|
|
Teraz jest 21.05.2024, 13:47
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12 Lokalizacja: Poznań Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
No sprawa jest tego typu - mechanikowi kiedyś zaniosłem kupiony rozrząd i uszczelki do wymiany (+ olej itd.).
Zalecił wymianę "bo słyszał". Taksówkarze nie mieli o tym mechaniku złego zdania więc nie miałem podejrzeń.
Po robocie oddał mi mój rozrząd bo niby nie pasował - wg niego był do Felicji i coś tam było w numerze katalogowym ponoć inaczej i zamontował zakupiony przez siebie. Chyba nawet dał nam paragon ale nie jestem już teraz pewien. Na misce olejowej widać było ślad silikonu (taką metodę też zalecają tym sklepie z Łodzi zamiast uszczelki).
Parę dni temu miałem okazję się przejechać Fabią (bardzo rzadko ją widuję...) i coś nieregularnie grzechocze z okolic silnika - i na biegu i na luzie, raz słychać a raz nie. Jakby coś "szurało" metal o metal...
No i pomyślałem, że to może rozrząd. Kiedyś nie było go tak słychać (w każdym razie ja nie nie słyszałem). Jeśli to rozrząd to albo nie był w ogóle wymieniony a to z Felicją to ściema. Albo coś się facet pomylił i kupił inny i po 50 tys. zaczął hałasować. A może ten inny to jakieś Made in China?
Stąd mi się przypomniało z tą "Felicją"...
_________________ Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest...
W124 - kochany klekot - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD
|
06.01.2011, 22:09 |
|
|
Dołączył(a): 22.02.2010, 10:50 Lokalizacja: STA Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Combi Aktive
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
Re: rozrząd w MPI
Co prawda mowa o rozrzadzie do MPI, ale Panowie jak sądzicie: silnik BUD 1,4 16V 80 KM, przebieg 86000. Różne opinie słyszałem. Proszę o konkretne odpowiedzi. ( a nie: "wydaje mi się", "babcia mówiła", "gdzieś słyszałem" )
|
01.04.2011, 09:23 |
|
|
Dołączył(a): 27.06.2013, 08:02 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Run
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Rozrząd w 1.4MPI Pilne !!!
Koledzy bardzo pilna jest mi szybka pomoc. Właśnie wymieniam rozrząd w mojej Fabii 1.4MPI i wszystko szło OK, dopóki nie przyszło mi zdjąć koła zębatego wału. Odkręciłem śrubę a mimo wszystko koło nie chce zejść, napęd pompy oleju również. Co mam zrobić ? Pilnie potrzebuję pomocy
|
18.01.2014, 13:40 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: rozrząd w MPI
Jak masz zdjęta obudowę rozrzadu to podważasz na dwa śrubokręty każde koło, troche jedno, troche drugie. Odkręciłeś napęd pompy olejowej z koła walka ? Wszystko jest tam spasowane z kołkiem blokującym. Trzeba poprostu podważać. Pamiętaj o 12 ogniwach
_________________ 1.8T 301HP
|
18.01.2014, 18:50 |
|
|
Dołączył(a): 05.05.2012, 13:59 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Wymiana rozrządu - demontaż
Witam wszystkich
Samochód Skoda Fabia z 2001 roku 1.4 MPI 8V
czy aby dostać się do łańcuszka rozrządu trzeba demontować misę olejową?
|
20.02.2015, 14:51 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Wymiana rozrządu - demontaż
Niestety tak. Trzeba zdjąć misę olejową bo pod nie przykręcony jest smok olejowy. Do tego łatwiej odkręcić śrubę na kole pasowym wału. Bo zaklokujesz ładnie o blok wykorbieniem wału.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
20.02.2015, 15:55 |
|
|
Dołączył(a): 05.05.2012, 13:59 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Wymiana rozrządu - demontaż
Czyli trzeba się też przygotować do wymiany oleju
|
20.02.2015, 17:21 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: rozrząd w MPI
Nie koniecznie. Zlewasz stary olej do czystego pojemnika. Potem ten sam olej po wlewasz z powrotem do silnika.
|
21.02.2015, 12:35 |
|
|
Dołączył(a): 11.10.2014, 19:25 Lokalizacja: Poznań Posty: 255
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente +
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Re: rozrząd w MPI
Olej nie kosztuje wiele - wolałbym nalać świeży .
|
21.02.2015, 13:51 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: rozrząd w MPI
No nie wiem czy nie wiele. Ja za 4 litry płace około 80-90zł. A stary zlany w niczym nie wadzi żeby wlać go ponownie do silnika. Ja tak robiłem wielokrotnie.
|
21.02.2015, 14:24 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|