Teraz jest 13.05.2024, 08:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
LAWENDOWY napisał(a):
Użyłeś zamienników może być tak że np: na innej nóżce mają baze a na innej kolektor i emiter może żle go wlutowałeś ???? (bez obrazy domyślam się tylko :aniolek" ).
POZDRAWIAM


Właśnie sprawdziłem rozstaw w obu tych tranzystorach jest taki sam (GDS). Natomias co do samej diody to nie wiem czy mówimy o tym samym elemencie. Gdzieś widziałem zdjęcia całej płytki jak tylko je znajdę to zamieszcze i zaznacze który element mam na myśli.


24.04.2007, 14:30

Dołączył(a): 22.10.2006, 00:42
Lokalizacja: POZNAŃ
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: COMFORT
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
lipa napisał(a):
Gdzieś widziałem zdjęcia całej płytki jak tylko je znajdę to zamieszcze i zaznacze który element mam na myśli.

OK czekamy a zasilanie dochodzi do elektroniki może jak miałeś zware to padł ci też bezpiecznik i teraz nie masz zasilania na płytke i dlatego po wymianie nie działa.

_________________
Bart


24.04.2007, 19:31
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01
Lokalizacja: SLU
Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
Post 
No na szczęście u mnie wystarczyła wymiana wiązki kabli, ale i tak 300 nie moje.


26.04.2007, 16:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Witam,
Ja, tak jak zapowiadalem postanowilem ostatnio profilaktycznie zajrzec do mojej pompy wspomagania i ewentualnie ja zabezpieczyc. Dodam na samym wstepie, ze nigdy dotad nie miałem zadnych problemsow ze wspomaganiem (jeszcze).
To co zobaczylem po wyjeciu pompy wprawilo mnie w zdumienie i wscieklosc jednoczesnie

_________
edit by kros:

szczegóły w manualach

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


Ostatnio edytowano 17.05.2007, 23:24 przez koral, łącznie edytowano 1 raz



14.05.2007, 22:05
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
koral napisał(a):
Witam,
Ja, tak jak zapowiadalem postanowilem ostatnio profilaktycznie zajrzec do mojej pompy wspomagania i ewentualnie ja zabezpieczyc. Dodam na samym wstepie, ze nigdy dotad nie miałem zadnych problemsow ze wspomaganiem (jeszcze).
To co zobaczylem po wyjeciu pompy wprawilo mnie w zdumienie i wscieklosc jednoczesnie:


A jakiej firmy jest ta pompa?


14.05.2007, 23:03

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
stefek napisał(a):
koral napisał(a):
Witam,
Ja, tak jak zapowiadalem postanowilem ostatnio profilaktycznie zajrzec do mojej pompy wspomagania i ewentualnie ja zabezpieczyc. Dodam na samym wstepie, ze nigdy dotad nie miałem zadnych problemsow ze wspomaganiem (jeszcze).
To co zobaczylem po wyjeciu pompy wprawilo mnie w zdumienie i wscieklosc jednoczesnie:


A jakiej firmy jest ta pompa?

Totalna Ruina Wozu czyli TRW :-)

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


15.05.2007, 11:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Co maszyna to inna JA MAM 2003 odbierana 2004 i KOYO


15.05.2007, 12:34
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja mam z 2004 po FL, koyo i wydaje mi się, że nie mam na pompie takiej obudowy. Może tu jest tak jak z gnijącą wiązką, zatrzymywała wilgoć (obudowa) i sie jej pozbyli w póżniejszych egzemplarzach.


15.05.2007, 13:41

Dołączył(a): 29.03.2007, 08:43
Lokalizacja: 757 tys.miesz.
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
Koral - pytanko. Jak miałem problem z wiązką i czujnikiem skrętu, to próbowałem też sprawdzić pompę. Odkręciłem nadkole i zobaczyłęm to co ty!!! Włos się jeży na głowie, jak zobaczyłem co ktoś wykombinował. Jednak moja czujność została uśpiona, jak wymieniłem czujnik i wspomaganie wróciło do normy. Teraz k... widzę, że musze zrobić co ty. Proszę powiedz mi - i forumowiczom - jakie czynności ( prócz zdjęcia nadkola) trzeba w kolejności wykonać aby "rozbroić" pompę. Będę wdzięczny i stawiam :browar: Pozdro

__________________
edit by kros:
czynności opisane w manualu - link kilka postów wyżej

[ Dodano: 2007-05-18, 12:29 ]
Dzięki Koral. Biorę się do roboty. Oby tylko dało się uratować pompkę. Pozdro. :browar:

_________________
2B?nt2b=???


Ostatnio edytowano 17.05.2007, 23:26 przez poszukiwacz, łącznie edytowano 1 raz



17.05.2007, 19:59
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
lipa napisał(a):
Witam

Niestety po wymianie 2 popękanych tranzystorów pompa nie włącza się i wspmaganie nie działa. W tej chwili wogóle nie świeci się kontrolka od spomagania.

Może ktoś z Was wymieniał w pompie coś więcej niż tranzystory, lub wie jak można sprawdzić pozostałe elementy elektroniczne na płytce drukowanej.

Na forum elektroda.pl znalazłem oto taką wypowidz:
"ak będziesz miał już wszystko rozebrane, przy złaczu 4-stykowym sprawdź diodę, jest to dioda SMD z trzema nózkami, tylko dwie beda miały przejście w jedną stronę"

U mnie ta dioda nie miała przejścia w żadną stronę. Czy może ktoś potwierdzić powyższą informację na temat tej diody i ewentualnie jaki ona ma symbol.

Czy błędy pozostałe w pamięci moga powodować ze pompa nie startuje - czy po tego typu naprawie trzeba je wyczyścić Vag-iem?


Witam
Byłem dzisiaj u mechaniak. Pompa dalej nie startuje. Po podłaczeniu do VAG-a pokazuje się błąd 00566. Chyba jeszcze raz ja rozbiorę i sprawdzę bo może coś się rozlutowało. Zamieszczam zdjęcie rozebranej pompy. Kilka postów wyżej pytałem sie o diodę, na zdjęciu zaznaczona na czerwono. Czy to jest to ten element o którym była mowa na forum elektroda.pl


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


18.05.2007, 20:26

Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
Post 
to co zaznaczyles na zdjeciu to moze byc dioda (np BAS 21) lub jakis tranzystor
postaraj sie odczytac symbole na tym elemencie to moze ci pomoge


19.05.2007, 05:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.03.2007, 08:43
Lokalizacja: 757 tys.miesz.
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
Witam. Tak jak radził Koral, ja też wyjąłęm i rozebrałem pompę. Zgadza się, gąbka cała mokra, widać wżery i korozję na aluminiowej obudowie. Wyczyściłem, wysuszyłem, nałożyłem silikonu i zamontowałem. Mam nadzieję, że przedłuży to żywot pompki. A tak swoją drogą zastanawiam się jakie zadanie ma spełniać ta plastikowa obudowa z gąbką. Czy ma przed czymś chronić? Przecież pompa i tak jest dość szczelnie osłonięta nadkolem, zderzakiem i osłoną silnika. W każdym razie jak ktoś ma trochę smykałki to faktycznie w ciągu 4 godzin jest w stanie zabezpieczyć pompę. U mnie ( 2001 r, 1.4 MPI 44kw)nie było potrzeby odkręcania czujników o których pisał Koral. Otwory od przewodów zatkałem zwykłą plasteliną i trzymało. Dostęp do wtyczek bezproblemowy, za zaślepką halogena. Nie było potrzeby zdejmowania zderzaka. Przy okazji wymieniłem łącznik stabilizatora bo stukał. Dzięki Koral za radę. :browar:

_________________
2B?nt2b=???


19.05.2007, 19:14
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
tomasz0328 napisał(a):
to co zaznaczyles na zdjeciu to moze byc dioda (np BAS 21) lub jakis tranzystor
postaraj sie odczytac symbole na tym elemencie to moze ci pomoge


Zdjęcie które zamieściłem znalazłem w internecie. W tej chwili nie mogę wymontować pompy i sprawdzić czy da się doczytać symbol z tego elementu ponieważ samochód jest mi bardzo potrzebny.
Jak tylko wymontuje swoją pompę to dam znać .


19.05.2007, 20:54

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Czesc,

Nie bede ukrywal, ze jestem zielony w temacie, ale na co dzien nie jezdze Fabia, tylko znajomy kazal mi znalezc informacje nt. pompy do wspomagania, bo musi wymienic na dniach. Z tego co widze, to sa pompy produkowane przez Koyo i TRW. Czy pasuja one do kazdego modelu Fabii? Ktora lepiej kupic? Czy i za ile warto kupic uzywana pompe do wspomagania?

Z gory dzieki za pomoc.


24.07.2007, 19:26

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
pompy nie sa zamienne - jesli jest trw trzeba kupic trw. kupno uzywanej to zawsze kupno kota w worku

_________________
touran Obrazek


25.07.2007, 02:26
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL