Teraz jest 28.04.2024, 00:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.01.2013, 06:08
Posty: 1070
Podziękował: 24
Pomógł: 15

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
czp napisał(a):
Czy ty w ogole masz wspomaganie (przy delikatnym kreceniu wspomaganie dziala a przy naglym skrecie czuc skokowy opor na kierownicy) czy w ogole nie dziala ?


Do sprawdzenia w pierwsze kolejnosci:
- bezpiecznik pompy
- podpiac VAG i sprawdzic obciazenie pompy (ampery) lub ilosc obrotow - to w przypadku gdy samam pompa pracuje.


Działa jako tako. Czasami ikonka zupelnie znika a wspomaganie dziala normalnie lecz po chwili spowrotem sie zapala i wspomaganie staje sie toporne. Nie znika zupelnie a przy skretach na maxa slychac jak pompka pracuje.

Mechanior jak sie podpial to sprawdzal obciazenia i ilosc obrotow na VAGu i wynikalo ze wszystko pokazuje dobrze (chyba ze o inne miejsce podpiecia chodzi. Sprawdzal tez bezpieczniki na aku i wszystkie byly cale.

Heh. jak tak dalej pojdzie to Babcia trafi na zyletki bo juz zaczynam tracic do niej cierpliwosc :)


27.08.2014, 13:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
skoro pompka pracuje na jalowych obrotach to masz 2 mozliwosci

czujnik skretu (aczkolwiek wywala ci blad zasilania pompy a nie czujnika)
pada pompa (elektronika) - byc moze dostala sie woda na piny i ktorys sie utlenil i nie ma styku

tak czy siak droga zabawa cie czeka ;d


27.08.2014, 20:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Myślę że powodem tego błędu jest uszkodzenie lub kilku elementów w pompie. Najlepiej oddać do regeneracji, lub kupić regenerowaną i oddać starą w rozliczeniu, chyba że lubisz szukać w ciemno. Te czujniki skrętu też często po cichu ulegają uszkodzeniu i raz działają raz nie. Oddaj dobremu elektromechanikowi, żeby wszystko porządnie przetestował.

Odnośnie tego czy wspomaganie elektryczne jest fajne czy nie to ja wolałbym ten stary typ wspomagania kierownicy z pompą na silniku i tylko mechanicznym zaworem na maglownicy. Tam poza częściami mechanicznymi nie miało się co psuć, a na dodatek sprawność takiego układu była większa ze względu na to że moment obrotowy silnika od razu był zamieniany na ciśnienie płynu hydraulicznego. W tych nowych jest najpierw zamiana energii mechanicznej na elektryczną w alternatorze (instalacja "wisi" na nim różnicą 1-2 V w stosunku do akumulatora) a dopiero później elektrycznej na mechaniczną w pompie. Na każdej przemianie energii są straty a to wpływa na zużycie paliwa. W prawdzie elektryczne wspomaganie daje większe możliwości regulacji ciśnienia płynu ale czy to takie ważne. Raczej chyba to kwestia gustu czy ktoś lubi twarde, miękkie, czy średnie wspomaganie.

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


28.08.2014, 16:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
mb19 napisał(a):
Na każdej przemianie energii są straty a to wpływa na zużycie paliwa

nie bede tu wywolywac flejmu ale... xD

Jezeli uwazasz ze to sa takie duze straty i zuzycie paliwa to co powiesz na pompke napedzana paskiem klinowym non stop napedzanym silnikiem ?:D tu pewnie z racji obciazenia przez pompe nie ma zwiekszonego zuzycia paliwa ?:D

2ga sprawa elektro-hyd wspomaganie ma wieksza wydajnosc (porownaj sobie wspomagania w jakims aucie z nawet 2000 roku z zwyka hydrauliczna pompka a z eceltro-hyd z fabii... z doswiadczenia powiem ze alhambra 2000 rok to sie kreci jak traktorem a po wejsciu do fabii jakbym dostal sily pudziana jednym palcem krece :F

zreszta wiekszosc nowych aut ma juz elektrohydrauliczne wspomagania, o czyms to swiadczy (pewnie tez o wiekszej mozliwosci awarii i kosztach serwisu:D).


28.08.2014, 18:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Czp komfort może jest i lepszy, choć seat alhambra z 2000 roku to jedno z najbardziej nieudanych pod względem technicznym aut nie tylko w grupie vw. Ja mam porównanie względem fabii basic bez wspomagania z 2000 roku, volvem 740 1982 z mechanicznym wspomaganiem, nissanem sunny n13 z mechanicznym wspomaganiem z 1989, vw crafterem 2006 2,5 TDI z mechanicznym wspomaganiem i powiem tyle że komfort zależy nie tyle od elektroniki co od precyzji wykonania zaworu na maglownicy. Najlepszym tego dowodem jest volvo 740 które użytkowane prawie przez 24 lata kierowało się nie gorzej niż nowa fabia i to mimo ponad pięciuset tysięcy kilometrów na liczniku. Jeśli chodzi o sprawność to częstym błędem jest myślenie że mechaniczna pompa wspomagania jest cały czas obciążona. Prawidłowo skonstruowany układ ma sterowany hydraulicznie bajpas pompy uaktywniający się po zatrzymaniu koła kierownicy. Pompa praktycznie mieli bezciśnieniowo płyn od króćca ssawnego do tłocznego i nie obciąża silnika. Natomiast pompa elektryczna będzie startować zawsze po każdym ruszeniu kierownicą, czyli w trakcie jazdy pracuje praktycznie cały czas, a prąd włączenia i wyłączenia jej silnika (dużo większy niż w trakcie pracy) dodatkowo grzebie jej sprawność. Poza tym na elementach półprzewodnikowych też są straty wydzielane w postaci ciepła na wyjściach mocy. Nawet gdyby ten silnik w pompie był wzbudzany falownikiem to na power mosfet, czy IGBT będą straty. Jedyną zaletą sterownika elektronicznego jest możliwość wyłączenia pompy po kolizji, względnie jej diagnostyka. Choć to ostatnie z mojego ponad 10 letniego doświadczenia bywa często zmyłką, gdyż autodiagnoza też czasem "pada".

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


29.08.2014, 15:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.01.2013, 06:08
Posty: 1070
Podziękował: 24
Pomógł: 15

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Nie wiem czy Babcia ma fochy, czy to jakies czary Macieja...

Ale wspomaganie samoczynnie wrocilo... Dzien babcia postala "na słońcu" i wszystko juz drugi dzien działa jak nalezy.

Nic z tego nie rozumiem :P

Tak jeszcze mi sie przypomnialo. Dzien przed padnieciem wspomagania dokladnie mylem na cisnieniowce Babcie... moglem cos zalac?

A po wyschnieciu poprostu wszystko wrocilo do normy?


29.08.2014, 16:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Lub coś się ogrzało i na chwilę odzyskało swoje parametry. Zleć dokładne obejrzenie wiązki czujnika skrętu i ewentualną jej naprawę, chyba że masz dostęp do: podnośnika, lutownicy, widełek do pinów, odpowiednich materiałów izolacyjnych (sama taśma czy "termokurcz" nie zawsze są skuteczne) oraz znasz podstawowe zasady napraw wiązek samochodowych. Czujnika jak przerywa nie sprawdzisz, chyba że utrafisz na moment, gdy przerwie nadawanie, aczkolwiek może też być uszkodzenie wewnątrz pompy. Sprawdzenie tego ostatniego lepiej zlecić komuś kto kilka razy demontował fabrycznie złożone pompy i zna się na elektronice. Instrukcji szczegółowo traktującej o elementach wewnątrz nie ma. Jak coś przy demontażu wypadnie ze swego położenia, to możesz nie wstawić tego z powrotem tak jak było. Osoba która nie zna się na słabościach klasycznej elektroniki nie będzie wiedziała czego szukać.

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje mb19 za ten post:
rafalkrol
30.08.2014, 11:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.01.2013, 06:08
Posty: 1070
Podziękował: 24
Pomógł: 15

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Od wczoraj pada. Pojezdzilem Dzis po deszczu i na wieczor dokaldnie 30min temu znow kontrolka i zmalalao ze tak powiem bo nie zniklo calkowicie wspomaganie.


31.08.2014, 21:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Sprzedaj pojazd zanim cena naprawy zrówna się z jego wartością.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


31.08.2014, 21:23
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
a to az takie drogie jest czy jajca se robisz ??

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


31.08.2014, 21:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Może troszkę. Chociaż najtańsza, nie spartańska/basic fabia z początku produkcji to dzisiaj bardzo tania sprawa. Za rok-dwa chłopaczki będą sobie taką sprawiać na osiemnastkę (do zarżnięcia).

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


31.08.2014, 21:38
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.01.2013, 06:08
Posty: 1070
Podziękował: 24
Pomógł: 15

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
W tym problem ze jak sprzedam to i tak niczego innego nie kupie. Napewno na ten czas. Nie wiem czy sam Babci nie bede trzymac do zarzniecia jak to ujales...

Ciekawe ile bym wogole mogl dostac za Babcie...


01.09.2014, 11:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post Wspomaganie
Pali się ikonka wspomagania na blacie. wspomaganie działa normalnie. VAG pokazuje 01290 skasowałem,ikonka zgasła po chwili znowu zapalona. Wspomaganie cały czas działa prawidłowo.Co jest grane?


14.09.2014, 15:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
dEEs napisał(a):
01290

I have the exact same problem on a 2001 Fabia.

Same code, steering assist works fairly good but warning light is on.

From investigating this a bit, my take on this is:

1. The pump it self seems to be working. Amps are changing as I turn the wheel, it does assist steering and is not over heated (and does not overheat as i drive it).
2. The 01290 code indicates a sensor or sensor wiring problem

Summary: Replace the G250 Steering angle sensor including its wires.

pomoglem :F ?

pisalo ze to jest przy wspomaganiu TRW.


14.09.2014, 17:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Nie pomogłeś kolego. Sensor G250 (czujnik skrętu) był zmieniany i nic to nie dawało wspomaganie ok. ikonka świeci.


14.09.2014, 18:51
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 190 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL