[Manual] - Montaż osłony silnika w 1.4 TDI BNM
Witam
Na początek trzeba załatwić sobie osłonę, można poszukać po szrotach lub na allegro. Nr kat. takiej osłony powinien brzmieć
045103925AP, chociaż ja zdobyłem osłonę z końcówką AH i też jest ok, nie wiem czym one sie różnią, ale być może innym wygłuszeniem od spodu. Jeśli ktoś chciałby nabyć taką część nową to nie ma problemu, lecz cena jest zaporowa -
335.62zł.Kolejna sprawa to wygłuszenie pod osłoną. Pod tą moją znajduje się niezbyt gruba warstwa gąbki i tyle, ale zdążyłem sie zorientować że powinien to być spory kawał wygłuszenia, który zachodzi mocno na głowicę dookoła, jak na poniższym foto:
Takie wygłuszenie oczywiście można sobie kupić nowe za jedyne
271.73zł... (nr kat.
045103954B) Ja nawet rozważam zakup tego w dalszej przyszłości, gdyż myślę że ma to spory wpływ na wyciszenie pracy silnika. Póki co, po założeniu tej osłony z bardzo cienką warstwą wygłuszenia odczułem, że silnik pracuje minimalnie ciszej aniżeli wcześniej. Czuć to na zewnątrz (nawet bardziej), a także w kabinie.
Przejdźmy dalej.
Jeżeli posiadamy kompletną osłonę z wszystkimi 3 gumowymi tulejkami mocującymi to wszystko ok, jeśli natomiast którejś brakuje, albo jest zużyta, to można je spokojnie dokupić i zamocować w osłonie,- nr części to
038103165A, cena za sztukę to
14.09zł.
Elementy potrzebne do zamocowania osłony na silniku:
- 3 sztuki tzw. czopów kulistych -
03L103164,
14.09zł za sztukę
- 1 blacha/wspornik potrzebna do przykręcenia jednego z powyższych czopów -
7M0103945B,
69.17zł (tego jeszcze nie kupiłem, gdyż bez trzeciego mocowania osłona trzyma sie zadowalająco, ale mam zamiar dokupić ten wspornik w najbliższym czasie),
- 1 śruba 8x16 mocująca powyższy wspornik -
N90328504, jedyne
1.07zł- 1 wlew oleju z uszczelką - to jest takie jakby przedłużenie wlewu oleju, zakręcane w ten sposób co korek, jeśli tego nie zamontujemy, to między osłoną a korkiem oleju będzie mała przepaść i spora luka, wygląda to beznadziejnie, nr części
045115301B, cena
32.44zł- 1 uszczelka, tzw. komin, - zakłada się ją na zakręcony wcześniej powyższy wlew oleju, a ma ona za zadanie wypełniać lukę dookoła "dziury" wlewu oleju w osłonie, a także zapewne łapać olej podczas niedbałego dolewania, aby nie polał się na silnik -
038133287C, cena
14.19zł.Teraz jeszcze zdjęcie, na którym zaznaczyłem punkty mocowania osłony silnika. Nr 1 wkręcamy w kolektor dolotowy, nr 2 wkręcamy do specjalnego wspornika na lewo od bagnetu, a nr 3 - musimy dokupić wspornik, aby wkręcić 3 czop kulisty. Osłona oprócz tego trzyma się także na tej żółtej rurze, w której siedzi bagnet oleju. Na zdjęciu widać też to przedłużenie wlewu oleju wraz z uszczelką kominem.
Efekt jest następujący:
Polecam wszystkim, których razi wygląd niczym nie osłoniętego silniczka BNM, a także jego głośna praca. (dużo ciszej nie będzie, ale dobre i to w tym przypadku)
Pomogę w razie pytań i wątpliwości wszelkich
Pozdrawiam
edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum użytkowników ON osłona silnika