Teraz jest 27.04.2024, 06:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F1] ogrzewanie +ciepło +regulacja 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31
Lokalizacja: Gogolin
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
Post 
Barnim napisał(a):
ja mam podobny problem, przestała mi działać klima ( chłodzenie ), gdy przełączę na AC silnik dostaję obciążenie i spalanie z 0.5l skacze na 0.7l

Siła nawiewu też jakby osłabła, 4 chodzi jak 3 a na jedynce prawie brak nawiewu
Vag wywalił takie błędy:

1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu
zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY
819 Nie znany kod błędu
sygnał za mały

czy to oznacza ,że problem leży w sterowaniu temperaturą, czyli sam układ klimatyzacji ( mechaniczny ) jest ok? tj nie trzeba nabijać klimy gazem? i czy w ogóle vag pokazuje niski poziom czynnika?

a dodatkowo przy scanie silnika pokazuje mi błąd 18049, na forum znalazłem info ,że jest to związane z klimą, ale brak szczegółowego wyjaśnienia


Jeśli chodzi o regulacje temperatury to Wszystko masz w Dziale we własnym zakresie (manual)


09.04.2010, 09:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
wiem ,że mam manula jak naprawić silnik klapki, tu piszę o czym innym, regulacja temperatury, działa tylko nie działa chłodzenie AC, mimo ,że sprężarka się załącza


09.04.2010, 09:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31
Lokalizacja: Gogolin
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
Post 
Barnim napisał(a):
wiem ,że mam manula jak naprawić silnik klapki, tu piszę o czym innym, regulacja temperatury, działa tylko nie działa chłodzenie AC, mimo ,że sprężarka się załącza

z kodu 00819 wynikać może,ze czujnik wysokiego ciśnienia G65 jest do wymiany lub masz zbyt mało czynnika chłodzącego w układzie lub wtyczka przy czujniku jest uszkodzona -wszystko trzeba sprawdzić - powodzenia - ja obstawiam za mało czynnika sprawdź vagiem jakie nasz ciśnienie grupa 002 pole nr2 .


09.04.2010, 10:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
blok numer 2, parametr 2: 0 bar...

parametr 3: 6 przy wyłączonym AC, 3 przy włączonym - ale nie wiem co to znaczy

błędy

1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu
zablokowany lub brak napięcia


czyli czynnik uciekł i klapki do remontu ? dziwne ,że ten czynnik tak spier..wyparował, 2 tygodnie temu klima chodziła


09.04.2010, 21:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31
Lokalizacja: Gogolin
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
Post 
Barnim napisał(a):
blok numer 2, parametr 2: 0 bar...



parametr 3: 6 przy wyłączonym AC, 3 przy włączonym - ale nie wiem co to znaczy
???
Masz brak ciśnienia po stronie wysokiej (j.w. sprawdź czynnik)

Grupa nr 002 pole nr4 pokazuje temp z czujnika parownika G263 (ile tu masz?)


09.04.2010, 21:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
15'C


09.04.2010, 21:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31
Lokalizacja: Gogolin
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
Post 
Barnim napisał(a):
15'C

No to musisz sprawdzić rzeczy o których pisałem powyżej (G65, uzupełnić czynnik, sprawdzić kablarnię do G65).


09.04.2010, 21:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
jutro sprawdzę ciśnienie manometrem ( takim do klimy ) i resztę
tylko jedno pytanie, bo widzę ,że jesteś biegły w temacie, czy to normalne ,że ten czynnik się ulotnił? chociaż klima już pod koniec ubiegłego sezonu słabo chłodziła... ( co jakiś czas trzeba go uzupełniać? )
do tego sprężarka od czasu do czasu świergoliła ( buczała ) , ale tak ponoć fabie mają, koledze też tak robi i nawet serwis skody mówił ,że to ok, ponoć tylko dokładane klimy tego nie miały


09.04.2010, 21:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08
Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Klime trzeba nabijac czynnikiem chlodzacym. Nie ma reguly co ile - zalezy to od tego jak czesto uzywasz klimatyzacji. Podjedz do kogos kto napelnia klime w Tychach koszt 150 zl, robia Ci test cisnienia, napelniaja klime, uzupelniaja tam jakis olej w razie jak proba szczelnosci wyjdzie zle to kontrast ktory wciepuja podczas uzupelniania wyjdzie przez dziurki i bedzie go ladnie widac a co za tym idzie bedzie widac gdzie czynnik ucieka.


09.04.2010, 22:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
w kwietniu nabiłem klimę, przed nabiciem gościu zrobił test szczelności 20min azotem, wyszło ok,
Teraz znowu klima padła, stopniowo coraz słabiej chodziła a teraz gdy ja włączę silnik dostaje obciążenie a z klimy wydobywa się taki syyyyyczący odgłos:
Vag blok danych 2 - przy klimie wyłączonej:
0.00 %
2 bary
6
25.0 stopni

Vag blok danych 2 - przy klimie włączonej:
82.00 %
4 bary
0
21.0 stopni

Vag blok danych 2 - przy klimie wyłączonej 5 min
85.00%
6 barów
0
22.0

co z tego wynika, za mało czynnika? w postach powyżej przestawiam sytuację przed nabiciem


Ostatnio edytowano 21.05.2010, 23:19 przez Barnim, łącznie edytowano 1 raz



21.05.2010, 19:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 61889e95af
moze pomoze

_________________
1.8T 301HP


21.05.2010, 22:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
dzięki ale problemem nie są te klapki tylko klimatyzacja ( nie potrzebie wpisywałem te błędy ) sorry

czy ktoś może zinterpretować - odczyt wartości ciśnienia w klimie?


21.05.2010, 23:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27
Lokalizacja: Łódź
Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7

Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post 
Panowie, proszę o poradę w takiej sprawie. ???
Dzisiaj (wcześniej też dwa razy się to zdarzało) przy ustawieniu pokrętła temp. na MIN (na maxa w lewo) zaczęło mi walić gorące powietrze tak ze 4 sekundy po czym zimne, za chwilę znowu gorące i po paru sekundach znów zimne. Dodam, że to wszystko przy wyłączonej klimie. Jak ją włączam wszystko jest ok. Czujnik nie zasłonięty, a kierunek nawiewu ustawiony na twarz.
Auto na gwarancji. Co to może być? Czy mam jechać do ASO, czy też jest to norma w układzie climatic?
Proszę bardziej doświadczonych o radę i pozdrawiam wszystkich :good:


27.05.2010, 16:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
tak się dzieje, jak wieje po twarzy to późno to dociera do czujnika :)

Jak mi tak zaczyna wariować to ustawiam szyba-nogi, zaraz wraca do normy


27.05.2010, 19:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27
Lokalizacja: Łódź
Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7

Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post 
Barnim napisał(a):
tak się dzieje, jak wieje po twarzy to późno to dociera do czujnika :)


Możesz to rozwinąć bo nie rozumiem. Jak ustawienie jest na kabinę to chyba właśnie szybciej powinno docierać do czujnika, który jest obok kratek nawiewów. Jeżeli się mylę to mnie sprostuj.
I druga rzecz czy to jest norma? bo piszesz, że też tak masz.


27.05.2010, 20:52
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL