|
|
Teraz jest 13.05.2024, 08:19
|
[INNE] Ładowanie akumulatora: odłączać klemy czy nie?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
Prąd ładowania pod koniec powinien się zmniejszać, bo aku zwiększa swoją wew. rezystancję. Lecz nie zawsze tak jest. / osad pod płytami, upływności itd / Zastanawia mnie jednak tak duży pobór 5A ?! są dwa wyjścia : albo aku ma dość jak napisał prepond, albo ten wskaźnik /amperomierz / jest walnięty. Poza tym skąd znasz wartość napięcia ładowania ? Zmierz jakimś zewnętrznym multimetrem prąd ładowania i napięcie. Możesz nawet sprawdzić wskazania ampreomierza ładowarki podłączając jakieś żarówki np.H4 - nie targaj aku z auta. omron
|
11.01.2013, 18:37 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2007, 22:37 Lokalizacja: Będzin - Wojkowice Posty: 55
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Fabia COMFORT \ Ford Focus Cmax 1,8 16V 120KM
Rok prod.: 2000\2004
Województwo: śląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
W tej dziedzinie jestem lajkonikiem i samoukiem, więc może ktoś łopatologicznie wyjaśni jak faktycznie sprawdzić ten wskażnik amperomierza w prostowniku, domowym sposobem bez faktycznie targania akumulatora z auta. Posiadam taki prosty marketowy multimetr. Dzieki
|
12.01.2013, 09:40 |
|
|
Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
marketowy miernik ustaw na zakres 20A prądu stałego / = / + / plus / ładowarki podłącz do jednej końcówki żarówki np. H 4, druga końcówka żarówki do czerwonego kabla multimetru, czarny kabel multimetru do minusa ładowarki - włącz do sieci ładowarkę , żarówka zaświeci i porównaj wskazania - możesz dać więcej żarówek - wtedy wymusisz większy prąd z ładowarki np. 6A. Jeśli miałbyś drugi miernik, to możesz wtedy jednocześnie sprawdzić napięcie ładowania wpinając go na zakresie 20V nap. stałego do + i - ładowarki. omron
|
12.01.2013, 11:14 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2007, 22:37 Lokalizacja: Będzin - Wojkowice Posty: 55
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Fabia COMFORT \ Ford Focus Cmax 1,8 16V 120KM
Rok prod.: 2000\2004
Województwo: śląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
dzieki. Przetestuje. Chociaż jeśli po podłączeniu akumulatora przestawiam na prostowniku wartości np od 1 do 7 do wskazówka także wędruje do tego zakresu i w dół jest tak samo. Tylko później przy dłuższym ładowaniu nie dąży za bardzo do zera i w tym problem.
|
12.01.2013, 12:03 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora Centra Plus 50Ah
tomcios w razie problemów wrzuć namiar na siebie na pw (mieszkam niedaleko - okolice mierzęcic) jak cos mogę rzucić okiem - na prądzie troszkę się znam
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
12.01.2013, 19:44 |
|
|
Dołączył(a): 25.01.2014, 16:49 Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
Re: Ładowanie akumulatora
Witam Mam fabię z instalacją LPG. Czy mogę wyjąć akumulator i nie wpłynie to negatywnie na instalację? Gdzieś przeczytałam, że jakieś ustawienia mogą się zresetować i konieczna jest wizyta u mechanika. Z góry dziękuję za odpowiedź
|
25.01.2014, 16:53 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora
na 99,999 nic się nie stanie instalacji lpg od wyjęcia aku (a te 0,001 %) zwykle to jakieś mechaniczne uszkodzenie , ale najlepiej podaj jaką masz instalację, będzie pewność
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
25.01.2014, 17:29 |
|
|
Dołączył(a): 25.01.2014, 16:49 Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
Re: Ładowanie akumulatora
Dobrze wiedziec To jest instalacja Stako z 2007 r.
|
25.01.2014, 17:48 |
|
|
Dołączył(a): 01.10.2013, 18:26 Posty: 19 Zdjęcia: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora
Mam dobra rade dotyczaca ladowania akumulatora. Jesli jest na gwarancji to nie ladujcie go , tylko zaraz zgloscie go do reklamacji ( miejcie jednak pewnosc, ze ladowanie jest OK ) Ja ostatnio ladowalem aku na gwarancji bo nie moglem odpalic auta , zaznacze , ze markowym prostownikiem i zgodnie z zasadami i skonczylo sie na tym , ze jestem w plecy pare stowek. Akumulator mial wade i podczas ladowania rozsadzilo go . Producet powiedzia, ze uzytkowany niezgodnie z zasadami Akumulatory tzw bezobslugowe ( magiczne oczko ) nie za bardzo lubia doladowywania. Jesli je ladowac to bardzo malym pradem i przez dlugi czas. 5 A potrafi zagotowac elektrolit , a ten nie bardzo gdzie ma ujście w bezobslugowcu i bum.
|
26.01.2014, 08:48 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora
Głupoty gadasz. KAżdy akumulator bezobsługowy ma odprowadzenie gazów, bo inaczej rozerwało by ci go w samochodzie. Akumulator gazuje bodajże po przekroczeniu prądu ładowana ponad 14.4V i przy zbyt dużym prądzie ładowania. Więc zapewne przekroczyłeś prąd (więcej niż 1/10 pojemności tj dla 60Ah prąd 6A max) lub napięcie. W teorii ważniejsze jest napięcie dla aku niż prąd. Różnica jest taka, że w bezobsługowym masz kanaliki przy odprowadzaniu gazów w których skrapla się woda i wpada z powrotem do aku, dlatego też nie ubywa elektrolitu. Prawdopodobnie jak napisałeś twój aku miał wadę no i też skąd miałeś o tym wiedzieć, że ją ma i po prostu miałeś mega pecha. Daję cytacik pewien z jakiegoś forum Cytuj: Witam serdecznie. Od pewnego czasu zacząłem się interesować technikami ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Zastanawiałem się również nad zakupem najbardziej optymalnej ładowarki do akumulatora bezobsługowego boscha. Jedyna wątpliwość związana była z ładowaniem akumulatora w fazie buforowej , a dokładniej napięciem oraz składową zmienną prądu ładowania (zawartością tętnień w prądzie ładowania). Oczywiście zawartość tętnień-pulsacji w prądzie wyprostowanym zależy od typu zasilacza i sposobu przetwarzania energii. Jeżeli prostownik został wykonany w starszej technologii, a przetwarzanie energii realizowane było przez prostszy układ z zastosowaniem elementów starszej generacji, zawartość składowej zmiennej prądu stałego była większa. A najważniejsze jest to, że dla baterii akumulatorów, którą obsługuje prostownik ideałem jest ładowane prądem stałym o możliwie jak najmniejszej zawartości tętnień. Wynika to z tego, że zbyt duża zawartość składowej zmiennej w procesie ładowania (szczególnie w końcowej fazie) jest efektem szkodliwym, powodującym miedzy innymi: nadmierne gazowanie akumulatorów, podniesienie temperatury elektrolitu, zwiększoną korozje elementów ogniw lub mikro-cykle (czyli cykliczne, płytkie rozładowania baterii). Skutkiem powyższego jest ograniczenie żywotności ładowanych baterii a w przypadku akumulatorów VRLA (z rekombinacja gazu) może to nawet doprowadzić do ich szybkiego zniszczenia. Z tego wynika po prostu, że stare prostowniki analogowe oparte o mostki Gretza czy też 4 diody połączone w mostek Gretza po prostu są przestarzałą konstrukcją i nie nadają się do ładowania akumulatorów. Jako, że technika kiedyś była taka a nie inna to tylko takie były. Później poprawiali prostowniki o dodatkowe układy stabilizujące czy też własnej produkcji o same kondensatory. Niestety do dnia dzisiejszego większość marketowych prostowników to analogi oparte o mostek. Poniżej macie jak wygląda "prosty" prąd za mostkiem na ostatnim wykresie Jak widzicie są to po prostu zmniejszone tętnienia, wszystkie o polaryzacji dodatniej, a nie prosta linia. Wszystko to są układy prostownicze tylko pierwszy oparty na jednej diodzie a ostatni na mostku czyli 4 diodach. Ja mam jakiś elektroniczny z funkcją odsiarczania i odwrotnym impulsem co jakiś czas który ładuje stałym prądem od początku do końca i ma voltomierz na sobie na którym widać napięcie nie przekraczające 14.3 V w trakcie ładowania. Taki tam firmowy jakiś bajerek, ale my mamy kilka diesli tj wózek widłowy, traktor, ciężarówkę i kilka osobówek na placu także przydaje się. Ma bodajże takie funkcje jak taki z YATO z którego niżej wykresik daję jak pracuje a niżej jak wygląda bezobsługowy
_________________
|
26.01.2014, 12:25 |
|
|
Dołączył(a): 29.05.2010, 13:20 Lokalizacja: chorzów Posty: 20
Podziękował: 2
Pomógł: 3
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora
ladowarka bosch C3 i po sprawie można ladowac nie odłączając klem
|
26.01.2014, 17:07 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12702
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Ładowanie akumulatora
gompa napisał(a): ladowarka bosch C3 i po sprawie można ladowac nie odłączając klem Otóż to! I nie trzeba się kompletnie na niczym znać (walekso-odporna). Podłączasz, idziesz i nie myślisz kiedy wrócić, bo nie trzeba nawet czasu pilnować - przejdzie w stan podtrzymania. Można kupić w tańszej wersji martektowej: na przykład znów są w lidlu.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
26.01.2014, 18:25 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora
weuek napisał(a): na przykład znów są w lidlu. posiadam ale wersje poprzednia tzn bez wyswietlacza, skutecznie ladowala padniety akumulator z skutera dosc szybko z czystym sumieniem moge polecic kazdemu, komu nie zalezy na napisie bosh :>
|
26.01.2014, 19:29 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Ładowanie akumulatora
Ja mam dokładnie TEN TUTAJ model i jest super. Ogólnie zasada każdej jest podobna i nie ma znaczenia do czego podłączamy. One dawają radę. Ogólnie to są polecane przez żeglarzy którzy korzystają z akumulatora i rozładowywują głęboko i zasiarczają je. Tzn na ich opiniach bazowałem i powiem, że dał radę "naprawić" starego boscha z wózka widłowego. Po kilku ładowaniach zaczął znowu trzymać. Niestety skuterkowego 4Ah nie chwycił co znaczy, że dobrze wykrywa pojemności. Ale te biedronkowe/lidlowe też są spoko. Schemat który podałęm jest z yato yt-8301 który za ok 150zł idzie wyrwać i jest też spoko.
_________________
|
27.01.2014, 00:08 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12702
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Ładowanie akumulatora
U mnie bosch c3 przywrócił do życia akumulator rozładowany do zera, po uprzednim wniesieniu do domu i ogrzaniu, wiec wystawiam mu wysoką notę za skuteczność. Ostatnio spadł mi tez z wieszaka ok. 2 metry i nadal działa, więc jakość wykonania ujdzie. Dobry jest to sprzęt.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
27.01.2014, 01:02 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 319 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|