Teraz jest 04.06.2024, 16:50



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] spaliny w układzie chłodzenia 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 11.11.2009, 11:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Mpi 1.4Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post [F1] spaliny w układzie chłodzenia
witam
proszę o pomoc,w mojej Fabi I 1,4MPI z 2001r.wyciekał mi płyn chłodniczy okazało się że rozciekła sie chłodnica a przyczyną rozcieku było za duże ciśnienie w układzie chłodzenia spowodowane obecnościa spalin,zrobiłem planowanie głowicy nowe uszczelkii..........okazało się że spaliny nadal się dostają do obiegu chłodniczego.Prosze o pomoc :worthy:


18.04.2010, 11:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
kris766, może pierścienie na tłokach nie trzymają szkoda że mechanik nie popatrzał na to jak głowica była wyjęta :(

Damian

_________________
Škoda Fabia


18.04.2010, 11:40
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
kris766,
Jeśli głowica była planowana nowa uszczelka założona a nadal przedostają się spaliny do układu chłodzenia to może być pęknięta głowica blisko kanału wodnego i stąd narasta ciśnienie.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


18.04.2010, 11:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Pierścienie nie mają tu znaczenia ponieważ zużyte pierścienie powodują dostawanie sie oleju do komór spalania, dochodzi do procesu spalania oleju. Nie ma związku tutaj. Ale uszkodzona głowica jak kolega wyżej pisze owszem i też na to stawiam najprawdopodobniej czeka cie zmiana głowicy Pozdrawiam Marek.


18.04.2010, 12:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.11.2009, 11:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Mpi 1.4Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
dzięki za info ,wiecie może jakie koszta nowej głowicy???ktoś mi jeszcze zasegurował że być może tłoki opadły czy może to byc ten problem??pozdrawiam ???


18.04.2010, 15:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
kris766,
Kolego tłoki nie mogły opaść w jaki sposób skoro masz korbowody i panewki no chyba,że silnik kiedyś pociągnoł wode i korbowody wygieło ale mechanik powinien to zauważyć.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


18.04.2010, 18:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
MartinezTychy, tak zastanawiam sie ale raczej by musiały walic i stukać a pozatym by był straszny muł kompresji by nie było tak mi sie raczej wydaje.
kris766, kolego no taka wymiana nie jest tania głowica kompletna Używana to około 400zł
dobrze by było ją splanować jakies 50zł no i oczywiscie nowa uszczelka ja sobie licze 150zł ale biorą różnie. Ale tak jak wyżej zaczął bym od wyjęcia głowicy umycia jej dokładnie i dokładnego obejrzenia
Pozdrawiam Marek


18.04.2010, 19:48
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
Marro,
Różnica w ciśnieniach sprężania przy powyginanych korbowodach napewno by była.
Co do stukania niekoniecznie napewno nierówna praca silnika temu by towarzyszyły.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


19.04.2010, 09:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
no właśnie nierówna praca hehe fakt Pozdro


19.04.2010, 21:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.11.2009, 11:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Mpi 1.4Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
no właśnie czasem jade a silnik jakby dostawał zamulenia gaz do dechy i nic dopiero po kilku sekundach wraca na obroty,także jak go zapalę to nierówno pracuje,to co korbowody??? :1:


20.04.2010, 14:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
kris766,
Nie panikuj czepiłeś się tych biednych korbowodów jak pierścienie tłoka.
Powodów nierównej pracy silnika może być kilka.
Napewno potrzebna jest diagnostyka narazie to wiadomo jedno spaliny w układzie chłodzenia i z tym musisz się uporać potem będziesz widział jak pracuje silnik.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


20.04.2010, 18:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.11.2009, 11:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Mpi 1.4Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
MartinezTychy, co się tak unosisz,nie każdy jest mechanikiem,ja nie znam sie na silniku więc pytam i myślałem że ktoś poda mi konkretne wskazówki a nie od razu wytykać palcem,po to jest to forum aby jedni drugim pomogli,wskazali problem
pozdrawiam


21.04.2010, 14:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30
Lokalizacja: Wegry
Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
...nikt nikogo sie nie czepia:)kolega Martinez wyrazil sie jak nabardziej w porzadku i spokojnie.Nie ma sensu nawzajem sie atakowac:)


21.04.2010, 15:37
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
kris766,
Czytamy ze zrozumieniem mój post nie miał atakować ale ukierunkować Twoje poszukiwanie pczyczyn niedomagania silnika.
Pisząc o czepianiu się korbowodów i ile pamiętam dwa razy o nich wspomniałeś nie ma sensu doszukiwać się ich złego funkcjonowania.
Przysłowiowego babola strzelił mechanik który naprawiał głowice albo żle splanowana lub pęknięta i nie ma innej możliowości by przedostawały się spaliny do układu chłodzenia.
Pisząc o czepianiu się korbowodów to miał byc taki akcent humorystyczny.
Pozdrawiam. :smile:

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


21.04.2010, 17:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.11.2009, 11:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Mpi 1.4Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
MartinezTychy, oki sorki ale nerwy puszczają a humor niedopisuje jak się autko komplikuje :mrgreen:


22.04.2010, 14:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 204 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL