupa nr 002 pole nr4 pokazuje temp z czujnika parownika G263 (ile tu masz?)
|
09.04.2010, 21:31 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
15'C
|
09.04.2010, 21:37 |
|
|
Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31 Lokalizacja: Gogolin Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
|
No to musisz sprawdzić rzeczy o których pisałem powyżej (G65, uzupełnić czynnik, sprawdzić kablarnię do G65).
|
09.04.2010, 21:50 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
jutro sprawdzę ciśnienie manometrem ( takim do klimy ) i resztę
tylko jedno pytanie, bo widzę ,że jesteś biegły w temacie, czy to normalne ,że ten czynnik się ulotnił? chociaż klima już pod koniec ubiegłego sezonu słabo chłodziła... ( co jakiś czas trzeba go uzupełniać? )
do tego sprężarka od czasu do czasu świergoliła ( buczała ) , ale tak ponoć fabie mają, koledze też tak robi i nawet serwis skody mówił ,że to ok, ponoć tylko dokładane klimy tego nie miały
|
09.04.2010, 21:59 |
|
|
Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08 Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Klime trzeba nabijac czynnikiem chlodzacym. Nie ma reguly co ile - zalezy to od tego jak czesto uzywasz klimatyzacji. Podjedz do kogos kto napelnia klime w Tychach koszt 150 zl, robia Ci test cisnienia, napelniaja klime, uzupelniaja tam jakis olej w razie jak proba szczelnosci wyjdzie zle to kontrast ktory wciepuja podczas uzupelniania wyjdzie przez dziurki i bedzie go ladnie widac a co za tym idzie bedzie widac gdzie czynnik ucieka.
|
09.04.2010, 22:10 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
w kwietniu nabiłem klimę, przed nabiciem gościu zrobił test szczelności 20min azotem, wyszło ok,
Teraz znowu klima padła, stopniowo coraz słabiej chodziła a teraz gdy ja włączę silnik dostaje obciążenie a z klimy wydobywa się taki syyyyyczący odgłos:
Vag blok danych 2 - przy klimie wyłączonej:
0.00 %
2 bary
6
25.0 stopni
Vag blok danych 2 - przy klimie włączonej:
82.00 %
4 bary
0
21.0 stopni
Vag blok danych 2 - przy klimie wyłączonej 5 min
85.00%
6 barów
0
22.0
co z tego wynika, za mało czynnika? w postach powyżej przestawiam sytuację przed nabiciem
Ostatnio edytowano 21.05.2010, 23:19 przez Barnim, łącznie edytowano 1 raz
|
21.05.2010, 19:43 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
_________________ 1.8T 301HP
|
21.05.2010, 22:48 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
dzięki ale problemem nie są te klapki tylko klimatyzacja ( nie potrzebie wpisywałem te błędy ) sorry
czy ktoś może zinterpretować - odczyt wartości ciśnienia w klimie?
|
21.05.2010, 23:22 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27 Lokalizacja: Łódź Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
Panowie, proszę o poradę w takiej sprawie.
Dzisiaj (wcześniej też dwa razy się to zdarzało) przy ustawieniu pokrętła temp. na MIN (na maxa w lewo) zaczęło mi walić gorące powietrze tak ze 4 sekundy po czym zimne, za chwilę znowu gorące i po paru sekundach znów zimne. Dodam, że to wszystko przy wyłączonej klimie. Jak ją włączam wszystko jest ok. Czujnik nie zasłonięty, a kierunek nawiewu ustawiony na twarz.
Auto na gwarancji. Co to może być? Czy mam jechać do ASO, czy też jest to norma w układzie climatic?
Proszę bardziej doświadczonych o radę i pozdrawiam wszystkich
|
27.05.2010, 16:47 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
tak się dzieje, jak wieje po twarzy to późno to dociera do czujnika
Jak mi tak zaczyna wariować to ustawiam szyba-nogi, zaraz wraca do normy
|
27.05.2010, 19:41 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27 Lokalizacja: Łódź Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
Barnim napisał(a): tak się dzieje, jak wieje po twarzy to późno to dociera do czujnika
Możesz to rozwinąć bo nie rozumiem. Jak ustawienie jest na kabinę to chyba właśnie szybciej powinno docierać do czujnika, który jest obok kratek nawiewów. Jeżeli się mylę to mnie sprostuj.
I druga rzecz czy to jest norma? bo piszesz, że też tak masz.
|
27.05.2010, 20:52 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|