Teraz jest 28.04.2024, 17:32



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Ja bym jednak sprawdzil dokladnie elektryke w samochodzie. Te gnijace wiazki sa bardzo powszechne w Fabiach, a ze wzgledu na powiklana elektronike moga powodowac rozne mylne objawy.

Ja nie mialem np. nie tak dawno pradu wzbudzenia na alternatorze i do momentu pierwszego przygazowania cala elektryka chodzila na pol gwizdka. Pierwsza moja diagnoza padniety alternator (juz szukalem jakiejs okazji kupna)... a okazalo sie ze mialem przegnita kostke elektryczna na wiazce.

A opowiadajac na pytanie czy TRW i KOYO mozna stosowac zamiennie - NIE MOZNA.
Poza tym dleczego akurat KOYO skoro elementy TRW sa tansze? ???

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


14.03.2007, 18:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
no niekoniecznie trw tansze - czujnik trw 280 , koyo 90 :)

ale za to drazki kierownicze maja odwrotna tendencje

_________________
touran Obrazek


14.03.2007, 18:33
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
wokan napisał(a):
Ja bym jednak sprawdzil dokladnie elektryke w samochodzie. Te gnijace wiazki sa bardzo powszechne w Fabiach, a ze wzgledu na powiklana elektronike moga powodowac rozne mylne objawy.
.......................
a okazalo sie ze mialem przegnita kostke elektryczna na wiazce.
?
.

Witam. Ja też podejrzewam, że to może byc coś z wiazka ale w mieście w który mieszkam nie ma speca co by potrafił to ustalić. Da się to samemu w sposób organoleptyczny sprawdzić?

I proszę sie wypowiedzien w sprawie jazdy z wymontowana pompo. Jadę do domu i bede miał dostęp do kanału ale nie do internetu :) więc planuje rozebrac pompe i zobaczyc jak wyglada w środku. Gdyby było coś podejrzane to bym jej wogóle nie montował do momentu dokupienia uszkodzonych części (tranzystorów). W jedna strone ma 300 km więc nie chciałbym sie o tym przekonać w czasie drogi powrotnej :)


14.03.2007, 19:05

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
kubast napisał(a):
marcino2 napisał(a):
kontrlka sie pali, a wspomaganie działa...tylko nie wiem czy na pełnej mocy...nie przygasają światła przy skręcaniu


Objawy mam identyczne (przebieg 93kkm). Wczoraj odwiedziłem serwis i wyglada to kiepsko. Najpierw stwierdzili, że to czujnik skrętu. Nawet się ucieszyłem, około rok temu wymieniałem to coś, a więc jest jeszcze na gwar.
Niestety po jakimś czasie, gość stwierdził, iż wymiana czujnika nie pomogła, kontrolka nadal się świeci a przyczyną jest pompa. Zaproponował wymianę za około 1800pln (po rabacie) :sciana: .
Twierdził, że sprawdzali wiązkę oraz zasilanie pompy.
Czy jest dla mnie jeszcze jakaś nadzieja, czy już szukac pompy? Jak potwierdzić diagnozę serwisu? (tak jak pisał marcino2, pompa działa tylko nie na 100%)


Kurde odebrałem auto od mechanika i jeśli chodzi o wspomaganie to hmmm nieciekawie.
Zasilanie dochodzi bez żadnych problemów, wszystko jest OK. Tylko pompa wogóle nie była przymocowana i sobie sie ruszała na wszystkie strony !!! Jak stwierdził mechanik i sie własnie pytał czy auto było bite itd. NIE BYLO !!!
Hmmm stwierdził, że to jednak jest pompa, bo kurde uklad kierowniczy pracuje bardzo dziwnie przy predkosci 20-30 km/h jak chce szybko wyminąc jakies auto to normalnie trzeba tyle siły w to włozyc ze szok. Kto sie tego nie bedzie spodziewał to poprostu wyrąbałby w jakieś auto. Wspomaganie w takich momentach pracuje jak w ciagniku z lat 80. :smutny:

Nie wiem podjate jeszcze do ASO....
A i co zauważyłem, że jednak światła lekko przygasają, a jak skece kierownica do oporu to wtedy przygasaja mocno i sluchać prace chyba pompy...wiec to chyba nie czujnik...


15.03.2007, 10:14

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A u mnie się naprawiło. :hura:
Po 10 dniach kontrolka nie zapala się, a wspomagaie działa w 100%.
Myślę, że serwis sie mylił diagnozując uszkodzoną pompę. Zdaję sobie sprawę, że temat może zaraz powrocić, ale będę szukał problemu w kabelkach, napewno nie wymienię jeszcze pompy.

Dobrze, że Fabki potrafią też pozytywnie zaskakiwać :good:


15.03.2007, 12:09

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
kubast napisał(a):
A u mnie się naprawiło. :hura:
Po 10 dniach kontrolka nie zapala się, a wspomagaie działa w 100%.
Myślę, że serwis sie mylił diagnozując uszkodzoną pompę. Zdaję sobie sprawę, że temat może zaraz powrocić, ale będę szukał problemu w kabelkach, napewno nie wymienię jeszcze pompy.

Dobrze, że Fabki potrafią też pozytywnie zaskakiwać :good:


Haaa ja nawet nie mysle o wymianie pompy, jęsli to nawet pompa... bede jezdzil bez wspomagania ???


15.03.2007, 15:19
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
marekk napisał(a):
no niekoniecznie trw tansze - czujnik trw 280 , koyo 90 :)

ale za to drazki kierownicze maja odwrotna tendencje


Nie tylko drazki. Przekladnia jest tez duzo drozsza. Pompa tez.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


15.03.2007, 17:58
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
lilo napisał(a):
A z wymontowaniem nie ma problemu ja u siebie miałem 3-razy wymontowane i dodam że niepotrzebnie :sciana:


Ja równiez mam problem z pompa. Proszę o informację czy po wymontowaniu pompy trzeba odpowietrzać cały układ. Czy wystarczy podpiąć wszystkie przewody i zalać olej i ma działać.


23.03.2007, 19:48
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
lipa napisał(a):
Czy wystarczy podpiąć wszystkie przewody i zalać olej i ma działać.




Tak wystarczy i ma działać :eh:

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


24.03.2007, 06:49
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam
Dzisiaj byłem w ASO i wymienili mi czujnik skrętu. nie pomylili sie w diagnozie uff. Dobrze, ze to nie pompa :banana:


26.03.2007, 15:04

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzisiaj wymontowałem moją pompe. Okazało się że póścił klej (uszczelka), między blaszaną osłoną ochraniającą elektronikę a korpusem pompy, przez co do srodka dostawała się woda. W chwili obecnej główkuje jak zdjąć cały wirnik silnika tak by mieć większy dostęp do elektroniki. Jednak z tego co udało mi się w tej chwili zaobserwować to na pewno 2 tranzystory są uszkodzone (BUK9508-55), są delikatnie popękane.

Może ktoś z Was posiada na zbyciu takie tranzystory, albo wie gdzie je można kupić?
Proszę o szybki odzew bo sprawa jest bardzo pilna.


26.03.2007, 18:46

Dołączył(a): 22.10.2006, 00:42
Lokalizacja: POZNAŃ
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: COMFORT
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Poczytaj tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic118825.html

a kupić możesz tutaj:
http://www.rseim.com.pl/index.phtml?sid ... k=94698751

Możesz zastosować IRL3705N (Philips) jest to zamiennik lub ludzie stosują tranzystor SUP75N06-08-E3 podobno działa.

_________________
Bart


27.03.2007, 19:42
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam jestem tu nowy choc nie wiem gdzie tak dlugo tak dlugo sie uchowalem mam skodzinke 1.4 60KM 2002 od nowego,pewnie dlatego ze niemialem z nia zadnych klopotow az do wczoraj .kiedy stracilem wspomaganie krecilem jakbym starym Jelczem jechal zrbilem tak ok.40km az pojechalem do ASO tak po podlaczeniu do komputerka nic nie wykryli lecz zauwazyki spory wyciek plynu i diagnoza nowa pompa bo na zlaczach nie lecialo lecz spod tej otuliny i stwierdzili iz pompa jest nierozbieralna dobrze ze akurat nie mieli podziekowalem i pogrzebalem na tym forum Waszych opini i zdemontowalem pompe okazalo sie iz wyciek plynu byl spod zbiorniczka zamocowanego do pompy do wymiany orink gumowy jutro jade do sklepu po orink oraz plyn z tego co wyczytalem tutaj to bede szukal zielony,nadmienie tylko iz po zdemontowaniu pompy plynu bylo ok.100ml .Wielkie dzieki za to ze jestescie jutro bede chcial zlozyc pompe hej :browar:


28.03.2007, 22:43

Dołączył(a): 29.03.2007, 08:43
Lokalizacja: 757 tys.miesz.
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
Witam. Też jestem pierwszy raz na forum. Zmusiła mnie do tego konieczność. W sumie po 5 latach bezawaryjnej jazdy ( na gwarancji padł alternator i sterownik silnika) autko zacęło się "sypać". Przebieg nieduży bo raptem 44 tys. ale wszystko w mieście na odcinku 2-5 km. Spalanie jak na taka jazdę ok. około 9 l, w trasie poniżej 6.
Główna w chwili obecnej awaria : problemy ze wspomaganiem. Mrudanie świateł, dzwiny dzwięk z pompy, zapalająca się czasami kontrolka. W ASO 2 razy po podłączeniu do kompa nie wykryli nic, ale za drugim razem ekejtryk zaczął coś sprawdzać. Po pierwsze rozciął wiązke i podwiązał. Kable były wilgotne, ale na szczęście nie przegniły. Nie wiem czy to pomoże, bo było to wczoraj. Powiedział, że kjak to nie pomoże to czujnik skrętu, a i jak to nie to naprawa wiązki ( w celu uniknięcia kosztów w tym ASO naprawiają -600zł- a nie wymianieją -3500zł). Na razie sam to sobie sprawdzę , jadę na spróbuję rozmontować instalację, sprawdzić, wysuszyć, wyczyścic styki. Dziwi mnie tylko, że diagnostyka pokazuje zero błędów a czujnik może buć walnięty? O innych awariach nie piszę, bo to nie ten temat. Jak wyjdę spod autka to napiszę co ewentualnie znalazłem. Pozdro.

_________________
2B?nt2b=???


29.03.2007, 09:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
lipa napisał(a):
Dzisiaj wymontowałem moją pompe. Okazało się że póścił klej (uszczelka), między blaszaną osłoną ochraniającą elektronikę a korpusem pompy, przez co do srodka dostawała się woda. W chwili obecnej główkuje jak zdjąć cały wirnik silnika tak by mieć większy dostęp do elektroniki. Jednak z tego co udało mi się w tej chwili zaobserwować to na pewno 2 tranzystory są uszkodzone (BUK9508-55), są delikatnie popękane.

Może ktoś z Was posiada na zbyciu takie tranzystory, albo wie gdzie je można kupić?
Proszę o szybki odzew bo sprawa jest bardzo pilna.


Lipa,
Czy sadzisz, ze profilaktycznie powinno sie wykrecic pompe i sparwdzic stan tego uszczelnienia aby nie spotkalo nas to co Ciebie? Czy moze poczekac az zaleje tranzystory i wtedy sie dopiero brac za wykrecanie pompy? :-)
Czy mozesz napsiac ktory masz rocznik i przy jakim przebiegu Ci sie to stalo?

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


29.03.2007, 11:32
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL